Försäsongsmatcher 2013
Redigerad kommentar
Ja vissa har ju mörkat sitt målsinne i flera säsonger nu. Men i höst ja då kommer vi minsann få se på andra bullar.
varifrån och hur, till exempel Frölunda och Luleå gör sina mål.
De tycks ju vara riktigt effektiva.
Skapar de lagen fler klara målchanser?
Hur gör de för att skapa klarare målchanser än oss?
Vad måste vi i så fall ändra på för att skapa lika klara målchanser?
Eller är det bara så att de är bättre på att ta vara på chanserna?
Varför i så fall?
Vad måste vi förbättra för att ta vara på målchanserna lika bra som dem?
Är det avsluten det är fel på, eller är det sista passningen som
inte håller tillräcklig kvalitet så att den som avslutar får ett
för svårt läge?
Det håller inte att ha en måleffektivitet på 3-5 procent.
Minst 7-8 måste det vara, och helst 9-11 procent.
Vi måste också se till att hålla nere målen bakåt till max 2,
i så många matcher som möjligt. Och absolut inte släppa in
mål i numerära överlägen. I serien är det ett stort "no no".
Än så länge har inte Sweatt sumpat några målchanser.
Det ska onekligen bli intressant att se om han har sån fart
på skridskorna som vissa har sagt.
Redigerad kommentar
Treklövern1912:Nej, jag har sett statsen vilka inte vittnar om nån vidare effektivitet.
Sluta stoppa huvudet i sanden och ljug för dig själv. Det finns allt för många likhetstecken med förra säsongens Timrå i det här lagbygget.
Varför är det bara supportrar som kunnat räkna ut detta på förhand? Årets värvningsstrategi måste ifrågasättas...
Carl Lejonkräk:På vad bygger du detta? Vilka i laget har produverat förr? Harju och vem mer?
Det låter mer som en förhoppning från din sida än något annat.
Låter som ett slitet Sundlövmantra det där. :) Snart lossnar det, snart lossnar det, ja snart lossnar det nog.
Hm... Säger det något om Brynäs träningskvalitet? Eller gör det inte det...?
behöver ju inte på nått sätt betyda att det är dåligt,
bara att de skiljer sig från den träning han e van med i Anaheim.
Någon större erfarnhet av Anaheims träningsmetoder har han väl inte? :)
Och det beror på att Modo också går på halvfart under uppbyggnadsfasen inför seriestarten? Brukar inte försäsong innebära att man gör precis tvärtom? Att man ska träna extra hårt?
Vilket var lite av poängen. Det är ju som sagt inte så troligt att man går på halvfart nu när detaljerna inför säsongen ska gnuggas.
Usch! Hårda krav.
Tycker diskussionen gällande försäsongen skulle vara mer konstruktiv om man hade klart för sig lite statistik när man diskuterar. Hur såg Brynäs försäsong ut 2011/2012? Hur såg SAIK:s ut förra säsongen? Hur har de senaste säsongernas topplag sett ut på försäsongen?
Själv har jag ingen aning, har heller inte så mycket massa tid att titta och jämföra. Finns det ingen statistiknörd ibland oss som kan upplysa oss andra? :-)
Zappaholic:Så mn ska barajämföra med säsongen 2011/2012
Ala vet ju vad SM guldet berodde på. Det stvas Silfverberg och en formtoppad Svedberg i kassen.
Gör istället jämförelser med säsonger där vi haft liknande spelarmateriel. En trupp med arbetare men ingen riktigt vass offensiv spelare.
Dennis Persson verkar inte finnas ombytt till kvällens match.
Allt enligt European Trophys hemsida.
I rapporteringen där från gårdagens match såg jag att Löf spelade
efter ett tag, fastän han var uppsatt som sjunde back.
Var det Persson som utgick då?
foppa78:Det är för att de tror att de hjälper Brynäs genom att iinte ställa krav. Sen komer bortförklaringarna och deras gamla mantran om ekonomi, otur och allt det där när det visar sig att truppen inte räckt till.
Men detär ganska enkel matte. Det behövs runt 100 mål gjorda för att vara med i matchen om slutspel. Säg att Harju gör en fullt godkänd säsong och gör 20.
Vilka ska göra de resterande 80+ ??
KevinNa :Vilket gör att vi inte får släppa in mer än ett i snitt per match om vi ska vinna..
Har du inte lärt dig nånting av alla säsonger som Sundlöv varit kock åt soppan Brynäs? Visst ETT Sm guld. men resten?
Carl Lejonkräk:Och din jämförelse låg i a Modo fick däng av Björklövensåg jag.
Mästerligt ;-)
Rossa:
Jag har väldigt svårt att styra mina känslor , måste tygla mig lite ,
Är så satans less på denna Sundlöv för det är ett djävla skämt att han ska få fortätta med sin satans lek med detta klassiska lag , det gör ont för nu har vi sett detta under flera år och han får fortsätta , jag bublar över av ilska snart , Hur länge ska detta få fortgår ? fuskbygge !!! det är ett snällt ord , Han satt för några månader sen å lovade igen spets tillåt mig le , han ljuger åter för oss alla som älskar detta lag , . I slutet på mars nästa år kommer han åter att sjukskriva sig när laget han skulle bygga spelar kvalserie , det har han ju gjort förut ,
Har nu fölgt Brynäs IF sen tidigt 70tal men frustrationen bara växer , det gör ont i min själ , ,
Roger Ehrngren
Carl Lejonkräk:Så det är att vara pessimist av att ha tagit lärdom av 95% av Sundlövs "arbete" med lagbygget?
I början hade han lite "slack" på grund av ekonomin. Det har han inte längre...
Sen behöver vi inte ens prata om HV, Linköping, Skellefteå och Luleå.
Redigerad kommentar
Kanske det lossnar för Rödin nu. 2 mål i kväll, och blev vald till matchens second star igår.
70 Rodrigues:Lika bra att vänja sig vid hedersamma förluster. Har man en effktivitetsprocent på skotten som motsvarar en folköl så vinner man inte många matcher.
Sundlöv måste värva målskyttar annars är vi up shit creek
Redigerad kommentar