Försäsongsmatcher
kommunen för att bygga ett hockeymuseum...och använda pengarna till annat.
Hjälp jajjen upp, för han har nog ramlat i en grop
..
Nån som sett Olden ta pucken till mål under försäsongen...?
Han ser inte bra ut...Oskar Lindblom kan mkt väl ta hans plats...
Sansad:
Håller med om Westlund, Jacobsson är 10 äldre men uselt omdöme i jämförelse
W är heller inte blyg o visar stundtals upp lite finurligheter...
Positivt!
Sådärja, då har Olden presenterat sig. Sätter säkert 4-2 ensam med Ullmark efter att Modo pressat oss rejält under en längre tid. Märks att de stora zonerna gör det tufft för speciellt forwards i defensiven, dom får jaga mkt och har sen ingen kräm kvar i offensiven.
Zappaholic:
Magiskt ass av Brodin
Olden fri, o tar pucken till o i mål, äntligen...
Mina plus och minus idag :
+ Bra boxplay (Dacke som skruvat lite?)
+ Sandström visar att han kan täcka upp bra
+ Vinst trots många borta
+ Att Brodin får många utvisningar p g a sitt spel med klubban. BRA. För han måste få bort det ur sitt spel. Alldeles för mycket sånt förra säsongen. I övrigt tycker jag han vart grym idag.
- Ojämn insats över 60 min, dalar och toppar
- Ganska dåligt PP
- Sömning start på matchen, sker för ofta
För er som är sugna på mer hockey så sänder Eurosport 2 CHL med gamle brynäsaren Fredrik Warg som expertkommentator :)
Davey_22: Att Brodins utvisningar hamnar på + kontot känns lite skevt men man skall ju vara positiv.
Carl Lejonkräk: Fast läs förklaringen. Om han åker ut tre gånger i samma match för ovårdat spel med klubban kanske han äntligen slutar ta såna skitutvisningar.
Jag älskar hans spelstil och intensitet, kan han dra ner på det där vore det utmärkt.
Målet var det klass på, en repris på VM-målet. Man ser ändå tendenser till att han har något extra.
Tänk sen när vi har Ollas, Sweatt och Nordquist intakt. Det finns mer att ta av detta lag...
Dock väldigt synd att Jonas Johansson inte kunnat få någon match. Tror han blir vår etta och slår igenom stort under säsongen.
Anders Forsberg anser Modo var både en och två klasser bättre än Bif vid tiden för straffen. Ganska ofta detta pretentiöse drygskåp yttrar sig så...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
bradberry: Innan Oldens mål tycker jag Modo ägde mycket och var nära mål. Fast när vi hade 3-1 så kom Modos mål helt ologiskt också,vi borde gjort 4-1 i den sekvensen.
Anders Forsberg är ganska märklig. Kanske som jag inbillar mig,men han verkar vara extra sur när det handlar om Brynäs.
Redigerad kommentar
Kopparjimmie:
Börjar brännas
Zanetti på flyget o @kilu88 i Gavlerinken
Det här har man väntat på ett tag
Last workout @BioSteelSports. Big thanks to @M_Nichol and the rest of the boys for a great summer. Back to Sweden tonight to join @Brynas