Final
« Föregående · 1822210 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
HV är en lagmaskin som kört på med sin bredd hela säsongen och det har funkat bra. Men det känns inte som att man ska kunna vinna SM-guld på det sättet. HV har en bra bredd, men Brynäs har fruktansvärt mycket mer spets och man kan tycka det ska vinna i slutändan. Finns mycket mer matchvinnare i Brynäs som kan avgöra matcher med individuella prestationer. Det är väl nästan bara Tedenby som är jokern i HV men i Brynäs finns massor.
+ 1
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Ja perfekt läge att låta Rautio ta spaden i nästa. Dels så tror jag att Felix kan behöva vila efter urladdningen i Semin. Sen är det ju ett perfekt läge för Rautio att stjäla en bortavinst med storspel.
+ 7
Sv: Final
Zappaholic: Rättvisa skipad, borde ha varit avgjort mkt tidigare.
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....
Söderström äntligen mänsklig (felplacerad)
på 3-2.
Felix gör en ny bra match.
Hopslag/halvträff på första, skymd och styrning via Pudas handske på andra, inte mkt att göra åt.
Kilas stabil och och säker, viktig fysisk pjäs ihop med Zanetti när Bertil saknas.
Kan vi sno en match därnere på torsdag?
Jag tror det....
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Håller med, Sandström tappade matchen i Jkpg på Öneruds skott och han släppte två puckar som en SM finalist målvakt måste ta.
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).
Söderström är klasser bättre än Felix (utom i närspelet).
+ 7
Sv: Final
Huge: Äsh då.. Första målet ett fladderskott från kanten som dimper ner i bortre hörnet. Andra målet är det som det brukar han tillåter sig att bli skymd. Måste röra på huvudet och leta puck bättre. Sen touchar den visserligen pudas handske. Tkr ändå det är puckar man måste ta. Byt plats på målvakterna idag, Linus i våran bur och Felix i deras så hade det nog med största sannolikhet blivit 5,6-0. Han är ju absolut inte usel, men inte en toppmålvakt heller.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.
Nog om det, vi har den målvakt vi har. Bara att försöka stötta han och hålla så rent framför han som möjligt.
+ 6
Sv: Final
Zappaholic: Du skämtar? Har precis skrivit att det är total lycka, haha! Du vet lika väl som jag att Huges första inlägg enbart inriktar sig på att provocera. Inga tavlor och Kilas stabil idag. Inte för att du någonsin skulle säga det till honom, mes! Haha
+ 1
Sv: Final
cdsuede: Det vore intressant att veta vad status är på Rautio. Det blir knepigt att vinna 4 matcher om HV:s målvaktsspel är så pass mycket bättre att Brynäs måste spelmässigt utklassa HV för att kunna vinna. Om Rautio kan komma in och åtminstone "ta det han ska", så jämnas oddsen ut en smula.
Sv: Final
Bifbiffen: Nej, vi kan ju inte räkna med att Brynäs ska skapa målchans efter målchans nere i Jönköping. Precis som mot Frölunda kommer det att krävas en hög effektivitet för att gå segrande ur striden. Och det är svårt mot en målvakt som Söderström. Kommer nog krävas att Brynäs vinner målvaktsmatchen flera av matcherna som återstår för att det ska bli guld.
Sv: Final
Bifbiffen: Mes? Tyckte bara det var onödigt att du skulle dra igång nåt nu när vi alla är lyckliga och glada.
Här har vi en kunnig analys från en hv-supporter på deras största forum. Bara att njuta av hans enorma kunnande:
"Men hur fan kan domarna tillåta brynæs spela ryggsæckshockey i 3,5 period? ÆCKLIGT.
Dom får inte en enda utvisning plus øverkørningen av Søderstrøm till 2-0. Hade han inte fallit hade pucken aldrig gått in. Kom in i matchen domarjævlar."
Jo vi spelade ju verkligen ryggsäckshockey för annars hade vi aldrig klarat av HV:s enorma tempo de första 45 minuterna 😂😂
Här har vi en kunnig analys från en hv-supporter på deras största forum. Bara att njuta av hans enorma kunnande:
"Men hur fan kan domarna tillåta brynæs spela ryggsæckshockey i 3,5 period? ÆCKLIGT.
Dom får inte en enda utvisning plus øverkørningen av Søderstrøm till 2-0. Hade han inte fallit hade pucken aldrig gått in. Kom in i matchen domarjævlar."
Jo vi spelade ju verkligen ryggsäckshockey för annars hade vi aldrig klarat av HV:s enorma tempo de första 45 minuterna 😂😂
+ 6
Sv: Final
Brynäsgubbe: Första två perioderna var både makalöst imponerande och grymt ineffektiva.
Rättvisa skipades och Lindbom har fått något att tänka på.
Rättvisa skipades och Lindbom har fått något att tänka på.
+ 1
Sv: Final
Zappaholic: exakt, så varför skriver du då inte exakt samma meddelande till Huge, vars inlägg samlade ihop allas inlägg och sen skriver tvärtom för att försöka provocera, kommer knappast som en nyhet för dig. Så ja du är en mes.
Haha, humor men skrev han verkligen på danska?:)
Haha, humor men skrev han verkligen på danska?:)
« Föregående · 1822210 · Nästa »

