1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769450 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Nicho: En yrkesmänniska med betydligt mer erfarenhet än Alcén tyckte att Carlsson var värd pengarna som han får.

U20 lite illa ute mot 8:an Luleå.

mattias - 74: Sluta älta detta, motvallsmannen älskar just ältandet och ifrågasättandet. Du lägger bara ved på motballsmannens brasa.

Nicho:

Såhär har Huge varit sedan jag registrerade mig för längesedan på HS

Låt han hålla på och vara dryg, ingen tar honom på allvar längre

Han är bortförklaringarnas mästare

mattias - 74: "Men du sa hela tiden att det skulle godkännas, det tyckte jag med men jag har erkänt att jag hade fel efteråt men du fortsätter med dina spaltmetrar om ursäkter"

Haha...
Nu är det ju bara det att jag redan har erkänt och pudlat i mitt inlägg kl 10.30 igår, så nästa gång så kanske du borde läsa lite bättre innantill vad jag skriver innan du kommer med förhastade beskyllningar.
Lite som när jag själv förhastade mig lite innan jag hade läst alla paragraferna i regelboken igår...

Nicho: Forumet borde ju läggas ner. Huge har ju skrivit att inga åsikter förutom från dom som lirat hockey på väldigt hög nivå, är värda något. Varför ska det då diskuteras? Han håller dock sina egna åsikter högt. Antar att han har en stor karriär i eliten, och borde vara den förste att lämna.

Huge: Vilken efterhandskonstruktion ändå 😂

Peja: Och hur besviken skulle du bli om vi får tacka nej till söderström och boqvist pga LC om de är så att de är aktuella? Tänk om de måste spela i djurgården istället. De skulle störa mig mycket mer

Pitch: Narcissistiskt beteende.

Greatredwing : Hur många tror på fullt allvar att både Boqvist och Söderström kommer att spela för Brynäs nästa säsong?

Det hade varit värt att addera 1-2 miljoner om året för att ha Carlsson i laget istället för Kempny. Vi pratar antagligen inte om en större mellanskillnad än så.

Nicho: "där du drar nån rätt kass o galet långsökt liknelse där du säger att ”jag ger mig fan på att du slår din son”.

Nä, det är inte ett dugg långsökt, det är bara du som inte fattar.
Det var en fiktiv och principiell liknelse för att påvisa ett obegåvat resonemang och agerande.
Har inte ett skit göra med att jag skulle påstå, tro eller mena att du slår din son.

"Du borde sluta vara så dryg och otrevlig dock"

Som man ropar får man svar.
Är man otrevlig/dryg och kallar ex Alcen för "foliehatt" så får man också räkna med att få betalt med samma mynt.
Att du istället inte verkar reagera och gnälla när 60% härinne är otrevliga och dryga mot spelare och ledare, säger rätt så mkt om dig själv...

Pitch: Varför skriver du inlägg riktade till dig själv?
Apropå narcissistiskt beteende, menar jag....

Huge: Bra argument ändå 😂
Nu fick du rätt igen. Fan också! 😂

Gavve: Wikegård behöver ju inte tala sanning om Nylander. Han värvade Klasen och Axelsson till HA, så knappast omöjligt att han skulle kunna ta in Nylander nu. Och han lär vilja gå dit om han har sin bas i Stockholm.

Huge: Googa narcissist. Du torde känna igen rätt mycket i ditt beteende. Men samtidigt... Narcissister fattar ju inte att dom är narcissister. Så lär vara lönlöst. Tar tillbaka det förslaget.

Pitch: Jag har oftast rätt. Om nån inte håller med så är det helt Ok för mig.
Jag är prestigelös... ;-)

Om någon inte kollar Luleå-Örebro kan det rekommenderas. Potential för grinig och intensiv tredje period.

Pitch: Med tanke på beteendet hos 90% härinne där man anser sig själv stå i centrum och veta bättre än Alcen och annat yrkesfolk så är det jävligt många narcissister härinne, må jag säga.
Att du själv inte verkar se dom kan ev bero på att du är mer fokuserad på dig själv än på din omgivning...

Svensk slutspelshockey... 😴

Det görs för få mål i den här ligan. Alldeles för defensivt lagd.

Cardigan Daffipoff: Vore ju lite kul om Luleå blev utslagna även om man inte har så mycket till övers för Örebro.

nittontolv: fege shinimin....Luleå är illa ute just nu...spelar fult...

nittontolv: Oklart vad de sysslar med ikväll, mycket dumheter och lite fokus på eget spel…

Stefan R 63: örebror står upp och biter tillbaka. Så skönt att fuleå få smaka på sin egen medicin...

nittontolv: Fjolårets finalpar är verkligen rätt opålitliga i år. Mycket upp och ner.

Huge: Återigen otroligt otrevlig. Återigen otroligt märklig liknelse. Till en början har jag aldrig kallat Alcen för något. Så varför ska jag ”få tillbaka med samma mynt”. Jag skrev att det var uselt att gå bet på Carlsson och la fram ett argument till varför jag tyckte så. Väldigt förvirrad här. Har du börjat fantisera fram anledningar till hugga på folk nu? Då vet man att det går bra… Sen din nya liknelse. Spelarna är ju inte här inne och läser? De får med andra ord inte ta del av alla otrevligheter som skrivs. De som du använder för att rättfärdiga att du är otrevlig mot många här inne. Folk som faktiskt läser dina kommentarer. Därmed totalt annorlunda… Uppenbart enligt ALLA här förutom du. Lär ju dock vara vi som har fel i vanlig ordning… nu ger jag mig.

