Cody Franson
arnio: Lasse var ju nära att bjuda på ett par baklängesmål förra matchen, sånt har vi inte råd med.
Höjer han inte sig omgående så vill jag inte se honom på isen.
Laddad är jag också!! :)
Bertilsson gjorde också en riktigt blek insats senaste mot Rögle. Drällde och slarvade med pucken. Han står inte att känna igen i huvud taget om man jämför med fjolårssäsongen. Han behöver också höja sig några snäpp tycker jag.
Bertilsson har och andra sidan en hel försäsong i kroppen plus matchvana. Tycker man kan ha lite tålamod med Lars Jonsson innan man börjar såga honom. Lite tidigt att börja tala om utlåning och bänkning. Dessutom finns väl inte skäl att ifrågasätta TJs laguttagningar efter två raka 3 poängare.
Ikväll kan det dock bli tufft. Skellefteå är tuffa att tas med just nu. Brynässpelarna lär visa upp ett betydligt bättre spel än sist mot Rögle om det ska bli vinst.
MarcusElving: Jag gillar Bertilsson skarpt ,tycker han spelar ett grymt bra närkampsspel och har rätt hyfsat spelsinne.
En sak jag dock tyckte redan förra säsongen är att han spelar med för små marginaler då och då, detta har ökat denna säsongen. Jag hoppas att han kan komma till rätta med det. Bra att han försöker utveckla sitt spel,men man får välja sina lägen.
Angående bänkningen av Djoos så tycker jag nog Löf hade varit ett bäätre alternativ.
Lasse tycker jag ska få en sista ärlig chans att uppnå sin forna nivå,annars har nog Löf vart något mer stabil än honom.
hejhej:Så det som skrivs här inne påverkar spelarna?
I så fall.. Kom igen Lasse... gör några mål, sätt in några feta tacklingar och till sist Lasse. Kladda inte med pucken i egen zon och passa enkla passningar istället för att söka det svåraste alternativet.
SÅ, nu kommer Lasse att spela skitbra...
LJ borde självfallet ha klivit in och tokdominerat från första stund, ett års frånvaro med skador och operationer ska väl inte betyda nåt?
Kom ihåg att vi tog guldet med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
När du tänker på den analysen så förstår du hur mkt rätt dom har i andra saker... :-)
hejhej:Lyfter man över 200k per månad i lön så kommer vissa förväntningar/krav
Det går så bra att torka sina tårar med en lönespec på 25% av lönesumman, för det är vad LJ har varit värd de två sensate säsongerna.
Redigerad kommentar
Så varför frågar du?
:-)
Man ska spela med bästa laget inget annat!
Man ska spela för man är bra inte pga namn eller ålder!
Undrar vem som har bäst koll på vilket det bästa laget är? Fast du kanske vet bättre än Tommy Jonsson?
Syns att Cody har kvaliteter, ett par stenhårda långpass som satt limmade på mottagarbladet visar på riktigt bra spelsinne.
Blir en kanonförstärkning när han blivit varm i kläderna och den värsta osäkerheten har släppt.
70 Rodrigues: Fast ska vi vara ärliga var det där en riktigt bra prestation...hade t ex Lindholm gjort samma sak hade vi varit lyriska.
För övrigt är det en bra hockeymatch, tycker ändå vi spelar helt ok!
Redigerad kommentar