Brynäs IF

727806 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Djurgården 14/9 i Sala.

749116 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården 14/9 i Sala.
arnio: Visst var det så med Krizan.. men hur ofta händer det?
Kommentera

Peja: Lär tillägga att såna som Malmström och Salmonsson också såg hyfsat pigga ut.

Vad jag inte begriper är varför backsidan är så obalancerad. En sån som Angell behöver en utpräglad defensiv back bredvid sig, och Sundqvist är inte det i mina ögon. Den enda defensiva backen i hela truppen är väl "Hulken"?
Kommentera

Synd att Hulken har spelförbud. Frågan är om inte Spets borde få det med tanke på hur dålig karln är? Isens sämsta aktör ikväll, tyvärr. In med Alcén eller Gynge där, tack.

Tycker att Nolander, Månsson, Bäckis, Dackell, Hermansson etc gör en bra match.

Angell är grym offensivt. Men tyvärr är han nästan lika dålig defensivt som han är bra offensivt.
Kommentera

GävleLasse: Jag kommer ihåg hur det var med Karol i Modo förra försäsongen, han läckte som ett såll och de flesta supportrar ville skicka hem honom. Sedan blev Sajkowskijs (eller vad han nu heter) skadad och Karol gjorde succe.
Brynäs fixar det här ska ni se, och går det illa så kan vi ju alltid hyra in ett par artister..
Kommentera

arnio: Det är inte resultaten som oroar, de är helt egala. Det som oroar är försvarspelet/målvaktsspelet.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att det se otroligt ovisst ut, helt omöjligt att tippa vilka som får kvala och vilka som missar slutspel.
Brynäs har chans på slutspel men samtidigt finns en viss risk för kvalserie.
Viktigt tror jag blir en bra start i den nya arenan så att Brynäs kan spela med självförtroende hemma, borta blir det nog inte allt för många poäng.
Försäsongsresultaten tror jag är helt oväsentliga så oroa er inte allt för mycket.
Kommentera

JanT: Visst är det så att man inte skall dra alltför stora paralleller av försäsongen. Men det är alarmerande att försvarspelet inte fungerar. Det jag har varit lite orolig över är det faktum att Brynäs har för många offensiva backar och allt för få som är duktiga i egen zon.

Nu är det svårt att egentligen veta hur vi står jämfört med andra lag i ES. DIF har som bekant gått som tåget hela försäsongen, frågan är om de är så bra som siffrorna visar? Som du nämner så gick ju Leksand som tåget inför förra säsongen.

Men jag blir lite fundersam över att du kan vara så övertygad om att allt är bra i Brynäs för jag är väldigt skeptisk till att du sett någonting av årets upplaga av Brynäs. Det skall bli spännande att se hur pass mycket de gamla i Brynäs höjer sig när det blir allvar, OM de nu gör det.
Kommentera

Clubsport: Ang Spets så är det väl alla nästan säger. Han brukar vara bra aoch slita iaf. Synd att Hulken har spelförbud t o m tisdag, fast å andra sidan så vet man inte hur hans tempo är nu heller.

Kommentera

65selander:
Ja, det tror jag. Man kan ju bara hoppas på att Alcen tar Spetsens plats. Men Boorken ser uppenbarligen nånting hos Spets som inte vi andra ser...
Kommentera

Clubsport: Tror du att det var startuppställningen på måndag dom körde med i kväll?
Kommentera

Glömde:
Månsson
Dackell
Nolander
Ove
Bäckis
Toppar i laget i den rangordningen, Månsson o Dackell i särklass vassast idag.
Kommentera

Känslan man har nu är att Kristan håller Mattias Pettersson klass... efter AIK sejouren! ska inte såga allt för mycket efter att ha sett honom en match...
3:e perioden är bara att glömma, Djurgården var mycket bättre.

Tycker att Hermansson var bra ihop med Bäckis och Månsson. Tillsammans med Linds kedja den enda som funkade i tre perioder.

Ove fungerade bra ihop med Hansen som var en positiv överraskning. Men Spetsen var ju inte med på plan. Handlade bara om Ove o Hansen i den kedjan.

Malmström, Karlsson, Salmonsson där gjorde Salmonsson ett bra intryck i en kedja som stod för grovarbete utan att glänsa.

Angell var bra i första sen totalt osynlig.
Nolander gick bort sig i anfallszon vid ett par tillfällen annars bra.
Daniel Johansson stabil

Gynge och Alcen gjorde bara två byten på hela matchen och då ihop med Danielsson.
Kommentera

Clarence: "Tyvärr. Jag tror inte på nåt slutspel. Risken är större för en ny kvalserie."

Kära vän! Kan du inte överraska mig en enda gång? Om dina spådomar slagit in hade BIF spelat i div 2 Gästrikland vid det här laget........
Kommentera

sylf: Försäsongen är av noll och intet värde när ES väl drar igång! Glöm ej bort våra kära vänner i IK Knätofs och den vidunderliga försäsong de stod för förra säsongen....

