Final
« Föregående · 1822264 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Zappaholic: Öh, nämn en kommentar? Felaktig efterhandskonstruktion.
Ska du leka provoceringspolis så får du nog angripa problemet istället för att hålla problemet om ryggen
Ska du leka provoceringspolis så får du nog angripa problemet istället för att hålla problemet om ryggen
Sv: Final
Huge: Givet att man kan lyssna på experter, precis som man kan lyssna på de som inte är experter. Lika givet är det väl att olika personer kan ha olika åsikter?
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...
Så sent som för två dagar sedan såg vi en brutalt ful tackling på Oskar Lindblom som Sveriges största domarexperter inte såg något fel med...
+ 8
Sv: Final
Bratwursten : Bilköer från Gavlerinken är ju för amatörer som inte kan knepen vart man ska parkera för att undvika de :)
+ 3
Sv: Final
Tycker Felix gjorde en bra match i dag. Hans låga räddningsprocent på 87.50 förklaras med att han bara får 16 skott på sig. Personligen har jag mycket svårt att förstå de som kräver att han skulle ta 2-1-målet. HV:s målvakt hade 90.63 i dag. Inte heller det är en speciellt imponerande räddningsprocent.
Sv: Final
Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Kilströms match idag. Han var trygg med pucken och jag tycker att det kanske är den bästa match jag sett honom göra. Såg ut att må bra av ökat ansvar. Jag tyckte överlag att de nya backparen fungerade perfekt även Lucas gjorde en mycket bra match med mr Perfect.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.
Detta var slutspelets bästa match av våra backar även om man dippade lite sista 10. Hoppas att man kan ta med sig det till nästa match.
+ 10
Sv: Final
Zappaholic: Finns nog ingen målvakt som redan står med benskydden ihop när ett sånt där skott kommer, känns isf som en onaturlig ställning som gör det väldigt svårt att förflytta sig i sidled om det skulle behövas.
Styrningen kan ju i princip hamna varsomhelst, nu råkar den slinka in mellan Felix benskydd. Vill nog hävda att den i princip är omöjlig att hinna reagera på och att Felix agerat korrekt.
Men man förstod ju att kritiken skulle komma, men när t.o.m studion backar i sin kritik efter att vevat reprisen ett par gånger så känns det märkligt att ingen härinne har gjort likadant.
Båda målen som Felix släpper är svåra att hantera för en målvakt, enda tavlan gör isf Söderström som backar för långt in i målgården på Ölunds handledsskott.
Det är min analys i målvaktsfrågan.
Styrningen kan ju i princip hamna varsomhelst, nu råkar den slinka in mellan Felix benskydd. Vill nog hävda att den i princip är omöjlig att hinna reagera på och att Felix agerat korrekt.
Men man förstod ju att kritiken skulle komma, men när t.o.m studion backar i sin kritik efter att vevat reprisen ett par gånger så känns det märkligt att ingen härinne har gjort likadant.
Båda målen som Felix släpper är svåra att hantera för en målvakt, enda tavlan gör isf Söderström som backar för långt in i målgården på Ölunds handledsskott.
Det är min analys i målvaktsfrågan.
+ 4
Sv: Final
Ang 2-1 målet som HV gjorde. Felix är lite felplacerad och hade han stått som han skulle hade han tagit den, inget märkvärdigt skott och dålig vinkel. Möjligt hopslag? Var otroligt nervös hela matchen när hv kom till lägen, Såklart svår match för Felix men det räcker inte imo. Nu kommer Felix få fortsatt förtroende eftersom vi vann, upp till bevis på torsdag igen.
+ 1
Sv: Final
Peja: Jo men samtidigt blir man så fruktansvärt jävla trött när man i fredags läser i princip alla hylla Felix till skyarna (med all rätt) för att bara några dagar senare håna och häckla honom för två mål varav ett kan diskuteras.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.
Det är så pinsam jävla nivå här inne emellanåt så jag förstår varför de gamla rävarna som Bissett, Selander med flera lämnade detta. Jag är på jävligt god väg att göra detsamma. Enda som håller mig kvar är att jag gillar att diskutera Brynäs.
+ 8
Sv: Final
Huge: Du tycker Linus gör en tavla att han backar in för långt på Öhlunds skott? Hårt skott rätt upp i klykan. Visst kanske som du säger att han backar in lite långt men var mkt trafik in mot målet och ville nog vara med i sidled också på inspel lr retur. Men sen vidare tycker du inte Felix gör en tavla att inte skära av vinkeln på Thörnbergs första mål? Han står ju helt fel placerad, tryckt mot första stolpen och släpper in den i bortre hörnet. Dessutom var Thörnberg relativt ensam så den enda Felix behövde fokusera på var Thörnberg. Istället blir han liten och står längst in i målet mot vänsterstolpe. Lite Wierd för mig hur du kan tycka Brynäs 3-2 Mål är en målvaktstavla. Men helt oförstående till hv71s första mål..
+ 9
Sv: Final
Auchinleck: Oj, oj oj om vi får in Bertilsson nu....och Rautio, jag säger bara oj, oj, oj..
+ 2
Sv: Final
Lunkan: När nån sitter och på fullt allvar tycker att Kilas var usel och borde ha bänkats och jag vill hävda att det är en obegripligt okunnig bedömning, så får man väl tycka att det är besserwisseraktigt gjort av mig.
