1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775306 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Gidde: Med tanke på den nuvarande nivån härinne kan du nästan obemärkt slänga in en "Inför Let´s Dance" nu...jag vet att du vill Gidde...kom igen ;)

Go Gidde Go Go

claesw: Tack detsamma.

,)

Metal Guru:
Man är aldrig så vis och erfaren som när man är 23, jag minns märkligt nog det...

xal:
Det märks att du är en alert och snabbtänkt figur...och kvinna!!

Metal Guru: Bara dumma människor slutar knulla vid 23 års ålder.

Dessutom borde det vara strategiskt smidigare att få spelarfruarna ointresserade av Masken, så att spelarna kan koncentrera sig på HOCKEY istället för på what's-his-face som tränar dem. Kvantitetskvalitet.

Gidde:
Eller att de trillat av efter för många resor med Tallink.

(sorry, moderera bort mig NU!)

claesw:

Jag hoppas och tror att han menar att han blivit en trogen och stadgad man?

Metal Guru:
Slutar man knulla runt vid 23, eller missförstod jag...

Isåfall har ju världen blivit galen, det är aldrig för sent vettu.

xal:
Inte ett dugg. Vid min ålder har man gjort sitt i den branschen. (fyller 23 om en månad)
Jag tänkte mer på att stämningen i laget kan äventyras om verksamheten blir för omfattande.

Metal Guru: I take it you know what he's made of, then..

Vad bryr du dig om Masken knullar runt? Svartsjuk?

xal:
Eftersom det inte hindrar den promiskuösa verksamheten hos, ja (ehrm), låt oss kalla honom Lillmasken.

Jompe: Kanske avkomman från varje sådan ohelig allians, lite hockey borde det väl ändå finnas kvar i hans annars så urvattnade gener?

Metal Guru: Eftersom?

Gidde: Jag hoppas du refererar till Masken.

Flynt: Hur mycket tycker du att det är rimligt att han betalar klubben för den verksamheten?

Metal Guru:
Vi kanske kan anställa honom till att "flörta" med motståndarlagets spelarfruar/döttrar/cheerleaders/hejarklack.../farmödrar, alltid lär det ju reta någon.

Metal Guru:

Eller så förstår han inte ens vad du avser..
Hur går det med cheerleaders då? ;-)

xal:
Jag är rädd för att din lösning missar målet.

Metal Guru: asg

Flynt: Tornberg nja ser då hellre Daniel Broberg i AIK.

70 Rodrigues: Det är roligt nästan jämt. I synnerhet när du är inblandad på något vis. :)

xal: Här har ni kul märker jag :-)

Metal Guru: Man skickar dem på "Skaffa sig en egen hobby"-kurs och förbjuder dem att se amerikanska dagtidssåpor.

Flynt:
Intressant tanke med Masken i Brynäs!

Hur har du tänkt att lösa spelarfruar-frågan?

GävleLasse: Vilken skön typ! Man ska inte skämmas för att man råkar jobba ihop med Silvermannen. :)

Det blir inte så jädra mycket säng efter en förlust.. Spelar ingen roll vad jag gör, jag kommer alltid finna mig brädad av ett koppel svettiga, håriga karlar med susp.

Fundamentals:
Ni må håna och häckla mig, jag är ändå fast övertygad om att det handlar om rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle. Uppenbarligen så misslyckades Leksand kapitalt med att kombinera dessa tre variabler när man tillsatte Masken. Därmed inte sagt att han skulle göra ett dåligt jobb i Brynäs.
Sen tror jag benhårt på en "ny" coach (om nu Boorken inte blir kvar) och inte en av alla dessa gubbar som har horat runt i snart varje elitserielag (Luckner, Bäckman, Mårts etc.) och då är Tornberg, tycker jag, ett intressant namn.

xal: "Kränger jag på mig en barnstorleksoverall i valfritt superhjältetema ser jag ändå bara ut som TransvestitFantomen"

Guran har du ju hittat i alla fall ;)

xal: Det är inte lätt att bli spammad av en miljon neggo-sms så fort det går Brynäs emot...Jag har viss förståeöse för din situation... Jag slipper ju i alla fall dela säng med honom ;)

På tal om planeter så får mig det att tänka på en anekdot från min tid i Eskilstuna.

Jag och en kompisgäng stod på fristadstorget och snackade skit när ett i Eskilstuna väldigt välkänd "orginal" kommer gåendes helt uppslukad i en högljudd diskussion med sig själv. Det slutar med att han stannar till vid vår lilla ring och kliver in i mitten på densamma och med ett förmanande finger i vädret utbryter:

- En sak skall ni ha jävligt klart för er. Den här planeten glömmer jag ALDRIG!

Gusten: Den medlidande blicken följt av ett "naaaw" är ett tecken på att man träffat helt rätt! Jag är lite avundsjuk. Kränger jag på mig en barnstorleksoverall i valfritt superhjältetema ser jag ändå bara ut som TransvestitFantomen.

Lila tights och en häst som heter Hero är iofs jävligt ga.. tjejigt.

Gidde: Den kanske kom ut 85 i övriga Sverige, den hade VHS-släpp hösten -99 här ;)

GävleLasse: Det enda jag (miss)brukar är Rodrigues. Planetfrågan skulle jag kunna svara på, men då måste jag tyvärr döda dig efteråt. *ler snällt*
Det är för min egen skull jag gramsar om det här. Försök själv föra en vettig konversation med Apan efter en medioker match, vetja. ,)

Gusten:

1985 var du som tur är inte så gammal i alla fall ;-)

Eller var det förra veckan du hyrde den?

