1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776629 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada

Så har nu HV:s andremålvakt Andreas Andersson 6 matcher gjort lika många mål som våran supertalang Alexander Sundström 33 matcher......

Metal Guru: Du menade nyss att Huges insats var mer värdefull. Varför ska jag ö.h.t. ägna mej åt det mindre värdefulla sättet att stötta?

Jajjen:
Har du funderat på att kombinera de olika sätten att stötta sitt lag. Vem vet, det kanske skulle kunna bli en 1+1=3-effekt.

Klockrent, Jajjemensan!

Huge: "En stöttning som man inte märker nåt av härinne."

???Jag är hemma. Är du på läktarplats i Läkerolen?

Huge: ...och skälet till att jag inte ska ge upp är...

Jajjen: "Av MEJ får dom all uppmuntran och stöttning från läktarplats."

En stöttning som man inte märker nåt av härinne.
Det är det som fascinerar mig.

"Sorry. Som brynäsare har jag jävligt svårt att va positiv till en kvalplats."

Haha..
Ett utmärkt exempel på vad jag menar: du har ju redan gett upp, och då förstår jag till fullo att du har svårt att vara positiv.
Poängen är ju att det inte finns nån anledning att ge upp.

Huge: "Det är väl i det läget som spelarna behöver uppmuntran och stöttning?"

Av MEJ får dom all uppmuntran och stöttning från läktarplats.

"Man behöver inte dissa och kasta skit så fort det går trögt."

Så fort det går? Omgång 44. Brynäs är näst sist.
Kasta skit? Jag skrev att jag inte trodde att Brynäs fixar det här. Och motiverade varför. Testa det nån gång.

"...positiv attityd"
Sorry. Som brynäsare har jag jävligt svårt att va positiv till en kvalplats.

Din välgrundade analys av Brynäs närmaste framtid?

Jajjen: "Slutsats: jag slutar gå på matcherna, slutar stötta på läktaren, slutar lägga ner pengar på Brynäs. Istället ska jag logga in på nätet, söka upp Hockeysnack och vara glad."

Konstig logik.
Det GÅR faktiskt att både gå på matcherna, stötta på läktaren, lägga ner pengar på Brynäs och SAMTIDIGT försöka ha en positiv attityd till spelarna, laget, ledarna och föreningen i stort. Man behöver inte dissa och kasta skit så fort det går trögt.
Det är väl i det läget som spelarna behöver uppmuntran och stöttning?

Bissett19: Nu har Trönden slagit till med ass mot DJ's Mannheim. Duisburg leder med 1-0 i andra.
0-1 Daniel Tkaczuk (Thomas Schenkel, Lars-Erik Spets) 6:39

Metal Guru: Intressant att ni båda definierar "stötta sitt lag" med att skriva ner glada tillrop på Hockeysnack. Är det en vida spridd uppfattning här? Eller är ni grannar?

Metal Guru:

Vilken insats är det vi pratar om?

Huge: Din analys av framtiden?

Metal Guru: Åkej!
Slutsats: jag slutar gå på matcherna, slutar stötta på läktaren, slutar lägga ner pengar på Brynäs. Istället ska jag logga in på nätet, söka upp Hockeysnack och vara glad.

Klockrent, Metallgöran!

Men ge er, 2 av de som är avstängda är skitsnack. De har fan med inte gjort någonting, och dessutom lägger dom ner jävligt mkt pengar på flaggor, resor. Finns inga bättre Brynäs fans än dom 2 som jag känner till. Ultras sjunger o håller igång hela tiden. Var nöjda med deras jobb o sluta klaga på dom!!!

Metal Guru:
Jag lägger till:

Huges insats är därför viktigare än din just nu, Jajjen.

Jajjen: Kanon att du springer på matcherna, men det ändrar ju inte på det faktum att du är en gnällkärring som ger upp så fort det tar emot?
Sen spelar det liksom ingen roll hur mkt mer engagerad du i övrigt är, jämfört med mig och andra.

Bäste Jajjen:
Det finns fler än ETT sätt att stötta sitt lag.
Ett ANNAT sätt är att göra som Huge, att stötta laget i svåra tider - någonting som är en bristvara bland dagens Brynässupportrar, om nu Hockeysnack är ett snitt av Bynässupportern i gemen.

