Final
« Föregående · 1825341 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Brynäsgubbe: Jorå, de klarar inte press därne lika lite som vi, vi är bra borta, ja nästan bättre än hemma, vi tar dem i match 7 som mot Frölunda o Zaborsky avgör...så blir det...alla uttalar sig kaxigt när de vinner...sist grät nästan Lindbom när de vart nollade i Kinnarp....vi är förarhytten nu...och Brynäs kommer att ge allt framåt march bara :) Jag är hellugn :)
+ 3
Sv: Final
Märkligt att se nord försöka försvara domslutet. Så om ett lag har fem spelare på isen och ytterligare fem med en fot i båset men som deltar i spelet med klubban och/eller andra foten, alltså tio deltagande spelare, så skulle Nord ändå inte döma 'för många spelare på isen?
Alla i båset borde väl försöka delta i spelet om det är ok så länge en fot är i båset?
Alla i båset borde väl försöka delta i spelet om det är ok så länge en fot är i båset?
+ 3
Sv: Final
Brynäsgubbe: Säga vad man vill om våra målvakter men på lördag spelar vi en 7e avgörande final, jag tror inte vi skulle göra det om de var så kassa som vissa här inne säger efter varje förlust.
Vi har två raka borta, hv har två raka borta, frågan är om det är sån fördel med hemmaplan i det här läget, första målet tror jag är grymt mycket viktigare.
Vi har två raka borta, hv har två raka borta, frågan är om det är sån fördel med hemmaplan i det här läget, första målet tror jag är grymt mycket viktigare.
+ 1
Sv: Final
Lunkan: Första målet är grymt viktigt!
Har en liten iakttagelse kring Linus Söderström. Han har ju gått ned i kvalité match fyra och fem. Tror det tär på honom psykiskt. Den extra dagen vila gjorde honom väldigt gott under matchen ikväll men när det hettar till på slutet kommer han inte upp. Frågan är om hv har en sån fördel vad gäller målvakt. Jag tror han är trött i psyket. Klarar han en sjunde och avgörande match där vilan också är kortare då matchstarten är 15.15.
Rautio är fräschare...
Har en liten iakttagelse kring Linus Söderström. Han har ju gått ned i kvalité match fyra och fem. Tror det tär på honom psykiskt. Den extra dagen vila gjorde honom väldigt gott under matchen ikväll men när det hettar till på slutet kommer han inte upp. Frågan är om hv har en sån fördel vad gäller målvakt. Jag tror han är trött i psyket. Klarar han en sjunde och avgörande match där vilan också är kortare då matchstarten är 15.15.
Rautio är fräschare...
+ 1
Sv: Final
Läs nu snälla allt jag skriver innan ni börjar skriva massa skit tillbaka.
Jag tycker fortfarande att 6-manssituationen är solklar utvisning. Tar man inte den så blir det som någon skrev innan att alla lag kan ha varsin skridsko på isen och sedan "titta bort" när man ser att pucken är på väg.
Däremot måste jag säga att om detta som Nord säger dvs..
"Och i den här situationen så är diskussionen om det är avsiktligt eller inte och vi uppfattar inte som att han gör det med avsikt, fortsätter han."
Då kan jag på ett sätt köpa att det inte blev någon utvisning på grund av att det trots allt inte är avsiktligt. Och eftersom att vi här inne inte är några domare någon av oss så har vi inte en enda jävla aning hur domarna ska döma i sådana här situationer.
Så tycker trots allt att Nord ger oss en bra förklaring.
SEN håller jag inte med. Jag tycker fortfarande att det är en solklar utvisning.
Jag tycker fortfarande att 6-manssituationen är solklar utvisning. Tar man inte den så blir det som någon skrev innan att alla lag kan ha varsin skridsko på isen och sedan "titta bort" när man ser att pucken är på väg.
Däremot måste jag säga att om detta som Nord säger dvs..
"Och i den här situationen så är diskussionen om det är avsiktligt eller inte och vi uppfattar inte som att han gör det med avsikt, fortsätter han."
