1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777625 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Blir inte förvånad om man åter rekryterar en gammal Brynäsare till tränar rollen. Det kanske vore bättre att föreningen gör en ny start och ge fan i gamla arbetslösa spelare som inte har något att tillföra. Bygg ett framgångsrik förening med kompentent folk, människor med handlingsfkraft och en målsättning... nytt blod. Det räcker inte att ha Brynäs hjärta

lapad: Kompetens måste alltid gå först!

{8399}: Jag tycker synd om dig att du har den inställningen. Jo, ni har åkt ut. Troligtvis redan på måndag.

lapad: Ja, när Alcén har prioriterat att värva Brynäshjärtan har konkurrenterna prioriterat att värva bra hockeyspelare. Om det inte får ett slut efter degraderingen kommer Brynäs aldrig att komma upp i SHL igen.

hajraj: Alcen ska inte göra ett jävla dugg mer för Brynäs, såvida man inte siktar på div 1 direkt!

Horace76c: All heder till dig som åtminstone gör ett tappert försök. Kan tycka att det är mer än vad våra spelare gjort åtminstone match ett och två. Lycka till, jag håller på dig.

hajraj:
Skillnaden är ju att hela Jönköping BRINNER för Hv osv.
I Gävle....... Brynäs ...... not so much!!!
Brynäs kommer att få det svårt att ens få 4000 pers på matcherna. De kommer att få det svårt att ens värva ett slagkraftigt lag då det finns NOLL juniorverksamhet att luta sig mot.
Alla Finnar drar, Tjecken drar, Tima drar, Dansken skall till SSK, Skåningen går säkert till Örebro eller ngt.
JL går till Schweiz osv osv.

Blomman, Scott, Bertil och kanske Rödin stannar.
Lindbäck FÅR fan INTE stanna. Person non grata helt enkelt

Lider med er Brynäsare! Lider med alla fina klassiska klubbar. Fruktansvärt att se plastlag som Växjö, Örebro, Oskarshamn och Linköping i SHL och lag som Modo, Björklöven, Djurgården, AIK, Södertälje i Hockeyallsvenskan. Fast förankrade i skiten pga C-more-pengar. Finns inte plats för klubbhjärta. T. ex Olllas Mattsson som är Stockholmare. Brinner han för halv-danskarna egentligen?

SaggeBoy: De borde, åtminstone ett par av dem, ha återkommit redan för ett eller annat år sen. Med den pondushöjning de kunnat ge det här laget hade Brynäs
aldrig hamnat på den här botten. Inte en chans att nån utflyttad nu är intresserad av allsvenskt spel

hajraj: Lägg ner förfan. Vi var hårsmån från att kvala i år, kunde lika väl varit oss, och då hade vi åkt ut med huvudet före.

Guldtigern: läckande försvar och uddlöst anfall är ingen bra kombination.
Inte heller uddlöst pp och kasst boxplay.
Jag älskar Manner och förstås Ove men detta spelsystem håller ju inte för fem öre.
Sen Alcen, kommentarer överflödiga.
Skit samma, nu tar vi 4 raka.

Fyboda: 🙏

Jockster : Lindbäck borde få köra er ismaskin gratis nästa år, mer är han fan inte värd.
Han ser klapprutten ut, hade han inte varit helt värdelös hade ni iaf möjligen minst vunnit 1-2 matcher redan mot MIF.
Dock svårt att vinna nu när han läcker som såll.

Honken72: Brynäs har inte råd att bryta alcens kontrakt, han kommer bli kvar.
Tror även Molin blir kvar som tränare.
Nästa säsong kommer kvist, Birgersson och Ljungkvist bilda första kedjan, alla andra kommer att dra.

Lindbäck kan dra åt helvete, nu är det sagt

Hank81: Skulle inte förvåna mig, herregud...

Treklövern1912: Det är just det, samma peng för sämre serie. Inget annat i HA har samma peng. Som det känns nu vill jag inte följa med ner till HA, kanske skaffa ett liv istället :D

Helt ärligt kan Molin dra åt helvete också. Ställa den målvakt som sabbat hela säsongen i säsongens viktigaste match. Fy jävla fan för dig. Raderar alla fina minnen

pingvin: som vanligt Timrås filosof pratar om klassiska klubar. Kämpa Brynäs hoppet lever. Vissa redan begravt er ni vinner på tisdag.

Iko70: ja vi tar 4 raka nu.

hajraj: Hade han inte varit värdelös hade vi aldrig kvalat. Minns fortfarande pucken han släppte mot Växjö om jag minns rätt när det var några få sekunder kvar

Och?

Helt sjukt vad många supportrar från andra lag som har synpunkter på Brynäs vara eller inte vara! Jag skiter fullständigt i andra lag än det jag håller på .

Mickesgolf: Eler puckarna mot SAIK när vi hade enormt spelövertag. Han gav bort två snabba där han inte ens var i målet på det ena. Han var bakom och passade upp till Saik spelare.

