Final
« Föregående · 1821297 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
micke: Håll koll på tvillingarna nu. Vill inte vara negativ i denna underbara stund. Men jämför dem i denna serie där ingen av dem varit involverad i en närkamp över huvudtaget. Lär vara samma retstickor som vanligt mot HV. Det sitter som en tagg i mig. Visst, de producerade förra matchen, men brukar vara stök, tjaffs och annat gött. Inte varit något sådant mot deras kommande arbetsgivare.
Sv: Final
{5915}:
Vilken fantastisk match vi bjöds på igår kväll. FHC körde sitt intro som är en riktig pulshöjare. Kan tänka mig hur den är för fansen. Jag kände ett lätt illamående innan nedsläpp, nerverna var på utsidan. Så startar matchen, pp och Ikonen frälser oss direkt, fantastiskt.
Vi satt bredvid klacken och de gjorde ett grymt jobb som vanligt. Eftersom vi satt så nära hängde vi på och vi klappade och sjöng matchen igenom, vilken stämning.
När slutsignalen väl gick blev det vilt firande och spelarna bjöd tillbaka. Efter 5-10 minuters sjungande kom laget ut på isen igen och tackade för stödet. Zanetti och Zaborsky tog selfies med klacken i bakgrunden och likaså gjorde Carlsson och Eersson.
Sammanfattningsvis är nog detta den enskilt största liveupplevelsen med Brynäs under mina 40-45 år som supporter. Vilket lag och vilket drag!
Vi syns i Gävle den 22 april.
Vilken fantastisk match vi bjöds på igår kväll. FHC körde sitt intro som är en riktig pulshöjare. Kan tänka mig hur den är för fansen. Jag kände ett lätt illamående innan nedsläpp, nerverna var på utsidan. Så startar matchen, pp och Ikonen frälser oss direkt, fantastiskt.
Vi satt bredvid klacken och de gjorde ett grymt jobb som vanligt. Eftersom vi satt så nära hängde vi på och vi klappade och sjöng matchen igenom, vilken stämning.
När slutsignalen väl gick blev det vilt firande och spelarna bjöd tillbaka. Efter 5-10 minuters sjungande kom laget ut på isen igen och tackade för stödet. Zanetti och Zaborsky tog selfies med klacken i bakgrunden och likaså gjorde Carlsson och Eersson.
Sammanfattningsvis är nog detta den enskilt största liveupplevelsen med Brynäs under mina 40-45 år som supporter. Vilket lag och vilket drag!
Vi syns i Gävle den 22 april.
+ 28
Sv: Final
Att man drar till Cypern på måndagsmorgon känns sådär, att missa största delen av finalspelet är tungt. Bara hoppas att vi inte avgör detta för tidigt utan att det går till minst 6 matcher så att man hinner se avgörandet på plats! :) Blir det en 7e avgörande i Jönköping så är det bara att dra dit.
Sv: Final
Jan Grismöbel: Lite andra tongångar från din sida idag, jämfört med hur det lät för några veckor sen.
Här kommer ett litet axplock från dina tidigare så tvärsäkra "analyser" om både våra målvakter och Bulan:
"skriva positivt ??? Då ljuger man för sig själv och andra .. bara inse .. ännu en säsong åt helvete . . Börja för fan bygga laget bakifrån . 2 nya målvakter behövs . Till att börja med ."
"Nej Nej Fel . Vi har bra målvakter . Det har bz sagt . Då är det så . Men vi läktarcoacher som följer laget fattar inte det ."
"Du får försöka fråga bz . För det går över mitt förstånd . Bulan längtar hem å han är ju i luleå i morrn .så för att spara peng kan han väl stanna kvar när laget åker hem efter matchen ."
Som sagt, det verkar svänga fort i branschen när man är läktarcoach.
En liten fråga till dig: är det nån lärdom du anser att man kan dra av dina ovanstående uttalanden, efter att just tagit oss till final med hjälp av både Bulan och våra målvakter? ;-))
Här kommer ett litet axplock från dina tidigare så tvärsäkra "analyser" om både våra målvakter och Bulan:
"skriva positivt ??? Då ljuger man för sig själv och andra .. bara inse .. ännu en säsong åt helvete . . Börja för fan bygga laget bakifrån . 2 nya målvakter behövs . Till att börja med ."
