Cody Franson
Johan Norrström:Det är väl precis lika hypotetiskt som att någon NHL lockoutad spelare skulle göra det.
Så vi jobbar utifrån den hypotesen att någon ung får stå tillbaka, vilket är den rimligaste.
arnio:Nämen har han? shit vilket argument....det kommer dunog långt på...
...eller inte.
Finns ju inget som säger att spela i J20 är något som hämnar en ung spelares utveckling heller. I vissa fall kan det ju faktiskt vara tvärt om. Men allt detta spekulerande blir ju bara löjligt eftersom vi ännu inget vet.
Argumentet om att det skulle störa gruppdynamiken köper jag inte heller. Det skulle ju betyda att Sundlöv inte kan göra några värvningar efter seriestarten i så fall. Argumentet faller på sin egen rimlighet.
MEN de som varit emot lockout har haft det som sina huvudargument.
* rubbad gruppdynamik
* petade juniorer
* samt att de bara sticker när NHL drar igång..
Samtliga stämmer in på Cody Franson också. Men då är det helt plötsligt inte lika farligt..
Icing-Ove:Ni står och faller med EN spelare. Så du kanske ska tona ner ditt haussande ;-)
För mig är modo dasspapper.. inget annat...
Linström_92:
"Brynäs besked har hela tiden varit: inga korttidskontrakt med NHL-lockoutade spelare.
– Och nu har vi skrivit kontrakt säsongen ut med en spelare som inte har ett gällande NHL-kontrakt, konstaterar Michael Sundlöv."
Gurra88: " Men dubbelmoralen på bland annat huge är väldigt märklig"
Jag tycker fortfarande att det finns en risk för att gruppdynamiken ska rubbas eller att nån ung lovande junior får nöta bänk när Cody ska in i laget.
Så hur tänkte du nu, när du började yra om dubbelmoral?
Skillnaden är ju att en lockoutare är en "onödig" värvning ur HL:s perspektiv.
Så varför riskera gruppdynamiken i onödan sas, när det inte hade behövts ifall lagen i ES hade hållit ihop och ställt sig bakom bojkotten?
Det är ju ur DEN synvinkeln som en lockoutvärvning känns felaktig, trots att en normal värvning (Cody eller nån annan kontraktslös ledig spelare) också riskerar dynamiken osv.
Om du inte kan se skillnaden så är det bara att beklaga och ditt eget problem.
Så hur tänkte du nu, när du började yra om dubbelmoral?"
Du dissar ju lockout av precis den anledningen, nu kommer det en spelare som är under förhandling med Toronto..
Blir samma sak!! fattar du inte att Cody drar när NHL drar igång? Eller tror du på fullaste allvar att han stannar?
Jag dissar lockouten därför att den är onödig.
Den lockar ES-lagen att dra på sig värvningar som känns onödiga, av olika skäl: onödiga kostnader, onödiga ev bänkningar av lovande juniorer, onödigt riskerande av ex gruppdynamiken.
Värvning av en kontraktslös ickelockoutare, när vi är i behov av en ersättare för våra långtidsskadade backar, är INTE en onödig värvning.
Den är dessutom fullt "legal" sett till HL:s rekommendationer.
Sen får din småländska spåkula säga vad fan den vill om hur Cody ev kommer att agera eller vad det står i kontraktet.
Enklast vore väl om du lägger ut kontraktet härinne så att vi slipper dina och andras spekulationer om vad Cody kan tänkas göra när och om lockouten upphör.
Redigerad kommentar
Sundlöv säger så här angående kontraktet med Franson.
"Det är bara Cody, hans agent och vi i Brynäs som känner till detaljerna
i kontraktet och så ska det vara också. Om andra vill spekulera får dom
göra det, säger han."
Synd bara att glappkäften till agent missade att det skulle vara så.
Men om Franson har 300 000 - 400 000 kr per månad i lön så hoppas
jag att det kostar en hel del att bryta kontraktet. För det är ju en topplön
med elitseriemått. Och då finns den ingen anledning, från Brynäs sida,
att vara allt för generösa med villkoren för att eventuellt bryta kontraktet.
Skulle en NHL klubb vilja få över Gunderson mitt under säsongen gissar
jag att de skulle vara tvungen att få betala "extra" för det. Och inte bara
de snåla 1,6 mkr som NHL får betala i vanliga fall.
Om Fransån går från Brynäs till NHL, räknas det då som en övergång
från elitserien till NHL som ger Brynäs 1,6 mkr?
Eller gäller det bara för svenska spelare?