1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777626 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: "Det är bättre att vara ointressant än tro att man är bättre än KEB och andra krönikörer. Du har ju chansen att blogga viavHS nu och länka."

Det räcker tyvärr med att vara helt ointressant så är man per automatik bättre än både KEB och många andra krönikörer.... :-)

Huge: Det är bättre att vara ointressant än tro att man är bättre än KEB och andra krönikörer. Du har ju chansen att blogga viavHS nu och länka.

Lyck: Klart att "Svegarn" är värst, du kan få en 65selander från 2000 om du har en autograf från mr Svegs IK .. Haldor Högström. De ni det var/är en legend

Hoppas inte att Nolanders handledsskada är allvarlig.. tycker han har varit den stabilaste backen defensivt, och offensivt har han även bidragit.

Simon Bertilsson vet jag inte mycket om, är inte så insatt i J20. Någon som kan säga något om honom?

Huss: Om tröjorna; Köpte själv originalet nr 19 1983 i Gavlerinken för 50 kr. Nån form av lagerrensning av läktarförråden... Fick den signerad av Jajjen när han spelade div 2 hockey för Bollnäs...

Gusten: Du får införa Powerbreaks som de har i NHL.. allt för att man ska få se det bästa så mycket som möjligt...

Du får lugn och ro och tanten din kan vara hos grannen oftare ;)

Huss: Mitt problem ÄR att jag lägger av i tid, iaf enligt kärringen...fattar inte vad hon menar...

Bissett19: För att vara helt ointresserade av Kebs skriverier så verkar ni vara ovanligt insatta i vilka som skriver till hans frågespalt.
Är det där ni lärt er allt ni vet om hockey månne?
Cheeezus..... :-)

sylf:

Nej nej,Keb är minst tjugo år yngre:)

Bissett19: Jag som trodde det var han som VAR Keb!!

sylf:

Du glömde Huge från Enskede Gård...

GävleLasse: *ASG* Den snubben har ALDRIG kunnat ta ställning, har alltid varit en kappvändare. Inte ens när jag var liten knodd tyckte jag hans krönikor innehöll nåt vettigt! Karln har sett 87362387923587169 matcher med Brynäs och kan ändå inte ha en egen åsikt! Hans frågespalt är hur rutten som helst, bara att kolla vilka som skriver till honom, Ingvar 3 år från Örkeljunga, Märta 212 år från Buttarp osv.

Huss: Mitt problem är inte att lägga av i tid mitt problem är att börja i tid :)

GävleLasse: Precis, problemet är väl att ha en tillräckligt god självinsikt att lägga av i tid. Gäller nog oss alla i ett eller annat avseende.

MarcusElving: Satt fast på jobbet i Stockholm tyvärr, annars hade jag gärna dykt upp. Tror rätt många av de som klagar är utsocknes s.a.s. och kan för sitt liv inte förstå varför fler Gävlebor tar sig till Läkerolen.

Slår vad som att hälften av er som klagar på publiksiffran inte ens var där :P var man inte där själv, ska man vara tyst tycker jag.

alla som inte var där missade iallfall en underhållande och spännande match!

Huss: ja att han ideligen gör sig själv till martyr är ju ingen bra tendens.

Gusten: Samtidigt, den där frågespalten är hans livlina till Brynäs och sitt gamla jobb. Men frågan är om det inte vore dags får någon av herrarna på GD att förklara för Keb att den nog börjar bli överspelad nu och det är dags för honom att gå i pension på riktigt. Det finns en viss tendens som pekar på att han blir grinigare och grinigare för varje nytt inlägg...

Gusten: Ja det är sant. Sen måste vi undvika att ställa frågor där Keb måste ta ställning, för det kan han inte.

GävleLasse: Jo men då blir det ju ett svar i stil med:

"Men, snälla nån. Det har jag svarat på i ett tidigare inlägg. Var så snäll att kolla igenom alla 8374343847347 inlägg innan du ställer en fråga. Om folk visste hur drygt det är att ha hand om denna spalt och jag gör det helt ideellt dessutom"

Gusten: Keb vill ju bara ha mail i stil med "Tar vi SM guld nu?"

RavenLord: Inte många charmkurser där inte :)

I morse då jag satt läste GD på nätet såg jag en banner till fråga Keb och på bilden var det Angell så för att dryga mig med det aset skrev jag att det kanske var tid för ett byte och att inte så passande med en numera Hv71 spelare... Här följer svaret (ja de är ny bild nu som han skriver,men i morse var de då fan inte det)

SVAR direkt - men snälla nån, det är utbytt för en dryg vecka sen...du verkar ligga
lite efter du, så att säga...

Den nya brynäskillen på bilden är inte längre Angell - utan ungraren Vas.

Hoppas du är nöjd nu - efter att ha bemödat dej om att gå in och tittat på sajten
innan du skriver och kritiserar...
/Keb-hälsning

Tröjaktionen rullar vidare fast väldigt långsamt...
Snygga tröjor i vilket fall så det blir ett bud framåt dagen.

GävleLasse: Det var ännu längre sedan dom klarade av att revanschera sig. Snacka går ju!
Upp till bevis i morgon!

sylf: "Så länge nån betalar är det väl bara tacka och ta emot, själv sitter du ju här och slänger ur dig fabler och hypoteser utan att ha en krona för det!"

