FBK-BIF (21/2)
« Föregående · 509831 · Nästa » Till forumet
Sv: FBK-BIF (21/2)
65selander: De e klart ni kommer till baka vi kommer från MORA å stöttar er mot Leksand va så säker Brynäs tillhör elitserien
Sv: FBK-BIF (21/2)
65selander: De e klart ni kommer till baka vi kommer från MORA å stöttar er mot Leksand va så säker Brynäs tillhör elitserien
Sv: FBK-BIF (21/2)
GävleLasse: Ja, jag har varit här ganska mycket de senaste tre åren...Vad tror du det betyder?
Sv: FBK-BIF (21/2)
aphac: Jämn förstaperiod med Brynäspress första 5. Sedan släpper Honken in ett skitmål i PP och det kylde ner killarna rejält, verkar det som. När dom dessutom även får 2-0 precis när vi klarat ett BP, så har vi det scenario som är sämsta tänkbara mot ett så pass bra lag som FBK.
Första målet är ett absolut måste i matcher som denna.
Nu kan dom i stället spela avvaktande och kontra när vi går bort oss i försöken att iaf få in en reducering.
Matchen är körd, men tycker ändå att första perioden visar att vi är på rätt väg. Trots att vi inte får ngn utdelning på de skapliga chanser vi ändå hade.
Första målet är ett absolut måste i matcher som denna.
Nu kan dom i stället spela avvaktande och kontra när vi går bort oss i försöken att iaf få in en reducering.
Matchen är körd, men tycker ändå att första perioden visar att vi är på rätt väg. Trots att vi inte får ngn utdelning på de skapliga chanser vi ändå hade.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Gusten: Ryder öser in poäng hos Leksand samt att Chelle är tillbaka och Hedberg i mål. Får LIF medgång så kommer dom bäras fram av en fanatisk hemma och bortapublik. Tufft blir det iaf
Sv: FBK-BIF (21/2)
munkas: Så du har krupit fram, jag undrade just vart du tagit vägen, Just ja.. Brynäs VANN i lördags. Nu när det vankas ny förlust så dyker du upp igen..
Sv: FBK-BIF (21/2)
bocken: Vi kanske har ett "jämnare" lag än Leksand...men dom har en RIKTG förstakedja som producerar. Firma Karlberg & Ryder kommer att ha playcabin med DJ, NA, Cassel, Kupan mfl.
Tvåa i interna poängligan i Brynäs ligger Miettinen med 7+15=22 UDDLÖST!
Tvåa i interna poängligan i Brynäs ligger Miettinen med 7+15=22 UDDLÖST!
Sv: FBK-BIF (21/2)
GävleLasse: Kan d vara så illa att vi återigen blir nollade, måste vara elitserierekord isf???
Sv: FBK-BIF (21/2)
Helvete, inser ni vart detta är på väg? Så fort det kommer en liten, liten motgång låser sig ALLT! Detta kommer att bli livsfarligt i KS. Antag att MIF tar ledningen i första matchen, eller ännu värre vinner första matchen. Då känns det kört. Man ser tydliga likheter med fjolårets Leksand tyvärr. Hoppas jag har fel men jag är jävligt orolig.
Sv: FBK-BIF (21/2)
aphac: "Kan man köra över TIK så ska man kunna hålla någorlunda mot FBK med samma sorts taktik."
Ett, ny dag ny match.
Två, Ett helt annat motstånd.
Tre, Färjestads hemma stats 23 matcher 14 Vunna 3 Oavgjorda 6 Förluster
Det skall mycket till att vinna i Karlstad
Ett, ny dag ny match.
Två, Ett helt annat motstånd.
Tre, Färjestads hemma stats 23 matcher 14 Vunna 3 Oavgjorda 6 Förluster
Det skall mycket till att vinna i Karlstad
Sv: FBK-BIF (21/2)
bocken: Det har vi säkert men vi har något som heter mentalitet också som kan spela Brynäs ett spratt.
Men vinner vi mot MIF i 1:a så kanske flytet kommer
Sv: FBK-BIF (21/2)
Hong Kong: Blir oerhört tufft i KS. Vi har TVÅ segrar på 24 försök på bortaplan. Vi är på väg mot tredje raka bortamatchen utan att göra mål...0-14 på 8 perioder....ahhhh ångest.
Sv: FBK-BIF (21/2)
GävleLasse: Nä, det är klart att man inte skall kunna ta poäng mot Färjestad, det är ju inte precis så man spelar i samma serie direkt. Målet den här säsongen var ju inte att ta poäng på bortaplan, istället har man fokuserat på att vinna enstaka matcher i gavlerinken. Denna strategi har lyckats och nu ligger man på 11:e plats och har kval inom sikte. Jag tycker alla här på forumet har så höga krav på brynäs, efter förutsättningarna har man faktiskt gjort det riktigt bra. Hade man haft samma erfarenhet och förutsättningar som t.ex Mora hade ju läget varit ett helt annat. Framtidens brynäs skall man inte ha några förväntningar på och vem trodde allvarligt talat att man skulle ta poäng borta mot Färjestad?....
