1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773705 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
51 Roger: Ja, Brooklyn Tigers planerade en liknande "happening" i samband med Hemmapremiären. Dessvärre så togs det hela över av brynäs som körde "sin" variant.

Kul ändå att de lyssnade på medlemmarnas önskemål ;)

Huge: "och ifall du har några synpunkter på deras åsikter så får du ta det med dom"

Det ska jag göra mer än gärna göra, hojta till när dom följer med nästa gång!!

Otroligt,fantastiskt,kul,Brynäs supporterklubb Stockholm har fixat en Brynäs pub i Globen,där enbart Brynäsare vistas.Ni har lyckats med det vi har försökt i flera år att ordna i Gavlerinken och nu i Läkerol Arena,men misslyckats.
En stor eloge till er alla som har jobbat fram detta.
Matchen,sett över den hela var det Brynäs match,Djurgården fick två "sullmål".Kändes lite snopet att tappa 2 poäng.

Bissett19: *ASG*

Faan, Tony!!
Vi är avslöjade. Jag fruktar det värsta, ifall Selander nu har lyckats föreviga den lyckliga tilldragelsen.... ;-))

70 Rodrigues: "Och vad är en nyanserad bild av matchen, din matchrapport på Brynäs hemsida??"

Ingen aning ifall den är nyanserad eller inte. Det är MIN bild av matchen, och som jag i stort uppfattade den.
Jag återgav bara mina bänkgrannars (Obs: ickebrynäsare och oberoende åskådare) recension av ditt läktarcoachagerande, och ifall du har några synpunkter på deras åsikter så får du ta det med dom.
Attt jag sedan kanske håller med dom, är en annan femma.... :-)

Gårdagens bild från supporterläktarn var när Huge o Tony gjorde en highfive vid Björnes 2-2 mål,faan att inte Selander kunde få med det på bild,eller fick du det???Isf är det dax för Lasse o göra en ny banner.....:))

Enligt insiderkällor har Aftonbladets sportredaktion sprintat om Expressens rejält och de fortsätter bara med det. Därför har Nyström fått direktiv om att göra "vassa" och "spektakulära" krönikor om någon sånt här händer. Nyström totalsågade även Hynning och skrev väl att han var en idiot.

GävleLasse: "Nu får fan Bisset ta ett snack med den lille muppen, annars får JAG ta saken i egna händer och ringa runt till Värstinggänget" i Torshälla"

Det är ju frågan om nån av dem får permission från kåken,tveksamt säger jag.....:))

Cicero: Jag förstår vad du menar, men jag tycker isf att du övertolkar hans budskap en aning. Han pekar ju mer på ett allmänt fenomen inom sportvärlden överhuvudtaget och kanske inom de s.k machosporterna i synnerhet dit väl hockeyn kan sägas tillhöra.
Min personliga uppfattning är att machotendenserna nog finns kvar även idag, men att som du antyder: tendenserna har säkert minskat om man jämför hur det varit tidigare.

Huge: Och vad är en nyanserad bild av matchen, din matchrapport på Brynäs hemsida??

70 Rodrigues: Dom kände sig nog inte alltför förargade. Tyckte väl mest att du och hundägarn lät som två besvikna men engagerade supportrar som dock inte hade en alltför nyanserad bild av vad som skedde på isen.
Värre än så var det faktiskt inte.
Och det stämde väl rätt bra, eller hur?

Huge:
Nyström skriver : " Även bland de bästa spelarna finns mansgrisar som när de får höra talas om Månssons uppträdande resonerar ungefär enligt följande:
"Bravo, Månsson - tufft gjort. Klart att du inte ska snacka med en brudjävel - vad fan vet brudar om hockey? De kan väl skriva om hästar eller gymnastik i stället." ".

Tycker att sådana fantasier om hur " de bästa spelarna" i Elitserien skulle kommentera Månssons agerande är under all kritik, är inte det att underblåsa fördomar?
Det ser då ut som rena spekulationer ifrån Nyströms sida.
Annars kan han väl berätta vem den/de spelare som uttryckt sig på det sättet om kvinnliga journalister är?

Jag tror att hela resonemanget utspelar sig i Nyström huvud bara.

Jag är inte naiv, jag tror bara inte på att hetsa massorna mot hockeyn som någon organiserad form av mansgrisighet.
Jag tycker det är en dålig kommentar av honom, dålig journalistik helt enkelt.

Huge: Om jag på något sätt förargat dina jourhavande kompisar så ber jag så mycket om ursäkt, men hade det varit lite stake i dom så hade dom väl kunnat sagt något till mig!!

GävleLasse:

Det är hemskt synd om fröken Skogh som blivit utsatt för Patriarkatet och dess ohyfsade makt.
Man trodde ju inte att könsmaktsordningen skulle göra sig gällande i dessa sammanhang.

Huge: Jag tycker fortfarande att hon som jurnalist gott kan stå upp för sig själv. Expressen målar upp en totalt felaktig bild, bara det faktum att de kallan Månsson för Landslagsstjärna säger ju en del...

