Försäsongsmatcher 2013
Honken: Det är många lag som inte har spelat bra på för säsongen och sedan spelat mycket bra i serien. Vill inte se det som hände med Esko Nokelainen som tränare att vi vann nästan samtliga träningsmatcher och sedan .............
Var under det året i Sandviken och tittade på träningsmatchen mot ett ryskt topplag som vi vann och sedan var det bara elände i början av serien.
Luleå gjorde 5 mål på 20 skott ikväll...
...alla skotten var säker mitt i sektorn m skymning
70 Rodrigues:Lika bra att vänja sig vid hedersamma förluster. Har man en effktivitetsprocent på skotten som motsvarar en folköl så vinner man inte många matcher.
Sundlöv måste värva målskyttar annars är vi up shit creek
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ja vissa har ju mörkat sitt målsinne i flera säsonger nu. Men i höst ja då kommer vi minsann få se på andra bullar.
varifrån och hur, till exempel Frölunda och Luleå gör sina mål.
De tycks ju vara riktigt effektiva.
Skapar de lagen fler klara målchanser?
Hur gör de för att skapa klarare målchanser än oss?
Vad måste vi i så fall ändra på för att skapa lika klara målchanser?
Eller är det bara så att de är bättre på att ta vara på chanserna?
Varför i så fall?
Vad måste vi förbättra för att ta vara på målchanserna lika bra som dem?
Är det avsluten det är fel på, eller är det sista passningen som
inte håller tillräcklig kvalitet så att den som avslutar får ett
för svårt läge?
Det håller inte att ha en måleffektivitet på 3-5 procent.
Minst 7-8 måste det vara, och helst 9-11 procent.
Vi måste också se till att hålla nere målen bakåt till max 2,
i så många matcher som möjligt. Och absolut inte släppa in
mål i numerära överlägen. I serien är det ett stort "no no".
Än så länge har inte Sweatt sumpat några målchanser.
Det ska onekligen bli intressant att se om han har sån fart
på skridskorna som vissa har sagt.
Redigerad kommentar
Treklövern1912:Nej, jag har sett statsen vilka inte vittnar om nån vidare effektivitet.
Sluta stoppa huvudet i sanden och ljug för dig själv. Det finns allt för många likhetstecken med förra säsongens Timrå i det här lagbygget.
Varför är det bara supportrar som kunnat räkna ut detta på förhand? Årets värvningsstrategi måste ifrågasättas...
Carl Lejonkräk:På vad bygger du detta? Vilka i laget har produverat förr? Harju och vem mer?
Det låter mer som en förhoppning från din sida än något annat.
Låter som ett slitet Sundlövmantra det där. :) Snart lossnar det, snart lossnar det, ja snart lossnar det nog.
Hm... Säger det något om Brynäs träningskvalitet? Eller gör det inte det...?
behöver ju inte på nått sätt betyda att det är dåligt,
bara att de skiljer sig från den träning han e van med i Anaheim.
Någon större erfarnhet av Anaheims träningsmetoder har han väl inte? :)
Och det beror på att Modo också går på halvfart under uppbyggnadsfasen inför seriestarten? Brukar inte försäsong innebära att man gör precis tvärtom? Att man ska träna extra hårt?
Vilket var lite av poängen. Det är ju som sagt inte så troligt att man går på halvfart nu när detaljerna inför säsongen ska gnuggas.
Usch! Hårda krav.
Tycker diskussionen gällande försäsongen skulle vara mer konstruktiv om man hade klart för sig lite statistik när man diskuterar. Hur såg Brynäs försäsong ut 2011/2012? Hur såg SAIK:s ut förra säsongen? Hur har de senaste säsongernas topplag sett ut på försäsongen?
Själv har jag ingen aning, har heller inte så mycket massa tid att titta och jämföra. Finns det ingen statistiknörd ibland oss som kan upplysa oss andra? :-)
Zappaholic:Så mn ska barajämföra med säsongen 2011/2012
Ala vet ju vad SM guldet berodde på. Det stvas Silfverberg och en formtoppad Svedberg i kassen.
Gör istället jämförelser med säsonger där vi haft liknande spelarmateriel. En trupp med arbetare men ingen riktigt vass offensiv spelare.
Dennis Persson verkar inte finnas ombytt till kvällens match.
Allt enligt European Trophys hemsida.
I rapporteringen där från gårdagens match såg jag att Löf spelade
efter ett tag, fastän han var uppsatt som sjunde back.
Var det Persson som utgick då?
foppa78:Det är för att de tror att de hjälper Brynäs genom att iinte ställa krav. Sen komer bortförklaringarna och deras gamla mantran om ekonomi, otur och allt det där när det visar sig att truppen inte räckt till.
Men detär ganska enkel matte. Det behövs runt 100 mål gjorda för att vara med i matchen om slutspel. Säg att Harju gör en fullt godkänd säsong och gör 20.
Vilka ska göra de resterande 80+ ??
Treklövern1912:
Det är ju som T J säger, med skadorna så blir det ju plats för junisarna att visa upp sig..... fast det behöver ju inte va så många borta varje gång. Det skulle ju va bra att få spela ihop laget som skall ta sig an Leksand i premiären.