1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777719 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Räkna med att Lind är borta en längre tid.

Sundlöv,AGERA!!!!

Huge: Om två veckor har det hunnit gått 5-6 matcher och efter en seger igår anser du alltså att jag redan borde ändra min uppfattning och är alltså själv nu, inte med i matchen, angående att ett tränarbyte inte är långt borta (Boork)

Visst jag sticker ut hakan, men det är min natur. Men agera vindflöjel och basera och ändra uppfattning efter en match, existerar inte alls för mig.

Det var en viktig seger igår. Men det som var bäst att se, var att coachen verkligen coachade laget igår. Igår var det dagsform och inte FIRO som fick styra. Var det en tillfällighet? Ja, då har vi tränarbyte om två veckor. Men mer troligt är att han fått kritik internt och tack och lov tagit till sig av den.

Är han fortsatt aktiv i sin coachning, då är han även genast mindre sårbar för resultatutfallet. Att laget inte är vasst på papperet är ju allmänt kännt, Han kan inte trolla med knäna, men göra det bästa av det som finns, där hänsyn till dagsform är otroligt viktigt. Fortsätter han på VF-spåret i coachningen så har vi sannolikt inget tränarbyte om två veckor.

Uppåtgående trend? Blödningen definitivt stoppad nu iaf, med segern mot VF. Självförtroendet har såklart förbättras av de senaste tre matcherna egentligen, viktigt!. Var säsongen tar vägen nu? Nja Brynäs får slita för segrarna, kraftödande spel. Lind dålig/skadad och Dixon en offensiv besvikelse, hur påverkar det egentligen lagets PP, där de två tilltänkta dirigenterna där inte håller måttet? Sundström och Sandin kanske blir viktiga här. Men det är två junisar och realistiskt innebär det problem för laget i långa loppet, att ställas mot motståndarnas bästa spelare i PK.

Några solstrålar tränger igenom en ganska molnfylld himmel, så ser jag på läget idag.

MickeB: "Därför tror jag Boork coachar Brynäs om två veckor ungefär. Var sedan säsongen tar vägen, ja det får vi se. Men det blir ett break, omstart i den spiral som skenar just nu."

Om du nu tyckte att jag inte var med i matchen så får jag väl isf återgälda detta när det gäller ovanstående.
Vilka tecken anser du peka på att vi är inne i nån sorts skenande spiral nedåt?

Vi tar oss samman innan uppehållet och slår HV hemma.
Sen gör vi en riktigt bra match mot LHC borta men har inte marginalerna med oss. Tycker faktiskt att vi gör en bättre match här än mot Frölunda, förlusten till trots.
Och nu slog vi Frölunda hemma efter att spelet mer och mer börjar likna det vi presterade i början av serien.

Är inte detta tvärtom ett tecken på en uppåtgående spiral, om man nu på 3 matcher kan dra några längre slutsatser?
Vi måste i fortsättningen helt klart prestera på den nivå vi låg på innan svackan och nog tycker jag att tecknen pekar åt rätt håll.
Om det sen räcker vet vi inte eftersom mkt hänger på hur övriga lag kommer att prestera i fortsättningen.

Nu skrev du visserligen ditt inlägg INNAN vinsten mot Frölunda så du har kanske till viss del reviderat din uppfattning, eller....?
;-)

GävleLasse: Att låta kedjorna misslyckas utan att de splittras kan ju vara bra i det långa loppet. Men då under förutsättning att kedjorna faktiskt är de mest välkomponerade som man kan åstakomma med materialet som man har.
Man kan då tex fråga sig om Wiing verkligen har de lekkamrater som passar bäst tillsamans med honom.
Är det en bra taktik att spela Vas med Dixon?
Går det inte att skapa någonting bättre när det gäller special team?

Det skulle vara intressant att se vad tex Granström, Sundström och Sandin kunde göra med större fortroende och med mer istid.

Hur motiverar Cz att Lindbäck fått så pass mycket istid?

Ja ja Cz har ju trots allt så här långt fått ut mer av Brynäsiskrigare än vad de flesta trott...så kritiken kanske kan vänta.

moreten: En bra krönika och jag är benägen att hålla med. Cz är ute på slak lina..

