Brynäs IF

727444 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1772184 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
Dalrt: Jag skulle vilja påstå att vi är väldigt starka i tredjeperioderna.
Kommentera

Tack så inni helvete Brynäs!
Wille lär va stolt där uppe💖
Kommentera

Synd att inte Zabo träffade mål där med 7 sekunder kvar... Hade inte skadat om han fått lägga in den där men givetvis missar han från halva banan. :/
Kommentera

Carl Lejonkräk: Va la jag det. Såg inte bra ut, och - handen på hjärtat -hur ofta är man van att de vänder liknande underlägen? Men så värdigt att ta trepinnaren för Löfqvist. Bra Brynäs!
Kommentera

Dags för av åt Hv att köpa målvakt?
Kommentera

Det här var för dig Wille ❤
Kommentera

Dalrt: Riktigt skön seger 👍👏👏👏min chef håller på HV 😂😂😂
Kommentera

Brynäsgubbe: Så hedrar man en legendar.

YEEEEES Helvete vad bra!
Kommentera

Vad säger kommentatorn? 4-3 blev matchavgörande, inte 5-3.
Kommentera

pjåtor: Martin Thörnberg fortsätter gnället, riktigt pinsamt.
Kommentera

Brynäsgubbe: 8 raka torsk för DIF snart.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Och Karlskrona återtar serieledningen, vad fan är det frågan om??? Dags att ta pisseprov på KHK? (Ironi)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är intressant att läsa deras forum. Snart får de vinna så de inte bryter streaken mot oss...

Ett styrkebesked ikväll! Tror HV kommer utmana om guldet i vår. Bra jobbat Brynäs!
Kommentera

Skönt med vinst för Felix, det behövde han. Känns ändå så mycket stabilare med David i kassen.

Och Gunderson, jag vet inte vad jag ska säga! Jag skiter fullständigt om han inte scorar på hela säsongen. VILKEN JÄVLA GIGANT I DEFENSIVEN! Vilket lugn, vilka brytningar, vilka förstapass. Listan kan göras hur lång som helst. Kung!!!

RIP Wille, den trean var för dig!
Kommentera

Poängen kommer för Gunde. Det är jag inte orolig för. Han gör så mycket mer än så. Han gör aldrig en dålig match.
Kommentera

Tre friska!
Kommentera

Dalrt: han hade väl det lite trögt förra säsongen med? Sen steppade han upp i slutet och öste in 20 poäng?
Bara våra forwards är hetare på returerena så kommer han göra många assist. Sen måste de lägga upp bättre passningar så han kan skjuta direktskott
Kommentera

Chris11: Fick ni se något av ceremoni?
Kommentera

Skönt att vi lyckades vända matchen. Det såg inte bra ut i början, så man var orolig ett tag att vi skulle göra ett nytt bottennapp på hemmaplan.

Det känns som att vi har allt att vinna på bortaplan på lördag nu. Skulle vi förlora så har vi fortfarande gjort en klart godkänd start på säsongen. Vi har lyckats göra några riktigt fina prestationer på bortaplan hittills i år, så kommer vi upp med en liknande prestation som i matcherna mot Färjestad, Växjö och Skellefteå, så har vi goda chanser att få med oss poäng.

Hur länge sen var det vi vann mot HV på bortaplan på full tid? Det vore grymt skönt om vi kunde döda det bortaspöket också, liksom vi gjort med SAIK, FBK och Växjö.
Kommentera

Carl Lejonkräk: sitter här med skämskudde och minns några ord jag skrev på försäsongen här i boken.

"Glöm inte att Dif är ett BRA lag"

Suck...
Kommentera

Känns jävligt fint att vi varit med i alla de matcher vi fått stryk i också, ingen genomklappning eller att vi blivit utspelade hittills denna säsong. Dessutom inga längre formsvackor. Ser lovande ut.
Kommentera

Mickis: Gick på en Oleary's i Stockholm ikväll och bad dem sätta på matchen. De skulle inte visa den. Fick tjata lite, sedan tog de fram den på en pytteskärm i baren. Allteftersom ceremonin kördes började tårar rinna varpå bartendern slutligen sa att det här kör vi upp på de stora skärmarna - det blev kvällens huvudmatch på hela restaurangen... Sammanfattningsvis blev det en mycket fin tribut till Wille idag på många vis...!!
Kommentera

Magisk kväll som inleddes med våta ögon. Killarna verkade även de lite tagna i inledningen och de första 10 kan vi räkna bort – i 50 minuter gör vi en riktigt fin insats. Vi känns farliga varje gång vi kommer in i offensiv zon, vilket 10 mål på de två senaste vittnar om.

