1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777344 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Gusten: Var väl rykten innan KS blev klart också ang Hutten men han har ju chansen att betala av lite utav sin lön innan han tar färjan hemåt igen.

Ett antal mål och ass samt 0 min i utvbåset är väl vad han är skyldig ;-)

70 Rodrigues: Dom får vilja spela för vilket lag dom vill...NU är dom i Brynäs och ska fan inte koncentrera sig på andra klubbar. Dom får lön av BRYNÄS. Om en spelare har ritat sin autograf på ett Frölundapapper så betyder det att dom släppt fokus på klubben dom spelare för.

Varför håller du Sveriges största pajasförening?

Gusten:

Det här med att "hålla käften" är en svår konst...

70 Rodrigues: VG till Hietanen, Sandin , Markström, Alcen resten gör om gör rätt!

Gusten: Hur hade du själv gjort broder? Varför ens fundera på att spela för sveriges största pajas förening när man kan få ett kontrakt och mycket bättre betalt i en seriös klubb som har ambitioner och vill o kan vinna något?

sylf: Vill inte heller se Hutten nästan år oavsett serietillhörighet, men jag börjar störa mig rejält på "flykten".

Antingen så skriver man inte på för en annan klubb i detta kritiska läge, eller så håller alla käften så det inte kommer ut.

Tro hur många i Brynäs som åker runt och tänker på nästa säsonger i Jokerit, Frölunda, Färjestad, Leksand mfl? Förmodligen alla förutom Sjödda, Dackell och Molin?

sylf: Finns bara tre spelare i Brynäs som får en MVG och det är Brendl, Lind och Widing.

Kvalserieschemat,samt Brynäsmatcher på TV4 Sport finns nu som undersida.

Lunkan: Ja, han är som Lars-Göran Nilsson på rören, har Näslunds teknik och Scott Stevens fysiska spel. Synd bara med Metadon/eter/valium/tipp-ex kombinationen.

Lunkan:

Äh, han är ju grym i vart 30:e match eller nåt... du får inte stirra för mycket på detaljer... = )

MarcusElving: Synd att en sån komplett spelare lämnar oss,snabb och stabil på rören bättre klubbteknik än Krobbe och det bästa,han drar aldrig på sig några onödiga utvisningar.

Synd bara att han måste ha gått på metadon/valium under sin vistelse i Gävle....

MarcusElving: "Han har denna säsong, för mig iallfall, varit en liten besvikelse.."

Dagens underdrift, alla kategorier!
Hoppas verkligen att det stämmer så kan vi värva en Bastiansen och en Hagos för samma pengar. Boork fixar!

Hauhtonen verkar lämna Brynäs för Jokerit i SM-Liiga till nästa säsong.
Hoppas verkligen att det stämmer, jag tror man kan hitta en bättre spelare än honom med hjälp av pengarna som frigörs.

Han har denna säsong, för mig iallfall, varit en liten besvikelse..

Se Länk!

Macahan:

Klockrent! Lite likt den där japanen som jublade i C-VM eller vad tusan det var...

Bissett19: Stackarn, men det var snyggt iaf :)

bisterfinnen:

Han gör allt för att vinna rookieligan....:)

tjugo8:

Snyggt mål av Bäckis...

And Backstroom scooooorreeesss!!!....errr....

Ooops!

way to go Backs!
"Matchen slutade med gruff och ingen mindre än Nicklas Bäckström var i hetluften efter att ha tacklat Chara hårt."

men på capitals.nhl.com ser det ut som att Bäckis efter slutsignalen kommer in fult bakifrån o tacklar en annan Boston-spelare i ryggen mot sargen, varefter Chara crosscheckar Bäckis i ryggen...

no more mr blyg valboson!

Horace76c: Pja, det är ju säkert billigare än att säga åt alla f.d spelare att ta studielån och skaffa sig en utbildning.

65selander:

Fetisov ??

Horace76c: De kanske är Bäckis som pröjsar ;-)

Har hört rykten att Bäckeis och Ryssen kommer hem till ev KS :-))

65selander:
"
GD: "Två gamla brynäscentrar i samspråk i Capitals omklädningsrum. Samtidigt som Sporten var på plats i Washington i helgen fanns även en delegation från Brynäs med Janne Larsson och Per Dahlström från marknadsavdelningen i spetsen där för att träffa Nicklas Bäckström och dessutom utbyta erfarenheter med Capitals organisation"

Hm, det fanns visst pengar ändå?? Bra val av placering av dom.

65selander: Du menar att liket har chans på 11:e platsen? Viktigt!