Hamnar Månsson i frysboxen nu? ;)

GävleLasse: "Vidare så kan man fundera över Karin Skoghs agerande. Hon har alla chanser i världen att "stå upp" för sig själv och belysa "problemet" med "primadonnor" i Brynäs. Men hon fortsätter att skriva slätstrukna artiklar om uppenbara saker."

Förvisso, men nu verkar det ju vara så att hon blev lite chockad sas, över att ha blivit illa behandlad. Vilket väl tyder på att det tidigare inte funnits några tendenser till liknande agerande från just våra spelares sida i dessa lägen. Om det nu vore så att hon sprungit och jagat killarna i omklädningsrummet för att få en intervju (nu är det förstås upplagt för lustiga kommentarer och anspelningar, men det får man väl ta...) och i övrigt själv uppträtt konstigt eller oseriöst som journalist, så hade man kanske haft lite mer förståeelse för Månssons agernade.
Men nu verkar ju inte som att så har varit fallet, och då gör ju Boorken rätt som tar honom i örat. Sen är det väl en fråga om att hålla sig väl gentemot media, oavsett vad dom skriver. Till en viss gräns, förstås.
Mkt handlar ju om ekonomi och förhållandet till ex sponsorer och hur dom uppfattar lagets agerande.

Cicero: "Snacka om att dra alla över en kam."

Finns väl inget i artikeln som påstår att ALLA hockeyspelare är chauvinister och agerar på ett nonchalant och förnedrande sätt gentemot media, vilket denna artikel handlade om.
Eller vill du påstå att företeelsen inte förekommer öht?
Tyvärr så är det i många fall ingen fördom att spelare agerar på liknande sätt, och den som blundar för detta är nog mer än lovligt naiv. Eller så vill man av ngn anledning inte se "problemet". Man kanske själv är lika fördomsfull, vad vet jag....

Huge: Vidare så kan man fundera över Karin Skoghs agerande. Hon har alla chanser i världen att "stå upp" för sig själv och belysa "problemet" med "primadonnor" i Brynäs. Men hon fortsätter att skriva slätstrukna artiklar om uppenbara saker.

GävleLasse: Ja, men Nyströms avsikt var väl inte att skriva om enbart matchen, vad jag förstår? Det var ju Månssons agerande som var på tapeten och främst agerandet rent principiellt sett.
Att han sedan tar till storsläggan och överdriver en aning för att bättre få fram sin ståndpunkt är väl iofs lite töntigt och i viss mån klantigt.
Som sagt: det klantigaste är väl kanske ändå att han titulerar Månsson "Tre Kronor-stjärna..." ;-)

Cicero:

Vem som helst verkar ju kunna bli Sportjournalist, Kanske skall skriva nånting jag också. Hittar säkert massa smaskigheter och skriva om i Karlstad =)

Ja, otroligt vad Nyström spyr galla åt alla håll i Expressen idag, en hel artikel ägnad åt att underblåsa fördomar om hockeyspelare och hockeyintresserade.
Snacka om att dra alla över en kam.
Blev han som liten mobbad av en hockeyspelare, eller vad är det frågan om?

GävleLasse: Finns kommuner som har det bra.!

Huge: Jag invänder mot helheten. Att göra en höna av en fjäder. Hur mycket skrivs om själva matchen? Vart finns kommentarer från dessa?

Nej, alla journalister gräver efter småskandaler runt om idrotten istället för att skriva om just idrotten. Beklämmande. Det borde heta nåt i stil med "Skvaller i träningsoverall" eller nåt i den stilen.

Det Nyström skriver började med Månssons lite klantiga grej och slutar med ett rejält påhopp på alla de som satsat på ishockeyn men inte kommit ända fram. På tal om klantigt uttalande...

GävleLasse: Ja, det enda jag har invändningar emot i Nyströms artikel är väl isf att Månsson skulle vara ngn Tre Kronorstjärna. I övrigt så har ju Nyström helt rätt: chauvinisttendenserna är tyvärr sorgliga att skåda, när dom sticker upp. Vilket verkar ha varit fallet då det gäller just denna sak.
Hade det varit så oskyldigt som att Månsson helt enkelt bara missat avtalad tid eller inte blivit informerad om att Skogh ville ha en pratstund, ja då hade det väl knappst funnits ngn anledning för Skogh att bli så upprörd?
En oskyldig miss kan väl vem som helst råka ut för.
Men här verkar det ju ha varit frågan om ett medvetet nochalerande från Månssons sida. När detta dessutom förstärks med ett skratt rakt upp i ansiktet på Skogh, då kan jag förstå hennes upprördhet.
Månsson påstår dessutom att han inte varit medveten om att han skulle ha nonchalerat media. Trots att han efter Sjödins påpekande om att vara tillgänglig för en intervju, sa att han inte orkade eller hade tid.
Den enda godtagbara förklaring som skulle kunna försvara Månssons agerande är väl isf att han av ngn anledning missat att det finns en uppgörelse mellan media och spelarna om att vara tillgängliga 10 minuter efter match. Men inte ens detta försöker ju Månsson att dra fram till sitt försvar, så nog verkar det ha varit en medveten och klantig handling som Månsson begått. Han skäms (förhoppningsvis) över detta och gläds förhoppningsvis lika mkt över att Nyström kallar honom för stjärna....

