1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773522 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Finns det biljetter att köpa på plats till imorgon?

96 Artisten: det är som Bojan Djordic :) hans viktigaste inlägg är att han känner zlatan :)

96 Artisten: Slovener bägge två..

Makkan: Nja, Sladjan hissar väl genomgående alla som kommer från det gamla Jugoslavien?

vilken_lirare:

Han är väl Brynäsare han med, som alla andra :-)

arnio: mm jag såg de jag med. Vad menade han med det? Fattade inte om de va ironi eller inte..

Såg på sporten att den där experten Zladjan eller vad han nu heter tycker att Henrik Lundqvis är bra men bara nästan lika bra som Kristan i Brynäs.

Kanske ,an har gjort ett kap för 82kr på Tradera i kväll. Gäller att ha något snyggt på Kavajen när det blir inviging. ;-)

Gusten: Om LHC vill förlora så gör dom nog inte det när dom har med sig 4 busslaster med supportrar. Vila din skalle nu med att gå ut och köp en grillad med räksallad, har dom Portello så tar du en sådan.

Säsongen har knappt börjat och redan börjar konspirationsteorierna poppa upp i min skalle...Även denna säsong får Djurgården möta andramålvakter, skulle inte förvåna mig om LHC var ute i det Stockholmska nattlivet igår också....

Kikar på DIF-LHC och hittills så är det inget vidare spel. Publiken verkar vara någon annanstans också. Ser tomt ut på nedre etage.

Får väl hoppas på en bätte 2 period

70 Rodrigues:

Aj då.

Down under: Ledin är en Neanderthalare och jag njöt när han åkte på tacklingen igår. What goes around comes around!!!

Jompe:

Majoriteten av de SM-guld Brynäs har krigat sig till kom med lag som kunde den ädla konsten att snacka ned både motståndare och domare.
Lag som var mer eller mindre kompletta och innehöll både lirare som behärskade klapp-klapp, grisspel OCH konsten att att psyka motståndarna (och domare) till milt vansinne.

I själva verket var det ju Brynäs styrka relativt de andra lagen.
The combination, Jompe!

Nu är det varken klapp-klapp eller milt vansinne.
Svärmorsdrömmarna regerar...

Ledin däremot, det är något extra det :-)

Down under: "Senaste matchen (igår) satt Ledin 2 minuter. Kåberg 4.
Kallio 6 min.
Niklas Andersson 5+20.
Bara Johnson på isen alltså. Exit förstafemman.
Känns inte som att Frölunda tjänar på det upplägget?"

Alltså är det bra?

Jag förstår precis vad du menar. Kåberg och Ledin trasade sönder Förlundas förstalina. Men Kallio drar jämt 2-3 utvisningar på sig, och Anderssons matchstraff kom med bara sekunder kvar.

Förstår som sagt vad du menar, men jag tycker att du har fel.

Down under: Nu har jag suttit en lång stund och väntat på att det ska börja reta i de romerska generna, men det händer liksom inget. Jovisst, gladiatorer, jovisst elaka och tykna hockeykrigare som bankar skiten ur varandra tre gånger i veckan för en god månadslön. Men det har inte med Brynäs att göra. Brynäsare (som jag inte vet om du är) har alltid hyllat speed, teknik, elegans, klapp-klappspel. Vill man se slagsmål bör man gå nån annanstans, typ Karlstad. Om Färjestad sen gråter hela vägen till banken, so be it.

På tal om romerska kejsare, vem var det som sade "pengar luktar inte" när han började avgiftsbelägga de offentliga toaletterna? Jag stödjer inte en klubb som tar in slagskämpar för att fylla arenan. Pengar luktar.

65selander:

Jag trodde det var tvärtom, Selander.
Glennert vill marknadsföra FBK, inte Löfbergs Lila.

Senaste matchen (igår) satt Ledin 2 minuter. Kåberg 4.
Kallio 6 min.
Niklas Andersson 5+20.
Bara Johnson på isen alltså. Exit förstafemman.
Känns inte som att Frölunda tjänar på det upplägget?

Swing it magister, inte ens Kåberg fläskar på som denna grabb.

Down under: Att Löfbergs krävde tillbaka sina färger från tröjorna, tror du inte att skriverierna i slutspelet ligger bakom där.

Vem vill ha en spelare som sitter ute hela matcherna 4-5 spel är inte så kul i längden.

Jompe:

I en arbetarsport som hockey har värre tillmälen än dvärg, tattare och tjockis ekat inom rinkens 30x 60 m.

Eftersom vi pratar om det tom i detta forum engagerar det.
Det attraherar publik.

Vad är alternativet?

Att prata om den grenomhygglige Spets eller svärmorsdrömmen Malmström.
Jäsp.

Vad vore vi utan kontrasterna?
We have the good guys and we have the bad guys, Jompe!

Gladiatorspelet, Jompe!
Känner du inte hur det retar i de romerska generna?
Tummen upp eller tummen ner.

Så fyller man en arena med 8300 människor i 28 grundspelsmatcher :-)
Det är tom så att det finns plats för en elegant Bäckström i en av rollerna.

Och 21 slutspelsmatcher.

Down under: Det är sant att media skriver mycket om Ledin och Kåberg, men vad skriver de? Handlar mest om att de åker omkring och kallar motståndarna dvärgar och tjockisar. Tycker inte att det är mycket att stå efter.

