European Trophy
Huge: Jag håller med; att bara skriva att Persson ska bort, utan motivering, är ju rätt meningslöst. När jag skrev igår att han var en flopp, eller vad jag nu skrev, så stod det för flera saker, bland annat; det är då fan att backsidan är sämre nu när vi till och med har en backcoach (det skulle ju kunna bli extra bra då) och dels var det kritik mot honom (och laget/backarna) för att man släppt in relativt många mål.
Ja, ditt svar var bra och läsvärt och du försökte inte "omvända" någon, positivt! ;-)
------------
Ser att Hellström är petad imorgon, hur ska det tolkas; 1. Som att han redan fått förlängt och därför kan vila en match, eller, 2. Bättre låta någon annan spela när han ändå inte får stanna.
Jag hoppas på alternativ 2 och att man får in någon bättre.
arnio:
Förlåt arnio jag formulerade mig fel vi spelade i ES och åkte ur densamma!
Redigerad kommentar
Peja:
Minns det jag också, vill minnas att vi slog FBK i Norrtälje med 5 - 1 och leksingarna blev som tokiga och nu jävlar går vi upp bla bla. Hur gick det tror ni? Jo vi åkte ur..
Försäongsmatcher betyder jack shit. Det enda som är bra med dessa matcher är att man får en chans att testa olika formationer och se vilka som passar bäst när serien startar..
Redigerad kommentar
Tycker du inte att en åsikt bör vara underbyggd med någotsånär konkreta fakta för att en diskussion ska bli fruktsam?
Inget fel i att vara "personlig" (som du uppenbarligen verkar tycka vara viktigt för balansens skull) men jag föredrar isf att man motiverar sina konkreta åsikter med nåt som känns någorlunda acceptabelt.
Och inte bara säga att ex GP är överflödig bara för att man tycker det.
Om motiveringen sen råkar gå hand i hand med det som insatta och kunniga står för, så ser jag ingen anledning att man ska behöva ha en annan åsikt bara för sakens skull (dvs för att inte låta för opersonlig).
I det här fallet ska du få MIN personliga åsikt i saken:
GP har varit huvudtränare i flera lag (ES och AS), har backspelet som specialitet eftersom han själv spelade på den positionen.
Han har ett erkänt gott rykte när det gäller just backsidan, iaf av vad jag hört från s.k fackhåll.
De flesta lag har idag separata backtränare, inte konstigare än att många har separata målvaktstränare. Så varför skulle det bli sämre för backarna med en egen tränare när det funkat bra för målvakterna?
Har du hört nån som gnällt över att man anställt Alcén?
Det borde man väl göra om man nu tycker att det är fel att plocka in GP?
All form av fackkunskap där en tränare kan rikta in sig på ett speciellt område istf att som i gamla dar behöva jobba med alla positioner i laget, borde väl vara nåt att sträva efter, eller?
Jag kan öht inte se en enda vettig motivering till varför GP skulle vara överflödig i det här läget.
Där har du min motivering och personliga åsikt i frågan.
Jag tycker inte GP känns nödvändig. Jag tycker inte han gjort något större väsen av sig som stor ledare. Visserligen ska han inte stå allra längst fram på barikaderna, det görTommy, och han gör det bra. Gunnar känns överflödig, men möjligtvis kan han göra nytta i rollen som Oves hjälpreda i "morgondagens Brynäsare".
Ledsen att jag inte kan presentera motiv som tillfredsställer din definition på "godkända motiv" men jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt oavsett om du tycker att det ok eller inte
Anders Berg: "Måste man alltid ha tillräcklig kunskap och insyn för att tycka saker?"
Har jag påstått det?
Huge: Måste man alltid ha tillräcklig kunskap och insyn för att tycka saker? Det anser inte jag. Det blir lite som att det finns EN sak som är rätt och man kan bara tänka precis just så. Blir lite sektliknande.
Jag kan tycka att anställer man en backcoach bör man 1. ge honom bra material att arbeta med (för det sägs ju att man har bra ekonomi nu). 2. ställa krav på honom att lyckas med sitt arbete. För vad ska man med honom till annars? En kul kille att ha i fikarummet?
Nu är det fritt fram för påhopp.
Du och Gurra ifrågasätter anställningen utan att öht ha nåt konkret motiv, det är DET som jag tycker är märkligt.
Har aldrig ifrågasatt vare sig din eller Gurras rätt ha en åsikt och jag försöker inte övertyga nån om att tänka lika som jag.
Jag försöker istället övertyga dig eller Gurra att backa upp åsikten med nåt konkret, nu känns era åsikter bara..... ja, vadå?
Huge: Jag är en annan amatör...Jag är också tveksam till anställningen. Tycker inte att GP känns klockren. Givetvis kan jag få äta upp det och det bjuder jag på i så fall. Känner att jag har rätt att ha den åsikten. Visst får du och andra hävda motsatsen, men det känns ofta farligt nära påhopp när du ska övertyga de som inte tänker likadant som du.