Brynäs IF - Frölunda HC Tips: 1:a 3-1 (önsketips men absolut inte helt omöjligt om Brynäs spelar som senast i Linköping då kan det vara dags för en jävligt efterlängtad seger)

Färjestads BK - MoDo Tips: 1:a 5-2

Luleå HF - Linköpings HC Tips: 2:a 3-4

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF Tips: X 4-4

Timrå IK - Södertälje SK Tips: 1:a 2-1

Rögle BK - HV 71 Tips: 2:a 3-5

Hoppas att dom har tränat BP & PP..Håller med om att Molin är bra på föra in pucken i anfalls zonen, men han brukar ju kunna snirkla lite för mkt.. Annars tycker jag Molin var en av dom bästa brynäsarna senaste matchen..Hoppas
verkligen att nån yngre förmåga tänker kliva fram idag också!

Bara hoppas att ALLA brynäsare gör sitt jobb idag..Annars kan vi lika gärna
byta namn till Trashers el nåt annat skit..

HF: Ja ska Andersén överhuvudtaget spela PP så ska det vara framför mål och böka. Molin är jävligt bra på att föra in pucken i zon, men tyvärr så är det allt för ofta han snirklar, vänder om och dribblar på blå.

Mer istid åt Sundström-Granis-Sandin tack!

Huss: Visst finns det ett behov av omvaskning i femmorna. MEN det stora problemet just nu är power play. Det är verkligen uselt och måste få en förändring. Nu har vi alternativ 1: Dackell/Lind försöker tråka ut boxen genom att turas om att hålla pucken i en halvminut åt gången. Sen yrar Widing omkring och försöker hitta en position att skjuta från. På backen står en Johnson som knappt träffar kortsargen med sitt skott. Sen den största konstigheten, ANDERSÉN? Vad ska han göra i PP på blålinjen? Tanken med PP är ju att utnyttja den spelare som saknar markering, men motståndarna kan ju skita i åtminstone Andersén och det är egentligen inget PP längre. När Brendel lirade hade vi han som stort hot och sen kunde Hietanen panga in ett par mål för alla trodde Brendel skulle skjuta. Alternativt var det nån som fångade upp Brendels returer. Alternativ två i PP är Molin-kedjan. Molin åker runt med pucken tills han tappar den typ. Våran vassaste PP-formation tragiskt nog på nåt vis. Jag vill se, Hietanen och Johnson på backplats, sen Widing och Sandin inne med Granström framför mål. De har order att SKJUTA HELA OAVBRUTET. Sen kan de släppa in nån kombination av Dackell, Vas, Molin och Dixon som andra PP-formation. Backar kan vara vad som helst för det lär inte bli några farliga skyttar direkt.

sylf: ja, några alkemister finns tyvärr inte i tränarkåren.

Tycker fortfarande man borde köra med en J-20 betonad fjärdekedja (med en rutinerad center).
Rödin gör 3+2 igår i J-20 och tar laget upp i serieledningen.

Skulle vilja se följande forwardsuppställning

Widing,Sundström,Dackell
Sandin, Dixon, Vas
Molin, Hansen, Granström
Rödin, Lind, Thegel

sylf: Tänk om Huge kunde motivera våra sk iskrigare att kämpa lika mycket som han försvarar laget. Det är inte lätt att vara skribent för Brynäs några matcher per år säsong och ändå inte se en seger..

Kan bara tala för mig själv... kastar ut minst några tusen kronor per säsong för att se det senaste nyförvärvet. Som dig som mig så måste vi anpassa oss. Huge du har det lätt, kika på säsongskortet och sedan kalla oss för 7-8 åringar... Du ser fortfarande ingen trend?

Helt säkert är iaf att Sylf har rätt att våran formkurva når botten snart. ...Huge trots att du säger att det är lika som upp som ner... vi var ett säkert lag för ett gäng omgångar sedan... nu är det inte långt ifrån att man beställer husrum i Dalom inför KS.

JanT: Ja, det är för jävligt att man knappt orkar bry sig längre."jaha, ännu en torsk" typ. Samtidigt är det ett sånt tänk som kommer att fälla klubben, att folk snart skiter i vad dom pysslar med. Vad dom än gör så går det åt helvete!

AVGÅ FÖR FAN!!!!

sylf: En del av herrarna lyckades i alla fall kleta på lite bladguld....

