1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776036 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Men uppenbart är inte Sjödda nöjd med det bud som Sundlöv gett honom.. Då skulle väl kontraktet vara påskrivet redan..."

Som vi säger i branschen: "Ett utgångsbud är lika med inget bud..." ;-)

Huge: Men uppenbart är inte Sjödda nöjd med det bud som Sundlöv gett honom.. Då skulle väl kontraktet vara påskrivet redan...

Huge: anledningen till att jag upplever dig som obstinat i frågan är att du först menade att jag byggde mina teorier efter att jag läst artikeln. En slags efterkonstruktion så att säga. Men nu hade jag ju redan skrivit om mina teorier som jag har visat här när jag "citerade mig själv"

Om jag då har läst eller inte läst artikeln är i så fall ganska oväsentligt då jag endast konstaterade att mina farhågor jag skrev om den 26/4 var rätt. Och således var inte mitt inlägg på något sätt färgat av vad som stod i artikeln. Jag har redan redogjort för dig via PM att jag skummade igenom igressen på artikeln innan jag skrev mitt inlägg. Alltså, inte läst själva artikeln.

OM nu det som står i tidningen är sant... aftonbladet har ju hittat på nyheter förr ;)

GävleLasse: Ja, jag utgår ifrån att man kommer överens ifall båda parter är nöjda.
Det brukar liksom vara det normala...

GävleLasse: "I och med att jag hade rätt så måste ju du ha fel, du brukar ju aldrig hålla med om det jag skriver."

Det handlar öht inte om vem som har rätt eller fel.

Jag har aldrig förnekat att du sannolikt har rätt i att det är lönen som är den huvudsakliga knäckfrågan.
Det handlar ju om min undran över ditt ordval, när du skriver att "det var som jag trodde".
Genom att formulera sig på det viset, så får man ju intrycket att du måste ha fått reda på ngt som du tidigare bara antagit, och att du fått reda på detta genom att ha läst artikeln.
Annars finns det väl ingen anledning att skriva "det var som jag trodde"?

Och då blir man ju än mer undrande över att du kan konstatera att "det var som jag trodde", när du påstår att du aldrig läst artikeln?

Jag har försökt påvisa att det tydligen handlar om problem med formuleringen eller att vi på något annat sätt missförstått varandra.

Du påstår bara att jag är obstinat och att jag bara bemöter det triviala.
Ja, i just det här fallet så blev jag ju tvungen att bemöta "det griviala", iom att det ställde till det hela och gjorde att det blev missförstånd.
Eller så är det så att du klantat dig och inte vill erkänna att du är snett ute eller har formulerat dig mystiskt?
Säg det då, istället för att komma med dösnack om att jag bara bemöter trivialiterer och petitesser.
Jag svarade och har i övrigt svarat sakligt och med argument på exakt allt det som du i övrigt påstått i de inlägg vi talar om.

Huge: "Och det verkar ju som att båda parter är väldigt måna om en förlängning."

OM priset är det rätta ja.

GävleLasse: Jag är inte heller ngn nostalgiker som anser att Sjödda är oersättlig.
Men om man väger in alla aspekter så känns det som att 1 ytterligare år på isen är det bästa för båda parter.
Och det verkar ju som att båda parter är väldigt måna om en förlängning.

Huge: I och med att jag hade rätt så måste ju du ha fel, du brukar ju aldrig hålla med om det jag skriver.

"Ja, det är en trivial sak och det har jag heller aldrig förnekat."

Men ändå är det de enda som du bemöter. Sedan snöar du in och djupanalyserar den faktiska innebörden i orden "Tror" och "antar". och på så sätt undviker du sakfrågan..

Det är inte sällan du är mer än lovligt obstinat.

GävleLasse: Ja, det är en trivial sak och det har jag heller aldrig förnekat.

Men eftersom du skriver att "det var som jag trodde", så blir man ju nyfiken på VAD det var som bekräftade det du trodde, dvs att det var enbart lönen det gällde?
Jag antog att det var artikeln som bekräftade det du trodde, men iom att du sen säger att du inte läst artikeln innan du skrev inlägget, så blir det ju än mer mystiskt.
Därav min undra.
Som sagt: big deal.