Det är stort att inse att alla inte tänker likadant, att man inte alltid har "rätt", trots att man har rätt till sin åsikt, eller att man inte måste övertyga alla om sin egen förträfflighet och de andra om deras brister...
Hoppas att ALLA kan vara mer storsinta härinne....
Enaranger: Jag tror att det är så (har för mig att Stisse Åberg skrev så i ett mailsvar till mig) att man får betydligt mer om man köper papperstidningen - när det gäller Brynäs - men även annat. Det vill, av förklarliga skäl, inte bjuda på allt på nätet.
Så, man får göra som på gamla goda tiden - gå till biblioteket och läsa papperstidningen. Jag var stammis på bibblan i Falun back in the days... (Före internets tid, that is).
Huge: Förstår att de tror på GP. De är ju en vän till dem sedan länge..
Nej jag har inte bättre kunskap, men om ingen sportchef aldrig gjorde fel så hade vi aldrig haft någon silly season. Alla lag hade alltid varit kompletta med din logik.
Bygger allt mitt på att vi vann guld utan backtränare föregående år, plus att GP:s facit i Brynäs inte imponerar på mig.
Det intressanta är väl att Sveriges bästa tränarduo uppenbarligen anser sig vara i behov av en backcoach, för att ytterligare förbättra backspelet.
Och då kan jag INTE förstå hur DU kan påstå att det kommer att bli ett steg bakåt vad gäller vårt backspel, när man anställer GP.
Har du bättre kunskaper och erfarenheter än vår tränarduo av backspelet i Brynäs, för att kunna avgöra om det är ett steg bakåt eller framåt?
Om du nu tycker att det är ett steg bakåt så måste du väl ha nån sorts konkret analys om VARFÖR det är onödigt att anställa GP, trots att Sveriges bästa tränarduo OCH Sportchef tycker att det är värt pengarna?
Varför ska vi då lita på din analys om GP i det här fallet, när du inte ens verkar förstå varför man anställt honom och isf heller inte borde förstå vad det är han ska bidra med?
Jag lindade in en fullt legitim och saklig fråga i min provokation: hur vet du att det är ett steg bakåt med GP som backcoach?
Vad bygger du det på?
Vilka egna kunskaper och erfarenheter har du använt för att dra den slutsatsen?
Vi är som bekant vana med att vårt lag och våra spelare vinner guld varje (eller åtminstone vart tredje) år, och då är det lika självklart att alla spelare/ledare tror att det bara är att ställa in skridskorna varje säsong.
För insatserna så här års kan väl aaaaaaaaldrig bero på att man kanske inte hunnit få ihop lagdelarna och att insatserna därför blir lite ojämna?
Nä, det måste nog bero på antingen baksmälla eller att det är det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen...
Gurra88: "Nu ska vi ta nästa steg, med Gunnar Persson - ett steg bakåt. Förstår inte vad han ska bidra med i vår fantastiska tränarduo.."
Om du inte förstår så rekommenderar jag dig att fråga dom som är insatta och har kunskaperna, i det här fallet TJ, Sundlöv och GP själv.
Rent logiskt är det också lite märkligt att du tycks veta att det blir ett steg bakåt, samtidigt som du inte förstår vad det är GP ska göra.
Å andra sidan förstod du heller inte hur vi kunde ta guld med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen, så din undran i det här fallet kanske inte är så konstig när jag tänker efter.
Gefle Dagbland och Arbetarblandet tycks ju ha försämrat sin
bevakning av Brynäs denna säsong. Ingen matchfaktarapport,
med laguppställning och spelarbetyg, efter gårdagens match.
Det är väl inte den första försäsongsmatchen de saknat det
den här säsongen?
Anders Berg: Har du NÅGONSIN sagt något positivt om mitt kära Brynäs? Du e så negativ så det liknar ingenting!
Vi klarade oss ypperligt utan en försvarstränare föregående år. Nu ska vi ta nästa steg, med Gunnar Persson - ett steg bakåt. Förstår inte vad han ska bidra med i vår fantastiska tränarduo..
Sämst ikväll, patetiska djurgårdare i 50+ åldern som vrålar horunge när bl a Järnkrok blev utvisad.
Huge:"Jag kommenterar inte insatser jag inte sett."
Hahahahahahahaha DEN var ny!!!!!!
Anders Berg: Riktigt pinsamt resonerat om GP. För att inte tala om alla övriga som sågar...
European Trophy i all ära men det är ändå försäsong. När ska ni lära er att man inte ska dra massa jävla växlar efter försäsongsmatcher?
Och det säger jag utan att ha sett en match.
Gäller att ta seden dit man kommer vettu...
Det är andra mkt bättre på, så du kan väl fortsätta diskutera insatsen med dom istället...
Klart att GP får problem med sånt material... :-)