1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777662 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
RavenLord: Ja, Hellström borde passa. Men Mattias Karlsson skulle passa ännut bättre...

Huss: Karlsson skulle nog kunna göra ett och annat i Brynäströjan. Sedan så finns ju även svärföräldrarna i stan. :-)

65selander: Varenda jäkel tycks blogga nuförtiden....
Börjar se oroande ut med vår tunna trupp redan nu. Helt klart är att Sundlöf måste dra igång en backjakt inom kort.

sylf: Påläst?:) Var det inte någon som fick kicken efter 11 matcher ifjol?:) Men han kanske lobbade för det hemma från Sollerön, vad vet jag. Det var väl chansen han hade iaf.

Huss: Undrar om det inte kommer att röra på sig i Ryssland, snart, men nu verkar det vara rejält trögt på marknaden, som ex. att Laitinen blev alternativ för HV

MickeB: Och i hur många av dom 11 matcherna spelade Humle&Dumle bra?
Markström skulle ha släppts fram på en gång när Boork såg åt vilket håll det barkade!

Huss: Backjakten behövs inte om Bertilsson klarar av att spela i ES redan nu. Tycker inte man ska förkasta honom som ett alternativ innan han har fått chansen.

Huss: Sundlöf kommer inte dra igång någon backjakt, det är det som är "nackdelen" med att ligga etta i serien.

Han går nog fortfarande på linjen "Det är den nuvarande truppen som ska kirra biffen"

Peja: Bertilsson kanske får göra något byte ikväll om han har tur. http://www.brynas.se/templates/BIF_NewsPage.aspx?id=7158

Gusten: Imponerande att ni lyckas få det till en nackdel att ligga etta. Och att det är Sundlöfs FEL att ni inte är bättre än att ni helt plötsligt ligger etta.

spud: År av träning spud, åååår av träning.

Gissa vem som kommer att göra sitt första ES-mål ikväll? Jo Eric Persson kommer vara den 24832:e som får med sig en puck från Gävle.

sylf: Jag tycker istället vi ska vara jävligt glada att Brynäs vågade satsa på Markström i huvudtaget.

Sedan var det inte så enkelt att Brynäs hade ett målvaktsproblem ifjol. Utan fram för allt en lagproblem. Det spretatade åt alla håll, noll i ödmjukhet, satte varandra i taskiga lägen, hjälpte varandra dåligt över hela isen, listan kan fortsätta, men slutar där.

Som sagt vi ska vara jävligt glada att Markan fick chansen, men personligen är jag helt övertygad om att vi hade haft en till punkterad målvakt, till kvalserien, om Markan hade behövt genomlida samma skitspel, lika länge som Korhonen, och Sperrle.

Det tror jag man insåg i Brynäs och inte ville riskera. Vad hade du gjort då Sylf? Satsat på länsman Dahllöf?

MickeB: Satsat på Markan direkt, inte värvat Korhonen över huvud taget!

sylf: I såfall hade det väl varit Lindbäck som fått chansen då han var tredjevalet. Markan halkade väl in på ett bananskal, som tur var!

Peja: Av hävd brukar det ta betydligt längre tid för backjuniorer att anpassa sig till elitserietempot. Det är inte heller speciellt förlåtande att begå ett misstag som ung försvarare till skillnad från en ung forward som kan missa en dragning i anfallszon utan att betyder ett mål i baken.
Vad jag är ute efter är att varken Svanberg eller Carlsson räcker riktigt till i Eliten och de är en 5e/6e back vi skall jaga. Det kommer garanterat att behövas.
Att låta Bertilsson spela några matcher tycker jag är helt ok men som ett alternativ för resten av säsongen är det ett alltför osäkert kort

sylf: Ja, då hade vi haft en rejält tilltufsad Markan i dagens läge.

Han var nog inte ens påtänkt, däremot Lindbäck betydligt mera. Du får nog kallt räkna med att det var en stor skillnad på Markan i Aug och i mars. Ett drygt halvår, är mycket i den åldern, för utvecklingen.

Men båda var definitivt påtänkta på sikt, därför det satsade på Korhonen som en kortsiktig lösning, på ett ettårs kontrakt.

Huss: Ja, det brukar vara svårare för junisbackar, men å andra sidan har ju flera 90-91-backar klarat sig helt okej i ES den här säsongen, därför känns det inte omöjligt att Bertilsson också skulle kunna klara det. Borde åtminstone ges chansen innan det panikvärvas.

Gusten: Glöm inte att spana in hans tröja, den ser ut som vilke junior som helst.

Peja: Nåja, Hedman och Erixon är inte så många dessutom är det väl osäkert om Bertilsson har samma kvaliteter. Än så länge dvs...
Bättre att låta ungtupparna mogna långsamt och frågan är om han är alternativ till exempelvis Carlsson.
F.ö. borde väl även Löf få chansen eller hur?
Missförstå mig rätt, visst skulle det vara sjukt kul om Bertilsson kunde komma in och ta en ordinarie plats likt en Markström men jag ser hellre ett säkrare kort (nej inte VPL..) i vår alltför tunna trupp.