Huges insats är därför viktigare än din, Jajjen.

Jajjen:
lite kul att det fortfarande är skilda världar iaf...

"...jublar i Björkängshallen, Leksand klart för kvalserien!"

Storebrors fruktan är lillebrors framgång...

Huge: Stötta laget? Vad vet du om att stötta? Vad är ditt bidrag, o du sjävgode? Hur stort är ditt engagemang? Hur mycket stålar har du plöjt ner i Brynäs i år? Hur högt har du gapat på läktaren? Tror du att du stöttar där du sitter nu? Tror du att det här forumet är uppkopplat med Läkerol Arena? Hur långt från verkligheten är du?

Huge: Schysst motivering. Nu tror jag på slutspel.

Jajjen: Du och många andra är tragiska gnällkärringar med gamnackar.
Istf att stötta laget när det går tungt, så gnäller ni och kastar skit på spelare och ledare.
Nåt annat har jag inte snackat om.
Vad sen du eller jag tror om framtiden är en helt annan femma.

Förresten, kan inte ni motivera vad ni bygger er något mer optimistiska bedömning av läget på?

Huge, Huss, Hence, Bagdad Bob m.fl.: Vad snackar ni om! Brynäs ligger på kvalplats! Kan livet bli jävligare? "Ge upp i förväg"? Jag gör en bedömning av Brynäs chanser och bygger den bedömningen på statistik, erfarenhet och ett jävla humör.

Jag hoppas fortfarande på SM-guld i år och jag kommer köra biljäveln 40 mil på torsdag för att se laget spöa lappjävlarna och skrämma skiten ur stereotypen till gävlebo bredvid när jag skriker Brynäs fram till seger. Vad jag tror är nåt helt annat.

Huge: Vem har snackat om KS? Jag pratar AS.

sylf: Med bättre målvaktspar så hade vi säkerligen legat lite bättre till. DIF matchen hade vi nog alla gånger plockat poäng i.

Huss: Ja, det finns kvalite i laget, som skulle kunna lyfta dom till en plats i mitten av ES. Men så länge vi har dessa herrar längst bak kommer det ALDRIG att funka. Det är ju därför försvarsspelet ser ut som det gör!!
Tack Sundlöv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sylf: Samtidigt så har man bjudit på tre utklassningssegrar inför storpublik med siffror vi förra säsongen inte var i närheten av.
Den bistra sanningen ligger i att många Brynäsfans är svårflörtade gnällspikar. Det är bilden av fansen i media och hos många motståndarsupportrar man talar med.
Fasen, tänk om man kunde överföra HS dysterkvistars negativa energi till elström, snacka om energikälla.
Det där med att lägga sig ner att dö är för loosers....
Därmed inte sagt Brynäs hockeygäng av i år är någon ögonfröjd. Det är otajmat, ostrukturerat och nu på slutet lätt panikslaget. Avsaknaden av en ledargestalt är oerhört stor. Men det finns kvaliteter i laget som utan tvekan borde kunna ta det till slutspel.

Hence: "laget är inte värt att titta på, viker alltid ned sig"

Just det!!
Jag har sett samtliga matcher den här säsongen utom en, live eller på TV. Hur många av dom 43 har haft ett högt underhållningsvärde, visat ett stenhårt kämpande lag med ambitioner? 5? 10?

Jag förstå att folk tycker att det är drygt att lägga ut en massa pengar på ett lag som vinner var fjärde omgång, jag vet det själv, mycket studiemedel har gått åt till att se se Brynäs.

Det jag inte förstår är "ge-upp-i-förväg-mentaliteten" som börjar slå väldigt mycket rot bland supportrarna, att man i princip aldrig tror på seger, laget är inte värt att titta på, viker alltid ned sig. Många här hade gett upp efter tio omgångar! Sedan höjde sig laget, var på slutspelsplats, och har fortfarande klar chans att nå dit. Jag är inte heller alls nöjd med säsongen, det måste sägas. Men jag har inte på något sätt givit upp, det gör jag först efter omgång 55. Det vore trevligt med mer kämpaglöd och hopp bland fansen, det skulle lyfta laget.

