ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Man får kanske turas om att se matchen?
En i taget, typ.
Då är det alltså du som använder all deras kapacitet.
Det är tydligen kapacitetsproblem.
Carl Lejonkräk:
Rätta mig om jag har fel men visst är väl Brynäs lik andra klubbar också beroende av sin Kommun?
tjugo8:"Bokningsbart igen tydligen...alla till skatteparadiset!"
Skatteparadiset? Ett rent helvete att betala skatt som finansierar Leksands IF säger jag, fy fan. Skattehelvetet!
Brynäslegenden:
Runt 250 - 300 nånting tror jag. Minns att SSK fansen var lite över 200 och då var det nästan fullt. Hoppas det var svar på frågan? ;)
70 Rodrigues:
Tur att man försäkrat sig om plats m Bif Stholm...
"Klassikernas klassiker Lör 14/9 FÖR NÄRVARANDE FULLBOKAT! Förhoppningsvis kan vi få loss fler biljetter och i så fall boka upp ytterligare en buss."
River:
Absolut är det så men jag vill inte ingå i facket som barnslig, jag har skämts över den här historien från första dagen den uppdagades. Börjar dock tröttna på att många väljer att hela tiden fokusera på den här saken när nån nämner Leksands IF, att vi supportrar också få skit för det här i sociala medier b.la är också en orsak till varför folk är så jävla besvikna. Det är inte vårat fel att klubben anställt idioter som inte kan hålla koll på räkenskaperna.
Nåja finns en hel del barnsliga Leksingar också. En snabb titt på HS räcker för att få vatten på kvarn. De hade knappast släppt en sådan här saftig historia om rollerna varit de omvända. De här skattefifflet lär ni Leksingar få höra om i många år fram över. Ni kommer inte undan att detta svartat ner klubbens rykte. Ni lär väl som småningom vänja er.
För att spinna vidare på tråden så tror jag på en tuff och jämn drabbning, skall vi säga 3 - 3?
Redigerad kommentar
atilla:
Vart nånstans skriver jag att jag är förbannad, tycker dom är barnsliga som inte kan släppa den här historien.
bradberry:
Jag bryr mig inte nämnvärt ;)
Låt folk hålla på ;)
Sen blir ju låten sjufaldigt bättre av din charmiga reaktion. Så kul att du tar åt dig och verkar se det som stötande. Att du sen "gömmer dig" bakom den dåliga kvalitén gör det bara ännu roligare...
:)
tjugo8:
Kan vara det sämsta jag hört. Seriöst borde man lagt ner lite mer tid på det här om man nu skulle göra ett seriöst förssök att driva med Leksand. Idioter
EskilstunaLasse:
"så vet man ju att Omark kommer att spela upp samma "Jag vill till NHL" skiva nästa säsong"
Alldeles säkert blir det så.... men den risken tar man troligtvis med vilken "spetsspelare" som helst. Att inte SHL eller Brynäs är förstaprio är nåt vi tyvärr får leva med.
Tväst:Vill du ta det till en spets så kan man vinkla precis vad som helst till något överdrivet på gränsen till löjeväckande.
jag får en dålig känsla när en spelare (enligt vad man förstått) hårdnackat vägrar spela i SHL. Visst jag håller med om att så här sent så är det nog tal om andra/tredje hands alternativ från de flesta spelarna. Skillnaden är vad spelarna har satsat på. Transatlanterna vi har värvat vet jag inte mycket om när det gäller hur nära de varit ett kontrakt med respektive NHL lag. Men spontant så är Omark om än längre ifrån spel i NHL.
Men visst, Omark skulle säkert inte göra bort sig i Brynäs, men sett till kontinuteten så vet man ju att Omark kommer att spela upp samma "Jag vill till NHL" skiva nästa offseason.
Om Brynäs skulle lyckas kontraktera Omark, så får det väl anses
vara en av de bättre "nödlösningarna" som Sundlöv lyckats med.
Han är ju i och för sig inte center.
Men ryktena om Omark var ju i svang redan när Sundlöv
räknade med att få behålla Lindholm.
Så en center + Omark skulle i alla fall vara en fullt acceptabel
"nödlösning" i min bok.
Sen har ju Lindholm hela tiden (innan han blev draftad) talat
om att det mer eller mindre varit bestämt att han skulle spela
en säsong till i Brynäs. Så lite kan man förstå att Sundlöv
inte letat efter en ersättare till Lindholm hittills.
Vad som förändrats sedan han blev draftad vet jag inte.
Press/locktoner från agenten eller Carolina, eller att han
känner att han utvecklats så pass mycket mellan maj-juli
att han inte behöver en andra säsong i elitserien?
EskilstunaLasse:
Det är väl ganska vanligt att man hamnar i Brynäs just på grund av brist på alternativ. :) Gäller väl i största grad de båda transatlanterna. Brynäs var ju knappast deras första alternativ. Man får ju ändå utgå från att de som hamnar i Brynäs sedan gör sitt absolut bästa. Om inte visar det ju sig ganska snabbt.
EskilstunaLasse:
"Hur intressant är det med en spelare som kommer till Brynäs på grund av brist på andra alternativ" Njaa.... skall vi förlita oss på spelare som haft som enda dröm att spela i Brynäs A-lag från den dag dom fyllde 8 år så blir det nog en ganska tunn trupp? tror i.v.f. jag ;-)
bradberry:
Jag vet. Skulle bara skoja lite med dig :-)
bradberry: Deadline för NHL-inatt?
- Omark presenteras imorgon? En teori baserad på rykten. Förutsatt han inte får kontrakt over there...
Vilken tid är det han ska presenteras idag!? :-)
Redigerad kommentar
Åker Elias över kan vi eventuellt få se ett nyförvärv annars är det så här truppen ser ut när vi startar säsongen. =)
- Omark presenteras imorgon? En teori baserad på rykten. Förutsatt han inte får kontrakt over there...
70 Rodrigues:
Vi får hoppas att det blir en bättre balans i laget i vinter..... det gynnar väl alla spelartyper, gammal som ung. Med ett stabilare defensivt uppträdande kommer målisarna inte va så utlämnade som förra säsongen. Med bättre defensiv får anfallsspelare ägna sig mer åt det dom skall göra.... anfalla.
När det gäller Lauritz så var han ju faktiskt bänkad flera matcher förra säsongen så han vet nog vad som gäller.
Men stannar Elias så behöver vi ju bara räkna in Omark.... eller den spetslirarn vi köper för pengarna som blir "över" ;-)
Redigerad kommentar