Sv: FBK-BIF (21/2)
Hong Kong: Jag tror ändå att både Malmö och Brynäs har mycket jämnare femmor som har redan ES tempo i sig och klarar av att ta direkt steget tillbaks till ES.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Hong Kong:Matchen i lördags gladde inte mig för att gripa ev.halmstrån.Det var att hitta ett spel inför KS, men det verkar bortblåst ikväll. Kan man köra över TIK så ska man kunna hålla någorlunda mot FBK med samma sorts taktik.
Sv: FBK-BIF (21/2)
aphac: Menade att vi skulle spela kvalserien först innan vi kan säga att vi är i allsvenskan.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Hong Kong: Tack våran målskillnad så är det bara att planera jobbet efter kvalserien. Vi har två matcher under påsken, Skärtorsdag och Annandag Påsk så där sparar man två semesterdagar.
Hela serien spelas så här, har mailat Swehockey om dom vet hur spelordningen är. Vi vet att ES lagena möter varandra första omgången iaf.
2005-03-17 | 2005-04-01 |
2005-03-20 | 2005-04-03 |
2005-03-24 | 2005-04-06 |
2005-03-28 | 2005-04-10 |
2005-03-30 | 2005-04-14 |
Källa: Swehockey.se
Sv: FBK-BIF (21/2)
Hong Kong:Vill man verkligen spela om det? Det verkar vara lite när man har lust nästan! Ikväll har man säkert satsat på nån "idiotdefensivmegamupptaktik" som alltid går så jäkla bra för BIF. Vadå?! Vi har ju för fn inget att förlora!!! Det har vi redan gjort.
Sv: FBK-BIF (21/2)
88Lindkvist: Å här pekar mungiporna uppåt märker jag. Ärligt HUR många trodde att Brynäs skulle rå på FBK på borta plan? Ni får väl ha lite distans till det som händer. Det har ju varit klart att det blir kvalserien ett tag nu, även fast några verkar inte ha insett det.
Bättre att fokusera på den uppgift som väntar, KS. Hur spelet sett ut har jag ingen aning om därför drar jag heller inga slutsatser. Det enda jag vet med säkerhet är att det skall mycket till att ett lågbudgetlag som Brynäs har jämfört med Färjestad som är en allvarlig konkurrent till SM guldet.
Bättre att fokusera på den uppgift som väntar, KS. Hur spelet sett ut har jag ingen aning om därför drar jag heller inga slutsatser. Det enda jag vet med säkerhet är att det skall mycket till att ett lågbudgetlag som Brynäs har jämfört med Färjestad som är en allvarlig konkurrent till SM guldet.
Sv: FBK-BIF (21/2)
70 Rodrigues: Där ser vi matchen i lördags var en engångsföretelse händer bara en gång så... Nu e det riktigt kört allsvenska här kommer vi.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Ja, nu är det redan uppbrunna halmstrået nedgrävt och begravet. Kan ni höra kyrkklockorna?
Sv: FBK-BIF (21/2)
70 Rodrigues: Skönt att man kan göra två bra matcher i rad. Det bådar gott inför kvalserien...
Sv: FBK-BIF (21/2)
2-0 nu är nog halmstrået helt borta. Hoppas Jokela får lite matchträning i nån av de avslutande matcherna.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Huge: Hehe ja vi är nästan lika målfarliga i BP som i PP...eller ska man säga att vi är lika ofarliga i PP som i BP
Sv: FBK-BIF (21/2)
GävleLasse: Och domaren brukar också kunna sin regelbok.
Till skillnad från både spelare och åskådare.
Jag vet av erfarenhet.... ;-)
Till skillnad från både spelare och åskådare.
Jag vet av erfarenhet.... ;-)
Sv: FBK-BIF (21/2)
70 Rodrigues: Kan så vara, eller så vile Bergeron få Chara ur matchen.
Men 10 min för "försök till spearing", snart kommer det väl villkorlig dom i hockeyn..
Men 10 min för "försök till spearing", snart kommer det väl villkorlig dom i hockeyn..
Sv: FBK-BIF (21/2)
Gusten: Shit happens...
Låter djävligt positivt för övrigt, och det är viktigast i nuläget.
Kan vi sedan vinna så inte mig emot... :-)
Låter djävligt positivt för övrigt, och det är viktigast i nuläget.
Kan vi sedan vinna så inte mig emot... :-)
Sv: FBK-BIF (21/2)
Namtrac: Han är avstängd en match. Han slängde handskarna och kramades lite för hårt i förra matchen.
Sv: FBK-BIF (21/2)
Så här ser laget ut ikväll enligt Swehockey, J Andersson är skadad o Soling är Sjuk:
Målvakter: Holmqvist(Jokela)
1:a Casselståhl-Phillips Dackell-Wahlberg-B Danielsson
2:a Beregeron-Andersson Sjögren-Lind-Miettinen
3:e Kuparinen-Sjödin Viitakoski-Sachl-Molin
4:e Johansson-? N Danielsson-J Johansson-Malmström
Domare: Stefan Danielsson
Målvakter: Holmqvist(Jokela)
1:a Casselståhl-Phillips Dackell-Wahlberg-B Danielsson
2:a Beregeron-Andersson Sjögren-Lind-Miettinen
3:e Kuparinen-Sjödin Viitakoski-Sachl-Molin
4:e Johansson-? N Danielsson-J Johansson-Malmström
Domare: Stefan Danielsson
« Föregående · 509831 · Nästa »