74050: Ja verkligen. Månsson har ju verkligen varit en stjärna i Tre Kronor. En mer meriterad spelare än Månsson får man leta efter. Hans landskamper är av så stor dignitet att de inte ens registrerats i statistiken ;)

GävleLasse: Precis. Framförallt när det handlar om en Tre Kronor-stjärna. Hahahaha

Mickis: Då letar de inte speciellt noga ;)

Jag kan hjälpa dem på traven...

Här Magnus, it's on me!

EXTRA! EXTRA! EXTRA!
Ineffektiva Brynäs....

GävleLasse: Klart Expressen hittar någonting dåligt att skriva om Brynäs nu när spelet funkar.

Mickis: Givetvis skall Brynäs ha en sund instälning till media. Men EN missad intervju skall inte behöva få såna konsekvenser som Expressen gör det till.

Det framgår inte hur pass klar, Karin var när hon ville göra intervjun. Varför skäller han inte på Bäckis? Han var ju lika frånvarande som Månsson om jag förstår saken rätt.

GävleLasse: Vad Karin har skrivit lr inte spelar ingen roll tycker jag. Månsson och Brynäs ska ha en sund inställning till media.

Namtrac: Är det några som håller ihop så är det journalistkåren. Nu blev det en öppning för Magnus att få skriva och berätta vilken helyllekille han är. Från en missad intervju till värsta utläggen att Månsson skulle vara nån slags värsting som hela tiden ser ner på det veka könet.

Faan vilken riddare han är Nyström. Nu får fan Bisset ta ett snack med den lille muppen, annars får JAG ta saken i egna händer och ringa runt till Värstinggänget" i Torshälla. Det finns säkert gott om "misslyckade hockeyspelare som har Canalplus" där med.

Det roliga är ju att den "drabbade" Karin Skogh knappast har öst bra artiklar över oss... Snarare korta notiser där hon belyser redan sönderskrivna fakta.

70 Rodrigues:
Ja, han är ingen lysande skribent kanske. Har mailat honom med ett par åsikter och med lite konstruktiv kritik. Får se vad han säger.

Namtrac: Magnus Nyström är en lika stor pajas som Keb!!

Clubsport: Brynäs Tre Kronor stjärna.... Hahahaha! Hur många landskamper har han spelat?

Helt rätt att Månsson ska be om ursäkt. Det finns en anledning till att regeln om tio minuter efter match existerar. Bra agerat av Brynäs. Det man kan reagera på är Magnus Nyström på Expressen och hans krönika där han beskriver Månsson som polis åt Bäckis och i princip målar upp en bild av Månsson som ett svin. Det intryck jag fått är att Månsson är en duktig hockeyspelare och bra målskytt. Men man kanske inte ska begära för mycket av en krönikör som troligtvis inte sett Brynäs mer än två gånger det senaste året.

Clubsport:
De är känsliga konstnärssjälar de där journalisterna, det finns förmodligen lika många primadonnor i båda lägren... :-)

Månsson var visst lite kinkig mot Karin Skogh på Gävle nyhetsbyrå!
Rätt löjligt att behöva be om ursäkt för en sån struntsak!

Såg Expressens löpsedel när jag var in och handlade och det stog stort något i stil med "Så mobbas Brynäs av TV"
Såg ingenting på Expressen här på nätet så någon som vet vad det var om ? eller har ev länk

65selander: Patrik?.
Ska du på ngn match som du åker från vemdalen ngn gång?:P.
Isåfall så kanske man får köpa en biljett;)

51 Roger: Datorn blir hemma ikväll iaf. :-))

Mot Golfbollen...

Såg Bicek spela turneringen i Soumi,han spelade ilag med "Bäckis och Månsson.Han var grym,placerade sig hela tiden rätt,visste iförväg var "Bäckis" passningar skulle dyka upp.Fungerade även bra defensivt.
Undra om inte Hermansson får flytta på sig,när Bicek kommer.
"Avslöja" Selander,det går inte,finns nog ingen supporter i Sverige eller i Lugano,eller Mannheim,som inte känner igen denna varelse.Alla har nog fått provat hans matchtröja,för att bli fotograferad.Om inte känns han igen bärandes en dator.

wap.hockeysnack.com
Det vänder väl ikväll för Danielsson:-)

Db_04: Naturligtvis menar jag det.Men en poäng är det i varjefall. :)

Portello: Ett mål menar du väll ?

Portello: Ett mål på 9 matcher

Portello: Ett mål menar du väl :-)

Mickis: Ett assist på nio matcher.Kolla länk.

Nån som vet hur det har gått för Nicklas Danielsson i Dif?

70 Rodrigues: Bicek har t.o.m. gjort 8 poäng på 12 matcher om man ska va statistik***!

:-)

70 Rodrigues: Strålande! Alldeles briljant! Utomordentligt kul att läsa!

« · 766496 · »