4.228
Det borde banne mig komma 6000 pers på denna match. Viktig match och Timrå borde ju dra en del folk nu när Brynäs både kämar för att ta sig till slutspel samt att klättra i tabellen.
Borde ju kommer en tel TIK:are med då det är en mycket viktig match dom.
Tror på Ca 6000 jag med.
Brynäs Stockholm åker till den här matchen så där kan du ha ett antal personer till matchen.
Sen tycker jag att det är prefekt att brynäs har många hemmamatcher som betyder något.
Timrå 28/1 Tor
Luleå 6/2 Lör
Frölunda 27/2 Lör
Rögle 4/3 Tor
HV 71 8/3 Mån
Skellefteå 13/3 Lör
Ganska bra hemma matcher dom har, dom som faller ur ramen är väll hv och rögle matchen men resten är ju mot dom som fightar om att komma til slutspel sedan tror jag att det är bar att möta hv så pass sent att det redan är klart att dom vinner serien så dom vilar vissa halv skadade spelare.
Patetiskt.
mikenomad Kommentera 2009-11-15 14:00 "
Härligt att du har ändrat dig! Ha ha ha
Snacka om frustration :) Kommer du ihåg det här ens :)))
Nä det var nog mikenomad :)
Jodå det har han varit hela tiden. Men han började fruktansvärt knackigt o det gjorde att man började tvivla på om man hade misstagit sig så gruvligt!
Sen skrev du ju att han behövde förtroende o efter att han fick det har han varit grym!
Han är den nya hjälten i Timrå! Han är så bra som jag hoppats o fruktansvärt skön när han tar sina dansteg framför klacken efter matcherna :)
Redigerad kommentar
Nä, Jocke Eriksson är mogen för elitserien. Och i elitserien får han inte spela med sitt nuvarande lag, så han är välkommen tillbaka.
faceoff: "Vad det gäller dig Huge så har jag inget att säga för du är absolut den största byfånen alla katigorier här inne och ute på gatan!"
Ett trevligt och sakligt svar när jag vände på den pajkastning du utsatte Metalguru för, då han helt lugnt och sakligt motiverade varför han inte vill ha en stängd liga.
Jag undrade samma sak: vad vet DU om Brynäs hockey när det gäller laguttagningar, matchning, värvningar etc?
Du sitter ju själv härinne och har åsikter om allt mellan himmel och jord som rör föreningen?
Om jag hade velat sänka mig till din dagisnivå i debatterandet så skulle jag kunna säga att du har nån bokstavskombination av nåt slag i kombination med att du stavar som ett arsel.
Alt arsle, välj stavning själv....
Redigerad kommentar
arnio:
jag håller med du.
Ett koncentrat av mina åsikter är idag:
14 lag i AS, 14 lag i ES.
Jämt antal omgångar, dvs 52.
AS-segrare går upp, ES-sisten direkt ner.
2-3:an AS kvalar mot 12-13 ES i KS-format.
Mina tidigare åsikter om att införa SM-Guld för ES Grundspelssegraren, och sedan ett synkat Nordiskt Mästerskap i slutspelsform med 16 lag också från Danmark (ex 2), Norge (ex 3) och Finland (ex 5) tycker jag fortfarande står sig bra mot dagens Nordiska KHL-division.
Stängd liga är så fetfel det bara kan bli i vår del av världen.
Små rinkar är också ett sätt att försöka åtgärda symtomen istället för att göra något åt grundproblemet. Att fixa till en korrektare och likvärdigare bedömning efter regelboken vore bättre. Rena tacklingar är inte utvisningar. Acceptera inte hack, småhakningar och tjyvnyp längre.
Utbilda domarna bättre, samt inför hjälp med videobedömning under hela matcherna - samt stäng av folk i efterskott som gjort riktiga dumheter, men som man missat under matchen.
Jag har sagt det förrut men säger det igen, om ettan i Allsvenskan direktkvalificerar sig för spel i Elitserien så är alla problem lösta.
Åker ett lag ur så har de möjlighet att övervintra en säsong i Allsvenskan för att sedan återvända till Elitserien året efter.
En stängd serie vore hockeyns död. Vem skulle betala för att se de avsågade lagen när säg 15 omgångar återstår av serien?
Kvalserien är ju nästan i klass med hockeyslutspelet, snacka om hockeyfest och man skulle ju kunna låta lag 11 i elitserien slåss med några allsvenska lag om den sista platsen i Elitserien....