1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777388 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Det konstiga är ju hur det kunde köpas in en massaspelare trots att budgeten var sprängd. 30 spelare vad fan, undrar hyr det löstes med de utlånade spelarna? Kostade de Brynäs pengar`?

Dessutom så förstärkte vi inte laget under serien som de flesta andralag gjorde. Att budgetera med 6000 personer låter rimligt inför nästa säsong, kanskevi kan budgetera med kvalserie med...lol

GävleLasse:

Håller helt med dig i det här fallet! Personligen är även jag mycket besviken på hur illa websidan mm. sköts. Och det står helt klart att man måste bli klart bättre på att marknadsföra föreningen, det går inte att leva på gamla meriter hur länge som helst. Sen vill jag ge en spark i baken till oss supportrar med, skriva och gnälla kan vi, -på mångt och mycket, men sluta upp för laget OCH supportrar emellan är det lite sämre med. Utan att kasta skit mellan varandra, skulle det inte varit jäkligt kul att gå på hockey om varje match skulle skränas fram som den sista i västerås? Här har vi mycket att lära från andra lag.

Huge:
Jo då, jag bemödar mig allt! Mailar Sundlöv lite då och då, men där får man allt som oftast inte så utförliga svar direkt. Har även mailat Sundin men inte fått något svar alls! Och adressen [email protected] ska vi inte ens prata om...

Huge: Det mest troliga är att man flyttat runt ekonomin inom föreningen för att sanera bort underskottet efter den överskridna spelarbudgeten.

Tycker du att Brynäs får godkänt efter att ha gått i förlust redan år 2 efter arenabygget som skulle hjälpa Brynäs att komma ikapp storlagen i Sverige?

Personligen så är jag grymt besviken på säsongen, och detta innefattar inte endast den sportsliga delen utan även kringarrangemangen på matcherna, utsmyckningen av arenan informationen till medlemmarna. Skall en medlem behöva uppf´datera sig genom media om vad som händer i föreningen, en uppdatering som vanligtvis dementeras om den är negativ.

Anders Berg: "Jag fattar ingenting av det här!"

Intressant.
Du fattar ingenting och har uppenbarligen heller inte bemödat dig om att ta reda på hur det ligger till.
Och ändå tycker du att mkt är ologiskt?
Vari ligger den logiken?

Det är väl bara att som medlem ta kontakt med nån ansvarig som har en någorlund helhetsbild klar för sig. Då kan du ju få svar på dina undringar.
Du kanske tom kommer att få en fullt logisk förklaring....

"Att försvara eller inte försvara Brynäs IF och allt som missköts inom föreningen, det är frågan"

Nej, jag har höga krav på mitt favoritlag Brynäs! Jag har liksom inte Kvalserien som mål. Men så är det med vissa fans; till och med när statistik visade att Korhonen/Sperrle var sämsta målvaktsparet i serien, ja då hörde man ändå folk som sa: "Äh vad då, jag tycker att Korhonen och Sperrle är bra målvakter". Precis! Det beror helt på vilken ambitionsnivå man har...

arnio:
Varken du jag eller någon annan här vet hur mycket +/- BIF gått i år, men vi borde ju ha betydligt dyrare lokalkostnader och admin. avgifter än tex Mora och Luleå. Pga av vad BIF tidigare sagt att man skrinnat över spelabudgetet med råge står det givetvis klart att KS underlättade något i de negativa siffrornamen fortfarande kan det vara så att vi går mot ett negativt resultat. Vi får helt enkelt vänta och se, BIF själva vet ju inte heller 100% hur det gått, beror ju på när bokslutet är granskat och klart.

Beträffande Angell så hade han säkert marknadsmässig lön när kontraktet skrevs. Artistkontraktet innebär ju att hans totala kostnad per månad var 343tkr för klubben. Tjänar en annan spelare med högt marknadsvärde, säg 200tkr/mån kostar han för klubben, med sociala- och arbetgivaavg. runt 330tkr/mån. (månadslön x 1.6 eller 1,7 beroende på regler i gävle)

Sedan är det sjuka pengar hur man än resonerar men ingen skall ju tro att det kommer någon av era drömspelare under dessa pengar...

arnio:
Nej precis! Jag förstår inte heller?! Vi hade en stor och dålig trupp, nu bantas den. Vi spelade "extramatcher" i Kvalserien, vilket gav extra inkomster. Nu ska man ha en normalstor trupp, men pengarna som blir "över" ska man betala gamla skulder med - när uppkom dessa skulder? Varför har man inte redan betalat dem? Jag fattar ingenting av det här! Men jag är en logisk person och mycket inom Brynäs IF är ologiskt.

Inte kan väl Brynäs ha gått minus denna säsonginte...va spelade ju femextrahammamatcher vilket motsvarar mer än en kvartsfinal..dessutom hade vi ju en extra hemmamatch i serien med. Fan SSK, Luleå och Mora kan väl knappast ha gjort ett bättre resultat?

