1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776209 inlägg · 7967 ämnen
3027449 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Luddf: ”vi ska ha in minst två forwards av toppkvalitet, ordet minst öppnar upp för ytterligare en forward som kan vara en yngre lovande spelare lex Koblar”

Fast kan man lita på Alcéns ord denna gång tro?

Silfver: har inte varit inne här på ett tag men Niederbach borde väl vara något för oss?

magr: det fungerar inte bra via min telefon. Försökte lägga upp länken i fältet men fick felmeddelande på felmeddelande. Där har du svaret

Luddf: Scott, Svrcek och Kopacka har lämnat. Så det blir väl två spelare plus Forslund. Sen kommer Vesel lämna och sannolikt även Bäckis. Osäkert kring LP.
Så det bör bli en 3-4 forwards som ansluter om vi skall behålla numerären (Forslund/Hillström lär väl alternera som extra forward).

Jan Grismöbel: förväntar mig inget speciellt, menar ju alla lags silly.

Tycker det är väldigt lite spännande rykten faktiskt. Mest rykten som vart rykten sen i februari.

Peja: vi ska ha in minst två forwards av toppkvalitet, ordet minst öppnar upp för ytterligare en forward som kan vara en yngre lovande spelare lex Koblar

Farsang: Förvänta ingenting så blir det inte tråkigt .

Bengt Ramen: tänker vi på media nu så kan jag ändå tycka att det är den mest ointressanta Silly season för alla lag på väldigt länge! Riiiiiktigt tråkigt

Luddf: Så tror jag att många supportar tänker. Kanske skulle han kunna vara en ersättare till LP, men jag tror att han vore tänkt som en spelare högt upp om han skriver på. Det har även cirkulerat rapporter att Brynäs är en av många klubbar som vill ha Koblar - hur passar han in i vad Alcén säger?

Peja:
När supportrar hör spets tänker de potentiell poängligavinnare. :)

Peja: Olausson blir ju då en rejäl chansning som toppspelare då han aldrig levererat i SHL eller haft jättefina siffror i AHL. Frågan är ju om Olausson skulle få en AJF lön då? Ser ju helst två toppspelare och Olausson.

Svensson_62: Låter spännande att fylla på uppifrån. Samtidigt kan man ha olika syn på spelare; Brynäs sägs exempelvis vilja ha Oskar Olausson. Kanske är han en av dessa tilltänkta toppforwards, men många supportar kommer inte tänka på honom så på förhand.

Svensson_62: skulle kolla på Expressen hur det gick i vårdagens SM-final men hittade inte en enda jävla artikel. Är detta den ointressantaste SM-finalen hittills?

Bengt Ramen: Att man inte ska vara naiv. Börja med att se om sitt eget hus = lag. Innan man börjar hoppas på att något lag som har potential att bli bättre än sitt eget lag ska lyckas. Tänk tre steg framåt!

Svensson_62: Inte för att vara nån jävla tråkmåns men var ligger kopplingen till hockey och Brynäs?

Bengt Ramen: Hmm… varifrån kom mjukvaran till BYDs autonoma körning ifrån?

Bengt Ramen: Menar du kineserna?
Ej skröna, jag följde allt nära. Skojar du? Kina sket fullständigt i sånt vi tar för givet. Det är en diktatur - respektera upphovsrätt och patent? 😂 Hohohohoho, hahaha… Sure.

Vi hade svenskdesignade produkter från svenska bolaget som plötsligt dök upp på suspekta asiatiska ”outlets”. Helt skamlöst hur dom betedde sig.
Wake up and smell the coffee!
(funderade vad f-n dom skulle kopiera dom för? Dom var ungefär som JAS - ”designat för att vara instabila” för att vara extremt agila - OM man har komplicerad mjukvara för att styra det hela funkar det bra dock.. Enkelt att kopiera mekanik/hårdvara - men i vårt fall mjukvaran not so much).

En till: Vi fick plötsligt nys om ett kinesiskt företag som ville köpa enorma mängder av våra produkter.
Sen framkom att en del av dessa skulle installeras i kärnkraftverk. Vi tvärstoppade och förklarade att produkten inte var certifierad för användning i radioaktiva miljöer. Då sa dom ”det är lugnt - vi trycker upp egna dekaler som säger att dom är godkända”
Och det var ett väldigt stort kinesiskt företag
😂

Svensson_62: Låter klockrent. Låt oss hoppas!

Svensson_62: Skrev de ingen form av avtal med Kimederna? Det där låter för dumt för att vara sant. En skröna skulle jag säga.

Peja: Säg vad ni vill om Witkowski men jag tyckte om o se motståndare vända om när de såg att nu smäller de.. Hockey ska kännas dagen efter

Greatredwing : Inget prat om ekonomin

Svensson_62: Sa de nåt om ekonomin? Budget va 1 mille i vinst o de blev bättre men inte nära 33 som förra året fullt förståeligt. Men längesen vi behövde swischa för värvningar

KulaShaker: Domsrna forsätter i vanlig stil. Utjämna matcher. Matchens stjärna domarna. europas sämsta domare.

KulaShaker: Ja, helt otroligt... Undrar om hur många puckar hade våra målvakter släppt in på alla dessa skott?

Måste vara skönt att ha täta målvakter!

3027449 · »