1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774555 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada

Så blir det ingen "Linkan" show i LA på Torsdag:

"Mot Timrå fick passningskungen Fredrik Bremberg linka av isen i slutperioden med en misstänkt knäskada.
– Tror inte det var så farligt, men han får nog vila några matcher, summerade Särkijärvi."

Linkan linkade av,dagens rubrik imorrn kanske.........;)

Lunkan:

Hehe!
Så är det nog! :)

Det är ju faktiskt något att skryta över i sådana fall.

Gidde: Det är väl inte illa pinkat att ha surfat 53 h sedan i lördags dessutom på arbetstid skål tamefan!

65selander mfl: Saxat från www.adage.com;

"WHAT BLOGS COST AMERICAN BUSINESS
In 2005, Employees Will Waste 551,000 Years Reading Them.

About 35 million workers - one in four people in the labor force - visit blogs and on average spend 3.5 hours, or 9%, of the work week engaged with them, according to Advertising Age’s analysis. Time spent in the office on non-work blogs this year will take up the equivalent of 2.3 million jobs."

Intressant tanke, att samhället ser ut som det gör för att människor förväntar sig att någon annan ska göra jobbet åt dem. En svala, ingen sommar; en Arlbrandt, ingen match..

65selander:

Där kan jag bara instämma!!
Usch!

Fy för sånt!

wap.hockeysnack.com
Gusten/Gidde: Tänk om alla arbetsgivare såg vad folk surfar på under arbetstid så skulle de bli mörkrädda.

Gusten:

Hehe, det var faktiskt inte mina ord (den gången)

;-)

Gidde: "Att jobbet bara är ett annat ställe att posta inläggen på HS ifrån? ;-)"

Om bara chefen visste :)

Gusten:

Så är det nog!
För just arbetsinsatsen var ju inte så anmärkningsvärd tycker jag i alla fall...

Eller menar han bara samma sak som det dryftades i MoDo-boken i morse?
Att jobbet bara är ett annat ställe att posta inläggen på HS ifrån? ;-)

Gidde: Han är stolt över att ha ett jobb :)

74050:

Exakt!

Och julbord har man ju också redan ätit, så vad var det för skryt?!?

65selander: Det är väl inte märkvärdigt med wap?

Efter 53h arbetstid sedan i lördags morse så är det hög tid för att åka hem och byta kläder inför kvällens julbord och wappande. (avd självskryt)

Falken: Nostalgi :)

Måste bara posta den här. Se länk. :)

GävleLasse: Det där känns igen. Visst startas det flera trådar om "samma ämne", men moderatorerna låser "kopiorna" så folk har väl börjat lära sig att läsa innan de skriver.. Det hindrar det dock inte från att gå rätt vilt till emellanåt. Jag rekommenderar ett studiebesök.

Det enda jag alltid har saknat där är en sportboard, men nu är jag ju här, så..

Ambroo: Ja det är det verkligen... Precis som inne på er GB där ni självutnämnda arkitekter har ritat Timrås nya "sjukstuga" ;)

Vi hade vår "epedemi" under lockoutsäsongen nu har nu er...

GävleLasse: Det är kärlek bland fans det!

xal: Ja det låter som en vettig indelning. Fast här skulle urvalet bli de som gnäller och de som gnäller...Skillnaden är på VAD man gnäller.

Person ett gnäller på Boork för att Brynäs har förlorat.
Person två gnäller då på Person ett för att han gnäller.
Person ett svarar med att gnälla på Person två för att han gnäller på honom
Person tre kommer in och gnäller för att han tråd har blivit raderad och tycker att han är orättvist behandlad
Person två kan inte förså att Person ett kan vara så upprörd.
Person ett gnäller vidare.
Person fyra kommer in och lovprisar allt vad Brynäs gör.
Person två får vatten på sin kvarn och fortsätter att gnälla på den som gnällt.
Person tre känner sig utanför men gnäller vidare..

osv osv..

GävleLasse: Ett vettigt initiativ. Jag har några andra forum i ryggen, det tillhörande Sweden Rock är ett av dem. Deras "Message Board" är uppdelad i tre olika avdelningar: Festival/Music Board, Off Topic Board och Köp/Sälj/Byt.

Sålunda hålls de mer eller mindre tokseriösa diskussionerna om musik i allmänhet och festivalen i synnerhet på F/M-delen och "allt annat" på Off Topic. En välbehövlig uppdelning av nördar och idioter, kan man väl säga..

xal: Så här skrev jag...

Det har pågått en debatt länge nu om trådar som inte relaterat till Brynäs eller ens ishockey.
Debatten har ofta renderat i diverse övertramp och jag tror att det är dags att vi styr upp det här nu.

Mitt förslag är att vi tillåter endast EN tråd, dvs den vi har nu (A propósito de nada) för icke hockeyrelaterade inlägg. För att det inte skall röra ihop sig totalt så föreslår jag att man helt enkelt gör ett tillägg när man skriver sitt inlägg.

Exempel:

A propósito de nada

Gusten:Idol2006:
Jo, jag tycker inte heller att idol håller måttet…

Gävlelasse @ Brynäs, Gävle Idag kl. 11:19

Nyordningar har alltid inneburit trassel innan rutinen kommit igång så att säga. Det kommer inte att bli annorlunda här utan det kommer att bli en hel del pip och gnäll från olika håll när inlägg/trådar raderats.

Frågan är hur pass ”hårda” moderatorerna skall vara när det gäller just radering av inlägg. Det kan ju kännas som ”overkill” att radera ett vettigt inlägg bara för att skribenten råkat skriva det under fel ämne. Men samtidigt så är det väl endast ”hårda nypor” som gäller för att driva igenom en förändring.

