1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777708 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Nån fler som har sett att Niklas Cz har en gigantisk överläpp? Ganska snyggt men verkligen ovanligt. Han skulle kunna hänga en tavla på den..

arnio: Kan bero på att han snusar. Jag har iaf för mig att ja har sett att han gör det:)

21olsson: Riktigt Olsson, det är inga dåliga prillor CZ lägger in... Där ligger man i rejält underläge... :-)

arnio: Ja, tänk vilka gigantiska prillor han har potential att trycka in. Skulle nog fundera både en och två gånger extra, innan jag lämnade över dosan, om han frågade om han fick ta "en".

arnio:

Jag har alltid reagerat på den där överläppen.
Tycker det finns en look-a-like i länken.

(När man tänker överläpp alltså!)

;-)

Gidde:

Shit!!!

Länken glömde jag, sorry!

Gidde: Ja, han har ju pratat om sin alkoholiserade far, det är säkert Affe som tullat för ofta och mycket på nattvardsvinet:)

Nån mer som ska kika på Malmö-Leksand? Visas ju tydligen på tv ikväll. Tänk om det är 13500 på läktaren jäklar va folk isf, där ligger vi i läää...

andreasknox: Det har varit slutsålt en längre tid i Malmö.

andreasknox: Det blir garanterat fullsatt, läste på aftonbladet att biljetterna tog slut på en kvart ! inte konstigt ändå, med tanke på att det är premiär. Förlorar Malmö blir det nog 1/3 full arena nästa match. Viktig match för fortsättningen för Malmö tror jag.

andreasknox:

Jo det ska man ju se,men varför ett Lek****tifo i nya arenan?

Ja såg att biljetterna sålde slut lika fort som Metallicas typ...(kanske inte riktigt men) Håller med om att det är nog rätt viktigt för Malmö att man tar en seger mot dalkarlarna ikväll.

andreasknox: Inte bara det, de skall ta sig till ES också liksom LIF.

Bissett19: Jag ser inget tifo..?

65selander: Ja det krävs ju mer eller mindre..!

Tänkte på det, att jäklar vad leksandsfansen är tålmodiga. Dom har väl rätt mkt folk på alla matcher trots att man spelat allsvenskt ett antal år nu..Undra om dom får ha sina fans kvar i all evighet? Tänk om dom misslyckas ännu en gång? Då tror jag dom kommer att tappa publik snart!

Vår käre Pavel har 17 pytts på 25 matcher. Endast en assist, men vad spelar det för roll när man vräker in mål.

Svårt att inte sakna Pavel trots sin slappa attityd och dåliga hemjobb. Skulle inte tacka nej till Pavels kanon i power play faktiskt, skulle inte tacka nej till hans kanon överhuvudtaget om jag fick bestämma.

MarcusElving: Jag kan bara hålla med dig!! Men så jävla "lat" var han väl inte tycker jag iaf, lite dålig på försvarsarbete bara hehe..

MarcusElving:

Det verkar gå bra för laget...

andreasknox: Vissa matcher tycker jag att han faktiskt jobbade hem ganska förtjänstfullt. Men sen fanns det matcher då han helt enkelt inte hade lust.. Men dessa dåliga dagar kompenserades helt klart av alla mål han stod för, tycker jag.

rackham: Gör det? jag har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig. Hur ligger de placerade i ligan då?

MarcusElving:

17 av 24. 28 p på 25 matcher om jag såg rätt. 63-74 i målskillnad...

rackham: De ligger alltså inte allt för bra till. Men Pavel producerar mål i vanlig ordning.

MarcusElving:

De kanske har svårt med offsidekungen... ;-)

MarcusElving:"De ligger alltså inte allt för bra till. Men Pavel producerar mål i vanlig ordning."

Det är tredje laget på raken som hamnar i den situationen...Kan det finnas ett mönster?

GävleLasse: Ska jag vara ärlig så tror jag inte det finns ett mönster. Slump kallar jag det. Att Pavel ensam skulle vara anledningen till att lagen går dåligt tror jag inte ett dugg på. Kolla på resten av spelartrupperna i de lag han spelat, inga topplag precis med bra trupper.

MarcusElving: Jag tror att det bara är bottenlag som är ganska desperata som signar en spelare med Brendls rykte & karaktär.

Jodå, Percy har lyckats med arenan. Grymt läcker! Sen var det inte alls svårt att få tag på biljetter 5 min före match.

Peja: Alla elitserielag har nytta av en spelare som gör 30-35 mål per säsong, att säga något annat tycker jag är fantastiskt korkat. Sen att Pavel har taskigt kroppsspråk och kanske inte är först hem kompenseras upp av alla mål han producerar, tycker jag iallafall.