Och vad är det jag haft fel i?

Stigsson: Ändå är Sjödda en väldigt populär spelare bland domarna. Det kanske känns lite ovant för domarna att bli tilltalade på svenska efter att varit och dömt i Mora...

Huge: Ja genom att skumma igenom igressen.

Vad är det viktiga i sammanhanget. Det faktum att jag hade rätt i mina antaganden eller det faktum om jag hade eller inte hade läst det som stod i dagens aftonblad?

Det är ju uppenbart att du endast letar fram triviala saker för att dra bort fokus från det faktum att du hade fel.

GävleLasse: Han blir väl trött i käkarna av allt snack med domaren när han är på isen så han måste vila käften också när han är i båset?

GävleLasse: Jag tror att du missuppfattat det hela och att vi talar om olika saker.
Så här skrev du förra veckan:

" tjugo8: Jag kan tänka mig ett scenario. Sjödda har varit väldigt tillmötesgående när det gäller lönen under ett antal år nu just på grund av brynäs dåliga ekonomi, nu har man fått igång en positiv trend och Sjödda vill ha lite kompensation för alla år av löner som varit under hans marknadsmässiga lön. Något jag till viss del unnar honom.

GävleLasse @ Brynäs, Gävle 2007-04-26 10:10"

Alltså ett tänkbart scenario där du ANTAR att så det är så det ligger till.

Idag skriver du att "det var som jag trodde" Typ....
Dvs att du nu måste ha fått reda på ngt som du tidigare bara antagit.
Och just artikeln i Sportbladet uppfattade jag som denna bekräftelse, iom att Sjödda där rent konkret uttalar sig och att det var hans ord som alltså var befkräftelsen.

Huge: Jag vill hävda att Sjödda inte är oersättlig som kapten, långt ifrån.

jag sitter som bekant precis vid spelarbåset och ser vad som händer där. Sjödda brukar mest sitta och sura eller prata med bänkgrannen när han borde peppa och mana på sina lagkamrater. På plan då? jo man kan ju visa vägen på plan med. Men även där tycker jag att han gör för lite väsen av sig. Det är för sällan han verkligen kliver fram och visar vart skåpet skall stå.

Så på den biten är jag inte ett dugg orolig. Där har vi spelare som kan ta över.

GävleLasse: "Där var det jag som kanske uttryckte mig lite konstigt. Det jag menar är att han vill att Sundlöv skall ha hans tidigare tillmötesgående i åtanke när han ger lönebud."

Ja, det låter som sagt betydligt rimligare med tanke på Sjöddas generella framtoning som person.
Naturligvis så är tidigare insatser en del i hans argumentering för högre lön, men det absolut väsentligaste är nog att han får en marknadsmässig lön för det han presterat senaste säsongen.

När det gäller Sjödda så handlar det ju om så mkt mer än bara lönen och det han tillför rent speltekniskt. Dessa bitar går nog att ersätta på ett relativt bra sätt, men hjärtat och ledargegenskaperna på alla plan blir det betydligt svårare att ersätta.
För att inte säga omöjligt.

Huge: Jag har såleses INTE byggt mina argument på det som tidningen skriver idag...

Huge: tjugo8: Jag kan tänka mig ett scenario. Sjödda har varit väldigt tillmötesgående när det gäller lönen under ett antal år nu just på grund av brynäs dåliga ekonomi, nu har man fått igång en positiv trend och Sjödda vill ha lite kompensation för alla år av löner som varit under hans marknadsmässiga lön. Något jag till viss del unnar honom.

GävleLasse @ Brynäs, Gävle 2007-04-26 10:10

Huge: "Dessutom så känns din teori om att han skulle ha begärt retroaktiv ersättning sas för de år han isf skulle ha spelat för en alldeles för låg ersättning, som lite konstig."

Där var det jag som kanske uttryckte mig lite konstigt. Det jag menar är att han vill att Sundlöv skall ha hans tidigare tillmötesgående i åtanke när han ger lönebud.