{8399}: Har Huge uttalat sig ännu?

Fyboda:
Klädsamt av dig.
Ni hade städat av MIF i 4 raka.
Impad av er på slutet

{8399}: Allt suger ju idag. Men det har verkligen varit på gång i många år nu, att föreningen inte lyckats vända på det är ju klapp kasst. Matchen idag tycker jag ändå att ALLA kämpar, tar i och försöker. Sen bjuds det som vanligt på gratis fika och i år straffar det sig. Tycker inte att Lindbäck gör bort sig alls, men värvar man en finsk landslagsmålis så borde han stå.

Bad_Brett: Uttalar sig om vad? Att vi förlorade? Vem bryr sig?

{8399}: varför inte allt är möjligt. Hoppet lever

Brynäsgubbe: Organisationen fungerar inte i företaget Brynäs if. De som har lett eller leder verksamheten har inte förstått det hela. Det är därför vi är där vi är idag. Ta som ett exempel att man kuppar in Johan Alcén som sportchef, nerförsbacken förstärks ytterligare. Tacka PJ Johansson för det. Han ville straffa föreningen då han förlorade makten.😂

Iko70: Ja hoppet lever om än endast svagt men jag ger inte upp i alla fall.

Allt gick dålig när VV lämnade brynäs...

Iko70:
Och precis nu dimmade dom belysningen i gavlerinken.... För sista gången?.... Grät så här senast när min 4:e föddes....

Hur sorgligt är det inte att lag som Örebro, Växjö, Malmö, Oskarshamn och Linköping spelar i SHL?!
De har NOLL fans utanför sina respektive kommuner. Brynäs, Djurgården, AIK, SSK (till viss del), MoDo och Björklöven däremot… men… money talks and bullshit walks.

Ärade Brynäsare

Jag har öppnat gravölen😢
Farväl bröder & systrar

Om inte Olkinuora står resterande match/matcher kommer det ta hus i jävla helvete.

{8399}: Minns fortfarande nä jag stängde av tv'n vid Tysklands 4-0 mål. På morgonen ser man att matchen slutade 4-4...Så, visst...

{8399}: Helt riktigt, det är en jäkla massa hockey kvar. Målvaktsbyte och era chanser ökar rejält. Heja Brynäs! Vi vill se fyra raka nu!

pjåtor: charmig du verkar vara då.

jag tycker många timråiter skrivit det väldigt bra här redan så jag behöver inte repetera det.
sunt att kunna prata om andra lag än sitt eget. jag är personligen hockeyintresserad i allmänhet och modo i synnerhet.

JawKee: En stöttepelare som Inte har förstått vad det är frågan om förrän efter 50 omgångar i Shl,
Nu får vi se om han är kapabel att styra Brynäs if tillbaks till Shl. 😂

Bulten: Han borde fått stå alla matcherna, för att lära sig Malmös spel, han kan spika igen matcher, han hade kanske gett oss en ärlig chans.

Men tyvärr ställer man Lindbäck 2 matcher i rad istället

Anders Berg: Det är upp till varje klubb att ha konkurrenskraftigt klirr i kassan. Brynäs försvarsargument och beklagan att "inte ha råd" har man mer eller mindre hört i 35-40 år...

{8399}: Har Bad_Brett uttalat sig ännu?

SaggeBoy: nej, allt gick dåligt när den otränade Lindbäck började stå. Jag har såna hatiska känslor mot honom så jag vet inte vad. Det känns som att han har förstört mitt liv just nu. Hade han bara varit normal bra så hade vi inte varit i den här skiten. Han tog så lätt på den här uppgiften att vara Brynäs målvakt så han fuskade med träningen.
Jag vill aldrig mer se honom i brynäsdräkten igen.

pjåtor:
Tyvärr dyker gamarna upp i denna stund, men alldeles oavsett så kommer ni komma igen som förening förr eller senare. Lider med dem av som har tufft på andra sätt i love vet än just hockeyn och där hockeyn är en tillflykt i livet.

Anders Berg: Du hör ju själv... nu lär ju ett klassiskt lag gå upp, men oavsett lär det vara minst lika intressanta lag i HA som i SHL.

Det som suger mest med HA är att man konsekvent blir plundrad på spelare och att TV-sändningarna har sämre produktionsvärde än en genomsnittlig TikTok-video.

Tarasov: Jag kan förstå att gamarna dyker upp. Brynäsgamarna har också flugit omkring i diverse lags böcker när de har upplevt stora motgångar.

Mickesgolf:
Ja det var den lösaste backhanden som någonsin avlossats i hockey.
T.o.m en slips hade räddat den men inte AL inte.........

Anders Berg: Som jag sagt tidigare. Vi gör en egen liga med dem riktiga hockeyklubbarna som konkurrerar ut SHL.

Peja: Rekommenderar alla att hålla sig borta från sociala medier den närmaste tiden, det kommer vara en fest bland motståndarsupportrar.

« · 2499668 · »