Stefan R 63: Har för mig att Örebro är lite av ett boogie team för Luleå, så det här är inte klart på långa vägar.
Jävligt skönt att sitta som någorlunda neutral och slippa ångesten.
Ett par dagar till, iaf....

Peja: Enligt Boqvist pappa så är inte planen shl. Men vi vet inget säkert om nån av dom. Alcen vet mer. Jag tror minst 1 av dom kommer hem. 350 för en back är mellan 8 o 11 % av hela lönebudgeten vi ska ju ha råd med Järnkrok också

Huge: Jag tyckte man sa i sändningen att Örebro inte har vunnit i Luleå på länge.

Får väl motvilligt harkla mig och försvara Huge lite grann så här generellt. Så farlig är han väl inte. Mothugg kan väl man ta. Behöver inte vara så mycket pjåskande. Kul med olika åsikter och nån som utmanar dom utan att gå på tå.
(utom när det blir evighetsdebatter - dom kan vara sega)

Huge:
Håller med till 100%

Tråkigt att Hillström åkt på en svår lårskada… hade vart skönt att veta att man har han som reserv vid eventuella skador nu i slutspelet 😮‍💨 gillar hans mogna spel.

Nicho: "Så varför ska jag ”få tillbaka med samma mynt”.

När jag beskylls för att vara otrevlig och dryg så tog jag ett exempel där nån kallade Alcen för "foliehatt". Det tycker jag är otrevligt och drygt sagt och liknande saker sägs hela tiden om både spelare och ledare utan att du verkar reagera öht på det.
Svårare var det inte.

"Jag skrev att det var uselt att gå bet på Carlsson och la fram ett argument till varför jag tyckte så."

Och jag la fram motargumentet/frågan: varför tycker du att det var uselt av Alcen att gå bet på Carlsson när du inte vet nånting om varför Carlsson valt Djurgården istf Brynäs?
Om det nu är så att Carlsson har valt Djurgården oavsett hur långt Alcen har strängt sig för att signa honom, är det då uselt av Alcen eller hur tänker du?
Om du tycker att mitt ifrågasättande av hur du resonerar är otrevligt och dryg så får du väl tycka det.

"Spelarna är ju inte här inne och läser?"

Hur vet du det?
Med tanke på hur mkt såna här sajter intresserar oss supportrar så är det väl rätt sannolikt att både spelare och ledare läser vad som skrivs härinne och på andra liknande sajter.
Sen kan jag inte se nån skillnad mellan att vara otrevlig och dryg mot nån annan härinne är om man är det mot nån utomstående bara för att denne inte läser härinne och inte kan försvara sig.

Hade på känn att Djurgården skulle sprattla till sig en kvartsfinalsplats. Tråkigt för sporten om de lyckas.

magr: Ok, tack!
Bara en känsla jag har.
Man ska alltid läsa tidigare resultat innan man uttalar sig om boogie team.
Liksom man ska läsa regelboken noggrant innan man uttalar sig om ev felaktiga eller korrekta domslut... ;-))

fryppe: Gulligt att du tänkt på mig sen igår, när du ertappas sprida massa dravel på ert sunkiga forum.

Att domarna inte kan sköta sig på Hovet är tyvärr vedertaget. Däri ligger korruptionen, inte att dagens mål blir bortdömt.

Greatredwing : Konstigt att Djoos är "värd" den summan, en spelare som vart mera sjukskriven än på isen sen återkomsten.
Man kan säga att Alcens pengar strössel på Djoos kostar en hel del som kommer belasta oss i 3 år till.

1-3 i Luleå nu. Hua!!!
Och vårt J20 har kvitterat matchserien mot just Luleå,
Verkar bli en tung för alla lulingar…🥶

Brynäsgubbe:
Kluven till att öret verkar vinna I kväll.
Man håller ju alltid på en underdog, men tänker jag förnuftig så är våra bästa chans att nå hela vägen att Luleå fortsätter vinna.
På det sättet är vi säkra att slippa SAIK förrens i en eventuell final.

Oj, Malmö får träna på frilägen. Fjärde missen den här matchen?

Brynäsgubbe:
HAHA, såg nu... Fick Malmö ett likadant mål bortdömt som DIF fick godkänt i förrgår? 😂

Horace76c: Det fick dom. Den här gången gjorde domarna rätt men nere i Malmö blev man förståeligt nog skogstokiga

Zappaholic: Starkt av Örebro att vinna uppe i Luleå. Trodde Luleå skulle svepa Örebro i jämna matcher men uppenbarligen inte.

Horace76c:
De fick dock ett godkänt mål när det var offside så nog avgör domarna matchen idag också.

Silfver: Hur mycket ska Carlsson har för att spela i "sitt" Brynäs då? Tycker definitivt att han är värd en topplön, men om det bara pengarna som räknas för honom så tycker jag det känns lite oskönt. Sen får vi se, det blir enklare att utvärdera det här när vi vet hur truppen kommer se ut.

Går Alcén bet på toppbackar så kommer det inte bli särskilt populärt.

Huge: Håller med dig Huge. Många narcissister här på HS. 😄

DIFFEN: Så mycket offside som släpps i dagens Shl så är det inte första gången som det händer om det nu över huvudtaget har hänt. Vi är på väg mot bedömningsnivå NHL där det inte är så noga.

Huge: Din ”principiella liknelse” var helt osmaklig. Skäms du inte

« · 3005755