Final
« Föregående · 1825478 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
{Tommy}: Vet inte vilket stolpskott som bubblade dig men bry dig inte om vad hen tycker. Jag tycker att du bidrar och vill ha dig kvar. Jag är generellt otroligt less på alla som ägnar sin energi åt andra skribenter! Tycker man inte om det någon skriver är det otroligt lätt att bara ignorera det!
+ 8
Sv: Final
Bratwursten : Precis vad jag såg också. Brynäs har spelat så hela säsongen, de söker spel tvärs över banan och HV har läst av detta på ett bra sätt. På bortaplan fungerar de bättre då vi kommer i snabba spelvändningar och inte så ofta mot ett samlat HV.
+ 2
Sv: Final
Givetvis tråkigt att Tommy lämnat, men jag förstår till hundra procent varför.
Detta forum är inte vad det var för 5-7 år sedan när alla gamla goa rävar fanns här inne.
Idag är det sjukt vad enkelt det är att sitta bakom en skärm och skriva vad fan som helst.
Ta bara ett exempel som allt med Felix.
Finns några medlemmar här inne som i torsdags hyllade Felix till skyarna för att enbart igår skriva att man ska riva kontrakt, att man förlorar matchen på grund av honom, att man aldrig vill se honom i Brynäs-tröjan igen.
För helvete, man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.
Jag är ganska övertygad om att om BZ ansett att Rautio/Felix varit ett kompetent målvaktspar så har han mer koll än oss här inne. Han ser dom varje dag.
BZ skulle väl knappast göra någonting som skadar föreningen han jobbar för?
Nej, jag börjar bli så jävla trött på vissa människor här inne som tyvärr beter sig som att de vore tio år.
Sen finns det många riktigt goa gubbar som trots allt skriver vad dom tycker och tänker men framförallt håller en bra nivå vad gäller sina diskussioner.
Huge, Peja, Bratwursten, Carl Lejonkräk (för det mesta), Zappaholic för att bara nämna några.
Jag är den förste att erkänna att jag emellanåt (ganska ofta kanske) har fel i mina åsikter, men det är trots allt mina åsikter och dom måste jag stå för.
Men jag klarar inte av att man ska spy galla över enskilda individer så fort ett mål släpps in osv.
Jag älskar att prata och snacka om Brynäs. Men någonstans finns det en gräns för vad man pallar med.
Nu ger jag personligen det här en sista chans oavsett om det blir guld eller ej.
För blir det guld är det självklart hur forumet kommer vara.
Vid förlust vet man också hur det blir.
Men höjs inte nivån så går jag nog samma väg som de gamla rävarna Bissett, Selander med flera.
För jag har tröttnat ordentligt.
Detta forum är inte vad det var för 5-7 år sedan när alla gamla goa rävar fanns här inne.
Idag är det sjukt vad enkelt det är att sitta bakom en skärm och skriva vad fan som helst.
Ta bara ett exempel som allt med Felix.
Finns några medlemmar här inne som i torsdags hyllade Felix till skyarna för att enbart igår skriva att man ska riva kontrakt, att man förlorar matchen på grund av honom, att man aldrig vill se honom i Brynäs-tröjan igen.
För helvete, man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.
Jag är ganska övertygad om att om BZ ansett att Rautio/Felix varit ett kompetent målvaktspar så har han mer koll än oss här inne. Han ser dom varje dag.
BZ skulle väl knappast göra någonting som skadar föreningen han jobbar för?
Nej, jag börjar bli så jävla trött på vissa människor här inne som tyvärr beter sig som att de vore tio år.
Sen finns det många riktigt goa gubbar som trots allt skriver vad dom tycker och tänker men framförallt håller en bra nivå vad gäller sina diskussioner.
Huge, Peja, Bratwursten, Carl Lejonkräk (för det mesta), Zappaholic för att bara nämna några.
Jag är den förste att erkänna att jag emellanåt (ganska ofta kanske) har fel i mina åsikter, men det är trots allt mina åsikter och dom måste jag stå för.
Men jag klarar inte av att man ska spy galla över enskilda individer så fort ett mål släpps in osv.
Jag älskar att prata och snacka om Brynäs. Men någonstans finns det en gräns för vad man pallar med.
Nu ger jag personligen det här en sista chans oavsett om det blir guld eller ej.
För blir det guld är det självklart hur forumet kommer vara.
Vid förlust vet man också hur det blir.
Men höjs inte nivån så går jag nog samma väg som de gamla rävarna Bissett, Selander med flera.
För jag har tröttnat ordentligt.
+ 18
Sv: Final
{7225}: Ja det är i sanning en tung dag idag. Champagnen låg på kylning, humöret var på topp...
För att rycka upp oss igen så kan man t ex lyssna Svenne Rubins "Aldrig mera ska jag spela korp" som behandlar ämnet om finalbesvikelser...
Jag är hursomhelst stolt över vårt lag och ser fram emot en högtidsstund imorgon.
