Final
« Föregående · 1822190 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
mk: Jag håller med dig fullt ut. Tycker den ser ut att ta på Pudas ganska tydligt. Sen är det ju svårt att sia i hur mycket det ställer Felix eller ej.
Men det syns ju på hans samtal med Pecka också att det antagligen ställer honom en aning.
Det första målet fattar jag inte hur man kan lasta Felix för. Då tycker jag att alla här inne ska testa att ställa sig i ett mål själva. Säger inte att skottet är otagbart MEN inte ett skott jag tycker man ska lasta honom för. Det är ett svårt läge där Thörnberg trots allt är en mot en mot Felix.
Vi gör en fantastisk match i 50 minuter idag där Hv knappt är ur egen zon. Men sen backar vi hem lite väl mycket samtidigt som jag tycker exakt som Bulan också nu säger att toppgubben i forecheckingen viker av för fort.
Samt att Hv sätter sina puckar tidigt på blad så de får ner pucken i vår zon.
Enkelt spel, men ack så grymt tryck man kan få då. Samma tryck som vi har i 50 minuter.
Grymt skön vinst!
Men det syns ju på hans samtal med Pecka också att det antagligen ställer honom en aning.
Det första målet fattar jag inte hur man kan lasta Felix för. Då tycker jag att alla här inne ska testa att ställa sig i ett mål själva. Säger inte att skottet är otagbart MEN inte ett skott jag tycker man ska lasta honom för. Det är ett svårt läge där Thörnberg trots allt är en mot en mot Felix.
Vi gör en fantastisk match i 50 minuter idag där Hv knappt är ur egen zon. Men sen backar vi hem lite väl mycket samtidigt som jag tycker exakt som Bulan också nu säger att toppgubben i forecheckingen viker av för fort.
Samt att Hv sätter sina puckar tidigt på blad så de får ner pucken i vår zon.
Enkelt spel, men ack så grymt tryck man kan få då. Samma tryck som vi har i 50 minuter.
Grymt skön vinst!
+ 4
Sv: Final
Forsberg 1978: Första gången jag verkligen känner att vi kan ta detta....jag är så jävla sugen på guld nuuu fy fan.
+ 1
Sv: Final
HV är en lagmaskin som kört på med sin bredd hela säsongen och det har funkat bra. Men det känns inte som att man ska kunna vinna SM-guld på det sättet. HV har en bra bredd, men Brynäs har fruktansvärt mycket mer spets och man kan tycka det ska vinna i slutändan. Finns mycket mer matchvinnare i Brynäs som kan avgöra matcher med individuella prestationer. Det är väl nästan bara Tedenby som är jokern i HV men i Brynäs finns massor.
+ 1
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Ja perfekt läge att låta Rautio ta spaden i nästa. Dels så tror jag att Felix kan behöva vila efter urladdningen i Semin. Sen är det ju ett perfekt läge för Rautio att stjäla en bortavinst med storspel.
+ 7
Sv: Final
Zappaholic: Rättvisa skipad, borde ha varit avgjort mkt tidigare.
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Håller med, Sandström tappade matchen i Jkpg på Öneruds skott och han släppte två puckar som en SM finalist målvakt måste ta.
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).
+ 7
Sv: Final
Huge: Äsh då.. Första målet ett fladderskott från kanten som dimper ner i bortre hörnet. Andra målet är det som det brukar han tillåter sig att bli skymd. Måste röra på huvudet och leta puck bättre. Sen touchar den visserligen pudas handske. Tkr ändå det är puckar man måste ta. Byt plats på målvakterna idag, Linus i våran bur och Felix i deras så hade det nog med största sannolikhet blivit 5,6-0. Han är ju absolut inte usel, men inte en toppmålvakt heller.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.
+ 6
« Föregående · 1822190 · Nästa »


