Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN
Huge:BULLSHIT
Dessa inlägg skrev du i samband med en match som DIF spelade.
Så "Skinnsoffa" är fyndigt tycker du. Säg det till en svart person och kolla reaktionen.
Slajsarn: "Du har ju själv ha suttit här och skrivit rasistiska tillmälen mot svarta Fotbollsspelare. Fast det kanske är OK enligt dig."
Sicket löjligt och tunt argument.
Jag råkade för x antal år sen referera till en bekant (alltså inte mina egna ord) som fick ett SMS efter VM-finalen i Helsingfors, där en svart kanadensisk spelare avgjorde den berömda videokollmatchen och där man använde en amatörinspelning från läktaren som bevis på att pucken hade passerat mållinjen. Kommentaren löd nåt i stil med "Faan, skinnsoffan avgjorde". Naturligtvis inget bra sätt att ventilera sin ilska över att en svart spelare avgör för Kanada, men kanske lite förståeligt i stundens hetta.
Och det enstaka tillfället tycker du uppväger ditt och en handfull andra skitkastares hånande och raljernande härinne under flera år, mot egna spelare och ledare.
Komiskt.
Dessutom är det väldigt okunnigt att anklaga nån för rasist om man inte är säker på avsikten som ligger bakom fällandet av en sån här kommentar.
Jag såg det mer som en fyndig beskrivning på en svart person och som jag aldrig hört tidigare.
Betyder därmed inte att jag skulle vara nån rasist, tvärtom.
Liksom man inte behöver vara rasist för att man kallar nån för guling, redneck eller lappjävel.
Så nu vet du det.
Och ditt fåniga gråtvalsinlägg om provokation kan man bara skratta åt.
Här har du och ditt anhang suttit i flera år och med ert hånande, raljerande och mobbande mot egna spelare och ledare provocerat oss normala motgångssupportrar som stöttar i både med- som motgång.
Du har inte tänkt på att det kanske är DU och din raljerande/hånande svans av gamnackar som provocerar oss vanliga sansade supportrar som fattat att man stöttar i alla väder, FRAMFÖRALLT i motgång?
Nä, du tänkte väl inte så långt...
Du har på sätt och vis rätt. Förra säsongen låg Brynäs 3a med 53 poäng. Nu ligger man 5a med samma poängskörd. Det vi ska tala tystare om är kanske spelet laget presterar på isen samt insläppta mål. Noterar hur som helst -7 nu efter 32 omgångar och + 9 efter 32 omgångar förra säsongen. Lite ris lite ros.
Redigerad kommentar
Man skulle gärna vilja lägga vantarna på en sådan tröja. Fast de lär väl vara svindyra som allt annat i souvenirshoppen.
Godmorgon!
det blev en fin kväll igår, härliga 3poäng, härlig inramning, vem är nya backen?
sylf: Precis lika snygga som på den tiden då de var de officiella matchställen.
Höll på att glömma. Brynäs matchtröjor igår var nog de snyggaste som nånsin skådats, alla kategorier.
Huge: Du kan aldrig förstöra en kväll då Brynäs vunnit. Fast ingen kväll blir perfekt så länge du har tillgång till ett tangentbord.
Du sitter här och utger dig för att vara någon slags övermänniska och ger dig själv rätten att "Kasta skit på skitkastarna" med motivationen att de inte kan försvara sig själva.
Men du är inget annat än en stor jävla hycklare. Du har ju själv ha suttit här och skrivit rasistiska tillmälen mot svarta fotbollsspelare. Fast det kanske är OK enligt dig.
Sitter man på för höga hästar så är det lätt att man ramlar av. Tänk på det.
Stod precis nedanför...
Enaranger: Trots 12 minusgrader så var man varm i hela kroppen under matchen (utan en droppe alkohol). Anläggningen var supersnygg, inramningen med snötyngda granar och stjärnklar himmel trolsk, arrangemanget toppklass, fyrverkeriet gav gåshud och Brynäs första period grym. Ett minne för livet utan tvekan.
Tack igen Brynäs IF, vilket år ni har levererat till oss fans!
Redigerad kommentar
Och btw, tror fortfarande mina fötter står kvar på träläktaren. Fy satan vad kallt det var - men så jävla värt!