För att rycka upp oss igen så kan man t ex lyssna Svenne Rubins "Aldrig mera ska jag spela korp" som behandlar ämnet om finalbesvikelser...
Jag är hursomhelst stolt över vårt lag och ser fram emot en högtidsstund imorgon.
+ 2
Sv: Final
mattiask: Jag tycker helt tvärtom. När jag kom 2008 så tyckte jag nivån ofta var lägre. Speciellt under match. Just av den orsaken drog jag mig ofta för att skriva inlägg. Fick ofta stå ut med personliga påhopp och otrevligheter. Under bara det senaste året tycker jag nivån höjts avsevärt. Mycket tack vare bra moderering.
Som jag varit inne på tidigare, tycker jag man får ha viss förståelse för att känslorna svämmar över under matcher. Speciellt nu under ett gastkramande slutspel.
Men men, vi upplever nog bara situationen helt olika. Vilket så klart är helt okey!
Som jag varit inne på tidigare, tycker jag man får ha viss förståelse för att känslorna svämmar över under matcher. Speciellt nu under ett gastkramande slutspel.
Men men, vi upplever nog bara situationen helt olika. Vilket så klart är helt okey!
+ 11
Sv: Final
mattiask: Håller med i allt du skriver. Angående Felix så förstår jag att det rinner över för några efter tavlorna igår. Faktum är att hans bägge tavlor satte oss i en jävla tuff sits från start igår. Det går inte att snacka bort. Men att skriva om att riva kontrakt mm. är bara löjligt. Han har till stor del gjort ett bra slutspel där han i vissa matcher räddat oss kvar.
Rent generellt känns det som att många här inne har oerhört dålig impulskontroll (det kanske är därför man dras till hockey?), och då kan det vid vissa tillfällen se ut som ett dagis här inne. Vad man ska göra åt det har jag inget bra svar på. En sak kanske vore att man själv skulle kunna blockera vissa användare som man inte gillar?
Rent generellt känns det som att många här inne har oerhört dålig impulskontroll (det kanske är därför man dras till hockey?), och då kan det vid vissa tillfällen se ut som ett dagis här inne. Vad man ska göra åt det har jag inget bra svar på. En sak kanske vore att man själv skulle kunna blockera vissa användare som man inte gillar?
+ 2
Sv: Final
Fan känns konstigt idag, ena stunden känns det som att vi förlorade match 7 igår och därmed guldet för att i nästa stund inse att det är ju fan match 7 och ett ypperligt läge att ta hem guldet i morgon konstigt hur den lilla hjärna man har fungerar 😂
Tommy du stannar här PUNKT SLUT!!! samma sak gäller dig Karlgren!!! 👍🏻😃
Tommy du stannar här PUNKT SLUT!!! samma sak gäller dig Karlgren!!! 👍🏻😃
+ 8
Sv: Final
Forsberg 1978: Håller med, man kastas ständigt mellan hopp och förtvivlan. Men det här är långt ifrån kört. Skulle jag vara oddssättare skulle jag nog ge HV en liten fördel pga hemmaplan. Men den är fan marginell.
Rider vi ut stormen i inledningen imorgon talar det mer och mer för oss. Kan vi dessutom få in ett tidigt mål så lär nervositeten ta över hos HV.
Rider vi ut stormen i inledningen imorgon talar det mer och mer för oss. Kan vi dessutom få in ett tidigt mål så lär nervositeten ta över hos HV.
+ 5
Sv: Final
Skrubben:Själv tänker jag att fan va jobbigt för Felix eller vem det nu må vara i laget som gör en tavla eller groda, arg skulle jag aldrig bli på en spelare för att de gör misstag. Brynäs är laget i mitt hjärta och så länge de gör sitt bästa så är jag med killarna i med och motgång....
+ 2
Sv: Final
dAVydov: Första målet imorgon är väldigt avgörande. Hoppas vi kan få det som vi fick mot fhc. Jag hoppas de kämpar tills de inte kan stå på skridskorna, då är jag otroligt stolt över laget oavsett resultat. Hoppas naturligtvis på guldet! Tänk om vi kan fp en sån match där vår effektivitet är på topp. Då kommer guldet hem!
+ 3
Sv: Final
Försöker intala mej själv att det är skitsamma om vi vinner i morron. "Det är ju bara sport." 😂 Vem fan lurar man? Lidandet just nu är oändligt. (Med all respekt för riktigt lidande.)
Å andra sidan, hur det än går i morron kommer man va lika sugen på hockey när silly drar i gång, försäsongen startar, träningsmatcherna drar igång och SÄSONGSTARTEN. Då spelar det ingen större roll om vi har 13 eller 14 titlar. Hockey är ju bara skitkul!
Å andra sidan, hur det än går i morron kommer man va lika sugen på hockey när silly drar i gång, försäsongen startar, träningsmatcherna drar igång och SÄSONGSTARTEN. Då spelar det ingen större roll om vi har 13 eller 14 titlar. Hockey är ju bara skitkul!