Att CZ inte lyckades med platinabeläggning är väl i dagsläget tämligen klart.

Återstår att se om det blir bladguld eller diarré a' la Tomas Jonsson....

Fy f-n vad man är luttrat, lyfter knappt på ögonbrynen vid en förlust längre...

Man kan alltid glädja sig med att vi fick 11 omgångar i år, i fjol var det kört efter 2........

JanT: Sunklöv då? Lagbyggaren....Snubben som levt på övertid och prestige i åratal, hur lång tid får han i din kristallkula?

CZ?, han kan liksom Melin,Esko,Jonsson,Boork,Kyrö,Persson mfl inte förvandla skitkorvar till guld!

MickeB: Det är i nuläget bara att konstatera att Brynäs IF återigen slagit ett anti-rekord. En serieledare efter 11 omgångar har så vitt jag vet aldrig tidigare rasat ihop på ett sätt som nu skett. Detta trodde jag INTE skulle ske efter den fina inledning som vi fick.

Nu gäller det som du säger att skaffa sig ett nytt momentum, annars kan det här bära rakt ner i träsket. Det bör bli 4-6 poäng på de 2 kommande matcherna för att vi skall vara med i racet. 2 torskar och vi sitter rejält i skiten.

CZ's framtid - du ger honom 2 veckor, han får fram till juluppehållet av mig...

Huge: "Att vi torskar på ett slump/skitmål är sånt som händer ibland och det är naturligtvis extra tungt när vi haft en jobbig period och är på G igen.
Svårare är det inte..."

Herregud!! Det är ju för fan du som är läktarcoachen,tonåringen,onyansen, whatever härinne!!!
Kan du nåt om lagsport, sport öht?

Huge: Därför tror jag Boork coachar Brynäs om två veckor ungefär. Var sedan säsongen tar vägen, ja det får vi se. Men det blir ett break, omstart i den spiral som skenar just nu.

Huge: Alltså det varit en jäkla skillnad om Brynäs vunnit och förlorat ungefär varannan match och haft de poäng de nu haft. Då hade alla varit nöjda och glada. Men nu är det inte så. Gamla "vännen" taskigt självförtroende är åter bland och kring laget. Aldrig lätt att bryta den spiralen, speciellt med de "minnen" Brynäs har att bära på, kräver rejält ledarskap ifrån coach, sportchef osv, att ta sig ur detta. Den tror jag inte finns där.

Huge: Jag tycker du har både rätt och fel. Rätt i nuet, angående placering osv. Men organisationers trendkänslighet, varåt det nu pekar som påverkar psyket på redan hårt prövade spelare och organisationsfolk, den negativa kraften i dessa, en självsvängning och negativ spiral som är svår att få stopp på, där är du inte riktigt med i matchen, tycker jag.

MickeB: Att det skulle bli tufft var alla inställda på från början.
Inledningen hittills har mer än väl uppfyllt dom lågt ställda förväntningarna så jag begriper ärligt talat inte dom som nu gnäller över ditten och datten.

Spelmässigt är det svårt att säga om vi kommer att bli fågel, fisk eller mittemellan.
Det har varit alltför mkt upp och ner för att man av detta ska kunna ställa en diagnos på framtiden.
Men det vi vet är att resultaten och tabellplaceringen iaf gett oss ett bättre utgångsläge än vad som förutspåtts, inför fortsättningen.

Jajjen: Nä, det är ju det jag säger.... :-)

Huge: Självklarheter som man inte ens behöver kommentera.

Jajjen: Nä, det betyder exakt vad som sägs: att man inte ska behöva kommentera självklarheter som att alla tränare/spelare försöker göra sitt bästa för att lösa sina uppgifter.

MickeB: Tack! Nu känns det mycket bättre.

Jajjen: Finns inget som varken säger eller tyder på att Brynäs är sämst i år. Flera om det budet.

Snacket om skilda världar ingen nyhet osv, för att man ska sluta misströsta att Brynäs inte är med i racet om Niskala och Jämtin osv, blir väl inget bättre för det? Inse verkligheten, men håll hoppet uppe för den är inte huggen i sten.

Huge: "Självklarheter som man inte ens behöver kommentera."

Betyder det att du inte vill ha kommentarer till dina inlägg?

MickeB: "För att det råder skilda världar mellan exempelvis LHC, VF jämfört med Brynäs, Luleå osv, är ju inget nytt precis.”