Då kan jag på ett sätt köpa att det inte blev någon utvisning på grund av att det trots allt inte är avsiktligt. Och eftersom att vi här inne inte är några domare någon av oss så har vi inte en enda jävla aning hur domarna ska döma i sådana här situationer.
Så tycker trots allt att Nord ger oss en bra förklaring.
SEN håller jag inte med. Jag tycker fortfarande att det är en solklar utvisning.
+ 1
Sv: Final
Zappaholic: För min del är bara hemmaplan skit i en final....vi tog Frölunda i 7:e matchen och vi tar HV71 i match 7, Kinnarp känns inte avskräckande mera efter två raka vinster där och Brynäs lite mer stabilare spel där än hemma....vi tar Guld på lördag ;) Tror jag
+ 1
Sv: Final
Peja:
En av säsongens mest klara utvisningar
för förmånga spelare på isen.
På reprisen ser man en linjedomare
kolla på det hela. Men så länge det
inte gäller felaktigt målfirande så
verkar de inte ingripa
Vi hämtade in tre mål i slutet.
Så den där domartabben avgjorde
ju tillslut.
Undrar hur många utvisningar av
samma typ som publiken skriker
sig till för oss på lördag?
Lika bra att de kör med Morgan J
och Pehr Claesson på lördag.
En av säsongens mest klara utvisningar
för förmånga spelare på isen.
På reprisen ser man en linjedomare
kolla på det hela. Men så länge det
inte gäller felaktigt målfirande så
verkar de inte ingripa
Vi hämtade in tre mål i slutet.
Så den där domartabben avgjorde
ju tillslut.
Undrar hur många utvisningar av
samma typ som publiken skriker
sig till för oss på lördag?
Lika bra att de kör med Morgan J
och Pehr Claesson på lördag.
+ 3
Sv: Final
mattiask: Håller med dig, köper Nords förklaring: det är avsikten som räknas.
Frågan är bara om domarna verkligen är och har varit konsekventa i dom här lägena? Känns som att man alltid tar en tvåa när pucken råkar träffa den som byter, vilket gör att man blir sur över bedömningen i just den HÄR situationen när avsikten helt plötsligt ska vägas in.
Frågan är bara om domarna verkligen är och har varit konsekventa i dom här lägena? Känns som att man alltid tar en tvåa när pucken råkar träffa den som byter, vilket gör att man blir sur över bedömningen i just den HÄR situationen när avsikten helt plötsligt ska vägas in.
+ 3
Sv: Final
Enaranger: Tydligen räknas man som man är i båset om man har en skridsko i båset. Dock håller jag inte med domaren att spelaren oavsiktligt inverkade på spelet! Tycker den släpande fotrörelsen för att stoppa pucken var som Bambi på hal is och stämmer inte med den skicklighet som dagens spelare har. Tuftt för er för där kan guldet flugit sin kos.
+ 3
Sv: Final
mattiask: Givet att domarna har en förklaring, det går att förklara även de mest märkliga ting om man vinklar verkligheten tillräckligt mycket. Det ska till ett väldigt godtroget öga för att bedöma det som definitivt omedvetet deltagande i spelet. Det godtrogna ögat har sällan funnits när Brynäs bedömts i det här slutspelet. Just alla extremt hårt dömda Brynäsutvisningar gör det mer provocerande när motståndarna kommer undan med till synes solklara utvisningar. Trippeln i Scandinavium, Kilas felaktiga handstoppning, Zabs måljublande osv.
+ 2
Sv: Final
Helvete! Blev tvungen att se matchen i efterhand och hade hoppats få jubla över ett guld. Fan så snopet! Vet i fan om jag pallat att vara på plats.pessimist som jag är så tror jag det är kört nu...
Stolt över lagets säsong men det är ju guldet som räknas...
Orkar man ens se matchen på lördag?
Det värsta med att förlora är att se de glada motståndarna. det pallar jag fan inte
Stolt över lagets säsong men det är ju guldet som räknas...
Orkar man ens se matchen på lördag?
Det värsta med att förlora är att se de glada motståndarna. det pallar jag fan inte
+ 1
Sv: Final
Inte kört av vinna guldet ännu. Några saker att hoppas på.