Peja: Videokoll upp i Konsumarena. Blev dödstyst iaf, liket i Gävle har en liten chans ännu eftersom det dömdes till mål

Magico: ""Dr Jekyll och Mr Hyde-syndrom", läktarcoach, dysterkvist eller andra fräcka ordfraser du hittar på Wikipedia är del av din retorik. Smutskasta och förlöjliga. Kommenterar inte det ytterligare."

Och dig hör man ju aldrig smutskasta eller förlöjliga spelare, ledare eller andra skribenter härinne?
Maken till skenhelighet får man leta efter.
Seså, schas iväg med dig nu och klaga hos ledningen över hur illa behandlad du blivit.

Dags att greppa sista halmstrået.

mattiaskarlgren: Spelar Markström forward? Börjar bli lite väl nu :)

Huge: "Det är ju så spelarna med säkerhet vill att publiken ska uppträda, så jag förstår inte varför du isf tar åt dig av kritiken? Den gäller ju inte dig."

Jag tar inte åt mig av kritiken. Frågan gällde en insändare huruvida publikens agerande påverkar spelarnas agerande på isen, och att publiken är de som ska skämmas snarare än spelarna och ledarna. Jag menar att publiken har all anledning att stanna hemma och bör visa sitt missnöje. Jag visar mitt här. Vidare menar jag att publiken är den som är lojal som trots Brynäs svek fortfarande betalar in dyra slantar för att se eländet. Spelarna och klubben är de som sviker. Det är så jag ser på det.

"Dr Jekyll och Mr Hyde-syndrom", läktarcoach, dysterkvist eller andra fräcka ordfraser du hittar på Wikipedia är del av din retorik. Smutskasta och förlöjliga. Kommenterar inte det ytterligare.

Om vi bortser från insändaren ett tag och fokuserar på Brynäs igen; Varken du eller jag är nöjda med resultatet. Jag hittar flera syndabockar och bakomliggande problem, du hittar färre. Nåväl. Istället för att älta frågan "Brynäs misslyckande" och vem som bär skulden, eller i ditt resonemang vilka yttre orsaker (t.ex. otur, dålig pubilk) som är boven i dramat, bör vi fokusera på vad klubben kan göra för att prestera bättre nästa år. Eller hur? Jag förutsätter att vi spelar i ES nästa år, annars blir frågan mer komplex.

Om du säger att publiken är illojal lär inte Gävlebornas inställning ändras till hösten - vad kan klubben göra för att glädja en kräsen publik?
Om tränare efter tränare får gå (OÖ blir med all sannolikhet ersatt till KS eller till nästa säsong) - vad gör klubben för fel i valet av tränare?
Om flertalet spelare underpresterar alt. ej levererar det som förväntas av dem - hur väl fungerar scoutingen och laguttagningen i klubben?

Jag kan hitta på fler frågor vi alla bör ställa oss själva, inte minst frågor som Brynäs borde fundera på. Vi kan börja så här. Låter det intressant, Huge?

Målet bör i alla fall vara att etablera Brynäs i toppen av ES. Det förstår både du och jag och alla andra härinne att vägen är väldigt lång dit. Resan dit är kommer att ta många år men de flesta supportar kommer att vänta med tålamod. Frågan är hur Brynäs tar sig dit. Det räcker inte med en snäll publik. Vad behöver förändras?

Eller så fortsätter vi gnälla.

Härligt uppställning Brynäs har idag enligt stats.swehockey.se :)

17. HERMANSSON, Daniel
21. MOLIN, Ove
19. SANDIN, Emil

4th Line

8. ANGELL, Nicholas

25. MARKSTRÖM, Jacob
37. SUNDSTRÖM, Alexander
29. ALCÉN, Johan

3rd Line

9. ANDERSÉN, Niclas

7. SJÖDIN, Tommy

12. DACKELL, Andreas
24. HANSEN, Mads
28. BRENDL, Pavel

2nd Line

22. SUNDQVIST, Jörgen

11. HIETANEN, Juuso

14. MÅNSSON, Mathias
15. HAUHTONEN, Janne
41. WIDING, Daniel

1st Line

10. NOLANDER, Peter

18. KANKAANPERÄ, Markus

Goalkeepers

30. SPERRLE, Daniel

97. LINDBÄCK, Anders

Huge: Nu jävlar får du huka dig, Bissett kommer bli skogstokig :)

ajon: Det pinsamma är väl isf att Kent drar så mkt folk....

Huge: det ska till en Kent konsert för att Läkerolen ska bli full pinsamt.

