Försäsongsmatcher 2013
Nordans går väl sönder i november ungefär, men man hade ju hoppats att Lauritz åtminstone skulle klara försäsongen.
Ja, dom flesta tränare håller nog int med.
Är säker på att TJ hellre ser en förlust i en träningsmatch, där spelarna agerat enligt planerna, spelet funkat och han har fått positiva svar på det man tränat på, än att man vunnit med nåt mål men där ingenting funkat och ingen agerat som man kommit överens om.
Så nej: det är inte alltid bättre att vinna än att förlora.
Svårt att träna hela kroppen på en testcykel tydligen...
Hoppas att det inte kommit överens om att agera som igår då. I ärlighetens namn var det ganska hafsig och slarvig ishockey.
TobiasR: Det lät inte som om det var någon större fara med Lauritzen, en sträckning i höften. Inte samma som krånglade förra året. Lät ju inte helt omöjligt att han skulle spela idag. Men troligt är väl att han vilar och att dom inte chansar. Tycker han ser mycket piggare ut i skridskoåkningen i år. Hoppas han får vara skadefri för vi kommer att behöva honom.
Synd att Larsson gick sönder efter en period, tycker han började riktigt bra. Förhoppningsvis är det ingen större fara med honom.
Skönt att Scott fick göra ett så pass viktigt mål. Kanske lossnar det för honom nu. Men spelmässigt ser han inget vidare ut än även om han gör sin klart bästa match igår. Nokelainen tror jag vi kommer få stor nytta av, igår var det två ass och inte så mycket mer men när han kommit ikapp lite i träningen på is tror jag att han kommer vara riktigt bra.
Redigerad kommentar
Kan vara seriens bästa värvning, iaf en av dom klart bästa.
Svårt att sia om Lauritzens skada, då det handlar om den "friska" ljumsken den här gången. Ljumskproblem är väl nåt som alla spelare i stort sett tvingas leva med, mer eller mindre.
Ingen info dock om smällen på Nordan, förhoppningsvis bara luften som gick ur efter en rejäl bröstvärmare. Såg och ser fortfarande mkt bra ut, vore skönt om han fick vara skadefri och visa sin rätta kapacitet.
JJ lite svårbedömd i målet, men såg mkt intressant ut. Både Honken och Rahm får se upp, ska bli intressant att se Rahm idag.
Överlag tycker jag det ser väldigt intressant och lovande ut, trots att det spelmässiga kanske inte var nån höjdare igår.
Tycker att det var Nordans kedja som hade mest problem i egen zon. Så jävla imponerad vart inte jag. Men de ställdes ju och andra sidan mot tjeckernas bästa kjedja också.
Fem man på skadelistan sedan gårdagsmatchen.
Sunken
Nordan
Lauritzen
Molin
Larsson
TJ meddelar att han kommer matcha en ren juniorkedja i eftermiddag.
Fan va kallt det är i Läkerolen.
Redigerad kommentar
TobiasR:
Har vänner som är på plats och lyssnar på Tommys uppsnack inför match.
Andra perioden betydligt blekare från Brynäs.
Tjeckerna utnyttjade ett 5 mot 3 läge effektivt och sett vassare ut efter ledningsmålet.
Saknas målskyttar och Rahm är väl ungefär lika bra som fjol.
Ett gäng brunkare som nog kan ta nån krigarpoäng i SHL men topp 4 kommer inte inträffa.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Ge grabbarna en hel säsong innan vi får bedöma dom."
Varför det?
Du dömde ju ut guldlaget som det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen ungefär vid den här tidpunkten, med känt resultat....
Eftersom att det är försäsong så betyder inte den här förlusten ett smack. :) Såg väl ut som igår ungefär med den skillnaden att motståndet såg ut att vara lite vassare. Synd att man valde att matcha Rahm idag kanske.
Märktes att det var ett lite tröttkört försäsongsgäng (andra matchen på 2 dar) därute, mkt hafs.
Som du säger: såg ut som igår, lite bättre motstånd idag från ett piggare lag.
Juniskedjan var väl dom enda som hade lite fart, ungefär som det brukar vara när dom får chansen i såna här matcher.
Undrar varför Brodin klev av?
Skada, materialfel eller överenskommet?