GävleLasse: Ja, att Kronwall är en duktig back stämmer nog, men enligt min mening ngt överskattad.
Jag tycker inte att han besitter samma konstruktiva spelegenskaper som Sjödda gör och den backtypen måste isf ersättas med en likvärdig.
Nu blir det ju nästan omöjligt att isf ersätta Sjödda med en fullt likvärdig, då det även handlar om andra saker än det rent speltekniska.
Det är bara att hoppas att man kommer överens.

"Dages inlägg skrev jag INNAN jag läst vad som stod i aftonblaskan."

Lite svårt att tro på det när du skrev så här:

"Ja Sjödda vill ha en marknadsmässig lön, precis som jag förutspådde."

Jag uppfattar det som att du alltså måste ha läst ngt eller hört ngt som bekräftar det du tidigare förutspått.
Och det borde isf rimligen ha varit artikeln i Sportbladet som är bekräftelsen.

Hur kan du isf påstå att du inte läst artikeln INNAN du skrev inlägget?
Jag får det inte att gå ihop. :-)

claesw: Det beror ju givetvis på bad han kräver. Det jag menar är att man kan unna honom en löneökning som ligger i paritet till vad backar av hans kaliber tjänar.

GävleLasse:
Till hur stor del unnar du honom det...vagt så det förslår.

Ska han få vad han kräver eller inte?

Huge: Jag fick leta en stund men den som söker....

tjugo8: Jag kan tänka mig ett scenario. Sjödda har varit väldigt tillmötesgående när det gäller lönen under ett antal år nu just på grund av brynäs dåliga ekonomi, nu har man fått igång en positiv trend och Sjödda vill ha lite kompensation för alla år av löner som varit under hans marknadsmässiga lön. Något jag till viss del unnar honom.

GävleLasse @ Brynäs, Gävle 2007-04-26 10:10

Huge: rent spelmässigt så är han en duktig back. Hurvida hans ledaregenskaper är bra eller dåliga vet jag inte.

Jag kan tala om för dig att jag skrev ett liknande inlägg om Sjöddas löneförhandling i förra veckan.

Dages inlägg skrev jag INNAN jag läst vad som stod i aftonblaskan.

GävleLasse: Vilka egenskaper tycker du att Kronwall har, som isf på et fullgott sätt skulle kunna ersätta det vi tappar genom Sjöddas ev frånfälle?

GävleLasse: Mycket skrik för lite ull.
När jag skrev mitt inlägg så hade jag inte läst dagens nätartikel om saken, och naturligtvis så är det mest troliga att det till absolut största del handlar om pengar.
Det kunde DU ju inte gärna ha vetat (att jag inte läst artikeln alltså), men du är iaf rätt så gullig när du överreagerar och går upp i falsett... :-)

När har jag kallat Sjödda för utpressare?
Jag har ju tvärtom sagt att jag har svårt att se honom försöka kapa åt sig en oskälig lön genom att begära en orimlig höjning.

Dessutom så känns din teori om att han skulle ha begärt retroaktiv ersättning sas för de år han isf skulle ha spelat för en alldeles för låg ersättning, som lite konstig.
Sjödda har ju alltid talat sig varm för klubben, trots att det gått tungt både ekonomiskt och sportsligt.
Jag tror tvärtom att han mkt väl insett att hans lön har stått i paritet med vad klubben kunnat erbjuda under de tuffa åren, och att han därför nu i efterhand inte heller bör komma och kräva retroaktiv ersättning sas.
Det känns som att detta, i mina ögon ngt osannolika scenario, inte passar ihop med Sjödda som person, då han hela tiden talat sig varm för klubben i alla år.
Att han nu däremot kan begära en kraftig löneförhöjning när vi kommit på ekonomisk grön kvist igen, är ju en självklarhet.

