En julsaga
« Föregående · 2615218 · Nästa » Till forumet
Sv: En julsaga
Costanza Skönt att se kvalitet ge resultat. Grymt att ni pallar att leverera. Det är inte lätt i HA.”
PS! du glömde du kan hockey..eller???
PS! du glömde du kan hockey..eller???
Sv: En julsaga
Farsang:
Brynäs spelar med en helt annan säkerhet i uppspelet från egen zon än hur det brukar ha sett ut annars. Mindre långpass som går fel.
Brynäs spelar med en helt annan säkerhet i uppspelet från egen zon än hur det brukar ha sett ut annars. Mindre långpass som går fel.
Sv: En julsaga
Erat: sorry men jag håller inte med dig och kommentaren nedanför dig riktigt.
Tycker han har visat i vissa matcher den här säsongen att han kan vara så otroligt mycket bättre.
Bara för att han petar in en puck i förra matchen och ett 6-0 mål idag p g a ett utspelat Almtuna. Så tar det inte bort alla felpass/utvisning/åka och slöa.
Han kan så mycket bättre och det vet vi alla
Tycker han har visat i vissa matcher den här säsongen att han kan vara så otroligt mycket bättre.
Bara för att han petar in en puck i förra matchen och ett 6-0 mål idag p g a ett utspelat Almtuna. Så tar det inte bort alla felpass/utvisning/åka och slöa.
Han kan så mycket bättre och det vet vi alla
Sv: En julsaga
Erat: ”Birger är lite bitter ikväll”
Men var inte ljungen lite tvär inför matchen på intervjufrågan om det typ var speciellt att vara tillbaka och spela här. Tyckte han svarade lite som att han syftade på att han hade spelat här tidigare som ung (och som om det inte är ett alternativ att spela här igen? Egen tolkning såklart, men det kan ju vara så att han redan är klar för fbk)
Men var inte ljungen lite tvär inför matchen på intervjufrågan om det typ var speciellt att vara tillbaka och spela här. Tyckte han svarade lite som att han syftade på att han hade spelat här tidigare som ung (och som om det inte är ett alternativ att spela här igen? Egen tolkning såklart, men det kan ju vara så att han redan är klar för fbk)
+ 1
Sv: En julsaga
Alltså 6-0
Tycker egentligen inte att det är så mycket bättre spel än andra matcher, snarare att Almtuna gör en dålig insats. Vi får bra utdelning idag helt enkelt.
Ölund bra, Kinnvall går från klarhet till klarhet, Udd bra, Clara bra med tanke på vad han får att göra. Varför skjuter inte Benn? Nordamerikan som alltid håller in skottet vid bra läge och tar ett varv runt kassen och slår en pass på vinst och förlust. Lite besviken på just det beteendet.
Men vi behöver ju inte värva en ny målis så länge vi gör fler mål än motståndarna skjuter skott…
Tycker egentligen inte att det är så mycket bättre spel än andra matcher, snarare att Almtuna gör en dålig insats. Vi får bra utdelning idag helt enkelt.
Ölund bra, Kinnvall går från klarhet till klarhet, Udd bra, Clara bra med tanke på vad han får att göra. Varför skjuter inte Benn? Nordamerikan som alltid håller in skottet vid bra läge och tar ett varv runt kassen och slår en pass på vinst och förlust. Lite besviken på just det beteendet.
Men vi behöver ju inte värva en ny målis så länge vi gör fler mål än motståndarna skjuter skott…
Sv: En julsaga
Farsang: sjukt att Löven ligger under med tanke på första periodens 16-3 i skott. AIK är fortsatt svaga vid ledning också. Ledde med 2-0 och tappat till 2-3. Tror inte det är så trevliga tongångar i deras forum direkt.
Sv: En julsaga
xxx BIF xxx: kändes mer som att han inte ville dissa sin gamla klubb som Samuel Johannesson gjorde när dem var nere i Ängelholm.
Han ville inte säga för mycket.
Han ville inte säga för mycket.
Sv: En julsaga
Costanza: Its go time!!!! som Mr Mandelbaum (för tung skivstång) däretter hans son (fasen TVn som skulle lyftas var fastskruvad) och sist hans pappa (TVn fortfarande fastskruvad) sa.