1. HV får guldfrossa.
2. Media utser HV till skyhöga favoriter. (underdog)
3. Deras målis fortsätter som han avslutade.
4. Våran målis (Rautio?) är stabil.
5. BORTASPELET, äckligt disciplinerat.
6. 1a kedjan steppar upp. (Lindbloms aktion efter 3-4 målet!)
1. HV får guldfrossa.
2. Media utser HV till skyhöga favoriter. (underdog)
3. Deras målis fortsätter som han avslutade.
4. Våran målis (Rautio?) är stabil.
5. BORTASPELET, äckligt disciplinerat.
6. 1a kedjan steppar upp. (Lindbloms aktion efter 3-4 målet!)
+ 1
Sv: Final
Efter att ha sett mitt livs sugigaste match live så säger jag såhär, kort och koncist:
Dessa vill jag ABSOLUT INTE SE I VÅR DRESS NÄSTA SÄSONG:
*SANDSTRÖM (ÅK O KOLLA SYNEN GRABBEN)
*ZANETTI (JAG ÅKER BÄTTRE SKRIDSKOR)
*PUDAS (ÄR OFANTLIGT TRÖTT PÅ ATT 9/10 SKOTT GÅR I TÄCK)
*SUNKEN (NU ÄRE VÄL DAGS ATT PENSIONERA DIG)
*TVILLINGARNA (JAG ÄR MER JÄMN NÄR JAG SPELAR GOLF OCH DÅ HAR JAG 52 I HCP OCH SPELAT I 4 SÄSONGER)
*JOHNSON (KOMMENTARER ÖVERFLÖDIGA)
*MANNBERG (JAG SVÄR PÅ GUD ATT JAG OCH ALLA MINA BRÖDER ÄR STARKARE ÄN HONOM! OCH DÅ GYMAR INGEN AV OSS...)
*PEKKA (ATT DU INTE KUNDE ÖVERTYGA BZ, BULAN JA ALLA I LEDNINGEN OM ATT VI BEHÖVDE LIMPAN DÅ HAN VILLE HEM SER JAG SOM ETT BRAK MISSLYCKANDE FRÅN DIN SIDA!!!)
GODNATT. ALDRIG ATT VI VINNER 3 RAKA BORTA MATCHER MOT HV I DERAS HEMMABORG... FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN. SUCK FÖR MATCHEN OCH SUCK FÖR ALLA I BRYNÄS RESPEKTLÖSA SÄTT ATT VARA SÅ TAMA NÄR HELA GÄVLE STÄLLDE UPP PÅ ER DENNA DAG.
SOMMARLOVET BÖRJADE REDAN EFTER FELIX GENOMKLAPPNING I 1A PERREN.
FETT JÄVLA LESS NU!!!
Dessa vill jag ABSOLUT INTE SE I VÅR DRESS NÄSTA SÄSONG:
*SANDSTRÖM (ÅK O KOLLA SYNEN GRABBEN)
*ZANETTI (JAG ÅKER BÄTTRE SKRIDSKOR)
*PUDAS (ÄR OFANTLIGT TRÖTT PÅ ATT 9/10 SKOTT GÅR I TÄCK)
*SUNKEN (NU ÄRE VÄL DAGS ATT PENSIONERA DIG)
*TVILLINGARNA (JAG ÄR MER JÄMN NÄR JAG SPELAR GOLF OCH DÅ HAR JAG 52 I HCP OCH SPELAT I 4 SÄSONGER)
*JOHNSON (KOMMENTARER ÖVERFLÖDIGA)
*MANNBERG (JAG SVÄR PÅ GUD ATT JAG OCH ALLA MINA BRÖDER ÄR STARKARE ÄN HONOM! OCH DÅ GYMAR INGEN AV OSS...)
*PEKKA (ATT DU INTE KUNDE ÖVERTYGA BZ, BULAN JA ALLA I LEDNINGEN OM ATT VI BEHÖVDE LIMPAN DÅ HAN VILLE HEM SER JAG SOM ETT BRAK MISSLYCKANDE FRÅN DIN SIDA!!!)