Jag ser som sagt även jag Kronwall som ersättare, men inte till Sjödda, och det var det saken gällde och det var det jag också skrev i mitt förra inlägg.
Hade du inte varit så uppjagad, så hade du nog sett detta och inte behövt beskylla mig för att inte ha ngn egen åsikt i frågan.
Du hade isf även sett att jag anser att det bara är att slanta upp det Sjödda begär.
Och notera: det säger jag INNAN Boork vare sig personligen eller via media sagt ngt om saken.

Gusten: Du kan ha två tält, ett för medlemmarna i Camp Brokeback och ett för icke medlemmar. Jag förstår ju givetvis att vissa vätskor i dunk kommer att ha ett högre dl-pris ;-)

ps/kommer "Snuten" att uppträda på kvällen?

65selander: det någon kontrakterad spelare i Brynäs som vill riva sitt kontrakt och gå till Frölunda kanske:-)

65selander: "Se till att fixa tält så att vi har någonstans att bo"

Aha du vill bli medlem i klubben ändå?

Gusten: Du får nog vänta tills lördag ;-)
Se till att fixa tält så att vi har någonstans att bo under cupen i Leksand i augusti. Det är väl krypavstånd mellan Orsa och förorten? ;-)

65selander: efter lunch? ;)

GävleLasse: Vänta tills jag blir full igen och fråga då ;-)

65Selander: ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka *viftar med armarna som en kyckling* ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka-ka!

Kom igen nu, har du sagt A får du säga B.

Kompensera nu för alla oförståeliga fyllewap du skickat..

Alla ropar till Selander:

Chicken!!

Huge: Som vanligt skall du givetvis övertolka det jag skriver och skriker efter källor, något du själv knappast skämt bort oss med här. Då är det generella bedömningar som du själv knåpar ihop. NYANS!.

Vad tror du själv att en kontraktsförhandling handlar om. Är det inte lönen som diskuteras så är det säkert så att Sune har hittat ett knipe träklubbor från 70-talet som Sundlöv nu kräver att Sjödda skall använda. Dög de år våra storbackar då så duger de åt Sjödda...

Skämt åsido.

Brynäs har gett ett bud, och Sjödda har lagt in sitt. Det handlar helt säkert inte om något annat än lönen och eventuella bonusar. VAD skulle det annars handla om?

Om du tar hänsyn till NÄR Sjödda kom tillbaka till Brynäs och hur det ekonomiska läget sett ut sedan dess så kan man ganska enkelt räkna ut att Sjödda "ställt upp" och spelat för en lägre lön mot vad han kunnat få i någon annan klubb. Nu har Brynäs bättre ställt och har positiva prognoser om framtiden och Sjödda söker nu kompensation för sin uppoffring. Att du ser honom som utpressare för det tycker jag bara är ett befängt påhopp. Han har ställt upp för klubben under prövande tider. Nu HAr Brynäs pengar och borde således vara lika tillmötesgående som han varit under alla år.

Men det är precis som du säger, inom rimliga gränser. I och med att jag inte har en aning om vilka summor det handlar om så slänger jag alltså ut funderingen på om det är värt att satsa dessa pengar på Sjödda eller om man ska satsa på en yngre back som man kna behålla fler säsonger.

I och med att Kronwall troligen kommer hem och är en back som har provat på spel i Brynäs med väl godkänt resultat så ligger det väl ganska nära att man som supporter vill se honom åter. Men du väntar säkert på vad Boork säger, eller uppges ha sagt i media innan du bildar dig en uppfattning. Du kan ju absolut inte sticka ut hakan och ha en åsikt innan Boork sagt sitt.
Citera nu inte en del av mitt svar till dig utan bemöt HELA inlägget.

Alla: ang ryktet så får den som gav mig det skriva om det, han är inloggad då och då. Sorry, skulle inte ha nämt det.

Huge: "Sen begriper jag inte varför alla är så otroligt inne på Kronwall.
Besitter han verkligen de ledaregenskaper och spelskicklighet som isf måste ersättas?"