"Nej Nej Fel . Vi har bra målvakter . Det har bz sagt . Då är det så . Men vi läktarcoacher som följer laget fattar inte det ."
"Du får försöka fråga bz . För det går över mitt förstånd . Bulan längtar hem å han är ju i luleå i morrn .så för att spara peng kan han väl stanna kvar när laget åker hem efter matchen ."
Som sagt, det verkar svänga fort i branschen när man är läktarcoach.
En liten fråga till dig: är det nån lärdom du anser att man kan dra av dina ovanstående uttalanden, efter att just tagit oss till final med hjälp av både Bulan och våra målvakter? ;-))
+ 14
Sv: Final
AnteA:
"Nackdelen med att vara otroligt passionerad och bo i en trappuppgång med icke hockeyintresserade pensionärer är att man får gå omkring och knacka på för att be om ursäkt för allt oväsen under gårdagskvällen. :D"
Ett tips, lämna spelordningen till dem innan matcherna kombinerat med en ursäkt så behöver du bara göra en uppföljning då och då 😂😂
"Nackdelen med att vara otroligt passionerad och bo i en trappuppgång med icke hockeyintresserade pensionärer är att man får gå omkring och knacka på för att be om ursäkt för allt oväsen under gårdagskvällen. :D"
Ett tips, lämna spelordningen till dem innan matcherna kombinerat med en ursäkt så behöver du bara göra en uppföljning då och då 😂😂
+ 6
Sv: Final
Huge: Nu ska vi inte vara långsinta i segerns stund.
Eller jo förresten låt oss vara det. Vi är nu i final mot HV71. Ett lag som vi har revansch att utkräva mot för finalförlusten -95. Är det förresten enda laget vi har negativa finalstat mot?
Det som gör det hela ännu bättre är att tränaren, Johan Lindbom, var den som avgjorde i sudden det året. Verkligen ett bra tillfälle att få balans i tillvaron.
"The Force is with us"
Eller jo förresten låt oss vara det. Vi är nu i final mot HV71. Ett lag som vi har revansch att utkräva mot för finalförlusten -95. Är det förresten enda laget vi har negativa finalstat mot?
Det som gör det hela ännu bättre är att tränaren, Johan Lindbom, var den som avgjorde i sudden det året. Verkligen ett bra tillfälle att få balans i tillvaron.
"The Force is with us"
+ 5
Sv: Final
Stibe: Ja.... Nu har d varit mycket åsikter om att Gavlerinken är för stor. I dagsläget skulle jag nog hävda att den skulle behövt vara större...
Tar Brynäs för vana att passera kvartsfinal minst 4 år av 5 och Gå till final 1-2 år av dessa så är Gavlerinken lagom stor tycker jag... Problemet har ju varit att de sportsliga resultaten hållt publiken borta...
Lycka till med biljettjakten!
Tar Brynäs för vana att passera kvartsfinal minst 4 år av 5 och Gå till final 1-2 år av dessa så är Gavlerinken lagom stor tycker jag... Problemet har ju varit att de sportsliga resultaten hållt publiken borta...
Lycka till med biljettjakten!
+ 2
Sv: Final
KalleTeodor: Ja så var det, Linbom skickade iväg en puck som Lasse Karlsson borde tagit, ett ytterst turligt mål.....det flög spritflaskor runt huvudet då på en på ståplatsläktaren av besvikna fans...
Sv: Final
Redan nu ligger biljetter ute på Blocket... En säljare har flera annonser ute med biljetter till Brynäs hemmamatcher med förklaringen "fått bättre biljetter från en kompis" eller "dålig kommunikation så vi köpte för många biljetter". Tveksamt då man enligt Facebook bor i Örebro och håller på Leksand.
« Föregående · 1821297 · Nästa »


youtu.be/S9RVS8cjNN0