1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777695 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Nån fler som har sett att Niklas Cz har en gigantisk överläpp? Ganska snyggt men verkligen ovanligt. Han skulle kunna hänga en tavla på den..

Huss: Jag provbeställde 7 biljetter i rad idag och hamnade i en kurva på rad 3. Knappast slutsålt...

rackham: Apropå Ticnet, hittade följande på Kebs lilla spalt:

"Du kan förresten själv gå in på Ticnet och kolla om biljettförsäljningen, hur det ser ut. Brynäsledningen hänvisar alltid nyfikna fans dit."

Avd. vilseledande marknadsföring

Livstecken från NZ

...Nu går vi ner lite på spelet i detalj och tränar vårt spel i box play och power play dagarna innan match.

Får verkligen hoppas att de får igång ett PP som åtminstone kan bli betydligt bättre än det nuvarande.

7-0 till DIF mot Modo.. vilken smäll för Zucarello, Skröder, Sundström och de andra. Välkommen ner på jorden grabbar. Sundström utgick skadad i första perioden, vet inte hur allvarligt det var.

Bissett19:

Ja, och så ser det ut matche efter match... inte undra på att det är cirkus.

Det skulle dessutom vara intressant med en bild över platserna så att man ser hur/var man sitter när man skall boka.
Det kan ju vara helt ok att sitta lågt om man sitter nära utgången tex, eller vilken kombination man nu är ute efter...

Huss:

Frölunda kör också med Ticnet men man kan också boka via GotEvent (telefon) eller Scandinaviums biljettkassa. Det är väl ungefär som att besöka shopen och Nian...

Enda egentliga skillnaden är att man inte kan boka biljetter via Ticnet utan att betala, det är "betalsida" med betalning via kort eller bankhemsida direkt...

rackham:
"Ser att det finns andra platser lediga i dag än i går på Ticnet inför lördag."

Japp det stämmer,förra veckan man försökte boka fick man bara biljetter på kortsidan alt rad 1 på Långsidan.Men i går morse dök fyra biljetter upp på F1 rad 9,bokade dem direkt....

Ticnet suger.

rackham: Ja, eller som VF som också verkar köra ett eget system. Hur synkar man det med Ticnet månntro? Rena snurren som sagt var...

Huss:

Ja, utan tvekan. Ser att det finns andra platser lediga i dag än i går på Ticnet inför lördag.
Säkert nya biljetter i morgon också.
Rena snurren...

Konstigt att ett lag i ES kan köra med Actor... om Hockeyligan har upphandlat ett Ticnet för ES...

rackham: Bra lösning låter det som, både ur praktisk synvinkel samt för klubbarnas likvidhantering.

Huss:

Rögle använder Actors system. Gefle i fotboll och en hel del andra också. Det fungerar som SFs system, med skillnaden att du kan printa ut själv och ta med för avläsning vid arenan.

En annan fördel för klubbarna är att betalning sker direkt.

Actor kommer från Järbo, det gör inte saken sämre...

BrynasBULL: Japp, men flyget landar i hyfsad tid så det hinns med både incheckning på hotell och en middag innan matchen. Då har jag ändå räknat bort ett par timmar i säkerhetskontrollerna....
Enda irritationsmomentet är dollarkursen, tur att man betalde hotellet när kursen stod i 6:50. Får väl hoppas att oljepriset stiger som fasen tills nästa vecka.

Huss: Matchen den 19 november? Den matchen funderade jag på men det blir så tight då det är dagen vi kommer dit. Istället blir det mot ökenhundarna den 24 november.

