Försäsongsmatcher 2013
« Föregående · 1584947 · Nästa » Till forumet
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Gunde står över matchen?
Det känns som en detalj att skriva, då han inte är listad bland backar eller under "spelar ej", tyckte det var konstigt att köra Gunde i PP i dessa matcher (separat artikel om att de kör 2st PP-uppställningar fr.o.m. nu), men inte lista honom i matchen... Förhoppningsvis är han med i PP i match 2...
Det känns som en detalj att skriva, då han inte är listad bland backar eller under "spelar ej", tyckte det var konstigt att köra Gunde i PP i dessa matcher (separat artikel om att de kör 2st PP-uppställningar fr.o.m. nu), men inte lista honom i matchen... Förhoppningsvis är han med i PP i match 2...
Redigerad kommentar
Sv: Försäsongsmatcher 2013
DavyDjoos: Att man listat sex backar och sedan säger att de åker med sju kan vara en ledtråd
Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues:
Vet någon om matchen ikväll visas på någon stream sida? :)
Vet någon om matchen ikväll visas på någon stream sida? :)
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2013
70 Rodrigues: ingen som vet om det finns en ful stream till matchen ikväll?
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Det står ju inget i gävletidningarna om att de ska
ha direktrapportering av kvällens match.
Har de direktrapportering på european trophys hemsida av matcherna?
Eller kommer vi att förpassas ca 20 år tillbaka i tiden (pre Internet).
Konstigt att när gävletidningarna planerar att börja ta betalt för
att man ska kunna läsa dem på Internet, så har de samtidigt
sämre och sämre bevakning av Brynäs.
Det är ju nyheter om Brynäs som drar läsare från hela landet.
Ingen kommer ju att betala för att läsa om DM i friidrott eller dressyr.
ha direktrapportering av kvällens match.
Har de direktrapportering på european trophys hemsida av matcherna?
Eller kommer vi att förpassas ca 20 år tillbaka i tiden (pre Internet).
Konstigt att när gävletidningarna planerar att börja ta betalt för
att man ska kunna läsa dem på Internet, så har de samtidigt
sämre och sämre bevakning av Brynäs.
Det är ju nyheter om Brynäs som drar läsare från hela landet.
Ingen kommer ju att betala för att läsa om DM i friidrott eller dressyr.
+ 1
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Enaranger: På ET:s hemsida har de liverapportering. Något knapphändig och full med tekniskt strul...
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Enaranger: Tyvärr är det även klen info även på hemsidan... har funnits något slags "inför-reportage" till ET-matcherna men nu är det inget. Precis som du skriver är det de enda kanalen man har när man bor en bit från Gävle och inte läser lokaltidningarna. Kanske är brist på "IT-folk" i Gävletrakten så man vill gå tillbaka till bara pappersvarianten...
Eller också stämmer det här med avundsjukan i stan som brukar kommenteras här ibland, man vill helt enkelt inte att det ska skrivas "för" mycket om Brynäs för då gnälls det från andra håll...
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Enaranger:
Hur många liksom jag ringde till GD:s målservicetelefon?
En telefonsvarare där periodresultaten kunde lyssnas till...före text tvs tid, och måste ha varit så att sportradion var dåliga att sända...
Sv: Försäsongsmatcher 2013
DavyDjoos: så här ser det ut
First line
53. Andreas Thuresson
16. Petteri Nokelainen
41. Greg Scott
15. Simon Bertilsson
13. Ryan Gunderson
Second line
90. Johan Harju
27. Alexander Lindgren
18. Anton Rödin
55. Robin Jacobsson
52. Lukas Kilström
Third line
29. Emil Molin
9. Sebastian Enterfeldt
11. Jesper Ollas
8. Dennis Persson
3. Christian Djoos
Fourth line
17. Jonathan Björklund
19. Daniel Ljunggren
10. Nicklas Strid
20. Adam Brodecki
5. Simon Löf
Goalkeepers
40. Johan Holmqvist
(30. Robin Rahm)
53. Andreas Thuresson
16. Petteri Nokelainen
41. Greg Scott
15. Simon Bertilsson
13. Ryan Gunderson
Second line
90. Johan Harju
27. Alexander Lindgren
18. Anton Rödin
55. Robin Jacobsson
52. Lukas Kilström
Third line
29. Emil Molin
9. Sebastian Enterfeldt
11. Jesper Ollas
8. Dennis Persson
3. Christian Djoos
Fourth line
17. Jonathan Björklund
19. Daniel Ljunggren
10. Nicklas Strid
20. Adam Brodecki
5. Simon Löf
Goalkeepers
40. Johan Holmqvist
(30. Robin Rahm)
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Den där matchen hade lika gärna kunnat spelats i Nordkorea. Det är någon sorts turnering va?