Magico: "Jag tillhör den skaran som inte missar många matcher per år, oavsett resultat. Jag buar aldrig även om laget förtjänar det."

Kanon!
Det är ju så spelarna med säkerhet vill att publiken ska uppträda, så jag förstår inte varför du isf tar åt dig av kritiken? Den gäller ju inte dig.
Och bara för att DU uppträder exemplariskt som supporter så innebär väl inte det att kritiken är felaktig och att det inte existerar ngt "problem"?
Att du sen härinne tar alla chanser att kasta skit på allt och alla tyder iaf på nån sorts Dr Jekyll och Mr Hyde-syndrom som du verkar lida av.
Men det är en annan fråga...

sylf: Jag tycker det är starkt att så många tagit sig till matcherna, med tanke på hur j-a dåligt de har sett ut.

Jag tillhör den skaran som inte missar många matcher per år, oavsett resultat. Jag buar aldrig även om laget förtjänar det. Huge, du har väl sett en-två matcher i år? Du kanske ska lugna ner dig i din kritik. Men det går fan aldrig lära en gammal blind hund att sitta?

Huge: Du har rätt i att det inte finns några garantier att man ska gå hem nöjd efter matcherna. DÄREMOT, borde det finnas 100% iga garantier att man för dessa 250 kronor, fått se sitt lag göra sitt yttersta för att vinna matchen. Som det sett ut i stort sett under hela 2000 talet så blir laget våldtaget och förnedrat i varannan match. Därav skiter ju folk i att komma. Jag tycker inte någon skugga skall falla på publiken den här säsongen. Sett utefter det som drygt 6000 i snitt varje match fått se så är det en jättesiffra. Sen är det även som Lasse skriver, inte ett dugg fördelaktigare, sett ur poängsynpunkt, att ha mycket folk på matcherna. Det är ju oftast när det är "lapp på luckan" laget viker ner sig som mest, ändå går klubben ut och gråter i media när inte folk tar ett finaxlån och går på varje fight. Laget får helt klart den publik laget förtjänar. Tycker klubben att det inte räcker så får dom tammefan se till att skaffa en bättre produkt. De närmaste 425 åren får vi dock nöja oss med ett snitt på kanske 1500. Efter det släpper Sundlöv på sin prestige och låter nån annan ta över den sportsliga biten. Då tar vi klivet upp i 4:an.

Huge: Men jag ger samtidigt en stor känga till de "Brynäsare" som har bojkottat matcherna på grund av "politiska" skäl.

Jag hoppas att de inser att de knappast kommer att ses med samma ögon i fortsättningen. Där har du de riktiga svikarna.

Huge: "Det handlar om människor, gruppdynamik, motståndare, självförtroende, tur, otur, skicklighet, oskicklighet.
Många faktorer...."

Givetvis. Det är därför jag anser att insädaren är totalt uppåt väggarna. Denna skyller ju i princip allt på publiken. Till en sån grad att han funerar på att strunta i att "stötta" laget när de spelar i hans hemmaregion.

Det är alltså helt i sin ordning att sluta att stötta laget om man inte bor i Gävle, vi i Gävle skall knyta näven och heja som galningar?

Det hjälpte ju Leksand ;)

GävleLasse: Besviken eller ej: det är en annan debatt.
Det finns inga garantier för att man ska gå nöjd från en match bara för att spelarna har bra betalt eller Brynäs tar bra betalt.
Det handlar om människor, gruppdynamik, motståndare, självförtroende, tur, otur, skicklighet, oskicklighet.
Många faktorer....

Huge: Givetvis så tycker spelarna att det är bättre med en stöttande publik, precis som att publiken tycker att det är roligare att se hockey när laget spelar bra.

Spelarna har väldigt bra betalt för att spela hockey, Brynäs tar väldigt bra betalt för att publiken skall få se laget spela. Vem har störst anledning att vara besviken?

GävleLasse: "Så insändaren har rätt i sak när den beskyller publiken för de dåliga resultatet den h ä r säsongen. Var publiken mycket bättre förra säsongen och säsongen innan det? I mina ögon NEJ! och då har jag varit på plats ett stort antal gånger."

Att publiken varit lika "dålig" tidigare säsonger stämmer.
Men det var väl isf lika illa för spelarnas del då, som det är nu?
Bara för att insändaren tar upp problemet och anknyter detsamma till just årets säsong innebär ju inte att han måste tycka annorlunda om hur det sett ut tidigare?

Oavsett säsong och tidpunkt och spelarnas ev vana med dålig publik, så tycker väl spelarna att det är bättre med en stöttande publik än en ickestöttande?