Huss: Så sant så! Tyvärr lär det ju inte bli någon ändring än på några år! :(

moreten: Uthämtningen borde definitivt gå att lösa. Det viktiga är att folk enkelt kan reservera/boka platser där man vill sitta.
Bokade häromveckan biljetter till NYR-Vancounver på MSG och det var busenkelt att få dem skickade på en PDF som man bara printar och använder som biljett. Sen läser man bara av streckkoden vid arenan. Alternativt så lägger man biljetten i kortet du betalat med och så använder du uthämtningsställen som har samma biljettsystem (typ biografer).
Vi behöver inte uppfinna hjulet igen utan bara utnyttja "best practise".

Ser ruggigt tungt ut för Björne Danielsson. Förstår nu varför man värvade Lauritzen.. Björnes säsong är nog över, kanske även hela karriären.

Tråkigt för honom personligen måste man säga, han är ju relativt ung fortfarande.

JBlom: Jag menar ju det, det går mycket smidigare än ticnet. Plus att man som du säger, får välja mellan ALLA lediga platser i hela arenan. På Ticnet finns det bara skitplatser att beställa.

MarcusElving: Jag var på Brynäs kansliet och hämtade ut mina 2 biljetter för Lördagens match och det var ju väldigt smidigt. Fick man ju välja exakt vart man ville sitta, precis som på bio. :)

Lägger in i rätt tråd:

Angående ticnets strul så håller jag med om att det är bedrövligt. Bor man i Gävle tjänar man på att åka ner till turistbyrån på nian eller åka upp till läkerol arena när man ska köpa biljetter. Det har jag alltid gjort.

Platser som är upptagna enligt ticnet, finns kvar om man köper uppe på läkerol arena exempelvis. Där har Brynäs ett väldigt stort problem. Man bör nog se sig om efter en annan lösning på internetbokningen

Finns det någon här som skulle vara intresserad att hjälpa till med www.brynasportalen.se? Jag behöver hjälp med allt från att samla in länkar inför matcherna, blogga, skriva krönikor, ja vad som helst...

Sidan är helt gratis och den är även helt reklamfri. Den är skapad för att samla länkar och nyheter om Brynäs på en och samma sida.

Om någon är intresserad så hör av er till mig, ni behöver inte ha några kunskaper i programering utan allt administreras enkelt på hemsidan.

Ursäkta om det här ses som reklam, men då sidan är skapad för alla Brynäsare helt utan vinstintresse så hoppas jag det är ok.

Huss: Ja ett sådant bokningssystem (SF) vore ju helt klart det ultimata! Ett problem med det kan ju dock vara uthämtningsställen. Med Ticnet går det ju att hämta ut hos alla ATG-ombud eller tom i vissa fall (Indianerna tex.) skriva ut biljetten själv. Men det borde ju kunna gå att lösa ändå.

Paddan: Ticnet levererade säkert ett bra pris och har en bred befintlig produkt. Att den sedan inte fungerar speciellt bra för hockey, vilket visar sig genom att alla lag i Hockeyligan har alternativa lösningar visar på att det i praktiken inte vara en bra lösning (en qad lösning helt enkelt).
Det kostar säkert mer i en uppstartsfas med att implementera ett system motsvarande SFs men i längden kommer det definitivt löna sig, speciellt nu när publiksiffrorna viker och där en av förklaringarna är Ticnets minst sagt usla bokningssystem.

Huss: Nu har ju iofs Hockeyligan till denna säsong gjort ett nytt centralt inköp av bokningssystem. Tyvärr blev det Ticnet som blev de som gick segrande ur upphandlingsförfarandet. Har svårt att se att Hockeyligan skulle göra en beställning på nytt bokningssystem redan till kommande säsong.

moreten: Jag håller med. Det var iofs inte helt optimalt för Brynäs med "Ulla P lösningen" för oss utsocknes men Ticnet är en katastrof.

Den lösning de borde titta på är att låta hockeyligan köpa in samma bokningssystem som SF använder för sina biosalonger.
Det är jäkligt bra.

rackham: Precis! Jag har tom skickat mail till Brynäs anående det. Nu finns det bara skräpbiljetter på I rad 1-2 kvar vilket förmodligen skrämmer bort en hel del. Sedan kanske det visar sig att en del bokade biljetter inte hämtas ut och då eventuellt blir osålda. Nu kommer dom förmodligen att gå åt på matchdagen men det skapara en viss irritation. Nä inför samma sama system som indianerna...