Ja, du ser hur orättvist livet är.
Inte en krona får man och så har Wennerholm en jättelön för att fabulera och hypotetisera.... :-)

sylf: Det är lika bra att du vänjer dig. De kommer att känna stor revanchlusta varannan match nu. Det var ju inte länge sen som de var missnöjda och ville revanchera sig...

sylf: Ja, det ska bli spännande...
Sen får man ju inte heller glömma att forwards i Brynäs faktiskt mäktat med två mål hittills i serien, varav ett i tom kasse. Att journalisterna inför säsongen satte frågetecken för vem som skulle göra målen är skrattretande. Det är ju självklart backarna!

Go Tajgers!
Go Däääke!
Go Sunklöv!

Jompe: "Vi känner stor revanschlusta och vet att vi kan bättre än vad vi visade i matchen mot Djurgården. Imorgon kommer vi att uppträda som ett helt annat lag än vi gjorde igår."

Just de här orden kommer att bli spännande att följa, det brukar mest vara tomma sådana!

Jompe: Ja, det är skönt att slippa höra en massa bortförklaringar.

sylf: Annars var ju förhandssnacket från tränarduon ganska intressant. Vi ska spela mycket bättre...vi vet att vi inte var bra mot Djurgården och vi ska visa att vi är mycket bättre än så... Det sägs ju att sjukdomsinsikt är första steget mot förändring.

Bissett19: Skulle aldrig falla mormor in, fan, det här är ju en BRA spelare! Och glöm inte att vi redan har ett spännande lag!

Bissett19: Tja, man kan ju drömma...

Mistänker att en viss Stillman i Jönköping redan ringt, flaggsignalerat, faxat, åkt över, skickat brevduva och telegraferat.

Huge: "Inget som helst talar för att vår insats igår skulle vara nån sorts indikation på hur det kommer att se ut i framtida matcher."

Inte? Jag tycker det såg lika ut i premiären!

"Tragiskt att dom har 40.000 i månaden för att sitta och slänga ur sig självklarheter..."

Så länge nån betalar är det väl bara tacka och ta emot, själv sitter du ju här och slänger ur dig fabler och hypoteser utan att ha en krona för det!

Anders Berg: "Spelar inte Brynäs bättre än så här hemma i Läkerol Arena är det raka vägen till kvalserien."

Oj, vilka visdomsord från Wennerholms sida. Spelar inte
HV/FBK/LHC/Timrå/Modo/Luleå/Frölunda/Djurgården/Rögle/SSK/Skellefteå bättre än vad vi gjorde i sina resp hemmamatcher så är det raka vägen till kvalserien även för dom.
Inget som helst talar för att vår insats igår skulle vara nån sorts indikation på hur det kommer att se ut i framtida matcher.
Mediaexperterna förnekar sig inte. Tragiskt att dom har 40.000 i månaden för att sitta och slänga ur sig självklarheter...

Ur dagens Aftonbladet:

"Brynäs, då?

Jag såg dem vinna mot HV 71 så sent som i söndags och blev imponerad.

Men det Brynäs jag såg i går var ett helt annat lag.

Matchen mot HV satt möjligen i benen, men det förklarar inte den loja inställningen på isen.

Spelar inte Brynäs bättre än så här hemma i Läkerol Arena är det raka vägen till kvalserien.

Då kan inte ens Jacob Markström rädda dem."

rafalski: Det roliga är över nu. Tips: 1-5

Jaha då är det snart dags för djurgården, känns som det kan bli ett tillknäppt match. Vi får hoppas Brynäs inte fått hybris av kanonstarten utan forsätter att gnugga på så kan det gå vägen, men tre raka matcher utan förlust är väl för bra för att vara sant. Matchtipset blir ändå 4-2, målskyttar, Widingx2, Jonsson, Hermansson.

Bissett19: Å dom som garva när vi signade Svanberg...

MOOOAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

65selander: Ingen fara. Brynäs var mycket bättre än Löven. Såna där turliga segrar som motståndarna kan få 1 av 100.

Noterbart är att Frölunda förlorade ikväll igen, nu efter sudden. Timrås Lehtonen avgjorde med ett fåtal sekunder kvar.

Månsson var het idag, men skellefteå förlorade ändå!

65selander:

Bror Anders...?

Ja, suddenförluster vill vi inte ha. Men jag funderar hur det kommer sig att Bäcklin har accepterat att spela 4 matcher på fem dagar...

rackham: Månsson, vem är det?

Värre är att J20 förlorade mot löven

Månsson är hetare i dag... 2+1 just nu mot LHC.

BRYNÄS HAR VUNNIT MOT HV!!!

Bissett19: Sundlöv har ju inte gjort annat än såna här värvningar de senaste 200 åren!!??

sylf:
Med tanke på att han bildade backpar med D.J senaste tiden i BIF så kan han ju bara få en bättre backpartner i HV:)
Nä det känns verkligen som en värvning som luktar desperation,kan bara tänka mej hur det skulle låta i detta forum om Sundlöv skulle gjort en sån här värvning;)

65selander: Vem vet, han kanske lyckas bättre i den omgivningen än den som fanns i Brynäs på den tiden.

Bissett19:Är väl bara han ledig på kortid säkert. Hade inte HV bara kinderägg i går?

Tänk om vi hade varit bättre i PP så hade vi vunnit med stora siffror med tanke på hur nertryckta de blev. Molins dragning var värt bättre än en fällning.

« · 1067470 · »