När ingen annan vill ta på sig besserwisserrollen och när det verkligen är befogat, så står jag alltid till tjänst.... 😀
När ingen annan vill ta på sig besserwisserrollen och när det verkligen är befogat, så står jag alltid till tjänst.... 😀
+ 5
Sv: Final
Ikonen, Lindblom, Clark m.fl i all ära, men Ölund är nog ändå den vars utveckling och/eller förväntad prestation som imponerat mest på mig.
Får faktiskt klara Bäckisvibbar här, kommer iaf att bli en väldigt framgångsrik klok spelare som redan nu känns fullt etablerad på den här nivån.
Min ödmjukhet förbjuder mig dock att avslöja att hans moderklubb är IK Huge, så därför avslöjar jag inte det....
P.S Golfbanan öppnar på fredag med ordinarie nyklippta sommargreener.
Vi är i SM-final, solen skiner här i Ropsten och det mesta känns allmänt tillfredställande just nu....
D.S
Får faktiskt klara Bäckisvibbar här, kommer iaf att bli en väldigt framgångsrik klok spelare som redan nu känns fullt etablerad på den här nivån.
Min ödmjukhet förbjuder mig dock att avslöja att hans moderklubb är IK Huge, så därför avslöjar jag inte det....
P.S Golfbanan öppnar på fredag med ordinarie nyklippta sommargreener.
Vi är i SM-final, solen skiner här i Ropsten och det mesta känns allmänt tillfredställande just nu....
D.S
+ 6
Sv: Final
Skulle nog vilja se Rautio på torsdag. Känns som han är värd en ny chans nu och jag tror/hoppas han kan hjälpa oss att sno en bortamatch. Finns absolut inget att förlora på ett målvaktsbyte.
Tror även Sandström behöver vila, främst mentalt.
En sugen Rautio och en het Bertilsson kan vara tungan på vågen.
Tror även Sandström behöver vila, främst mentalt.
En sugen Rautio och en het Bertilsson kan vara tungan på vågen.
+ 3
Sv: Final
Huge: bra observation, lägger till Johan Alcen på listan. Han har imponerat storligen.
Frågetecken för twinsen och Zab. För plottrigt framåt och för dåliga i backcheckingen.
Läge för Johnson o Boqvist?
Målvaktsfrågan intressant, står inte Rautio så spelar han inte hos oss nästa säsong.
Motsvarande kan sägas om Sadström.
Vågar BZ satsa på en keeper med rent bedrövliga stats? Om Lindbäck är uttalad 1a ja, men då lär han gå till AHL istället. Knivigt...
Frågetecken för twinsen och Zab. För plottrigt framåt och för dåliga i backcheckingen.
Läge för Johnson o Boqvist?
Målvaktsfrågan intressant, står inte Rautio så spelar han inte hos oss nästa säsong.
Motsvarande kan sägas om Sadström.
Vågar BZ satsa på en keeper med rent bedrövliga stats? Om Lindbäck är uttalad 1a ja, men då lär han gå till AHL istället. Knivigt...
Sv: Final
Zappaholic: Hur ska han kunna vara tät mellan benen om han ska vara beredd på det på det skottet som avlossas?
Förövrigt så är det intressant att läsa kommentarerna före och efter 2-2. Innan hänger alla Felix i kulorna. Efter att man sett repriser och höra vad som hänt , så är det väldigt tyst ändå.
Orerhört viktig seger igår, nu siktar vi på nästa match imorn.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Förövrigt så är det intressant att läsa kommentarerna före och efter 2-2. Innan hänger alla Felix i kulorna. Efter att man sett repriser och höra vad som hänt , så är det väldigt tyst ändå.
Orerhört viktig seger igår, nu siktar vi på nästa match imorn.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Sv: Final
mk: Inget av målen är otagbara. Första hamnar han fel, antagligen för att Thörnberg tappar pucken för en sekund innan skottet. Den går in precis vid stolpen men från den vinkeln ska den inte gå in.
Andra tar ju en förrädisk båge efter touchen på Pudas. Tycker absolut han ska ha första ändå.
Spännande att se vem Bulan väljer.
Känns som Felix kan göra fler idioträddningar men släpper oftare "lätta" mål.
Rautio vet man mer vad man får med.
Men man vet ju också att han ofta släpper välplanerade höga skott.
Vet inte vem jag vill se i mål på torsdag. Lutar ändå åt Felix...
Andra tar ju en förrädisk båge efter touchen på Pudas. Tycker absolut han ska ha första ändå.
Spännande att se vem Bulan väljer.
Känns som Felix kan göra fler idioträddningar men släpper oftare "lätta" mål.
Rautio vet man mer vad man får med.
Men man vet ju också att han ofta släpper välplanerade höga skott.
Vet inte vem jag vill se i mål på torsdag. Lutar ändå åt Felix...
Sv: Final
Leonardo: Sant. Däremot är det synd att han kräver att vara PaWs bihang. Jag hade gärna bara behållit PaW. Om Madhawks uppgifter stämmer så kräver dom att båda ska ha samma lön (vilket är helt absurt egentligen) och det gör det till en omöjlighet att behålla dom. PaW har spelat i landslaget och ska säkert ha 200 k/mån. Det innebär att hela paketet kostar 400k/mån om man vill behålla dom. Solklart val att inte förlänga.
+ 7
« Föregående · 1822264 · Nästa »
Haha, mes kan du va själv...jag är nog betydligt tuffare än vad du tror 👍😂