Final
« Föregående · 1824564 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Horace76c: Ja det är på gränsen till galenskap. Man brukar kunna skoja om jinxar och såna saker.
Ta exemplet med Bäckmans "hemma i Kempis förlorar vi aldrig" Var det budskapet han gav till sina spelare så handlar det inte om en jinx utan en totalt felaktig mental uppladdning som inte blev bättre av att de inte var ett dugg oslagbara. Tvärtom.
Så. Jag är säker på att det inte spelar ett dugg för roll vad vi skriver här. Däremot så kan andra faktorer påverka. Typ Sören P.
Ta exemplet med Bäckmans "hemma i Kempis förlorar vi aldrig" Var det budskapet han gav till sina spelare så handlar det inte om en jinx utan en totalt felaktig mental uppladdning som inte blev bättre av att de inte var ett dugg oslagbara. Tvärtom.
Så. Jag är säker på att det inte spelar ett dugg för roll vad vi skriver här. Däremot så kan andra faktorer påverka. Typ Sören P.
+ 1
Sv: Final
Brynäsgubbe: Det blir garanterat S P som dömer på torsdag, jag tycker det e ofattbart att han får döma..
Sv: Final
mattiask: Haha, du har så rätt så rätt.
Försökte förklara samma sak för Modos egen "analyskung" JFK igår, men det funkade inte så bra. Han påstår också att Bulans och lagets grundide är nån sorts Lasse Falk-hockey a la 1-3-1.
Att ALLA lag mer eller mindre praktiserar bl.a 1-3-1 beroende på motstånd och hur ställningen är i pågående match, hade han lite svårt att förstå, som det verkar.
Nä, enligt modooraklet så är vi ett tråklag som praktiserar sarg ut, dumpa puck mot mål och hoppas på returer.
Mao, ungefär som det såg ut mot HV i tredje matchen, när vi skåpade ut dom i första och andra. Satan vilken tråkig gnethockey vi spelade då.... :-)
Försökte förklara samma sak för Modos egen "analyskung" JFK igår, men det funkade inte så bra. Han påstår också att Bulans och lagets grundide är nån sorts Lasse Falk-hockey a la 1-3-1.
Att ALLA lag mer eller mindre praktiserar bl.a 1-3-1 beroende på motstånd och hur ställningen är i pågående match, hade han lite svårt att förstå, som det verkar.
Nä, enligt modooraklet så är vi ett tråklag som praktiserar sarg ut, dumpa puck mot mål och hoppas på returer.
Mao, ungefär som det såg ut mot HV i tredje matchen, när vi skåpade ut dom i första och andra. Satan vilken tråkig gnethockey vi spelade då.... :-)
+ 3
Sv: Final
Pigalle: Läste lite på det forumet du skickade och skrattade till lite för en stund..
"4. Brynäs spelar bra. Och efter sin förmåga."
Ja det tror fan att vi spelar efter vår förmåga - annat vore väl konstigt. Men likväl som vi spelade igår, defensivt och gick på kontringar. Exakt likadant spelade Hv i lördags. Vad är skillnaden? Jo att man aldrig vill tänka så om ens eget lag.
Man kan inte åka till Jönköping, Göteborg, Skellefteå osv och tro att man kan spela en superrolig offensiv, fantastisk hockey. Man måste spela för att ta tre poäng.
I många lägen blir det defensivt och kontringar.
Men som sagt, exakt samma för Hv OCH Hv kommer spela exakt likadant på torsdag!
"4. Brynäs spelar bra. Och efter sin förmåga."
Ja det tror fan att vi spelar efter vår förmåga - annat vore väl konstigt. Men likväl som vi spelade igår, defensivt och gick på kontringar. Exakt likadant spelade Hv i lördags. Vad är skillnaden? Jo att man aldrig vill tänka så om ens eget lag.
Man kan inte åka till Jönköping, Göteborg, Skellefteå osv och tro att man kan spela en superrolig offensiv, fantastisk hockey. Man måste spela för att ta tre poäng.
I många lägen blir det defensivt och kontringar.
Men som sagt, exakt samma för Hv OCH Hv kommer spela exakt likadant på torsdag!
+ 2
Sv: Final
Dallemas: Det bästa vore om man kunde synka det med hjälp av mediakuben. En text Kom igen Brynäs! kommer upp i en lagom snabb frekvens. Alltså en slags symbios mellan mediakub, klacken och sittplats. Kanske svårt att få till med ett så kort varsel men väl värt att ta med sig till nästa säsong.
+ 2
Sv: Final
{7225}: tänkte mig först att få sittplats att stå upp, sen kör man Brynäsklacken är ni klara!! Sen kör man igång med: kom igen Brynäs! Å klacken svarar: kom igen Brynäs!