Redigerad kommentar
Ja vad säger man efter detta jippo. Timrå bjöd inte upp till dans tråkigt nog. Men 3 fina poäng och det är riktigt skönt!!!
Ser att oraklet hyllar Rahm, frågan är vilket av skotten han skulle lyckas att släppa in? Skönt för honom med nollan även att den var logisk med tanke på hur matchen utspelade sig och de lama försök han utsattes för.. Kanske kan det ge lite självförtroende vilket vi verkligen får hoppas.
I övrigt en fantastisk arena, fantastisk öppning av matchen och fin miljö runt om kring. Grattis Brynäs!!!
Var det nån mer som såg cmores inslag inför utematchen som också såg en namnskylt i omklädningsrummet, #1 Lindbäck =)?
De snötyngda granarna bakom Timråklacken gav ju en magnifik inramning.
Att timråiterna var klädda i rött och vitt, gjorde ju att det såg ut som rena julkortet.
Fyrverkeriet slog ju klart det som stockholmarna brukar ha vid tolvslaget
på nyårsafton. Det såg så spektakulärt ut, att där rök nog pengarna för
en ny back. Men det var det värt.
Så här ska avslutningen på ett hundraårsfirande se ut.
Vi gör om detta igen om 100 år.
På återsende då.
Noterade att Rahm efter matchen sa att det var första gången han känt att kroppen varit med, eller nåt ditåt.
Ville dock inte säga vad det gällde efter att ha blivit lite pressad av reportern.
Ett i stort sett felfritt försvarsspel gjorde som sagt hans jobb lite lättare än senast mot Rögle.
Känns det jobbigt för dig och dina skitkastarkompisar?
Inte nog med att Rahm spikar igen, elaka Huge har dessutom mage att skoja och raljera lite om en förstörd lördagskväll.
Förlåt så mkt om jag orsakat nåt allvarligt, det var absolut inte min mening.
Hmm, känsliga själar dom där.
Du får väl vända dig till GRIS.*, dom kan säkert hjälpa till....
* Gamnackarnas Rätt i Samhället
Angående själva matchen. Det kändes som att Brynäs var klasser bättre än Timrå. Brynässpelarna vann många dueller ganska enkelt och Timrå saknar offensiv spetskompetens. Det hade nog kunna blivit väldigt stora segersiffrorna om domarteamet inte hade bestämt sig för att införa tillfällig nolltolerans på Brynäs medan Timrå bedömdes på vanligt ES-sätt. Det var egentligen bara PP-spelet som gav Timrå någonting i den här matchen, och inte ens där kändes de särskilt farliga.
Rahm gjorde en gedigen insats, men behövde inte vara direkt lysande för att hålla nollan. Han visade dock att han inte är mentalt svag, som vissa här av någon outgrundlig anledning verkar ha inbillat sig.
Lindholm som vanligt lysande. Kommer att slå Bäckis poängskörd från hans draftår.
men pojkar och flickor, måste ni bråka på jubileumsdagen när ni vunnit? Nu ska ju allt vara frid och fröjd för er.
igen, grattis !
Följde inte matchen men roligt att "Honken" var tillbaka, trodde inte det innan! För inte kan väl Timrå ha skjutit noll skott?
;-)
70 Rodrigues: Gubben är ju född i reaktor 2 på forsmark inte konstigt att han blåst utöver det vanliga!
3 poäng värmer i kylan idag!
Zappaholic:
Gött m 3 poäng....har nog vart mycket fokus på den här matchen, den "måste" ju vinnas. Samtidigt är det inte så lätt att vinna på beställning, så d får va godkännt, men väldigt mycket utvisningar... lite onödigt.
Rahm fick hålla nollan....... men inta va han bra inte ;-)
En skön kväll, mao..... :-))
smallround:
Samtidigt får man väl säga att vi måste vara tacksam för att det är Timrå vi möter, laget som om möjligt är än mer ineffektivt än Brynäs i målskyttet.
Redigerad kommentar

Johan Norrström: "Noterar hur som helst -7 nu efter 32 omgångar och + 9 efter 32 omgångar förra säsongen. Lite ris lite ros."
Silfverberg, Ekholm och Johan Larsson har tyvärr stuckit.
Framförallt Silfverbergs och hans produktion ersätter man inte så lätt.
Här har du nog den stora skillnaden.
Lägg till alla skadorna den här säsongen och skillnaden känns rätt så naturlig.