Och hans dåliga rykte tycker jag har blivit grovt överdrivet på senaste tiden. Han jobbar ju såklart hem och arbetar i försvarszon som alla andra. Dock har han ju sina matcher när han är grinig och inte på humör. Och han har alltid taskigt kroppsspråk. I min bok kompenseras detta som sagt upp av alla mål och faktiskt även assist som han hade en hel del av i elitserien.

Kul att unga talanger väljer Brynäs nu för tiden (se länktips).

moreten: riktigt kul, han är grymt lovande.

MarcusElving: Problemet med Pavel Brendl i ett lag, är vikten att som lag kunna gå ut och genomföra det man har pratat om innan. Extra viktigt främst för ett lag, som är inne i en tung period, där man försöker vända trenden, och börjar bakifrån med defensiven i högsätet, grisa, ta rätt beslut och mycket ansvar för varandra där ute på isen.

Säger sig själv då att det tar mycket energi och skapar mycket frustration och en osäkerhet med en spelare som Brendl. Ett effektivt sätt att bryta ner i ett lag, och Brendl bidrar då inte med ett skit egentligen, eftersom han aldrig ens bidragit med mycket till laget i hans +/- statistik

moreten: Hm, tro om det var den där Jämtlänningen som själv hade kontaktat MoDos juniorlag och frågade om han fick komma och provspela med dessa men fick ett "Nej, vi har inte alls intresserade" eller något liknande till svar.

Paddan: Och eftersom jag är så klumpig så insåg jag ju inte fort nog att det heter "vi ÄR inte alls intresserade"

MarcusElving: Jag tycker också att han är en bra spelare som jag gärna skulle ha i Brynäs, men jag tror att hans rykte gör att han nästan bara får kontrakt med bottenlag, därav mitt svar i det förra inlägget.

MickeB: Brendl hade länge bäst +/- i laget ifjol, men sen när han fick spela halva matcherna under lagets dåliga trend gick det sämre. Ändock, kolla hans +/- i jämförelse med andra forwards som spelade mycket:

Brendl -11
Dackell -13
Widing -9
Lind -6
Hauhtonen -18
Danielsson -8
Mads Hansen +4 (wow)

Hur som helst, det känns inte som att Brendls +/- vad utmärkande dålig förra säsongen.

Peja:

Problemet med Brendl i laget är att det är knepigt att motivera andra/övriga att jobba disciplinerat och transpirerat när han slirar omkring på en grilla (likt Wahlberg).

Givet att man har en spelartrupp som i huvudsak behöver spela transpirerat och disciplinerat för att nå resultat...

Ett lag med mer talang och med fler/många spelare som sticker ut ur mängden på ett annat sätt märks inte Brendl-spelarna lika mycket.
Men då krävs det ett annat ledarskap också.

Kanske levererar inte Brendl lika mycket då heller, när han inte har "grönt ljus" på planen...

Peja: Det var inte det jag sa heller att Brendl stack ut på något sätt i +/-.

Men vad jag åtminstone tyckte mig säga, var att en spelare, som kostar energi, måste kunna leverera något på pluskontot i slutändan i någon form iaf, för att ens vara värd att vilja behålla. Att då panga in så måna poäng, och trots det vara tredje sämst i laget i +/- är väl inte mycket att hänga i julgranen. Tvärtom bedrövligt!

Hockey går ut på att vinna, inte att se vass ut på Sportspegeln, och skjuta projektiler i krysset, från blå.

rackham: Vad är det för jävla muppar som kallar sig supportrar egentligen? Vilka muppar.

65selander:
Jäkligt trist, men hotar man sina egna spelare samt hamnar i slagsmål med en annan spelare förra året plus andra märkliga händelser så får man räkna med kritik. Hade dock trott att sponsorerna skulle säga ifrån inte att några fjortisar till sk. supportrar får han att avgå.

MickeB: Du kan ju kolla på hur det gick för Mora när de gjorde av sig med Brendl... De hade ett lag fullt med karaktärsspelare men ingen spetskompetens när Brendl flyttade hit.

Brendl gör inget lag ensam, men han är en värdefull rollspelare om man har andra spelartyper runtomkring honom.

Peja: Vem vet hur Pavel hade varit nu när laget har medgång.
Jag hade då velat haft Pavel kvar i laget. Är väl Tränarens uppgift att rätta in spelarna i ledet om de faller ur.

65selander: Fan Pavel är ju kung ju !
Hur mycket jobbade Davydov tillbaka egentligen? Eller SuperTomBissett?