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Lindström: 1-1
00:46 Nice action by the Fribourg captain who scores all alone against three swedish players
00:46 Nice action by the Fribourg captain who scores all alone against three swedish players
Sv: Försäsongsmatcher 2013
DavyDjoos: Backskott har alltid varit effektivt bara någon tar skitjobbet framför målet. Har vi dom som gör det ?
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Treklövern1912: Molin (av alla) idag tydligen... Sedan får Gunde och Djoos mata...
Redigerad kommentar
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Treklövern1912: Molin styrde väl in första på Gundes skott, och Djoos sköt väl andra målet från blå, om jag uppfattat rätt...
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Treklövern1912: Jadå :) Djoos kan nog bli mycket bra redan denna säsong. Molin tror jag inte lika mycket på men tycker han sett rätt ok ut nu på försäsongen iallafall.
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo:Tror på Molin på SHL-nivån och kanske lite till om han får vara skadefri och Djoos lite mer kilon så blir det mycket bra.
Redigerad kommentar
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Tväst: Tyvärr, tyvärr. Men poäng från bortamatch med många ordinarie spelare borta är ett mer än ett godkänt resultat. Hoppet lever.
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Tväst: Vi får också hoppas på att Molin, Djoos, Lindgren och de andra junisarna blommar ut i år.
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Rodrigo: Det beror på varifrån skotten sköts och hur det var med folk framför målet.
Sv: Försäsongsmatcher 2013
Treklövern1912: fan va jag hatar dessa förluster, är det bara jag som känner att alla andra SHL-lag verkar tuffa på, tom Djurgården gör ju bättre ifrån sig än oss:((
« Föregående · 1584947 · Nästa »
brynäs08:
På plats bägge matcherna i helgen
Nocke:
Tror det kan bli riktigt bra som 1:a center. Ser ut att ha det mesta, är han bara motiverad och får lite omställningstid till mer offensiv roll kan det nog blir riktigt bra, säg efter 10 omgångar av shl.
Scott:
Mmnnjjaaaooo....hårt jobb kommer säkert komma därifrån...frågan är nog dock hur stor roll han kan ta. Allround, bra kemi m Nocke
Brodin:
Imponerande! Tar plats, initiativ, fyndig m klubban, bra balans o spelar fysiskt. Aspirant att spela m Nocke o Greg.
Målvakterna:
Lite orättvist att säga för mycket. Rahm hade fortsatt svårt att fånga puckar, JJ var kul att se, moget agerande.
Underpresterare:
Sunken, Basse, Nordan; nu kanske det var skador som störde, men det som visades upp i fredags var inget som betalade tillbaka på deras fiasko ifjol eller deras lön...
Sunken för ambitiös/huvudlös stundtals. Nordan trögare än trög nord/syd...
Oro för effektiviteten
Fiskansikten: Satt bakom båset o blev lite orolig för minerna, kanske överdriver men det var lite stelt, spänt, tröttkört (?), oengagerade ansiktsuttryck...såg liksom inte ett gäng starka grabbar som har skitskoj...
Harju måste igång, Thure var en mkt bra länk men Harju kräver ngn som skapar åt homom
Alexander Lindgren fortsätter gör det bra m den tid han får
Jacobsson övermodig, måste sätta en nivå på sitt spel som han behärskar till 100%
Harju-Nocke-Scott
Gunde-Bertil
Brodin-Enterfelt-Ollas
Kilas-DP
Thure-Larsson/Granis-Sweatt
Sunken-Djoos
Basse-Lindgren-Rödin
Nordan, Molin
Löf, Jacobsson
Over and out!