Jag håller verkligen med dig här. Jag ser gärna Kronvall i Brynäs men inte som ersättare åt Sjödda. Det behövs någon med rutin och ledaregenskaper.
OM Sjödda sticker(slutar) blir DJ vår äldsta och mest rutinerade back. Något som ger honom ytterligare kvalifikationer till en givenbackplats, något jag inte ser som önskvärt. Jag ser gärna Tärnström som ersättare, men i så fall på minst ett två års kontrakt så det skappas lite stabilitet och kontunitet. Risken finns annars att han drar vidare efter ensäsong så fort någon annan viftar med ett tjockare lönekuvert.

65selander: "hörde ett till rykte igår men det får någon annan skriva om."

Öppna käften nu gubbajävul........:)

GävleLasse: "Ja Sjödda vill ha en marknadsmässig lön, precis som jag förutspådde."

Har du ngn tillförlitlig källa som säger att det enbart handlar om hans lön?

Skulle det däremot enbart handla om lönen så är det väl bara att slanta upp vad han kräver, inom rimliga gränser förstås.
Men jag har djävligt svårt att se Sjödda agera utrpressare och begära en hutlös lön, som han vet att klubben inte kan betala.
Det känns mer som att det handlar om andra saker än enbart lönen.

Sen begriper jag inte varför alla är så otroligt inne på Kronwall.
Besitter han verkligen de ledaregenskaper och spelskicklighet som isf måste ersättas?
Han känns mer som en rätt så enkel och okomplicerad backtyp som inte är i närheten av Sjöddas konstruktivitet i spelet.
Nog måste det väl isf finnas bättre alternativ, ifall det "otänkbara" inträffar?

65selander: Va inte en sån där jävla effektsökare ala Ambroo som säger A men inte B. Ut med språket eller håll käft till att börja med din gamle tok!

65selander:" hörde ett till rykte igår men det får någon annan skriva om"

Nu får du väl ändå berätta??

Glömde en viktig sak i denna mening "Sjödin kommer inte spela för oss nästa år" Skulle stått "Jag tror inte att han spelar för oss"

Nä ge Kronwall Sjöddas kosing och lite till. då blir Rackham glad också :-)

GävleLasse: Håller med om allting ang Kronwall men att vi har köpt grisen i säcken ang finnarna vete gudarna, vi har ju inte sett dom spela ännu ;-)

Sjödin kommer inte spela för oss nästa år, hörde ett till rykte igår men det får någon annan skriva om.

70 Rodrigues: Ja Sjödda vill ha en marknadsmässig lön, precis som jag förutspådde. Frågan är hur mycket han är värd. Det gäller EN säsong så frågan är om man inte ska satsa dessa pengar på en yngre klassback. Kronwall tror jag skulle tillföra mer.

Det som ligger Brynäs lite i fatet är denna ständiga separtionsångest man har med gamla spelare.

+ Sjödda är gammal i gården och vi vet vad vi får.
- Sjödda är gammal i gården och lär inte bli bättre den här säsongen.

Skall man satsa långsiktigt så är det bättre att försöka få in en kille som Kronwall på två år. Det är en spelare man testat och "känt på", så man köper ju inte grisen i säcken som man gjort med Kankaanperä och Hietanen.
Speeden är även det något man får titta på. Med tanke på att vi ser ut att få en väldigt skridskosvag centerbesättning så kanske man skulle försöka få in lite speed på backen... Kronwall är snabbare än Sjödda.

Bäckströms betyg från matchen igår:

19) Nicklas Bäckström ++
Vi väntar, väntar och väntar. Men genombrottet kommer inte. Några bra dragningar, men var är supermatchen, Nicklas?

Brynäsarna har producerat igen. Nu mot Tyskarna (just nu 3-5)

23.503 - 2 EQNorway10. SPETS, Lars Erik
 (8. HANSEN, Mads)
 (24. ANDERSEN, Jonas)

Gidde: Idol spelar i en helt annan liga :) BB och ryska maffian är sekundärt

70 Rodrigues:

Du glömde att Gusten även kan lägga till Idol-expert i sitt CV ;-)

Gusten: Fan gosse, så du är både BB proffs och proffs på ryska maffian :-)

70 Rodrigues: Typiskt ryska maffian

« · 879751 · »