Widing har kvitterat för Tre Kronor mot Tjeckien. Hans spelstil passar perfekt på liten rink, han har gjort en godkänd insats så här lång i matchen.

Jag väntar bara på att få höra att Janne Larsson ska bli spelande tränare.

Peja: En moviebox skulle kännas fräschare...

Anders Berg: Alcén i en offensiv roll känns betydligt fräschare än Molin i en offensiv roll.

Angell var värd den lönen när kontraktet skrevs. Det bekräftades av de andra lagens intresse. Inte mycket att höja på ögonbrynen för.

Hade vi tappat Angell till någon konkurrent inför denna säsong hade mormor idiotförklarats igen. Inte lätt att vara sportchef när båda alternativen är både pest och kolera ur supporterögons synvinkel.

70 Rodrigues: Jo, men å andra sidan tror jag nog Ove har haft en ganska skaplig lön och skulle säkert kunna lura Sundlöv på pengarna ett år till. Om vi ska undvika kvalserien nästa säsong måste laget förändras på något sätt, annars blir det samma skit igen. Att säga att vi har mycket bättre målvakter nästa säsong får vi nog vänta med att uttala oss om, killen som håller i 1:a spaden är ju för fasen bara 18 år. Nä, ut med allt gammalt skräp och in med lite sugna fysiska spelare.

70 Rodrigues:
Nja... Ove i en offensiv roll låter i och för sig som örongodis, men jag vet inte, orkar han köra järnet i mer än 30 sekunder åt gången? Fast okej då: Hellre en offensiv och rutinerad Ove än en "lovande ny Espen Knutsen" Läs typ: Lars-Erik Spets.

Anders Berg: "Har Silly Season kommit av sig helt? Inga rykten alls just nu... Å ännu värre: Inga spelare klara överhuvudtaget!"

Perfekt.
Det bästa tecknet på att Sundlöv har nåt bra på gång....

Anders Berg: Håller med. Visst var Molin helt okej mot allsvenskt motstånd i KS men han håller inte längre i elitserien. Han är ju inte direkt någon ledartyp heller som får igång hela laget under serielunken.

70 Rodrigues: Lägger dom Angells lön på en ny spelare så kan man få nån som är bättre än Ove!! 12 stycken!

Tro mig, Brynäs lär bertala sina skulder för dom pengar som lösgörs från dom flyktade spelarna, så det lär bli budgetvarianten igen :-)

Anders Berg: Med tanke på att Czarnecki står för en offensiv och kreativ hockey tillskillnad från Boork så skulle det vara intressant och se Ove i en mer offensiv roll igen, tror nog att man kan kräma ur lite mer ur karln, ser hellre Ove än någon obskyr lallare från AS som värvas enbart pga dålig ekonomi.

Nja, det beskedet kan jag vara utan. Ove har gjort sitt. Som spelare tycker jag att man ska vara bra i åtminstone varannan match... Känns som att Ove är mätt och belåten för länge sen.

Anders Berg: Jorå, snart kommer beskedet: Ove fortsätter ett år till! Var så säker...

Har Silly Season kommit av sig helt? Inga rykten alls just nu... Å ännu värre: Inga spelare klara överhuvudtaget!

GävleLasse: Angell hade varit värd det om han var lagets givna pointman i powerplay. Men nu har vi ju Brendl och då är inte Angell värd den lönen - bättre att lägga pengarna på någon annan.

Anders Berg: Till skillnad från Angell så hade inte Lavins feta anbud från FBK och Frölunda som Sundlöv var tvungen att matcha. Men visst har Sundlöv slängt mycket pegar i sjön, en Angell i toppform är inte värd det priset. Never!

Spelare har man på artistkontrakt för att ha råd med dem, läs: "Dessa sjärnor". Då slog det mig plötsligt: RODRIGO LAVINS hade också artistkontrakt i Brynäs!

Ska man skratta eller gråta?!

Horace76c:

Det är inget eller ingen som tvingar Mormor att pynta ut 2 miljoner för Angell.

Med bra scouting, bra spelarutveckling och en långsiktig värvningsstrategi så behövs inga kortsikitga paniklösningar a la Angell!

Gör alla löner i ES offentliga!

moreten:
Vill egentligen inte erkänna men mycket av min reaktion är bara den svenska avundsjukan....280k rent i månaden för att leka hockey (i sverige!)
Sen är det åt helvete ändå tycker jag att man kan tjäna 150k i månaden på just detta vis, men samtidigt så är det som Sundlöv säger... marknaden styr.... man får fortsätta knyta näven i fickan...

Horace76c: Ja, det var det jag menade fast jag skrev nog lite otydligt. När jag skrev tjänar 100000 i månaden så menade jag att den spelare skulle få ut det då efter skatt.