Enl. Aftonbladets genomgång under landslagsuppehållet var det bara Rögle och Brynäs som inte letade spelare. Dessutom: Skulle det vara goda nyheter att det är en gammal sanning?

För övrigt håller jag med - det kan gå bra, det kan gå åt helvete. Det som talar för det sistnämnda är spelartruppens kvalitet. Det som talar för det första är att humlor flyger och att Rögle inte är toksist.

Brynäs kan lägga ner sin "inför match" grej på hemsidan. Noll i nyhetsvärde och fjantar med att avvakta med laguppställningen till efter värmningen. Javisst ja. Hmm undrar hur det kommer att se ut.

Exakt samma lag som mot LHC, men Svanberg går in på Bertilssons plats. Spännande, spännande. Lär er facit för fan!:)

AVGÅ: "Ordet "elit" innebär för mig bl a att aldrig lämna något åt slumpen. Att alltid vara förberedd och ha en säker grund att stå på och improvisera utifrån. Att alltid ställa det lämpligaste man har till förfogande för lösandet av en uppgift."

Självklarheter som man inte ens behöver kommentera.

Eller menar du att CZ och andra tränare/spelare INTE försöker vara förberedda och alltid försöker ställa det lämpligaste man har till förfogande för lösandet av uppgifterna?

Jajjen: Samtidigt är det många lag som är i samma situation som Brynäs också. Finns ingen anledning att tänka kvalserie i dagsläget. Sannolikt blir det knallhårt ända in i målsnöret, runt platserna 8-12, där någon ströpoäng avgör bara. Brynäs kan mycket väl dra ett långt strå här, eller t.o.m. det längsta.

För att det råder skilda världar mellan exempelvis LHC, VF jämfört med Brynäs, Luleå osv, är ju inget nytt precis.

AVGÅ: BP är en kappvändande jättetomte som det inte går att ta på allvar.
Och det säger jag utan att ha läst hans senaste krönika, men jag kan ju bara gissa vad den handlar om.

Spelar roll hur mkt "elit" du snackar om och att man inte ska lämna nåt åt slumpen: alla spel innehåller oväntade situationer som inte går att förutse.
Att stämpla laget som "inte Elit" igår pga en olycklig krock, där vi i övrigt lyckas minimera misstagen på ett klart bättre sätt än på länge, det känns ärligt talat oseriöst alt okunnigt.

Sett till hela matchen och vårt uppträdande i stort gör vi en bra match.
Att vi torskar på ett slump/skitmål är sånt som händer ibland och det är naturligtvis extra tungt när vi haft en jobbig period och är på G igen.
Svårare är det inte...

Huge: Nä, ser väldigt gärna att jag får fel både i poängutfall och konsekvenserna av dem. Men kan inte heller blunda för det jag ser och
hur det erfarenhetsmässigt, brukar gå till, inte minst i hockeybranschen.

Huge: Hmm, jag respekterar att vi tycker annorlunda. Eller kanske jag ska uttrycka mig att du tycker annorlunda än många andra här på forumet. Det är t o m bra att någon tycker annorlunda än mig och andra med samma åsikter. Annars skulle det ju inte vara mycket till forum. Men snälla, sluta och mala samma mantra om tonårsanalyser o dyl, vi har hört det nu, ok?

Sedan ska jag faktiskt säga att jag håller med dig till viss del, och det är faktiskt det som vi tycker lika om som gör mig så upprörd. Jag tycker också att dom ryckte upp sig i går, och i 3:e så hängde 2-2 i luften mest hela tiden. Det hade varit en fjäder i hatten och psykoligisk uppåtkick att lyckas ta med sig i alla fall 1 poäng i går, kanske 2 i en förlängning. I stället så gör man ett pojkhockey misstag och sackar sin egen målis. Diskussionen om vem/vilka i händelsekedjan som är ansvarig är ointressant för min del. Förmodligen kan alla i händelsekedjan sägas vara delaktiga även om LJ är den som var sist i den.

Ordet "elit" innebär för mig bl a att aldrig lämna något åt slumpen. Att alltid vara förberedd och ha en säker grund att stå på och improvisera utifrån. Att alltid ställa det lämpligaste man har till förfogande för lösandet av en uppgift.