GävleLasse: Kan man säga att dom med mest rutin har vikit ner sig mest oxå? Bortsätt från Lind..

GävleLasse: När det gäler antalet matcher så är inte slutspelsmatcherna inräknade...

Huge: Men återigen, detta är inget nytt fenomen och är något som de tongivande spelarna borde ha lärt sig vid det här laget.

Sjödda: 669 matcher
Dackell: 328 matcher
Molin: 653 matcher
Lind: 271 matcher
Danielsson: 321 matcher

Så insändaren har rätt i sak när den beskyller publiken för de dåliga resultatet den  h ä r  säsongen. Var publiken mycket bättre förra säsongen och säsongen innan det? I mina ögon NEJ! och då har jag varit på plats ett stort antal gånger.

Bissett19: tack tack.. gick in på canalplus.se som jag alltid gör men där fanns ingen länk till PPVs matcher..

GävleLasse: "Sen har du själv kommit med analyser under säsongen där du hittat olika faktorer som "försök till ett offensivare spel" etc. Du har knappt berört publikens uteblivna stöd som en SÅ avgörande faktor som du vill ha det till nu."

Ja, och anledningen till att jag inte dragit fram just publikens uteblivna stöd är helt naturlig: att det inte har varit ngn avgörande faktor, vilket varken jag eller insändaren heller har påstått. Att det däremot har varit en BIDRAGANDE orsak till ett visst poängtapp, är det nog inte bara jag som tycker.
Ett poängtapp som nu visar sig KAN ha haft en avgörande betydelse i bottenstriden efter som poängskillnaden mellan lagen är så liten.

mattiaskarlgren:

Nedsläpp:Söndag 2008-03-02 kl 20:00
Matchtyp:Elitseriens grundserie omgång 52
Arena:Globen, Stockholm
TV-sändning:PPV / Säsongskortet PPV / Säsongskortet kl 19:55
Domare:Ulf Rådbjer
Fredrik Carlman, Jimmy Dahmén

Visas matchen på PPV ikväll?

GävleLasse: Det känns som att Brynäs aldrig kan vända ett underläge nuförtiden, inte ens ett uddamålsunderläge. Det tyder på dålig moral... När det andra laget tar ledningen vet man att det är kört, typ.

GävleLasse: "Givetvis så kan en publik hjälpa till att peppa ett lag till viss gräns."

Äntligen trillade polletten ned.
Det är exakt vad insändaren handlar om.

"Hur agerar du själv när du är på hockey. Sitter du och tittar på matchen och klappar händerna när laget spelar bra och mer bekymrat och förundrat beskådar matchen när man inte spelar bra."

Jag håller nog en mittemellanprofil under matcherna, skulle jag tro.
Vare sig överdrivet hejande när det går bra eller buande när det går dåligt.
Men det hindrar väl inte att insändaren har rätt i sak och att fenomenet knappast hjälper spelarna?

Huge: Så diskussionen tar alltså en ny vändning. Nu skall vi analysera vad spelarna tycker. OK!

Givetvis så kan en publik hjälpa till att peppa ett lag till viss gräns. Men som jag ser det så är det så enkla fundamentala faktorer som mer ligger till grund för det dåliga spelet.

- Dålig koncentration i passningarna, både den som passar och den som tar emot passningarna.

- Inga riktiga linjer i spelet. Brynäs har grymt svårt att ta sig in i offensiv zon på ett vettigt sätt när motståndarna ställer upp i mittzonen.

- Dålig effektivitet när man väl skapar chanser.

- Massor av individuella misstag, speciellt från backar och målvakter.

- Sen har du själv kommit med analyser under säsongen där du hittat olika faktorer som "försök till ett offensivare spel" etc. Du har knappt berört publikens uteblivna stöd som en SÅ avgörande faktor som du vill ha det till nu.

Jag skulle tippa på att det är minst 1500-2000 tillresta supportrar till varje match vart är deras stöd? Det är alltså inte Gävleborna som enkom INTE stöttar laget utan även de tillresta.

Man förtjänar ett publikstöd och du kan inte komma och påstå att effekten skulle bli mycket mer annorlunda i andra städer om man visar ett så dåligt spel som Brynäs gjort den här säsongen. Man kan skylla på mycket innan man kan lasta publiken för förlusterna.

Hur agerar du själv när du är på hockey. Sitter du och tittar på matchen och klappar händerna när laget spelar bra och mer bekymrat och förundrat beskådar matchen när man inte spelar bra.

« · 1002099 · »