+ 3
Sv: En julsaga
Erat: Brynäs gör en bra match, men Almtunas taktiska upplägg i spelet utan puck har misslyckats kapitalt. Nere i Uppsala stängde de ner Brynäs spel på ett effektivt sätt under stora delar av matchen genom att stänga mittzonen, nu kommer Brynäs igenom mittzonen väldigt enkelt. De har också fallerat i deras disciplin', tycker de har tagit flera dumma utvisningar och för ovanlighetens skull har Brynäs varit effektiva i powerplay.
+ 1
Sv: En julsaga
JohnnyBotox: håller med i din analys av spelarna men självklart behöver vi en ny målvakt.. det måste vara prio nummer 1 nu hos brynäsledningen, det hoppas och tror jag..
Sv: En julsaga
Svensson_62: Absolut. Märktes direkt att Almtuna började spela mer fysiskt efter timeouten men att Brynäs höll sig kalla. Udd och Kinnvall fick tuffa smällar. Viktigt att inte slappna av nu i tredje.
Sv: En julsaga
JonteD: håller med, hoppas han hänger med upp till SHL ifall vi skulle gå upp, så han kan sänka Emil Sylvegård och Joakim Nygård.
Sa det till en polare när Brynäs värvade han. P g a Åldern att ”om han sänker Weigel i slutspelet så är han värd pengarna”
Sa det till en polare när Brynäs värvade han. P g a Åldern att ”om han sänker Weigel i slutspelet så är han värd pengarna”
+ 1
Sv: En julsaga
Farsang: De gillas jättemycket av Lilla farbrorn (jag) sänka den där tandlösa psykopaten SYLVEGÅRD!!!!!!👍👍👍👍💪🇺🇿
Sv: En julsaga
+ 3
Sv: En julsaga
JonteD: ja det hade vart fint att se!
Gillade starkt att Larsson sänkte han totalt förra året (gillade dock inte lika mycket att Emil reste sig som om inget hänt)😂
Gillade starkt att Larsson sänkte han totalt förra året (gillade dock inte lika mycket att Emil reste sig som om inget hänt)😂
+ 1
Sv: En julsaga
JonteD: Framförallt är väldigt underskattad med puck. Han beskrevs typ som en stelopererad sarg ut-back av en del när han värvades men man märker hur mycket hockey han har i sig.
+ 5
Sv: En julsaga
Silfverkroken: otrolig back, och man förstår att han inte ska vara en poäng spelare! Karln har liksom spelat defensiv back i hela sitt liv och ändå lägger han så bra förstapass
+ 1
Sv: En julsaga
Farsang: Såna där som SYLVEGÅRD skulle inte få va på en is utan avstängd på livstid 😈👺👺 när han får en sykknäpp så kan han förstöra en karriär för ngn som inte ser dåren komma!!!!!!!
+ 1
Sv: En julsaga
Roligt och viktigt långsiktigt att se att Gälla väljer att spela Sandström mer och mer.
+ 1
Sv: En julsaga
Farsang: Alla NHL-backar under 2020-talet lägger bra förstapass. Det var många år sedan backar med betonghandleder platsade i NHL.
+ 3
Sv: En julsaga
Farsang: Jag lirade som back en gång i tiden (när de va svartvitt ute o människor gick jättefort o dinosaurierna jagade oss) Tänk om man hade haft 15% av hans kunnande då jävlar!!!!🏒🏒🇺🇿💪🥳
+ 2
Sv: En julsaga
xxx BIF xxx: Det här har man saknat, sitta tillbakalutad och bara mysa med tre poäng på kontot.
Bra fredagskväll.
Bra fredagskväll.
+ 3
Sv: En julsaga
JonteD: Tycker Grewe borde stängas av på livstid tillsammans med honom ingen av dom vill spela hockey.
+ 2
Sv: En julsaga
Danne66: ja. Trist när Clara hållit nollan i 57 minuter. Ingen som lastar honom för detta men unnade honom verkligen en nolla i matchen.
+ 1
Sv: En julsaga
Silfver: ja, alltså man är så otroligt trött på hans frustrations utvisningar. Får bli för han att ge en check på 10.000kr till Clara ifall han inte släpper in något mer…
+ 2
Sv: En julsaga
Ska väl vara dubbelutvisning? Får en höger i bakhuvudet..?
Men ja skapligt jäkla onödigt. Tråkigt för Clara.
Men ja skapligt jäkla onödigt. Tråkigt för Clara.
+ 3
« Föregående · 2615218 · Nästa »