Det är tränarens uppgift att bygga laget så att balansen mellan offensiva och defensiva spelare blir balanserad.
Visst kan vi på Boorkmanér försöka skapa en grå massa där alla gnetar och försöker att hålla nollan men visst är det kul (framför allt att titta på) med lite högre ambissioner än så?

Utan Brendl (och/eller? Markström) så hade Brynäs spelat i Allsvenskan denna säsong.

65selander: Jag hade också gärna sett Brendl kvar. Helst med tanke på att miljonerna vi fick gick till att täppa igen hål i ekonomin man själv skapat, och Lauritzen. Fy fan vilka jävla klåpare!

MickeB: "Hockey går ut på att vinna, inte att se vass ut på Sportspegeln, och skjuta projektiler i krysset, från blå."

- Jag undrar hur många matcher Brendl vann egentligen helt själv för laget, när alla andra inte pallade trycket, klev han fram och gjorde ett par kassar.
Och kvalserien behöver vi ju inte ens prata om där Brendl och Markström i stort sett tog Brynäs tillbaka till elitserien. Om jag inte minns fel hade väl Brendl 21 poäng i kvalserien.

Att de andra inte gjorde mål förra säsongen kan ju inte bero på att alla sökte Brendl hela tiden, varför gör inte dessa spelare mål denna säsong då? Målskyttet är ju kasst.

MarcusElving: Cz sa ju inför säsongen att så gott som alla måste fördubbla sin målskörd om det ska gå vägen. Vill till en målexplosion från samtliga ända in i april nu!!
Brendl vann många matcher förra året helt på egen hand, och hur många vann vi utan att han producerade? 3-4? Hur ser vårat PP ut idag? Div4 lagen garvar nog när dom ser det!

Peja: Brendl, rätt använd, vore att ha honom i en skottkärra brevid bänken och rulla in honom på isen och ställa honom vid blå, när det var PP. På detta sätt maximera nyttan med honom och minimera hans skadliga inverkan. Dessutom slipper han då anstränga sina arbetsskygga ben mer än på en minimal nivå.

MickeB: Tycker du inte att det är fel på de övriga spelarnas karaktär om de påverkas så himla negativt av en spelare (Brendl)? Man får väl se till att ha en del så kallade karaktärsspelare som väger upp Brendls lathet, ditt tänk är typiskt svenskt att alla ska vara likadana, gråa. Det finns många ganska lata spelare i NHL men inte klagas det sålänge de producerar.

Dessutom var det ju, förra säsongen, så som en skribent nedan nämnde, dvs att Brendl var den som klev fram och tog tag i taktpinnen när Brynäs behövde det som mest. För mig berättar det att laget saknar starka ledartyper.

Hur går det i matchen idag? Jag tror på vinst. Jag tror Lindbäck vaktar kassen

Peja: Jo håller med dig fullständigt det här med typiskt svenskt osv. Men Brendl behöver ha ett bra lag runt omkring sig, som har råd med hans sidor.

Brynäs är ett lag som bygger sin överlevnad på ett starkt kollektiv. Det är lagets styrka. Det var deras absolut största styrka under Boorks två första år. Men förbyttes till deras svaghet ifjol. Inte bara beroende av Brendl, men han spridde salt i såren.

Vad gäller svaga ledartyper i laget, så har du fullkomligt rätt. Inte karaktärmässigt, men karaktär och kunnande tillsammans, som bär ett lag, som kan göra medelmåttor bra osv. Brynäs stomme är krasst för svag, därför extrem taktisk drill och underkastelse av kollektivet, för att det ska bära i hamn.

MickeB: Jag håller inte med. Jag tycker att man måste våga ha spelare som sticker ut, både för publikens och lagets skull (rent sportsligt alltså). Det är tränarens uppgift att skapa en stark grupp och spel med de spelarna som har har till sitt förfogande.

Vilken tränare som helst kan skapa ett starkt kollektiv av en massa Granströms och LE Spetsar, men en skicklig tränare ska klara av att hantera olika typer av människor.

Man vinner inte utan spelare som sticker ut. HV hade inte vunnit ifjol utan Ledin och Jämtin etc... Och jag tror inte att Jämtin är den lättaste att få in i en grupp, om man säger så, baserat på vad de sa om honom i t.ex TPS.

Jag tycker att Brynäs har byggt laget lite konstigt. Det är alldeles för många forwards som är betydligt bättre framspelare än målskyttar. Då säger det ju sig självt att det kan bli uddlöst framåt. Och säg för fan inte att det är en ekonomisk fråga. Man kan hitta tanks med näsa för mål i typ Troja-Ljungby (Olof Mårs). Han hade gjort många mål även i elitserien, tror jag. Det handlar om att få en bra mix av spelartyper och det har Sundlöv en tendens att misslyckas med.

« · 1086582 · »