GODNATT. ALDRIG ATT VI VINNER 3 RAKA BORTA MATCHER MOT HV I DERAS HEMMABORG... FINNS INTE PÅ VÄRLDSKARTAN. SUCK FÖR MATCHEN OCH SUCK FÖR ALLA I BRYNÄS RESPEKTLÖSA SÄTT ATT VARA SÅ TAMA NÄR HELA GÄVLE STÄLLDE UPP PÅ ER DENNA DAG.
SOMMARLOVET BÖRJADE REDAN EFTER FELIX GENOMKLAPPNING I 1A PERREN.
FETT JÄVLA LESS NU!!!
+ 8
Sv: Final
LYSSNA nu era jävlar. Ingenting är över, era jävla negativa människor. Herregud alltså. Visst, Brynäs gjorde en av deras sämsta matcher, men låt oss då inte glömma att de är seriens bästa bortalag vilket dom visat i serien och i slutspelet, dom har slagit hv borta 2 gånger denna final, ingenting talar om att dom inte ska göra det igen. Så chans finns det att vinna guldet, STOR chans. Riv kontraktet, han ska bänkas osv osv... Skärp er för helvete. Nu återstår en match. Visst, Brynäs hade allt framlagt, men nu blev det inte så, låt oss alla ta oss samman och stå upp för Brynäs en sista match nu. POSITIVT SNACK NU BOYS N GIRLS. GAME 7 HERE WE COME!!!!!!!
+ 24
Sv: Final
Anssi19: Visst, vaknar med lite dålig känsla idag.
Men, det är fortfarande en match kvar.
Det är inte kört ännu.
Hoppas att spelarna har bättre kontroll på sina känslor än vissa som skrivare härinne:-)
Det var ju väntat att Hv skulle komma ut som dom gjorde igår. Sen har man världens flyt med vad som sker. Puck -out efter att domaren först friat,
Felix oturliga ingripande, andra målet är pucken på väg utanför när han får det på benskydden och in.
Sen Rautios inte imponerande insatser vid deras två andra mål.
Vem som ska stå vet jag inte. Men min röst är på Felix. Av den anledningen att han fixade Game7 i Göteborg, klarade förra matchen i Jönköping.
Han kan lättare spika igen.
Men oavsett vem det blir så MÅSTE vi stötta målvakten.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Men, det är fortfarande en match kvar.
Det är inte kört ännu.
Hoppas att spelarna har bättre kontroll på sina känslor än vissa som skrivare härinne:-)
Det var ju väntat att Hv skulle komma ut som dom gjorde igår. Sen har man världens flyt med vad som sker. Puck -out efter att domaren först friat,
Felix oturliga ingripande, andra målet är pucken på väg utanför när han får det på benskydden och in.
Sen Rautios inte imponerande insatser vid deras två andra mål.
Vem som ska stå vet jag inte. Men min röst är på Felix. Av den anledningen att han fixade Game7 i Göteborg, klarade förra matchen i Jönköping.
Han kan lättare spika igen.
Men oavsett vem det blir så MÅSTE vi stötta målvakten.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
+ 3
Sv: Final
Besvikelsen är förståeligt nog stor idag. Alla ville vinna ett guld på hemmaplan, såklart. Men sen Felix, oturligt, tappade in första pucken så låste sig allt.
Det går inte att skylla på domare, visst skulle det varit en 2a på Christensen, men inte för 6man utan för "delaying the Game" som det blir när en spelare deltar avsiktligt från båset. Men annars var dom bra.
Kan inte heller lasta Felix. Första målet var ren jävla otur! Efter det låste sig allt och HV fick leka bäst dom ville i slottet.
Nya tag imorn! Match 7, jag kommer behöva mycket whisky för att behålla pulsen på en hälsosam nivå.
Det går inte att skylla på domare, visst skulle det varit en 2a på Christensen, men inte för 6man utan för "delaying the Game" som det blir när en spelare deltar avsiktligt från båset. Men annars var dom bra.
Kan inte heller lasta Felix. Första målet var ren jävla otur! Efter det låste sig allt och HV fick leka bäst dom ville i slottet.