Huge: Det var vi väl inte redan i höstas väl?

sylf: Men spelar det nån roll?
Vi är ju enligt dessa gamnackar redan klara för KS?

Huge: För att oavsett vilka som sitter där ger en seger 3 poäng!

sylf: Varför ska man visa stake inför ett gäng loosers och gamnackar på läktaren som kastar yxan i sjön vid minsta motgång?

Hence: Man får de supportrar man förtjänar, så enkelt är det. Bjuder inte laget upp på hemmais, i varje match, varje period, varje byte, utan lägger sig pladask och blir rövknullade hela tiden så får man inte mer folk än så här. 250:- per näsa kräver åtminstonde lite underhållning.

sylf:

Äh va inte så negativ ni får ju besök av Belfour i Gävle, inte illa sa han som såg Åmål =)

Hence: Jag är inte ett dugg svårflörtad. Jag blir skitglad varje gång Brynäs har ett stolpskott.

Vill du se dyster? Återkom efter kvalserien i april.

65selander: Ingen ide att titta ens, man blir bara förbannad när dom viker ner sig. Kan man inte ens visa lite stake när halva globen är full av Brynäsare så kommer man aldrig att göra det.

Lägg tilll sveriges mest svårflörtade och dystraste supportrar så är man utan publikstöd också...

sylf: Det är lungt nu, enl mina informatörer så har båda fått ett snöre i ryggen så att de på andra etaget kan dra i det när pucken närmar sig. Snart är det torsdag och ångesten knackar på dörren.

sylf: Jag ville inte va för mycket neggo!

Jajjen: Lägg till att vi inte har nåra målvakter så förstår man att det är ultrakört!!

JanT: "Någon mer än jag som är skeptisk till att grabbarna ror detta i hamn?"

Skojar du? Det är tvärkört! Motivering:

- Försvarspelet. Efter 44 spelade matcher ser försvarsspelet fortfarande ut som hos ett lag i P11-serien. Hur troligt är det att Östblom och co. plötsligt hittar spelet nu?
- Formen. Med en trepoängare på de 7 senaste matcherna har vi sämst formkurva av alla. Vi har tappat 7 poäng på Luleå på de 6 senaste matcherna.
- Hemmaplan. En seger på de 6 senaste hemmamatcherna och näst sämst på hemmaplan sett över hela säsongen. Vi har kvar bl.a. Luleå, Skellefteå och Mora hemma.
Allt detta trots att vi i stort sett sluppit skador. Till skillnad från konkurrenterna som haft toppspelare borta längre perioder. Nån som vill föreställa sej resten av säsongen utan Lind, utan Brendl, utan Widing?

Det enda som talar för Brynäs är att idrotten är fullständigt ologisk.

wap.hockeysnack.com
I kväll är de "ratades" kamp i DEL. DJ vs Spets.

MarcusElving:
Han ska ses dominera i brynäs den närmsta tiden.
Jag vill även ha igång Brendl, varför inte redan på torsdag.

claesw:

Förstår hur du tänker, klart jag inte vill förlora honom än.
Men det skulle vara ruggigt kul att se honom i ett VM.

Förresten, NHL-scouterna har nog stenkoll på Widing redan nu skulle jag tro :P

JanT:
...Micke Lind e iaf tillbaka...en som levererat o bevisat...
överpresterare i många år som märkligt nog inte är kapten (C el A) med tankte på våra 4 underpresterande lagkaptener

MarcusElving:
Jag bryr mig bara om Brynäs.

Landslag är kul om det är ett VM där de bästa spelarna från varje land är med.
Dessutom är landslaget ett skyltfönste, vi riskerar förlora alla som visar upp sig där, vill du förlora Widing redan nu?

Peja: Då är det dags att leverera! Upp till bevis! Någon mer än jag som är skeptisk till att grabbarna ror detta i hamn?

claesw:

Kul för honom att få erkännande för sitt fina spel, unnar du honom inte VM-spel om han skulle få chansen? :P

" Vi ska till slutspel, så är det bara"

MarcusElving:
vad är det för bra med Widing i VM?

« · 982561 · »