Jag hoppas att vi kan få igång en diskussion om detta nu så att vi kan få lite bättre stämning här i vår gästbok.

TIKbiff: Vad heter hon.? Jag tror minsann att en sexstrejk skulle vara på sin plats *skratt*

Lysistrate?

GävleLasse: Du vet inte vad du säger..

Hur vill du ha det då, eftersom du uppenbarligen är missnöjd nog att vilja skapa debatt?

TIKbiff: Vad heter hon.? Jag tror minsann att en sexstrejk skulle vara på sin plats *skratt*

GävleLasse:
Då ligger väl BIF närmare till hands ;-)
(fast till och med det är över min döda kropp)
Men min kära sambo skulle nog hoppa och skutta förstås :-)

xal: Här är det fritt fram,...jag gjorde ett försök att få igång en diskussion om hur vi vill ha det här på våran GB...inget intresse!

Så döda på du ;)

TIKbiff: Det e bra det. Själv så har jag inte tid att vara inloggad på dagtid längre. Jag pluggar numera och sitter djupt insjuken i Ohms- och Kirchoffs lagar, delspänningar och och liknande om dagarna...

Så du e inte bitter? Jag antar att Växjö endast får en supporter till den här säsongen. Ernie ;)

TIKbiff: My bad. Jag går under smeknamnet "tråddödaren" i andra forum. Brukar bli bannad förr eller senare.

GävleLasse:
Nä, för jag är in´t bitter

TIKbiff: Är inte du i fel gästbok nu? borde inte du vara inne på tallefjantarnas gästbok och vältra dig i självömkan med de andra?

TIKbiff: "Tänk att eran sida här på HS nästan dör ut när GävleLasse inte är inloggad".

Svar till sign. "Silence is golden"

AD:
Hur kan du tolka det som att han skulle vara sugen på att återvända?
Han trivs ju BÄTTRE i DIF?

Men du har rätt i att det inte var något vidare rykte ;-)

Tänk att eran sida här på HS nästan dör ut när GävleLasse inte är inloggad

Det finns olika sätt att "njuta av tiden" på. Man kan ju t ex mogna en aning, förändra sin attityd, rida på sin puckhunger och göra det bästa av situationerna som uppstår. Att förvänta sig att stekta sparvar ska flyga in i munnen på en bara för att man gapar är snorvalpsgöra.

Nicklas Danielsson intresserad av att återvända..?

"Skillnaden på tiden i Brynäs och Djurgården är inte gigantisk, men klart märkbar för Nicklas.
– Nu får jag mycket större förtroende och spelglädjen är tillbaka. På bänken i Brynäs var hockey nästan bara tråkigt. Jag blev utlånad till Almtuna någon match här och där, jag fick ingen trygghet. Första året fick jag spela jättemycket, andra nästan bara i J20. Jag fattade ingenting och vågade inte ifrågasätta. Ingen pratade heller med mig. De var förbannat dåliga på att hantera unga spelare. SEN KOM LEIF BOORK SOM VERKAR HA STYRT UPP EN HEL DEL.

I Djurgården trivs alltså Nicklas betydligt bättre.
– Jag får inte jättemycket tid här heller, men den tid jag får njuter jag av. För mig är det ändå ett steg framåt i utvecklingen."

Taget från DIFHockeys hemsidan, egentligen inte det bästa ryktet men nu är det så dålig fart på forument ändå :)

Anemyr:
inte ett inlägg av GävleLasse sedan igår - Dåligt
;-)

Inte en nyhet på BIF's hemsida på en en vecka - Dåligt!

Maskenstam skulle man kunna säga

BFG: Undrar vad dom pôjkarna tycker om IF Elfsborg? Dom är ju en smula missunsamma mot allt och alla som inte dyrkar AIK....

BFG: Ha ha ha, Masken är verkligen nutidens Raskenstam!

BFG:
Det ruskiga är ju att grabbarna på sverigescenen brukar ha rätt bra koll...
Då förstår man varför spelaren ifråga väljer att fly landet ;-)

Bissett19: Gå in på Sverigescenen.com...Där står det ett litet rykte om att "masken" varit i farten igen...

Yuck, Fundamentals:
Ner i Allsvenskan med julprylarna igen!

Fundamentals: Skit i att bränna bocken,fram med motorsågen,såga ned träden,drar ur pluggen till slingorna o sist men inte minst,spöa Masken som sitter i almarna o spanar på spelarfruar.

Appropå stjärnor, vad är det för en limsniffande räkodlare som har juldekorerat almarna(?) på stortorget?
Blåa ljusslingor och vita fyruddiga stjärnor!!!
Uh, nån mer än jag som får taskiga vibbar?
Har vi en infiltratör i vår fina stad?
Vad blir nästa steg? Världens största dalahäst på Rådhustorget?

Bissett19: Tre-Kronor STJÄRNA?. va fan, snarare Kärna

Bissett19: Då kan man väl säga att det är kalkat för den gode Jonas.

Någon "Tre Kronor-stjärna" blev han aldrig. Kanske en kommande "Div I-stjärna"?

Tydligen har han uppenbara problem med viljan.....

"Tackla Soling" (Niklas Wikegård Ceska-cup 2005)

Bissett19: Jojo så kan det gå när man inte har det mentala ;-)

Bissett19: han dyker nog upp i väsby lagom till playoff

TIKbiff: Vad ska Mimmi göra nu om Reine ska ta timeout? Åka till fjällen med Selander?

Bissett19:
Trekronor stjärnan tar timeout *asg*
Ja du, Expressen kan göra en stjärna av vad som helst tydligen.

« · 803610 · »