Nya tag imorn! Match 7, jag kommer behöva mycket whisky för att behålla pulsen på en hälsosam nivå.
+ 3
Sv: Final
Inkazar: lite förskönande av sanningen är det väl att kalla 1-0-målet för otur? Det är ett ganska enkelt skott som Felix bör göra en enkel räddning på, men istället tappar han bort pucken. En riktig tavla i helt fel läge.... men det är ju inte första gången som han släpper in halvdana långskott. Det sprider allt annat än trygghet.
+ 4
Sv: Final
Inkazar: Tavlan är inte att Felix släpper in pucken när den är borttappad. Tavlan är att han överhuvudtaget tappar bort ett enkelt skott och därmed försätter sig själv i en svår situation. Det kan vara förståligt när målvakter tappar bort närskott eller väldigt svåra långskott, den typen av situationer som är svåra att hantera för målvakten , men den här gången tappar Felix bort pucken vid ett enkelt långskott från blå där han inte är skymd. Därför är det en rejäl tavla.
Det skulle också gå att argumentera för att Salo mot Vitryssland inte var en tavla eftersom pucken var svår att kontrollera när den var i luften efter att han gjort den initiala räddningen, men även där var problemet att Salo försatte sig i den svåra sitsen vid ett skott som han borde ha gjort en enkel räddning på.
Det skulle också gå att argumentera för att Salo mot Vitryssland inte var en tavla eftersom pucken var svår att kontrollera när den var i luften efter att han gjort den initiala räddningen, men även där var problemet att Salo försatte sig i den svåra sitsen vid ett skott som han borde ha gjort en enkel räddning på.
+ 1
Sv: Final
Peja: okej. Kan hålla med om att den pucken var enkel från början. Och han tog ju den, sen blev det bisarrt.
Är bara så jävla less på den här häxjakten på syndabockar (domare och målvakter) efter varenda förlust. Det blir tröttsamt. Det här var bland de rättvisare resultaten den här serien. HV var bra mycket bättre än oss överallt och det hade varit rena rånet om vi hade vänt.
Är bara så jävla less på den här häxjakten på syndabockar (domare och målvakter) efter varenda förlust. Det blir tröttsamt. Det här var bland de rättvisare resultaten den här serien. HV var bra mycket bättre än oss överallt och det hade varit rena rånet om vi hade vänt.
+ 5
Sv: Final
Det är en tavla och ett skolboksfel av Felix att inte sitta still. Vill också lyfta 0-3-målet i PP närmare. Vad gör Pathrik Westerholm? Sida 1 punkt 1 i skolboken i 2 mot 1-lägen säger väl täck passning? Puckföraren styrs dessutom ut av en annan brynäsare, så det var knappt 2 mot 1, och han hade omöjligt kunnat göra mål därifrån. Felix och Pathrik är två oerfarna spelare och det visar sig tyvärr här, de pallade inte trycket.
På 0-2-målet har vi ändå räknat in spelare för spelare och det är bara Gunderson som är en halvmeter ifrån sin gubbe. Att pucken "hade gått utanför" tycker jag inte man ska lägga större vikt vid, så är det många gånger att pucken styrs på vägen. Ett ok mål att släppa in.
Till sist är det så oerhört jobbigt i hockey med energinivån och hur mycket det hänger på att få in ett mål. Brynäs hade fått med sig publiken och spelat på ett helt annat sätt om vi bara fått in en puck i första perioden (vilket var väldigt nära i PP). Spelet låser sig så oerhört innan första målet är gjort och man är i underläge. Det har vi sett på våra motståndare när vi själva vunnit stort.
Hade kunnat räcka med ett mål i andra perioden också. Varför inte i PP efter 6 man på isen. Istället får de PP och gör 4-0.
Vill hävda att ALLT gick emot oss igår. Frånsett sista minuterna. Tänk om Gunderson hade kvitterat till 4-4 med sitt skott i slutet? Hade varit ett galet häftigt sätt att vinna guld på, om vi vänt.
Marginaler, marginaler.
