Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14
70 Rodrigues:
Fan, det har varit så lugnt och skönt ett tag nu. Nu börjar ångesten...igen
Powerfade: h_lvete va dystert det var här !!!
Nä upp med hakan, nu är hoppet det sista som försvinner från oss som kallar oss supportrar. Jag tror emot alla andra på vinst.
Brynäs vinner med 1-4
Vi måste våga tro !!!
Forza Brynäs !
micke63: Det jobbiga är väl egentligen att utfallet av dagens match är helt avgörande för resten av säsongen skulle jag säga. Vid vinst så kan man få en oerhörd tro på det man gör och att uppehållet gett det resultat man velat.
Vid förlust har vi en situation som jag inte tror går att rädda detta året.
Bifbiffen:
Jag tror de 36 grundseriematcherna efter dagens match + matcherna därefter blir helt avgörande för resten av säsongen
Bifbiffen:
Inget, inte m dig iaf
Håller verkligen inte med i det du skrivit på sistone bara, vilket jag givit uttryck för
Bifbiffen:
Har tänkt igen, men inte tänkt om
Ganska säker på att tex en suddentorsk m utmärkt spel (eller en dyngtorsk för den delen) skulle vara "helt avgörande" för resterande ca 40 matcher och att det då inte "går att rädda detta året"
Bifbiffen:
Håller såklart inte med, men så är det ibland !
Men måste ha fel, för inte har han väl bytt nick:)
Bifbiffen:
Nu skall vi upp till bevis, man valde att sitta still i båten med magen full med is. Efter alla förluster hade det onekligen vart låga odds på en förändring.... både på och utanför isen.
Blir ju lite av en omstart, alla friska och spelsugna. Lyckas den här sparmetoden blir väl ledningen geniförklarad..... om raset däremot fortsätter november ut förusätter jag att nåt kommer hända.
Frågan är ju vad det finns på marknaden som vi skulle bli garanterat bättre av? En ny röst i båset tror jag är det första steget för att rädda säsongen!
Inför ikväll.... de flesta kan väl statistiken vi har i Karlstad..... jag har sett Brynäs vinna där två gånger med 2-1. Hoppas dom kan vinna igen utan mitt läktarstöd! :-)
Bifbiffen:
Tycker inte det ser bra ut
Några matcher till kommer vi säkerligen att förlora
Brynäs Supports ordförande bjuder på ett par väldigt märkliga svar när Aftonbladet ställer frågorna. Har han sett några matcher eller följt via 377?
Säsongens positiva överraskning i laget?
– Egentligen ingen, men Niclas Andersén har i alla fall motsvarat förväntningarna.
(Lööke, Brodecki, Enterfeldt, Sweatt kanske?)
Vem är säsongens flopp?
– Tvillingarna Westerholm hade man stora förväntningar på, men de har inte levererat.
(Visst har de varit usla, men känns lite bekvämt att säga tvillingarna. Jag hade då inte speciellt stora "förväntningar" på dem. Skulle snarare säga Bertilsson.)
Vilken spelartyp saknas i ditt lag och vem är i så fall din drömspelare?
– Ryan Gunderson, det vill säga en poängback.
(Gunderson i all ära, men det känns som om vi saknar betydligt mer än en "poängback" – snarare en defensivt skicklig back som kan ersätta Sundqvist.)
Isf ber jag att få citera en berömd och numera avsomnad(?) skribent härinne:
"Årets lag måste vara det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen!!"
Huge: Årets säsong ja. Vi är bara människor. Har inte detta gett resultat, hur tror du då det gör med ett redan sargat psyke?
Haha, nej så långt vill jag inte gå, men det absolut med ointressanta:)
Svårigheten blir nog att balansera det förmodat förbättrade försvarsspelet med en lagom dos aggressivitet framåt, så att vi inte bara backar hem och fokuserar alltför mkt på att inte släppa till nåt bakåt.
Spännande blir det iaf, fjärilarna i magen börjar redan fladdra lite grann...
Och inte ens det säger så mkt, eftersom en spelad match knappast är nåt seriöst underlag för att avgöra om träningen gett resultat eller inte.
Om vi torskar på ett skitmål i sudden efter att ha spelat ut Färjestad efter noter och spelat i stort sett felfritt försvarsspel, har träningen då varit resulatlös och är säsongen därmed körd?
Tydligen, med ditt resonemang...
Om, om, om!
Antingen slår vi sarg ut och försäker kontra in något mål Resultat 1-2, eller så kör TJ strutsen och den sedvanliga hönsgården resultat 4-1..
Få se nu om SAMTLIGA i laget gör skitjobbet och går på mål och står upp för varandra i andra läget.
Har inte TJ slipat bort världsmästar fasonerna på Rödin mf l så har uppehållet vart helt bortkastat.
Ska vi tro att Tolle kör klubban i skallen på Ollas och han blir borta 25 matcher till, odds på det?
Man kan iaf dra slutsatsen att en förstamatch efter uppehåll inte är ett tillräckligt brett underlag för att dra några större slutsatser.
70 Rodrigues:
...... efter att vi spelat ut FBK får dom ett mål till skänks av zebrorna..... dom får ett tursmål när vi satsar allt framåt..... därefter två mål i öppen kasse.
Slutsats: vi gör en bra match utan att kunna avgöra, alltså, dålig effektivitet, dessutom hade vi lite otur ;-)
Diskutera kring det vi redan VET istället för massa halvdana spådomar.
Redigerad kommentar
Det låter som att du redan har dragit slutsatser innan ens matchen är spelad.
Har du tagit fram din favoritbok, 1001 ursäkter" redan. ;)
Redigerad kommentar
Huge: "Omöjligt att svara på innan matchen ens är spelad.
Man kan iaf dra slutsatsen att en förstamatch efter uppehåll inte är ett tillräckligt brett underlag för att dra några större slutsatser."
Får jag då bara upplysa herrn om att BIF förlorade s e x matcher f ö r e uppehållet också. En förstamatch eller inte, du skulle alltså tycka det vara ok också med en sjunde smäll på raken...??
Helt Ok med en sjunde förlust om vi spelat bra och ser ut att ha fått ordning på det som inte funkat.
Finns ingen garanti som du kan få hos nåt försäkringsbolag, där du är garanterad en vinst bara för att du spelat bra, funkar inte så.
Redigerad kommentar
I ett normalläge där vi har ett tryggt och säkert spel över hela banan är det helt Ok att spela dåligt nån gång men ändå vinna.
Men som läget är idag, så vill jag nog påstå att det INTE är Ok om vi vinner ikväll men spelar lika virrigt som innan uppehållet.
Jag blir iaf orolig att träningen inte fått önskad effekt, även om kvällens match inte behöver vara nån säker fingervisning, krävs nog fler matcher för en mer säker sådan.
"Hur vi spelar har ingen som helst betydelse, det är resultatet som räknas."
Ok.
Så du är nöjd då, om vi fortsätter kräftgången ikväll men har maxflyt och vinner?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tips: 5-2