Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Frågan är varför han själv säger att han inte bestämt sig? Han hade ju trots allt inte behövt namnge klubben. Nu kan fan i mig Växjö ta syrran också. =)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men jävligt synd att Holös går till Växjö dirr när jag läste att Holös fanns på Svenska marknaden hade jag samma känsla som inför Kahnberg och Nordqvist och båda dom signade så var fan säker att han skulle komma!!
Han tyckte ju att hans syrra bodde för långt bort från Norge (hemmet) så kanske att BIF kan ge han nån extra weekend där dom kan åka till norge och hälsa på? ;D
Hata de som hatas bör....
Växjö spänner musklerna under sin första säsong i elitserien. Smart eller dumt återstår att se när man gör bokslut.
Det beror på att spelarna sitter i knät på sina agenter och för att de saknar en karriärplanering som går ut på annat än att göda sin agent maximalt.
Går han inte som icke EU spelare förresten? Eller är det EES som styr?
Jag menar inte det enskilda fallet, inte ens bara hockey, utan mer generellt.
EES. Norrbaggar är nästan som vanliga svenskar :-)
Förövrigt så skulle spelarna förmodligen stå i kö för att spela i Brynäs om det inte var pengarna som styrde.
Hahaha, ja det tror jag också! :-)
Jag menar, med såna solstrålar till fans!!!
Redigerad kommentar
Håller med dig, börjar bli riktigt tråkigt. Undrar när Brynäs ska få en stark ekonomi som gör att dom kan vara med och vinna budgivningar? Sanslöst tråkigt att ständigt höra Brynäsmantrat "Vi har inte råd".
Ha inte för stor övertro på Växjö, dom har gjort det förr. Sen är det vädligt svårt för dom att gå från en allsvensk budget till en buget på flera 100% större på några månader och ha full koll på allt. Lägg därtill en ny arena. Jag tror det ligger en del osäkerhet i deras budget.
Man ska alltid försöka innan man ger upp, att ge upp i förtid är idiotiskt.
sylf: "Växjö får väl in 20-25 mille mer i år i och med TV pengar. Jag tror dom vet vad dom gör. Dom har en knippe dyra utlänningar som gör allt, resten är utfyllnad som spelar för kaffepengar."
Sammanfattar det hela mkt bra.
Lägg till att deras fina start i ES säkert har fått sponsorerna att öppna plånböckerna på vid gavel när man nu förmodligen tvingats gräva lite djupare i pluskan för att kunna matcha Sundlöv.
Verkar ju dessutom som att det stod mellan oss och Växjö, så Sundlöv har nog sträckt sig längre än vad vi egentligen haft råd med.
Dom har väl heller ingen större juniorverksamhet att tala om och dessutom en i grunden sund ekonomi redan när dom klev in i ES.
Kan mkt väl bli ett nytt LHC om dom sköter sina kort väl.
Att avfärda dom som dagsländor och köpelag känns inte speciellt seriöst.
När dom nu, med sin förmodat större kassakista jämfört med övriga som varit med och budat på Holös, så känns det som att vi har ett bra läge att landa nästa back av samma klass som blir ledig.
Och varför inte Strålman isf?
Ingenting är omöjligt...
En person som dessutom kategoriskt avfärdar alla norska spelare enbart pga nationalitet går inte att ta på allvar.
Inte.. jag vet att han inte klarar matcha ett bud från en nykomling.. Plus att jag lovar dig att det finns noll intresse från strålman att gå till brynäs om hv , linköping eller frölunda ger sig in i kampen.
"En person som dessutom kategoriskt avfärdar alla norska spelare enbart pga nationalitet går inte att ta på allvar."
Exakt när sa jag att jag avfärdade de pga nationalitet?? Konastaterade bara att jag inte är imponerad av någon norsk spelare.. Det handlar väl isåfall om att de norska spelare jag sett inte är nått märkvärdigt.
Sen bryr jag mig iofs ganska lite om den mest tragiska människa jag upplevt inte tycker jag går att ta på allvar. Särskilt när du kryddar folks uttalanden för att de ska passa dina morargrument.
Du letade på fel ställe, Holös trade listas under AHL, Lake Erie Monsters. Klipp därifrån:
10/15/2011 Jonas Holos (D) Lake Erie DEL Reassigned by Colorado (NHL) to Vaxjo (Swe.)