European Trophy
Tar dom livlinan nu då?
Visar flatheten och den lilla viljan som finns för att verkligen vilja vinna.
Jäkligt fint reduceringsmål från Harjus klubba, hans sjätte mål i ET. Synd bara att det kom aningen för sent.
Jaja, fokus på ES nu.
hahii:
Periovis bra spel, men Lule tar vara på sina PP och gör väldigt få misstag. Luleå är helt enkelt bra.
sylf:Bränna alla stålar de får in på sina banners för match.com ;-)
Nu ska du se att det är fest i dagarna tre för laget...
Gurra88:
Luleå vann med 4-3 för att dom var bättre.... defensivt och offensivt, framförallt ett fantastiskt PP. Lägg därtill ett mindre bra pass av Widing så räckte det den här gången för seger. Vi kommer igen.
Peja:Helt riktigt, därför som fördelningen är som den är i media. Han fick uppmärksamhet ja, i form av att verka helt tappad.
En weekend i Wien, lite gluhwein och sachertårta.
En tur i pariserhjulet på Pratern och sen hem till jufirandet utan några skador rapporterade.
Går det att få en bättre uppladdning inför allvaret som stundar på annandan?
Gurra88:
"hockeyns Champions League" det var inte ditt inlägg jag svarade på ..... det råkade bara bli du.
Peja:Fast hade man gjort det så hade man i alla fall sparat in en del pengar. Jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant att flyga ner ett helt hockeylag till Wien och bo på hotell.
Ekonomiskt får man väl en del slantar också, min gissning är att man gått jämnt upp.
Tycker även att vi borde ha fått en garanti från övriga lag att dom inte går för vinst. För jävligt att det öht FINNS andra lag att möta. Nåt av dom kan ju få för sig att jävlas genom att försöka slå oss....
Roger Ramkvist: Förlåt, jag tar tillbaka allt! Jag tycker att det var en lysande och viktig turnering för Brynäs att delta i - tänk så mycket mediautrymme den fått, bara för att nämna några av fördelarna.
Grym framgång!
Anders Berg: Nä, du har förstås rätt. Vore bättre om Brynäs aldrig fick delta i European Trophy och andra internationella turneringar utan mest harvade omkring här hemma som Timrå, Rögle och majoriteten av svenska hockeylag. Här finns ju dom stora vyerna och dom stora rubrikerna.
Berg, du tillhör dom stora, klassiska förlorarna i världhistorien - aldrig våga nåt själv, alltid smutskasta dom som faktisk försöker. Och fan ta dom som uttalar ett mål eller en vision som dom inte når. Då ska dom hängas ut på torget och stenas.
Bra att Styrman gav ett positivt besked i alla fall.
Jajjen:
Ja, troligtvis är det så..... vissa gillar nog bara att provocera, det får man försöka tackla på nåt bra sätt.
När jag läser vissa kommentarer så undrar jag ibland vem personen bakom insändaren är.
Har dom själva tävlat i nån sport? - lag/individuellt? - haft egna målbilder? - egna reaktioner när resultatet ev. gått emot? - är dom medvetna om att det finns en motståndare som också vill vinna?........ är det möjligt att göra en bra match, men ändå förlora?
Tväst: Jag tror en del härinne inte riktigt förstår sig på lagsport. Det är inte så enkelt att gå ut och vara bäst hela tiden samt att kunna prestera på sin maximala kapacitet match efter match efter match. Det handlar också om att du ska ha med dig huvudet. Du ska själv orka mentalt samtidigt som alla dina medspelare ska göra detsamma. Det är ett pussel att få alla bitar att klaffa samtidigt. Det lyckades vi med förra säsongen, det är fan så svårt att lyckas två år i rad, vilket många här kräver.
Tror du att Granis kommer att göra skit jobbet?
Saknas helt tävlan inom laget, när spelare som är helt under isen får fortsätta lalla runt utan att behöva ta ansvar så ser inte spelet eller passningarna bättre ut än vad det gör.
Ska Elias överglänsa Nordan med 5787532% så är det något spm är snett.
Nordan presterar inte likaså Widing men dom matas med massa mera förtroende. Efter såhär mångs omgångars chanser behövs det sändas ut signaler inte klemas mera med dom.
Finns andra som isf ska kunna få chansen.
Redigerad kommentar