Har varit hejjaklacks ledare en del och kan tänka mig att utan megafon får man nog inte tillräckligt med uppmärksamhet för att dra igång nått🤔
Har varit hejjaklacks ledare en del och kan tänka mig att utan megafon får man nog inte tillräckligt med uppmärksamhet för att dra igång nått🤔
+ 6
Sv: Final
Zappaholic: Det var skillnad när det var bäst av 5 matcher. Då kunde ett skitlag som HV vinna fullständigt oförtjänt.
+ 5
Sv: Final
{5915}: Vilken underbar situation vi befinner oss i nu. Möjlighet att avgöra inför ett kokande publikhav.
Underbart också att läsa på HV:s forum som nån länkade till för ett tag sen:
Vi är inte värda nåt guld, vi har domarna med oss, vi har CMore med oss, vi spelar bara sarg ut, bara ryggsäckshockey etcetera etcetera blahablaha. Ljuvlig läsning.
En sak är säker. Det bästa hockeylaget vinner alltid i en sjumatchserie. Det går inte att förklara bort. Vi får se om det är vi eller HV som är bäst i år.
Underbart också att läsa på HV:s forum som nån länkade till för ett tag sen:
Vi är inte värda nåt guld, vi har domarna med oss, vi har CMore med oss, vi spelar bara sarg ut, bara ryggsäckshockey etcetera etcetera blahablaha. Ljuvlig läsning.
En sak är säker. Det bästa hockeylaget vinner alltid i en sjumatchserie. Det går inte att förklara bort. Vi får se om det är vi eller HV som är bäst i år.
+ 8
Sv: Final
{7225}: Det hände faktiskt några gånger i lördags att klacken malde på med någon ramsa som ingen ens kan uppfatta orden i och sittplats överröstade dem med "Brynäs, klapp, klapp, klapp" Delvis tycker jag att klacken sabbar mer än den höjer stämningen då den största delen av publiken inte får chansen att involveras...
+ 3
Sv: Final
Skrubben: Om jag vore dig skulle jag köa utanför Gavlerinken på torsdag. Varje match finns det 90 ståplatsbiljetter som är gratis. Först till kvarn.
Nja att åka upp 40 mil enkel resa och ta ledigt 2 dagar från jobbet för att åter bli blåst på biljetter skiter jag i! Jag får göra mitt från tv soffan tyvärr :-/
Nja att åka upp 40 mil enkel resa och ta ledigt 2 dagar från jobbet för att åter bli blåst på biljetter skiter jag i! Jag får göra mitt från tv soffan tyvärr :-/
+ 2
Sv: Final
{Bitbiffen}: Vissa ska köra negativa saker enda in i kaklet, lyft fram Öhlund Alcen Blomqvist Felix Kilström Gunderson mm mm istället för att även nu köra negativt!
Brynäs är i final med era kassa målisar och spelare som många av er sagt hela säsongen!
Bitbiffen fokuserar på hur dåligt det va istället enligt nedan.
(Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.)
(Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. )
Brynäs är i final med era kassa målisar och spelare som många av er sagt hela säsongen!
Bitbiffen fokuserar på hur dåligt det va istället enligt nedan.
(Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.)
(Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. )
+ 17
Sv: Final
Dallemas:
Bra ambition
Samtidigt borde klacken begripa att med nya, svåra, långa sånger är att sittplats förlorat, i synnerhet de sånger med taktbyten (!!??)
Enkelt, direkt före nedsläpp, ingen jävla musik
1 Sittplats ställ Er upp!
2 Ni på sittplats är Ni klara?!
3 Guldet ska hem
Alt
Tjalalala...BRYNÄS!
Alt
Bif är de bästa, heja Bif
Alt
Kom igen Bif, kom igen bif
Bra ambition
Samtidigt borde klacken begripa att med nya, svåra, långa sånger är att sittplats förlorat, i synnerhet de sånger med taktbyten (!!??)
Enkelt, direkt före nedsläpp, ingen jävla musik
1 Sittplats ställ Er upp!
2 Ni på sittplats är Ni klara?!
3 Guldet ska hem
Alt
Tjalalala...BRYNÄS!
Alt
Bif är de bästa, heja Bif
Alt
Kom igen Bif, kom igen bif
+ 2
Sv: Final
Jag har dömt ut det här laget flera gånger. Egentligen aldrig trott på guld. Sa att det var kört i våras. Kunde inte se oss slå Frölunda. Kunde inte se oss slå HV. Har sett HV lyfta bucklan framför mig hela tiden. Men laget har motbevisat gång på gång. Vi har ett fantastiskt lagbygge med alla ingredienser. Det har inte HV71.
Vi tar guld på torsdag!
Vi tar guld på torsdag!
+ 1
« Föregående · 1824564 · Nästa »
Halleluja!