1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776315 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Peja: han har ju inget spelarmaterial att jobba med... halva laget är ju pensionärer...vem ska göra det då....... brendl.... ensam.....

Huge: Fortsätt du och lev i en värld där Boork inte gör ett enda misstag trots att Brynäs torskar 7 raka.

Peja: Ja, fortsätt du och lev i den villfarelsen...

sylf: åxå tur eller otur att du har en 42 tums TV, för då kommer ju BIF:s tabelläge åxå med i rutan!:)

Boorks favoriter kommer att dominera ikväll, som dom har gjort på slutet. Antingen i fel bås eller i fel zon men alltid i fel klubb!!!!!

Danielsson,DJ,Sunken,Spets, och Zeb McKarlsson, gå i fängelse utan att passera Gå!

Huge: Nej, det är inte jag som har skrivit den, men han har ju rätt i allt han skriver.

oraklet: hahaha du är rolig du

Edit** Grejen är bara att du försöker nedvärdera andra personer när du själv skriver väldigt mycket fel :)

Skulle stå: Grejen är bara att du försöker nedvärdera anda personer när du själv har väldigt fel i dina värderingar ibland.

Huge: Det du hela tiden försöker göra är att sitta och nedvärdera personers åsikter som "wannabes", "det du skriver är ett stort skämt" osv osv.. Att du inte försöker bli någon ny Wennerholm stämmer säkert för den mannen gillar jag inte. Men å andra sidan så sitter du ju här inne och skriver en massa.. En del rätt en del riktigt fel.. Men å andra sidan skriver alla andra också mycket fel. Grejen är bara att du försöker nedvärdera andra personer när du själv skriver väldigt mycket fel :)

mattiaskarlgren: "Och vad är det som gör dig så perfekt Huge att du inte är en Wennerholmwannabe från en supportersajt?"

Ingenting.

"Det är ju precis det du är.. med egna värderingar som ibland är rätt och ibland fel."

Håller med.

Frånsett att jag inte skriver några krönikor i ngn sajt och därmed inte har några ambitioner att bli nån ny Wennerholm, så stämmer det du säger.

Vad ville du ha sagt egentligen mer än ngt vi inte redan vet: att alla har rätt att uttrycka sin åsikt/kritisera andras åsikter och att ingen är perfekt, vare sig jag eller nån annan.

rackham: Ja, man vet aldrig.
Det kan bli en dag fylld av manodepressiva reaktioner.
Förhoppningsvis är det jag som får sista skrattet ikväll.
Och det av helt andra orsaker än det komiska alstret...

rackham:

Då skrattar han nog ännu mer.

Huge:

Kanske en ev 8 åttonde förlust på raken kan hjälpa dig...

Efter att ha läst krönikan igen slutade det med att jag började skratta.
Frågan är ifall jag kan återhämta mig under dagen?
Tveksamt...

Huge: Sedan det här med krönikan som Peja skrev så är klart att den är bra. Vad är det som inte stämmer? Och vad är det som gör dig så perfekt Huge att du inte är en Wennerholmwannabe från en supportersajt? Det är ju precis det du är.. med egna värderingar som ibland är rätt och ibland fel.

Huge: 70 Rodrigues: I fallet med Boork att gå ut och erkänna för media är jag mer inne på Huges linje. Det blir för stora rubriker. det blir rubriker på fel sätt. Det kommer hänga ut honom rätt ordentligt. Sen tror jag eller rättare sagt spelarna i detta fallet vet ju att Leffe gjort fel så jag tror inte han behövt erkänna något men har han det så är det ju bra.

Peja: "En bra krönika" ??

Du skämtar väl, hoppas jag?

Frånsett att du gör reklam för dina egna ord (misstänker starkt att det är du själv som skrivit krönikan) så är innehållet och analysen av läget så totalt uppåt väggarna att man tar sig för pannan.
Allt går ut på att det är Boork allena och ingen annan som har skulden i att det för tillfället går trögt.
Läs istället Sundlövs synpunkter i dagens GD. Där är det iaf en fackman med insyn och kunskap som uttalat sig.
Och inte nån Wennerholmwannabee på nån obskyr supportersajt som försöker väcka uppmärksamhet...

Gidde:

Ja, och simsalabim, nu går det att förstå resten som står i tidningen också... ;-)

rackham:

Haha, den där har jag suttit och väntat på! :)

Gidde:

Sluta håll tidningen upp och ned!

sylf:

Men?

Just nu finns det väl 11 bättre lag i serien, eller läser jag tabellen helt fel?

oraklet:" 2. Lotteriet i spelschemat då man haft otur att möta 7 bättre lag i ett svep".

Mora, SAIK, DIF,SSK???? Bra lag??? Ja,kanske om man jämför med BIF.

Nu jävlar slipper man köerna :-)

synd bara att Härjedalingen går in i Uppsala samt att Brynäs Stockholm skall in dit också, fast med bil kommer att bli en dröm när det är storhelg om man skall upp till byn eller Gävle.

En bra krönika på Svenskafans.

Huge: Så nu surrar Boorken en massa skit också??

70 Rodrigues: Jag har lyssnat på vad han säger.
Man ska nog inte tolka hans ord ordagrant då det knappast kan ha varit hans avsikt att skylla exakt allting på enerigtappet pga skriverierna efter SSK-matchen.
Självklart är det mer komplicerat än så även om skriverierna har bidragit.
Hur mkt är ju svårt att säga.

oraklet: Ja, det stämmer absolut och hela bilden är nog rätt så komplex.
Den kan inte bara förklaras med att matchningen och rotationstänket bara skulle vara orsaken.