Men du har rätt i att spelare som skiljer sig från mängden är viktiga att ha i truppen. Jag vill inte ha Jämtin eller Ledin eller Kåberg i Brynäs, däremot gärna någon som sticker ut för att han spelar elegant hockey. En Bäckström.

Spela hockey bonnjävlar, som klackarna brukar skrika efter Ledin och Kåberg.

WarhawK:

Nu beskriver du Jämtin.

WarhawK: Varför då? Där borta finns det ju 25 fegisar i varje lag!

Down under:
På minus sidan drar på sig många dumma utvisningar när försöker reta upp spelare .. jag ser gärna han åker över till NHL/AHL och blir överkörd därborta när försöker köra sin fega stil därborta oxå

WarhawK:

Möjligt Warhawk.

På plussidan:
Säljer ensam 500 biljetter för att man vill se vad han skall hitta på.
Media skriver om laget dag ut och dag in som vore det slutspel.
Skapar en enorm frustration i motståndarlaget.
Tillsammans med pojkvännen Kåberg enormt påfrestande att möta på isen.

Kort sagt:
En vinnartyp.

Var hittar du den i Brynäs av idag...?

Down under:
Nej för i helvete den muppen vill jag verkligen inte se i vårt kära lag , han är inget annat en feg mupp ju

Ledin.
Vilken hjälte.

Eller om man vill vara mer historiskt grundad:

Ledin, Ledin! En av våra norrmän för Ledin!

Ja vad är det som skulle kunna hända ?

WarhawK: ja dom kanske har nåt typ Brynäs hade på Valbo.k där de presenterade laget.Förstår bara inte vad som skulle kunna under presentatione.

WarhawK: Som sagt vi får se vad som händer......

Bissett19: Tja, för en par dagar sedan var läget i varje fall så här:

"The Lightning is set on Johan Holmqvist as the backup goaltender to Marc Denis, a decision that means that barring something unexpected, Sean Burke, a 17-year veteran and three-time All-Star, likely will start the season assigned to AHL Springfield.

"Marc came in who we expected to be our No. 1 goaltender with Holmqvist as his backup pushing him," general manager Jay Feaster said. "So far in camp, nothing has changed our plans."

Paddan:
Jo jag tror han kommer få det svårt flytta på Denis med tanke på vad klubben sa när tradat till sig han från columbus .. men allt kan hända i skade väg eller under presentation som kan öppna vägen för han .. tiden får utvisa vad som händer

Bissett19: Att han inte är med i truppen på hemsidan beror på att "training campen" inte är klar och att sista "cuten" inte skett ännu.

Paddan: Hehe,o nu har Tampas Coach uttalat sej,eller??

Bissett19:
Sist jag kikade stog han med under Pipeline dvs prospects och spelare som tillhör klubben men spelar i andra ligor men tillhör deras organisation

Falken: Klart man hoppas att Honken blir kung därborta, ett guld till får han gärna komma hem och ta med Brynäs innan han går i pension.

WarhawK: Han kommer att börja som andremålvakt bakom Marc Denis och sedan får vi se hur det utvecklar sig. Kanske blir det så att han och Sean Burke byter plats mellan Tampa och farmarlaget.

WarhawK: Är det inte lite märkligt att han inte finns med i truppen som presenteras på hemsidan?

arnio:
Det är försäsong så resultatet ger jag inte mycket för + att detroit varit på is 1 vecka mer än det flesta lag

sen har jag fått uppfattningen att honken kommer ha en bra chans vara med i tampas trupp och inte i farmen , dock kan det ändras snabbt därborta

arnio: Fem mål i baken och knapp förlust mot Detroit i en träningsmatch är ju knappast något oroande. Han får det tufft, men vore roligt om han lyckades.

5 mål i baken för Honken i första träningsmatchen, det verkar vara som vanligt för Honken därborta.

Startsidan Tampabays ger ju inte direkt känslan att det är Honken det skann satsas på..
Kom hem Honken snälla..

GävleLasse: Ibland blir jag kär i dig...

Trot eller ej men i min dröm så vann Byrnäs mot Malmö med 5-3.
Månsson gjorde hattrik och Angell sköt också en strut.

wap.hockeysnack.com
"Sikrer din hverdag"

wap.hockeysnack.com
Nu överlåter jag rampljuset till E-tuna borna. Glöm aldrig att dom som har legender sedan förf. Eom har garanterat spelat med oss

Bissett19: Klart att han är nöjd... 41 år och tillgång till rulltrappor är inget man ska underskatta *skratt*

.....Så är Sjödda nöjd med arenan o stämningen i arenan,finns ingen bättre enligt #7.

Se länk

Här kommer en liten kommentar ifrån träningsmatchen 21/9 Edmonton-Calgary:
"A neutral-zone turnover created a three-on-one with Patrick Thoresen, Steve Staios and Jonas Almtorp. Almtorp took the initial shot and when Kiprusoff had trouble handling it, Thoresen banged home the rebound to tie the game up."
Almtorp fick en assist, Edmonton vann matchen med 4-3.

Han sköter sig pojken, våran

För er som har långtråkigt kan ni ju klicka in er på BT´s hemsida sen vidare NHLkollen och läsa dom nya artiklarna som upplagda .. även personer som inte medlemmar kan läsa dessa

får även gärna skicka feeback i bubblor till mig efter läst eländet oxå ;->

Gusten: vad då 7 minuter kvar :) ??

« · 754254 · »