Brynäs var inte Elit i går, i och med att man själva fuckade upp sin sista chans att ta med sig poäng och därigenom bädda positivt för kommande matcher och tabellplaceringen för att undgå kvalserien (för det är det vi hoppas på väl). Därför tycker jag att dom skall ha kritik för sitt agerande så att det inte uppfattas som ok att bete sig på det sättet igen. Därför tycker jag också att det är bra att BP skriver i GD att det får vara någon måtta på klanterierna.

Huge: Moget svar!

Jajjen: Vänligen återgå till dina tonårssysslor, vad dom nu innefattar.
För hockey har du inte en aning om...

Jämtin till LHC, Niskala till Frölunda och i stort sett samtliga andra lag letar förstärkningar (enl. media). När det gäller Brynäs brukar kommentaren bli ”saknar resurser”. Har vi i Elitserien att göra ö.h.t.? Organisationen har länge varit av allsvensk klass, nu ser laget ut att ha kommit i kapp. Sååå jävla tröstlöst att sitta v a r j e höst och vänta in Kvalserien och ha en tiondeplats som högsta önskan. Fan vet vilket som är bäst – vara en förlorare i en högre serie eller bli en vinnare i en lägre serie.

Det säger lite om truppens kvalitet när en bänknötare från LHC är bäst i laget.

Efter 8 raka utan vinst, ett BP som kollapsat, ett PP som fortsätter vara harmlöst så säger experten:
”Vi spelar helt efter ritningarna…
Nä, det här tycker jag bådar gott inför lördagsmatchen.
…det är för tidigt att se nån egentlig tendens.”

MickeB: Ok, då missförstod jag dig.
Är som sagt ändå skeptisk till din teori men man ska aldrig vara säker.

Huge: Nä jag menade alltså 0-3 poäng på de närmaste 5 kommer att få saker att hända, alltså sammanlagt 3,4 poäng på de senaste 13 matcherna.

Den trenden ser inte jag som overklig i dagsläget, utan min känsla är att risken är stor att den kommer att inträffa och att vi har ett tränarbyte i Brynäs om två veckor ungefär.

MickeB: "Men alla organisationer är trendkänsliga oavsett förväntningar."

Hehe...

Byt ut ordet "organisationer" mot "tonårsanalytiker" så kommer du sanningen närmare.... (men jag förstår vad du menar..) :-)

Spelare och ledare inom organisationen har nog fötterna på jorden och har säkert betydligt mer realistiska förväntningar än den normale eller snarare onormale supportern...

MickeB: Ja, 3 pinnar på dom närmaste 13 matcherna kommer nog att få saker och ting att ske.
Men den trenden ser jag i nuläget som näst intill overklig.
Det mer sannolika är kanske att lag som Rögle och Modo nu kommer att få det tufft.
Baserar det bl.a på Modos tuffa skadeläge och Rögles iofs berömvärda men kraftödande spelstil.
Och om nu Kenny också blir borta så får dom det än tuffare.

Huge: Jo konstigt på många sätt. Men alla organisationer är trendkänsliga oavsett förväntningar. Skulle Brynäs haft en rytm att vinna en förlora två och parkera i botten av tabellen, skulle det vara ganska förväntat.

Nu rivstartade man, visade prov på att potential finns. Sedan kör man fast 2 poäng på åtta matcher, varav fem borta, ska poängteras. Men ponera att trenden fortsätter, kanske med 0 eller någon ströpoäng de närmaste 5 matcherna, exempelvis då 3 poäng på 13 matcher, då är klippt, krav på handlingskraft kommer då att krävas. De vågar då inte rulla tummarna, utan säsongen kan ju då fortfarande räddas, så då kommer det bli tränarbyte, var så säker.

Logiskt eller ologiskt, men både mänsklig och organisatorisk natur, är min övertygelse.

sylf: "Huge: "Dom 2 senaste matcherna har det sen sett bättre ut,"

Och du kallar alla andra onyanserade och tonårsanalytiker??"

Ja, jag måste vara djävligt onyanserad som tycker att spelet och inställningen sett klart bättre ut dom två senaste matcherna, jämfört med hur det såg ut i de flesta matcherna i förlustsviten innan uppehållet...