Anders Berg: Jag ville bara komma till att det inte kostar Brynäs så mycket mera för en spelare som har 340000 kr i månaden på artistkontrakt än för en som har ca 200000kr i månaden med ett "riktigt" kontrakt. Att sedan Angell då får ut 240000 per månad och den andra spelaren ca 100000kr per månad är ju som det är.

Sedan kan jag väl hålla med om att Angell tjänade för mycket mot för vad han presterade, men nu var ju Brynäs tvungen att pynta upp dom pengarna för att få behålla honom.

moreten:
190k måste man ha i månadslön om det ska bli samma kostnad för brynäs med "riktiga skatteregler".
Skitamma...340k i månan för Angell...skärpning för fan.

moreten:
Vart vill du komma? Hänger inte riktigt med nu. Brynäs IF tjatar varje år om att de har dålig ekonomi - jag förstår inte riktigt det snacket.

Anders Berg: Ok, vad bra!
Tycker bara ni hakar upp på hans lön så mycket!
Säkert många i Brynäs som tjänar dryga 100000kr i månaden som kostar lika mycket som Angell (med arbetsgvaravgifter inkl.). Brendl är säkert dyrare men han får formodligen ut mindre varje månad (gissar bara). Angell hade kostat ca 600000-700000 i månaden om han skulle fått ut lika mycket som idag men haft ett "riktigt" kontrakt.

sylf: Och Nic lär väl inte få en lönesänkning i HV kommande säsong.

moreten:
Ja, det känner jag till.

Anders Berg: Men nu är det ju så att Brynäs kan ju inte ha ett helt lag med spelare på artistkontrakt vilket är fallet om dom ska kunna betala ut sådana löner. Nu slapp dom betala arbetsgivaravgifter och Angell fick bara skatta 15%.

sylf: HV har nog råd flera gånger om, om jag inte är fel ute så är de väl den rikaste klubben i ES.

Ja... Att ens prata om Hv71 och Brynäs IF i samma andetag känns ju konstigt... Men nu verkar det ju som att även "fattiga" Brynäs faktiskt har stålar! Eller så är det kontrakt som Angells som gör att vi konkar...

Anders Berg: Hade inte Jan Hårdyna 450k i månaden från HV? Fast dom kanske å andra sidan har råd.......

Härmed kräver jag att rika föreningen Brynäs IF presenterar idel landslagsmän som nyförvärv framöver - för pengar finns!

Anders Berg:
TVÅHUNDRAÅTTIOTUSEN???? I FICKAN????....PER MÅNAD??? FÖR ANGELL???
Går i dina fotspår Anders Berg... tänker inte pumpa in mer pengar )förutom dom avgifter du nämnde) till "fattiga" brynäs..
280000/mån???...kan fan inte släppa det!!!

65selander: Taxeringskalendern är nog det, så för en spelare beskattad i Sverige kan vi nog läsa vad han tjänade 2006. Men ditt månatliga lönebesked är nog ingen offentlig handling till exempel, inte heller Angells. Och en "artist" finns nog inte med i taxeringskalendern om två år.

65selander: Om du skattar i Sverige ja, men för spelare med artistkontrakt gäller ju ingen beskattning.

Domarn:
Tycker ändå att det var skitbra att detta kom fram - nu måste det bli ett lönetak i Elitserien, omgående!
Sen känns det förjävligt samtidigt, jag hade ju en insamling till laget under vintern därför att jag trodde att Brynäs var en fattig klubb...

Nu jävlar får de satsa järnet denna säsong - för pengar finns bevisligen!

Det var sista gången jag startade en insamling till den rika föreningen Brynäs IF - medlemsavgift, biljettintäkter och dylikt är det enda som de får från mig i framtiden!

Domarn: Är väl offentlig handling så det är väl bara att fråga myndigheterna.

Anders Berg: Skulle inte tro att Angell "tappat bort sitt besked", och att det sedan dyker upp på en tidningsredaktion. Frågan är nog vem, med tillgång till papperen, som har intresse att sprida detta exempel, och till vilket syfte.

Skulle vara superbra om Brynäs Stockholm kan fixa buss upp till Gävle för alla medlemmar i Stockholmstrakten! Till årsmötet alltså.

65selander: Glömde skriva ang årsmötet att veckodagarna ställer till det för folk utifrån. En annan hinner ju inte upp på 1h till Gävle.

De får köra bildkonferens, fast det är väl för dyrt för vissa..

Ja vad säger man om Angells lön... skrämmande

Det här var nog väldigt bra, att Angell tappade bort sitt lönebesked alltså! Kanske kan detta på allvar få igång debatten om ett lönetak i Elitserien? Fan, för den där lönen så skulle han ju gjort åtminstone 40-50 poäng. Men det är ganska oväsentligt egentligen, det viktigaste var att vi äntligen fick svart på vitt vad en spelare kan tjäna, även om detta var ett specialfall - "artistkontrakt".

« · 1032213 · »