På 0-2-målet har vi ändå räknat in spelare för spelare och det är bara Gunderson som är en halvmeter ifrån sin gubbe. Att pucken "hade gått utanför" tycker jag inte man ska lägga större vikt vid, så är det många gånger att pucken styrs på vägen. Ett ok mål att släppa in.
Till sist är det så oerhört jobbigt i hockey med energinivån och hur mycket det hänger på att få in ett mål. Brynäs hade fått med sig publiken och spelat på ett helt annat sätt om vi bara fått in en puck i första perioden (vilket var väldigt nära i PP). Spelet låser sig så oerhört innan första målet är gjort och man är i underläge. Det har vi sett på våra motståndare när vi själva vunnit stort.
Hade kunnat räcka med ett mål i andra perioden också. Varför inte i PP efter 6 man på isen. Istället får de PP och gör 4-0.
Vill hävda att ALLT gick emot oss igår. Frånsett sista minuterna. Tänk om Gunderson hade kvitterat till 4-4 med sitt skott i slutet? Hade varit ett galet häftigt sätt att vinna guld på, om vi vänt.
Marginaler, marginaler.
+ 3
Sv: Final
honken21: vid 3-0 som vi släppte i PP började helvetet redan vid tek. Efter tek, som vinns, måste LW (Paille tror jag i dehär fallet) ta pucken direkt efter. Då hade det inte blivit nån kontring från början. Han börjar ruscha neråt kortsidan istället för att fokusera på att vinna teckningen fullt ut.
Sv: Final
Inkazar: Kan hålla med om att HV var bättre igår, men samtidigt hade de inte särskilt många heta chanser utöver målen, där ju åtminstone två mål var tavlor. Jag brukar egentligen inte gilla att kritisera målvakterna, men igår gav de inte utespelarna chansen att vinna. Om Söderström hade tappat in puckar när matchen låg och vägde hade det blivit en helt annan utgång.
+ 2
Sv: Final
{6984}: Domarna såg nog att Felix inte hade full kontroll över pucken och vill se vad som hände innan de agerade. Och det visade sig ju vara ett bra beslut ur domarsynvinkel.
Puck out-utvisningen var ju väldigt märklig... Domaren som ser situationen signalerar klart och tydligt för TOUCH men ändrar sig... VARFÖR?
Angående BP-baklängesmålet så är det ju riktigt dåligt hela vägen. Uselt att 2mot1 uppstår där, och sen gjorde ju #17 verkligen ett taffligt intryck när han blev lämnad ensam mot två motståndare, hans agerande underlättade inte för målvakten.
Puck out-utvisningen var ju väldigt märklig... Domaren som ser situationen signalerar klart och tydligt för TOUCH men ändrar sig... VARFÖR?
Angående BP-baklängesmålet så är det ju riktigt dåligt hela vägen. Uselt att 2mot1 uppstår där, och sen gjorde ju #17 verkligen ett taffligt intryck när han blev lämnad ensam mot två motståndare, hans agerande underlättade inte för målvakten.
+ 1
Sv: Final
{7225}: Tycker det är grymt svårt att se om det är touch eller inte vid Kilas utvisning. Domaren signalerade ju för touch först... Det verkar ju verkligen som att domaren INTE var säker på sin sak och då bör han FRIA... Jättekonstig situation där det faktiskt såg ut som att HV-spelarna ändrade domslutet.
Sv: Final
Satan vad det gnälls på domarna. De avgör matchen buhuuuuuuu.
Men ni uppmärksammar knappast när domaren plockar Almqvist för hakning när Jensen tappar skäret? Detta resulterar dessutom i mål för Brynäs.
twitter.com/RoadLaker/status/857684658972184576
Ibland måste man öppna det andra ögat också.
Men ni uppmärksammar knappast när domaren plockar Almqvist för hakning när Jensen tappar skäret? Detta resulterar dessutom i mål för Brynäs.
twitter.com/RoadLaker/status/857684658972184576
Ibland måste man öppna det andra ögat också.
+ 2
« Föregående · 1825341 · Nästa »
Visst har vi 6 hemmavinster och 5 bortavinster i slutspelet eller har jag räknat fel? Hyffsat bortafacit....