:)

xal: Nu blev jag lika orolig för dig som den lokala videouthyraren blev för mig när jag stegade in i en stålmannendräkt i barnstorlek för att hyra Rocky 4.

Den där medlidande blicken följt av "naaaaa" är inte att leka med ;)

xal: Nu tror jag på allvar att du sniffat för mycket skidvalla under dina tidiga tonår. Är det säkert att du är från den här planeten överhuvetaget.

Underhållning på högnivå, på Min ära :)

Bara Sudden som fattas nu. 100 meter krabbkött förra veckan, parallellyoghurt dessförinnan, botanisk thai-boxning med foul för slag under pistillen. Sågs senast coucha Enskedevesslorna i Skäggrodel och har 3,7 kg chokladmedaljer i garderoben, alla från VM i taxibus. Ni minns väl Alonzos grekmacka, då han blockerade fem filer, en bussfil, två cykelbanor, nedfarten till Söderleden och dessutom gick ut och rökte? Ett snitt på 4,5 grova trafikförbrytelser i minuten meriterar vem som helst till BIFs jävla korpbandy.

Seså, lite plingpling, tack. Annars ska jag fanemej uppfostra varenda unge jag kommer över till TIKare.

70 Rodrigues: Problemet med Flemming är att han tjänar för bra redan. Fast med han i rodret så kan man nog räkna med att det dyker upp talangfulla spelare från andra sidan pölen.

Är fortfarande tacksam att han ledde Brynäs igenom KS. Laget hade ju inte det bästa självförtroendet i slutet av serien

Dom som vill ha Masken till Brynäs bör överväga att gå till företagshälsan. Har för mig också att Masken har sagt något om att Brynäs är dom sista hans skulle befatta sig med. Det var ifs under den tiden Leksand var ett ES-lag :-)9

Flynt: Masken! Nu får du väl ta och sjukskriva dig.

70 Rodrigues: Hellre John Wayne & Ian Flemming än Challe & Thornberg ;)

Gusten: Wayne Flemming

Flynt: Tornberg är en fjant, nästan omöjligt att genomlida en sändning när han figurerade i OS och Hockeykväll.

Masken...scouting...nu räcker inte en stor portion ironi till...jag skiter i att ens försöka...mållös...

Håller dock med om det sista ;)

Gusten:
Jag anar en stor portion ironi i ditt inlägg, är inte det lite väl 90-tal!? :-) Jag är dock gravallvarlig när jag föreslår Tornberg som coach, han verkar rätt så tuff och tydlig i sina idéer och det han har åstadkommit med VIK är inte fy skam, har vi tur så kanske han tar Patric Berglund med sig!
Jag skulle heller inte tveka till att ta Masken i mina förlåtande armar, det finns säkert nån syssla för honom i föreningen (scouting), att han sänkte Leksand skall väl snarast ses som en merit i CV:n.

Flynt: JAA Tornberg som headcoach, Challe som assisterande. Sen kör vi Bergkvist som VD och Masken som sportschef

Bollen lägger väl kanske inte bara hos Brynäs. Boorken kanske känner att han har bränt allt sitt krut efter denna säsong och då spelar det nog ingen roll hur mkt pengar som erbjuds. Skulle inte förvåna mig om han dyker upp i Leksand, pendlingsavståndet mellan Sollerön och Leksand är ju lite behagligare.
Varför inte ta kontakt med Herr Tornberg, ge honom en chans att försonas med Brynäs och tvätta bort de dåliga minnena.

wap.hockeysnack.com
Wikegård??Nu har det brunnit i skallen hos vissa I GB:n!Låt blondinen sitta kvar hos Jihde.Förläng med Leffe.

Jompe: Boorken är bra men problemet är väl att Boorken inte tittar utomlands efter bra spelare ;-)

Ge Boorken ett år till om han inte får ett sportchefsjobb så länge Sjödda tänker kuska omkring mes ES-cirkusen. Vill ha kvar Boorken i Brynäs på något sätt.

Wikegård kommer inte hit och till Challe så säger jag lycka till i Timrå fast du förnekar det. Bara glad att han inte dyker upp i Brynäs tränarställ.

Gusten:
xxx SYNTAX ERROR - Challe "failed abortion" Berglund. FATAL ERROR xxxxx

sylf: Skärpning, varför skall vi sätta en clown i båset? Clowner är roliga på avstånd låt Wikegård fortsätta dominera??? i sin dressin.

Clarence: Du ålar dig ju som en strippa på Kiviks marknad. Först trodde, eller visste, du att det skulle bli kvalserie för Brynäs. Sen lär det gå åt helvete framöver, starting tomorrow. Men Boork måste vara kvar "efter allt han åstadkommit den här säsongen." Skulle vara kul att du menar att han åstadkommit.

Jag menar att Boork har åstadkommit en otrolig massa i Brynäs. Nu är det ordning på torpet och tränare bestämmer. Men det finns argument både för och emot att fortsätta med honom. Kanske är Boorks stora styrka att kunna rycka in och städa upp i klubbar i förfall, men vinner man SM med Boork?

Yes, sylf, Wikegård. Ta hem Gävlepojken och ge honom två år i Brynäs innan han återvänder till Jidhe, konsulteriet och sofforna.

sylf:

1. - Boork, Kronwall och Nordqvist
4. - Wikegård
28. - Lückner,Kenta mfl
*ERROR* - Challe

Clarence: Amen!!!

sylf: Boork ska vara kvar i Brynäs. Så är det bara. Det är bara korkat att överhuvudtaget överväga ett tränarskifte efter det Leffe åstadkommit den här säsongen.

« · 828860 · »