Gusten: Sundlöf kommer inte dra igång någon backjakt, det är det som är "nackdelen" med att ligga etta i serien.

Säsongen 2006/2007 när Hauhtonen värvades låg Brynäs etta.

Om man får fortsätta att önska spelare så skulle jag gärna se Anderas Thuresson i Brynäs. Han har skickats tillbaka till AHL och Milwaukee.

Zzz: A proposito de kvällens match. Jag kommer att tillbringa aftonen i en nordnorsk kuststad långt ifrån ära och redlighet. Nån som har länken till webbradio?

Jompe: det är bara gå in på Radiosportens hemsida. Där finner du alla hockeymatcher som går att lyssna på.

Jompe: Så du har blivit landsförvisad nu igen?
Har jag inte sagt att du skall inte ta de där uppdragen för statsförvaltningen, de slutar bara med indraget pass och förvisning till gamla "kronkolonier"

Zzz: Vi börjar snart fylla önskelistan, Thuresson var ingen dum present.
Kanske kan han ta med sig backen Laakso från samma farmarlag?
Men, men, vi får nog ge oss till tåls fram till jul innan tomtefar Sundlöv behagar dela ut eventuella klappar.
Med ett snitt på 1000 pers under publikbudget så lär det väl snarast bli att vi får börja sälja dyra spelare som Dixon istället....

Bissett19: TACK.

ante08: Dahlen bänkar Honken ikväll. Hehe han kanske inte är bättre än så.

ante08:

Tror att Dahlens dagar är räknade om Frölunda m ot all förmodan skulle förlora ikväll men det gör dom inte. Ketchupflaskan ??

mattias - 74: Drömläge för Rögle. Inga krav, motståndarna lättstressade, bara in och köra allt vad tygen håller.

mattias - 74: skulle ändå vara härligt om Rögle kunde iallafall knipa en pinne ikväll. Bara för att höra Wikegårds sågning i Hockeykväll sen.

Jompe:

Ja det är inte utan att man småmyser lite över Frölundas tabelläge !

mattias - 74: inte bara lite heller. Hoppas dom ligger kvar på samma plats även efter kvällens matcher.

Jompe:

Jo nog är dem lite stressade allt Real Frölunda,läs bara den lilla intervjun med Janne K...

ante08:

enligt swehockey så är det honken som står. Dahlen verkar lita på sin miljonvärvning !

Bissett19: en förlust i kväll kanske får dammarna att brista.
Känns bra som Brynäsare just nu men våran förlust kommer närmare och närmare, men det är helt klart bättre än man kunde tro innan säsongen

Jompe: Törs man gissa vart du gömmer dig, tippar du är i tjänsten så mina två gissningar blir Tromsö alt Narvik ;-)

65selander: Varken eller. Bodö.

Jompe: Lika dyrt och trevligt ändå :-)

65selander: Exakt. Det här är stället där man kan se tre ryska fiskare dela en öl med sugrör.

Så har Andreas Holmqvist fått sparken från indianerna!

moreten: ojdå, det var en intressant nyhet. Vore mumma under förutsättning att han är frisk och kry.

Huss: Vi har ju precis gjort oss av med DJ?!

Huss: Frisk och kry är nog, han har väl inte motsvarat förväntningarna och han blev less när han blev petat säkerligen.
Slå en signal "Mormor" ;-)

sylf: Nu var du elak....

Huss: Jag som tyckte jag var snäll......

sylf: Ha! Säg det till Holmqvist mamma du...

MickeB: Du hade rätt. Här kom en ung, lovande center...

Huss:

Vore det verkligen mumma?
D.J är fan bättre i egen zon......:)
Jag säger nejtack:Dyr,fladdrig i egen zon,verkar inte vara någon som passar in CZätas lagbygge.

Däremot vore det mumma med en back till innan 31 Januari.

Bissett19: Håller med där, A.H är en katastrof i egen zon och säkerligen anledningen till att LHC dumpade honom. Vill vi ha nån som kan stå och mata skott i PP kan vi lika gärna damma av Janne Asplund!

Huss: Japp, Perttu Lindgren lirade ihop med Janos Vas ifjol i Dallas farmargäng. Dock lär det inte bli på Sundströms bekostnad, utan han gav
väl svar på tal, mot min sågning av honom, i matchen mot TIK. Så där spelade han till sig en framtid i Brynäs, åtminstone en tid till, som jag ser det. Nog Persson, som får stå på tillväxt ett år till. Brynäs har gått om defensivt skickliga centrar, så Persson lånas sannolikt ut till Allsvenskan.

« · 1068402 · »