+ 2
Sv: Final
Skrubben: Håller helt med.
Jag vet personligen hur jag själv är.
Det kokar i mig under matcherna och man är tokförbannad.
MEN jag drar mig från att skriva. Tänker alltid efter en gång extra utan att slänga ur mig en massa skit då jag vet att "om en halvtimma så kommer jag ångra den kommentaren".
Men exakt som du säger, impulskontrollen finns inte hos alla - i alla lägen. Detsamma på twitter osv.
Att man är förbannad på olika ingripanden och händelser i en match tycker jag är mer än ok. Men när det blir personliga påhopp mot antingen någon här inne alternativt mot någon domare eller spelare så drar jag mig gärna undan!
Jag vet personligen hur jag själv är.
Det kokar i mig under matcherna och man är tokförbannad.
MEN jag drar mig från att skriva. Tänker alltid efter en gång extra utan att slänga ur mig en massa skit då jag vet att "om en halvtimma så kommer jag ångra den kommentaren".
Men exakt som du säger, impulskontrollen finns inte hos alla - i alla lägen. Detsamma på twitter osv.
Att man är förbannad på olika ingripanden och händelser i en match tycker jag är mer än ok. Men när det blir personliga påhopp mot antingen någon här inne alternativt mot någon domare eller spelare så drar jag mig gärna undan!
Sv: Final
Anssi19: Ja tråkigt med bara negativitet, jag ser fram emot Final 7 på bortaplan, nerverna sitter nog mest på HV inför deras fans, vi är skickliga att spela borta och jag tror på en scenförändring imorgon.....Zaborsky avgör och Guldet skall hem till Gävle.....NU KÖÖR VI Bulan Boys :) <3
+ 5
Sv: Final
Leonardo:
Vi har tagit 2 raka borta mot HV, vad är det som säger att vi inte har goda möjligheter att ta en 3e seger borta mot HV?
Pressen bör rimligtvis ligga på HV i morgon och Brynäs är av någon anledning starkare borta än hemma.
Jag gissar att Hv är knappa favoriter och att första målet är viktigare än någonsin.
Det är nu vår tur att förstöra HVs guldfest.
Vi har tagit 2 raka borta mot HV, vad är det som säger att vi inte har goda möjligheter att ta en 3e seger borta mot HV?
Pressen bör rimligtvis ligga på HV i morgon och Brynäs är av någon anledning starkare borta än hemma.
Jag gissar att Hv är knappa favoriter och att första målet är viktigare än någonsin.
Det är nu vår tur att förstöra HVs guldfest.
+ 3
Sv: Final
Brynäs har kvalificerat sig för årets sista match! Smaka på det :-)
Den som funderade åtminstone lite grann på våran ekonomiska situation i somras förstod säkert att med den bredden och spetsen BZ hade värvat vår offensiv med så blev det tvunget att spara nån annan stans.
På backsidan fick vi hem Gunde och en nybliven guldmedaljör från Frölunda... hyfsat med tanke på att Bertil kändes som ett nyförvärv även han!
BZ gamblade förstås en del när Felix och Rautio skulle dela på målvaktsspaden... men jag förstod i.v.f. att pengarna inte räckte vare sig till Jocke E eller A Lindbäck.
Men i morgon är det final! Ett stort tack till BZ, Bulan o Sjödda som har gjort detta möjligt! Jag skall njuta hela lördag eftermiddag!
Och tänk... i morrn kväll kan vi t.o.m. vara svenska mästare!!!
Den som funderade åtminstone lite grann på våran ekonomiska situation i somras förstod säkert att med den bredden och spetsen BZ hade värvat vår offensiv med så blev det tvunget att spara nån annan stans.
På backsidan fick vi hem Gunde och en nybliven guldmedaljör från Frölunda... hyfsat med tanke på att Bertil kändes som ett nyförvärv även han!
BZ gamblade förstås en del när Felix och Rautio skulle dela på målvaktsspaden... men jag förstod i.v.f. att pengarna inte räckte vare sig till Jocke E eller A Lindbäck.
Men i morgon är det final! Ett stort tack till BZ, Bulan o Sjödda som har gjort detta möjligt! Jag skall njuta hela lördag eftermiddag!
Och tänk... i morrn kväll kan vi t.o.m. vara svenska mästare!!!
+ 22
Sv: Final
Först slog vi ut ett gäng som har ett vitt lejon som klubbmärke, sen ett lag som har en nordamerikansk urinvånare gömd i en hög av företagsloggor på sin tröja. Nu möter vi ett gäng som fram till nyligen hade en blå tjur (??!!) och en logga som får WordArt att skämmas! Vi kanske torskar imorgon men vi har oavsett en klubb och en historia att vara förbannat stolta över!
+ 18
« Föregående · 1825478 · Nästa »
