Färjestads BK-Brynäs IF lördagen den 24/9-11
Stecklarn: "Huge:
Idag grusar Avesta AIK..IK Huges chanser..på konstgräset..(fotboll)"
Lite sent påkommet kanske, men trots torsk mot Avesta så räckte det ändå för att behålla kvalplatsen, eftersom Hille förlorade mot Edsbyn.
Dags mao för kvalspel till div2 på lördag mot Syrianska Örebro, plats Kastvallen.
Du kommer väl? ;-)
Redigerad kommentar
Själv har jag spelat i Sund IF många år och tycker det är synd att dom måste kvala för att hålla sig kvar i trean. Hoppas verkligen dom gör det !
Och Selånger FK om dom värvar nån ny stabil back så finns ju möjligheter för att flytta upp en till div. ganska fort! För i anfallsväg är dom ju outstanding :P
Huge, den eviga tvåan? Men klarar dom inte kvalet går så är dom väl favoriter till nästa års div.3 så deras chans kommer nog! och hille är alltid duktiga! =)
Återgår nu till ishockey igen:
3-3 ikväll, seger på straffar!
Visst skulle man kunna önska att det skrevs fler reportage kring intressanta ämnen i hockeyn men det är ju locket på i de flesta fall så om ett lag, spelare eller ledare får dåliga rubriker är det oftast deras eget fel. För skriver gör de oavsett därför är det bättre att ge dem info än att de får spekulera ihop nåt. För skriver gör de ju bevisligen ändå.
För ekonomin är fortfarande långt ifrån där det borde vara och en av Sveriges finaste arenor är väldigt sällan fullsatt!
Sen Läkerolen byggdes, har vi haft någon landskamp i arenan då?
Sker det andra aktiviteter i arenan? isf hur ofta?
Innebandy dagen tycker jag är ett bra evengemang! men det är bara en gång på år ex.
Kanske anårdna en stor Futsal turnering där också?
Bjud in lite intressanta lag och få igång ett GO kring arenan!
Sundsvall hockey har en försäsongsturnering varje år (SCA-cupen) varför kan inte brynäs också ha en cup? Ta hit ett KHL lag, ett DEL lag och ett AHL lag(vet att dom inte kommit så långt i försäsongsspelet ännu men vore kul men annars byta ut AHL laget mot NLA lag /BIF stjärnor från NHL ;D)
Men motivation slår som bekant klass... ;-)
HappyX3: "Huge, den eviga tvåan?"
Menar du fotbollslaget eller undertecknad? ;-)
Som du säger: "vi" har snubblat på mållinjen 2 år i rad nu, så det var kanske vår tur att ha lite flyt den här gången.
Har ingen större koll på motståndet men Syrianska Örebro låter iaf som en tuff nöt att knäcka.
Kan tänka mig att dom är lite av farmarklubb till allsvenska Örebro, ungefär som GIF Sundsvall som har ett gäng gnagare i truppen.
Huge --> haha syftade mer på laget ;) Har faktiskt inte heller nån uppfattning av S/Ö, men skulle chansa på att dom är duktig offensivt dåliga defensivt..
Årets roligaste match i 3an måste väl iaf varit Sund IF- Sjötull.
Sjutull leder med 4-1 på bortaplan i halvtid och SIF har två utvisade. i andra vänder SIF med två man mindre till 4-4! helt galen matchen :D
Men inte hade du väl behövt kliva upp så här tidigt för att svara? ;-)
Min poäng i kritiken mot onyanserade murvlar är att dom lite väl ofta tar den enkla vägen och skriver för att enbart skapa rubriker, när det går att göra lite mer intressanta och inträngande reportage om livet på och kringa arenorna i ES.
Tycker att man mer eller mindre idiotförklarar läsarna och underskattar deras önskan om att få lite fler vettiga artiklar att läsa.
Men för att göra det lite mer rättvisande så tycker jag samtidigt att ex flera bloggar är helt Ok och att man kan hitta mkt matnyttigt där.
Så allt är inte pest och pina i murvelvärlden.
Jag är fullt medveten om att det inte alltid går att skriva kreativt och samtidigt strikt objektivt och sakligt alla gånger, bara att man kanske borde lägga lite mer tid på den biten mellan alla ambitioner att hitta krigsrubriker....