Om CZ skulle sova dåligt så beror det enbart på hans krånglande mage och inget annat.
Att han skulle ligga sömnlös efter det spel och den tabellplacering vi nu innehar, låter knappast sannolikt.

MickeB: "Säkert en av Sveriges tuffaste lag att vara coach/tränare för alla kategorier."

Ja, och det är det som egentligen är så konstigt, när det borde vara tvärtom.
Alla borde väl vid det här laget ha insett att vi är ett lag med realistiska möjligheter att på sin höjd ta oss till slutspel, och så har det ju sett ut sen länge.
Om alla utgick från detta läge istf att drömma sig tillbaka till gamla tider, så vore det mkt enklare för alla parter.

sylf: jag fattar ärligt talat inte hur man kan stoppa in en 17 åring i 3:e femman som back när man har Svanberg och Carlsson. Carlsson borde fått den platsen istället.

Huge: "Dom 2 senaste matcherna har det sen sett bättre ut,"

Och du kallar alla andra onyanserade och tonårsanalytiker??
Oavsett hur det sett ut så begriper nog även du att uteblir poängen så kommer det till slut att sätta sig i bakskallen på spelarna, vilket det redan gjort. Backa för fan bara ditt band i nåra år så begriper du vad som händer. Du har ju suttit här varje år och skrivit samma saker! Ändå har laget fått kvala sig kvar mest hela tiden!

Jag är helt övertygad om att Cz sover jävligt dåligt om nätterna och att Sunklöv funderar på när han ska stoppa in svansen mellan benen och sjukskriva sig igen.

Huge: "Sicken djävla tonårsanalys"

OK, då får jag väl bemöta det åderförkalkade djävla 90+ inlägget.
Jag grundar absolut inte det jag säger endast på matchen igår. utan på matcherna innan uppehållet typ LHF,RBK,SAIK etc. Vad underlägestesen bygger på är mer fakta då vi har typ 8 raka bortatorsk eller nåt sånt.

Nej, jag är inte skitimpad om dom vinner och tvärtom vid förlust. Matcherna mot HV borta, VF borta och FBK hemma hade förlorats om inte Markan hade spelat skyhögt över sin förmåga.

En sak har du rätt i : Antingen är jag skitsur eller skitglad beroende på resultatet, det tror jag varje supporter är oavsett matchbild.

Huge: Ja resultatmässigt, att det går upp och ner, bekymrar inte mig. Men det är alltså hur det ser ut, som bekymrar mig. Serien är jämn, många matcher är jämna, men Brynäs anser sig ha råd att inte coacha laget nästan alls. Ett missnöje, kroppsspråksmässigt, börjar synas, på de förfördelade.

Alltså viktiga procent för slagstrykan för dagen offras, i ett långsiktigt projekt, som jag inte tror att Brynäs har råd med.

Jo då Huge, du har varit med länge och vet kraften i drevet, som blir inom Brynäs, när missnöjet tar fart, på massa olika håll och kanter. Säkert en av Sveriges tuffaste lag att vara coach/tränare för alla kategorier.

MickeB: Tycker inte att förstalinan var direkt dålig igår, men Linds matchovana har säkert påverkat kedjans offensiv.
Bakåt såg det bra ut men den biten är också kanske lättare att hantera när man varit borta ett tag pga ex skada.

Måste vara knepigt för en tränare att avväga nyttan av spelare i dagsform mot viljan att få igång nyckelspelare.

Sammantaget tycker jag ändå att vi verkar vara på rätt väg igen, om man ser till spelet generellt igår.

Ove Molin var piggare än han varit sedan nittiotalet i går i alla fall.

MickeB: I princip håller jag med men jag tycker det är för tidigt att se nån egentlig tendens.
Vi började bra, mkt pga flera saker.
Sen hamnade vi i en svacka där det ändå såg skapligt ut i 2 av matcherna.
Dom 2 senaste matcherna har det sen sett bättre ut, så jag avstår från några alltför långtgående spådomar om framtiden.

Det behöver ju till största del inte vara märkvärdigare än att det går upp och ner för alla lag, marginalerna är små osv osv.
Klyschor javisst, men dom stämmer ju likförbannat ofta mkt bra.

Sen tror jag absolut inte att CZ skulle sitta löst, ens om det fortsätter gå trögt framöver.
Fast det beror förstås isf på HUR länge det kärvar....

« · 1088364 · »