Nä, jag håller snarare med Robert & Jante på Hockeycentralen;

DIF till KS!!!
Kommentera

GävleLasse: "Jag såg i Kebbans spalt att Höken Berg skulle se dagens match. Det skall bli skoj att läsa hans inlägg imorgon. ;)"

Det är många som irriterar sej på den karln,dock ej jag.Vi satt ju o läste Kebbens sida under Sca cupen med Boorken,o han hade ju en kommentar om Höken:

- Han är fiiiin:)

Tror dock det var när du satt o lyssnade på "karln som aldrig andas när han pratar" TIK:aren Ernie Eagle.
Kommentera

sylf: Hur i helvete fick dom in Geten utan att domarn lade sig i? ;-)
Kommentera

Herman sög getpung brevid Bäckis och Månsson.Läge att ringa Bicek ändå kanske!
Kommentera

Bissett19: Jag såg i Kebbans spalt att Höken Berg skulle se dagens match. Det skall bli skoj att läsa hans inlägg imorgon. ;)
Kommentera

Bissett19: Enl rapport på plats var Angell en katastrof i egen zon,Cassel klassen bättre.Sebban bra och Lindkedjan bra.Kristan inte helt lyckosam.DIF klart bättre än förra säsongen,åtminstonde vi den här tiden på året.

KS NÄSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Clubsport: Skrämmande !!!!!
Kommentera

Clubsport: Låter som det blir Sperrle på Måndag m a o.
Kommentera

2-5 16.14 Lindman 5-4 Angell utv. Målvaktstavla.
2 mål får Kristan ta på sig!
DIF mycket tyngre i anfallszon
58 sek kvar.
Kommentera

Clubsport:

Dåligt genrep = bra premiär som det heter :-)
Kommentera

65selander: "Hade det inte varit för en miss i Power Play hade Djurgården haft minst 3-1."

No shit? Einstein..

Skjuter kanske de gör, men man måste ju träffa mål.
Kommentera

Bara Djurgården första 7 min.
Brynäs klarade av 2 st utv.
2-4 8.14 Löfberg. 3 man fria mot Kristan!
Spets har inte blivit bättre...
Kommentera

Clarence: Skaffa dig en domedagsbasun och förkunna jordens undergång while you're at it....
Kommentera

Clarence: Jaja tillbaks ner i din grotta igen.
Kommentera

Min ståndpunkt när det gäller Brynäs 06/07 står fast. Laget håller inte, det är för tunt, allra mest mälvakts- och försvarsmässigt men även framåt. Det kommer att visa sig genom hela säsongen. Tyvärr. Jag tror inte på nåt slutspel. Risken är större för en ny kvalserie.
Dessutom är jag rädd för att förväntningarna från alla på Nicklas Bäckström är alltför uppskruvade, vilket bara kommer att slå tillbaka på stackarn själv. Bara denna ständigt återkommande jämförelse med Foppa Forsberg kan aldrig vara gynnsam för honom. Framförallt var Foppa vid samma ålder som Bäckis en betydligt bättre målgörare.
Kommentera

65selander: Tycker det här är lite roligt.

"Kristan i Brynäs målet ser darrig ut och Lassila i Djurgårdens mål ser stabil ut."

:)
Kommentera

GävleLasse: Och enl Gårdarna så ser han darrig ut :-))

Står även att dom stundtals spelade ut oss men då måste dom vara fruktansvärt kassa att skjuta isf eftersom vi vann skotten med 10-6 ;-)

Kommentera

erik_m: enligt rapport så gör Kristan en bra insats.
Kommentera

Är lite orolig över brynäs målvakter..är inte ni det?
Kommentera

GävleLasse:
Det stämmer. Många av DIFs målchanser kommer av individuella misstag av Brynäsare.
Kommentera

Bissett19: det får bli ditt jobb.. resultatet fanns tillhanda två inlägg längre ner... Ser man inte sånt så får man leva i okunskap.
Kommentera

erik_m: Brynäs-DIF 2-3
Skott: 18-16 (8-10, 10-6, xx-xx)
Utvisningar: Brynäs 8 minuter, Djurgården 8 minuter

Lasse vi måste ju serva kinderäggen:)
Kommentera

erik_m: scrolla ner å titta...var inte så bekväm
Kommentera

Står det 3-2 till djurgården?
Kommentera

Clubsport: Enligt rapport så verkar det vara hönsgård i egen zon.
Kommentera

Clubsport:
Gynge, Alcen spelar väldigt lite
slut andra
Skott 10-6
DIF något bättre i andra.
Kommentera

Clubsport:
2-3 15 min Bremberg? 5-4

backpar:
10 7
22 8
3 28
Kommentera

Bissett19: Japp det stämmer.

Om de kör som på värmningen i förmiddags så är det:

1:a Cassel, DJ, Dackell, Lind, Björne
2:a Angell, Sunken, Hermansson, Bäckis, Månsson
3:e Sjödda, Nolander, Spets, Hansen, Molin
4: Carlsson, Ström, Salmonsson, Karlsson, Malmström
Kommentera

GävleLasse: är det Alcén som spelar i nummer 18??
Kommentera

GävleLasse: Det är en lååång säsong, Boorken kör med 5 kedjor ;)
Kommentera

GävleLasse: Ku latt vi kan göra ett mål i BP också :-)
Kommentera

Clubsport: Så stackars Björne får dubbla eller?
Kommentera

Clubsport:

9 20 33

18 23 16

14 19 17

27 24 21

23 36 12

1-2 Hörnkvist kontring
2-2 13.10 Dackell ass Lind, Nolander 4-5!
Kommentera

65selander: Jag får välan instämma i gratulationskören och gratta dig jag med.. :)
Kommentera

1-1 5.19 Bremberg efter lång press.
Kommentera

Enl Djurgårdarna på Svenska Fans så gjordes målet i PP.

Där kan man läsa lite kortfattade periodsummeringar. Något vinklade skulle jag tippa ;-)

Kommentera

P: Svarar mig själv, Kristan står.
Kommentera

749116 · »