Huge: Att Brynäs har torskat 7 matcher beror till stor del på två saker.
1. Att elitserien har för många matcher och spelarna inte är beredda på att gå in och göra skitjobbet i varje match. Kanske inre spänningar då inte alla ställer upp ?
2. Lotteriet i spelschemat då man haft otur att möta 7 bättre lag i ett svep. Kanske vänder det ikväll då man stöter på lite mänskligare motstånd ?

Huge: Lyssna på vad fan det är Boork säger!!

70 Rodrigues: "Så det är medias skriverier som har gjort att Brynäs har torskat 7 raka matcher, jo tjena!!"

Titta på inslaget en gång till.
Så får du se att Wikegård påstår att alla skriverier är EN faktor som påverkat och dränerat laget på energi.
Men du kanske tror att allt tjat om kris och konstiga matchningar har påverkat laget positivt?
Fortsätt du att tro det...

Huge: Ok Me Kneeboy!! Det är helt ok att du tycker det!!

70 Rodrigues: Det känns mer som att det är DU som isf vill få chansen att säga: "vad var det vi sa? Matchningen var värdelös...."
Typ....

Huge: Han skulle fan få så mycket mer respekt från både media, supportrar och sponsorer om han stod upp som en man och erkände att han gjort fel. Prova så får du se!!

Peja: Du har absolut rätt tycker jag. Ett indirekt erkännande helt klart.
Att han inte öppet erkänner att det kanske var lite förhastat har nog mkt med dels hans personliga läggning att göra men även ett sätt att hålla en bra fasad utåt sas. Han kan mkt väl ha erkänt det inför spelarna men utåt sett är det isf bättre att hålla tyst. Du kan ju bara föreställa dig vilka rubriker det skulle bli ifall han "erkänner".
Sånt här håller man inom gruppen och det är nog ett måste...

Peja: Men varför inte säga det, så kanske Huge också förstår?

70 Rodrigues: Egentligen erkänner väl Boork ganska tydligt att det var fel att rotera som han gjorde, i och med att han inte längre gör det.

Peja: Nä nä, Boorken har väl ALDRIG gjort något fel. Han kan ju för fan inte ens erkänna att bänkningen av killarna inför SSK matchen var ett sådant jävla tjänstefel så det finns inte. Prestigefull JA, ödmjuk, NEJ!! Tomte JA!!

70 Rodrigues: Japp, det är media skriverier som har gjort att Brendl slutade producera efter LHC-matchen. Brendl har blivit hårt påverkad av tidningar som han inte köper och inte kan läsa överhuvudtaget. Boorks absurda coaching har inget med saken att göra...

70 Rodrigues:
beredd o hålla med dig om att det låter skevt...
har man 200 tuss i månaden borde man kunna hantera det...
annars är det väl bara helt enkelt att belägga spelarna m restriktioner...ingen får läsa tidningar...!

tommy-tina borde rycka ut...!
Sluta skriv elakt om min man!...vore perfekt opinionsvändare...!!! :D

Så det är medias skriverier som har gjort att Brynäs har torskat 7 raka matcher, jo tjena!!

Gusten:
välriktad, befogad GGIK-känga...!

"spelarfruar som skriver insändare för att man inte får riktigt bra betalt"...musik för ett Brynäsöra...!

70 Rodrigues: Kommentarer eller klagomål ang raderade inlägg raderas omedelbart. Har du ngt att invända så ta det via mail eller bubbla.
Allt enligt HS regelverk.

Molin bidar sin tid. Snart tänder han till och kör sin årliga magishow och snurrar upp en 4-5 gubbar ;)

Peja: Han har rätt i det mesta.

Apropå veteraner, Molin är då mediatränad. Jättepositiv trots två raka på läktaren.

Kanske bra att Sjödin får sig en liten släng av sleven och tänder till lite mera, även om han inte precis vart dålig heller.

Gusten: Men han har rätt i att Brynäs veteraner inte har klarat av att leda laget hittills.

sylf: Skaplig känga Sjödda (och Tina) fick av Wikegård :)

Gusten:

Jävla skitomgång för oss ikväll. Djurgårn nollar LHC borta och Luleå-Mora sprider ut poängen till max...

Jo det ser mer än trevligt ut. Glappet ökar.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 9 6 1 2 32 : 25 19 0 0
2 Frölunda HC 10 6 1 3 31 : 25 19 0 1
3 Timrå IK 9 4 3 2 25 : 17 17 2 0
4 Färjestads BK 9 4 3 2 29 : 28 15 0 2
5 MODO Hockey 9 4 1 4 27 : 32 14 1 0
6 Linköpings HC 10 4 1 5 28 : 35 14 1 0
7 Djurgårdens IF 9 4 1 4 25 : 19 13 0 0
8 Skellefteå AIK 8 4 1 3 23 : 18 13 0 1
9 Mora IK 10 4 1 5 24 : 32 13 0 1
10 Luleå HF 9 3 1 5 22 : 28 11 1 0
11 Södertälje SK 9 3 0 6 14 : 22 9 0 0
12 Brynäs IF 9 2 0 7 26 : 25 6 0 0

Gusten: Satan vilken tur att man har en 42 tums TV,annars hade aldrig Jabba the Hut fått plats!!

Nu är det förnedringsteve på Svt2

Gusten: Lugn, det ingår i spelplanen......

« · 924860 · »