Lindström:

Ja, tänk om Brynäs som tex Frölunda endast erbjöd bokning med betalning direkt istället för bokning med betalning vid uthämtning...

Lindström: mm, risken är väl stor för det. Tråkigt att de ska strula.

MarcusElving: Jo jo men det står BOKADE.. Väntaa ska ni se att det strular till sig med T**net som vanligt..

Peja: Visst brukar lördagsmatcherna dra mycket folk, men oftast runt 6500-7000. När man läser artikeln får man intrycket av att det kommer bli över 8000. :D vilket i så fall skulle vara oväntat och roligt.

MarcusElving: Varför oväntat? Det är ju lördagsmatch.

Se på fan, Läkerolen verkar bli näst intill full på lördag. Det var oväntat med roligt.

Brynäs, det blir bergis Brynäs....

MickeB: Amen! Åker mest å irrar omkring, om han ens gör det..

Lindström: Nä inte åker man skridskor i munnen heller, men det är då jag brukar se honom, småsnackande med domaren mellan bytena. Annars i stort osynlig.

Storhonken: Lauritzen tycker jag har sett ambitiös och duktig med pucken, vågar hålla i den några tiondelar extra. Åkt mycket skridskor åt båda hållen. Men bara två matcher ännu. Han har varit fräsch och pigg, då många med och motspelare har haft en tung spelperiod. Får se om han klarar sig lika bra efter uppehållet.

MickeB: Har en handledsskada vad ja vet. Sen åker man ju ifs inte grillor med armarna...

Är det ngn som kan ge en kommentar ang Sebastian?
Hur har det sett ut?Sen håller jag med Micke B om att
Alcen varit ganska dålig.

Hence: Ja bra läge för honom att få göra lite mål. Tyckte mig se något som påminner om gryende form hos honom igår också. Men dålig uppbackning bland kedjekamraterna igår, med en ur form Dixon och Alcén inne i dimman.

Hm, undrar jag om det inte är någon tjej som är inblandad på något sätt, angående Alcén. Kärleksbestyr. Så frånvarande är han tycker jag*L*

MickeB: Skönt för honom att han får bidra lite. :)

Hence: Ja han ska dit och stjärnan i gänget och får knyta skridskorna åt lagkompisarna och knuffa på dem på isen:)

Ungern spelar OS-kval till helgen (mot Litauen, Kroatien och Serbien). Är det nån som vet om Janos Vas ingår i Ungerns trupp? Det borde han väl göra?

65selander: med tanke på insatserna i lördags låter väl Lindbäck eller främst Hietanen som troliga gissningar.

Gusten/Huss: Ni får fortsätta gissa tills ni själv hinner hem, nej det är inte Rådbjär...

65selander: Hmm det kan i princip vara vem som helst i truppen förutom Markan, Lind, Björne och Sandin. Jag gissar på Polacken!

65selander: Hmmm...nu blev jag nyfiken. Får vänta tills man kommer hem.

Då har magasinet kommit och frontfiguren kunde ha varit bättre med tanke på lördagens match ;-)

Aftonbladets artikel
"Jakob Johansson
Kom till Rögle: 2005
Bakgrund: Var tredje center i Brynäs 04/05 men klubben ville satsa på en ung Nicklas Bäckström och Johansson offrades."

Hmm ja det var ju verkligen ett felaktigt beslut ;)

Nä nu avslutar jag med en bild på två st som har gett Härjedalen/Gästrikland en bild på vem som lyckats i livet och inte.
ps/ ni från övre norland så är det är jag som inte lyckats. d v s idioten i kostymen är jag :-)

« · 1086582 · »