Final
« Föregående · 1821908 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
{7225}: HV är så sjukt mycket skickligare och har vassare spelare än VF. Vi är väldigt lika som lag och spelmässigt, dock har de lite bättre bredd och vi har bättre spets i Jensenligan. Att vinna idag är ett måste, vi får inte ge dem lillfingret ens.
Åker upp och gapar och hejar fram vårat kära lag idag:)
Åker upp och gapar och hejar fram vårat kära lag idag:)
+ 1
Sv: Final
Förstår Brynäs ledningens tanke att inte håsa upp detta då det kan påverka spelarnas fokus men vete fan, VI är i en finalserie om sm guldet och då tror jag att det behövs påtryckningar genom alla kanaler man kan för att påverka diciplinnämnden. Jag hoppas jag har fel men som dom säger i Krig och Kärlek.
Sv: Final
Honken: osäker om Hv har skickligare och vassare spelare. Skulle jag kolla på pappret tycker jag Frölunda har ett vassare lag, sen har Hv hittat riktig form och fått ihop laget. Men det år en annan sak. Jag tycker vi stod upp bra för att vara bortaplan häromdagen. Blir vi mer tighta defensivt också så ska vi kunna knipa någon match i Jönköping också. Ikväll vinner vi, så är det bara.
Sv: Final
Bratwursten : HV's forwards är ruggigt vassa och med fin bredd. Och de har antagligen haft ligans bästa defensiv i stort sett hela säsongen, förstås delvis tack vara kanske ligans bästa burväktare... I mitt tycke det bästa laget sett över hela säsongen, men det var Modo 99 också, och det spelade ju ingen roll i och med att Brynäs var bäst i finalserien. Det är nu det gäller, spelar ju faktiskt ingen roll att HV har 150 raka vinster om de inte klarar av att vinna 3 matcher till mot Brynäs. Jag tror att Brynäs har en god chans, man är inne i ett schysst slutspelsflow och favoritskapet ligger på HV. Men det behövs definitivt starka insatser från målvakterna, som Wikegård var inne på senast ska Felix helst ta 1-0-målet och det ledningsmålet präglade ju hela matchen. Målvakterna får bara släppa in omöjliga puckar, och helst inte ens det, för att Brynäs ska ha en chans.
+ 1
Sv: Final
LYSTRING ALLIHOPA:
Klockan 12.00 idag kör Viasat hockey en livesändning på deras facebooksida. Där ska Rickard Wallin vara med, en av dom som sitter i SHL:s referensgrupp. Jag föreslår att så många som möjligt bombar in frågor till honom angående den senaste veckans bedömningar av slewfoots och huvudtacklingar.
Klockan 12.00 idag kör Viasat hockey en livesändning på deras facebooksida. Där ska Rickard Wallin vara med, en av dom som sitter i SHL:s referensgrupp. Jag föreslår att så många som möjligt bombar in frågor till honom angående den senaste veckans bedömningar av slewfoots och huvudtacklingar.
+ 14
Sv: Final
Forsberg 1978: Hemska tanke, då skulle helvetet bryta lös i alla fall hos oss supportrar, media skulle nog ta det med ro att bedömningen var riktig och att domare + dic nämnden tagit ett riktigt beslut :) Nä nu kör vi över HV med vårat spel så det blir ett slut på allt snack rörande huvudtacklingar, det skulle nog bita bäst på våra antagonister.
Sv: Final
Bratwursten : Frölunda var ju inte spetsiga alls. Bara Wellman gjorde ett intryck.
Deras interna poängliga vanns av en back... Säger det mesta.
Deras interna poängliga vanns av en back... Säger det mesta.
+ 1
Sv: Final
Brynäsgubbe: Svårt att säga efter en match men hittills är jag mer imponerad av Frölunda. HV har enligt åtminstone mig haft en betydligt enklare väg till final än vi.
Man kan dessutom vrida och vända på allt. Den backen du talar om, Tömmernäs hade även vunnit HV71:s interna poängliga.
Bäste poängplockare i grundserien var Tedenby på 31 poäng vilket gav en 24de plats i den totala poängligan.
Med det sagt är HV ett brett lag med många som kan producera och en väldigt värdig finalmotståndare.
Frölunda snittade dessutom över 3 mål /match mot oss, vilket inte särskilt dumt? jämför mot LHC i kvarten exempelvis där man pratade om att det fanns mer och bättre offensiv kraft.
Man kan dessutom vrida och vända på allt. Den backen du talar om, Tömmernäs hade även vunnit HV71:s interna poängliga.
Bäste poängplockare i grundserien var Tedenby på 31 poäng vilket gav en 24de plats i den totala poängligan.
Med det sagt är HV ett brett lag med många som kan producera och en väldigt värdig finalmotståndare.
Frölunda snittade dessutom över 3 mål /match mot oss, vilket inte särskilt dumt? jämför mot LHC i kvarten exempelvis där man pratade om att det fanns mer och bättre offensiv kraft.
+ 1
Sv: Final
Skrubben: Har gått in några gånger och läst kommentarerna under Sannys krönika om vilka spelare som måste kliva fram. Där frågar några stycken om varför Sanny inte kommenterat huvudtacklingen som han lovat göra.
Skitgriniga svar från honom...han verkar ha vaknat på fel sida. Tycker dock han kan bemöda sig med att analysera situationen som han lovat. Jag sätter en peng på att han i så fall skriver att DN gjort rätt i det här fallet.
Och där kommenterade han precis när jag skrev...
Skitgriniga svar från honom...han verkar ha vaknat på fel sida. Tycker dock han kan bemöda sig med att analysera situationen som han lovat. Jag sätter en peng på att han i så fall skriver att DN gjort rätt i det här fallet.
Och där kommenterade han precis när jag skrev...
Sv: Final
Zappaholic: Sanny kan ha haft en av sina dåliga dagar p.g.a alla tacklingar han fått mot sitt huvud med div hjärnskakningar med menen som han har idag som följd......
Sv: Final
Zappaholic: Förstår inte varför Sanny inte bara länkar till inlägget som han nu har skrivit istället för att surna till på det där sättet, väldigt oproffsigt. Att kunna bemöta kommentarer är ju någonting som man måste kunna göra om man har ett kommentarsfält, så länge kommentarerna inte spårar ur helt (men det gjorde de ju inte där).
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Jag tror att om vi haft fullt manskap hade vi tagit dem i söndags i en annars svår arena för oss att vinna i....men ikväll börjar vi med att kvittera Finalserien så tar vi dem på torsdag :)
« Föregående · 1821908 · Nästa »