Dock jävligt retligt att #67 missar öppen kasse med en hårsmån TVÅ gånger, men vafan man kan inte få allt!

Btw, luktar det inte såhär på förhand som säsongens första kryss på lördag? Jag tar åtminstone det på förhand, vi har det aldrig enkelt i Jönköping. Förhoppningsvis blir den matchen lika underhållande som denna.

Wille <3
Kommentera

Nästa säsong vill jag se Rhodin och Wännström i Brynäs. Klart som fan de ska tillbaka.
Rhodin är grymt nyttig och har utvecklats till en riktigt bra intensiv spelare. Tror han skulle passa Brynäs sätt att spela på bra!
Samma sak med Wänna, han har tagit stor kliv, är just nu en spelare som kan lira i en förstakedja!
Kommentera

Förra säsongen gjorde Gunderson 5 assist på de inledande 20 matcherna. Sedan kom han igång och knäppte in 22 poäng på andra halvan av säsongen. Får vi se något liknande i år?
Kommentera

Chris11: Nu är jag väl motvalls igen..
Men jag tycker det känns säkert med Felix i kassen. Ok han tog inte friläget igår. Men skjuter dom där gör man inte det😊
De andra två är inget han ska ta egentligen.
Skillnaden mot Rautio är att man vet, skjuter dom högt så går det in med säkerhet. Det är inte så med Felix.
Sen en otrolig match igår.
Någon nämnde #96. Vilken grythund han är, vinner allt vid sargen..
Vaknade med första tanken att Brynäs vann igår.
Skön känsla det är😀😀
Kommentera

mk: Felix har potential helt klart men Bulan gamblar något otroligt, han spelar hårt
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänka sig att vi hade gårdagens bästa publiksiffra.....:)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad sa Thörnberg egentligen till domaren (jag vet vad han påstår att han sa)? Någon som var på plats och hörde?
Kommentera

mk: Sandström har väl bara en rejäl svaghet, skott mot mål.
Kommentera

Gamnacke: Han skrek nåt men han hävdar att han inte skrek det mot domaren. Vet ev vad han skrek men det innefattade nog svordomar.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det var garanterat svordomar.
Vet själv hur det är när man är så inne i det.
OM man skriker något och sedan får ögonkontakt med domaren/linjedomaren kommer denne per automatik tro att man skriker åt honom - det bör allt spelare veta om, och det gör dom.
Så i detta fall är jag ganska övertygad om att Thörnberg knappast skrek några andra ord än han skrek (då han ej är sådan vad jag fått uppfattning av).
Om han sedan fick ögonkontakt med domaren så blir det ju så. Hade varit bättre att ta ut sin frustration i båset istället. Men samtidigt är det ju där och då som han är arg. :)
Kommentera

rafalski: Samma som Rautio. Höga skott är garanterat mål.
Kommentera

62Svensson: Kul att höra, kan det vara O´Learys i Gamla Stan?
Låter som det, där är dom riktigt kunniga och tillmötesgående.
Jmfr med ett skräckexempel jag upplevt på deras ställe vid Centralstationen för ett par år sen.
Bad dom att koppla upp en brynäsmatch när dom hade massor av lediga skärmar och det dom hade bestämt att sända inte hade kommit igång. Inget hände.
Jag frågade igen och fick ett otrevligt svar av en anställd: "Sluta tjata, jag har ju sagt att vi jobbar på saken!!"
15 min senare påpekar jag igen och undrar om jag kan få tala med nån ansvarig, då jag med egna ögon ser att 4 anställda står framför utrustningen som fördelar de olika matcherna mellan skärmarna och uppenbarligen inte ens vet hur den fungerar, varpå jag mer eller mindre blir utkastad och beskylld för att ha trakasserat personalen. Jag sa några sanningens väl valda ord om kundbemötande och gick därifrån. Sätter aldrig min fot i den lokalen nåt mer, det är säkert som amen i kyrkan....
Betydligt roligare häromdan på deras ställe i Gamla Stan. Har beställt en hamburgare och det är jag och ytterligare en gubbe som sitter vid varsitt barbord däruppe och ser vår match mot FBK. När vi kvitterar till 1-1 är det bara han och jag som tokjublar i lokalen, alla andra tittar på övriga matcher. Då upptäcker jag vem "gubben" bredvid är: Rolf Lassgård. Därefter samspråkade vi lite om hockey och brynäs i allmänhet och det blev ju en riktigt lyckad kväll på alla sätt och vis...
Kommentera

Brynäsgubbe: HV kändes starka matchen igenom.
Kommentera

mk: Själv tycker jag att ryggmärgsgnället på Felix som man ser härinne alltför ofta, visar på en jävligt stor svaghet: man har ett uselt hockeyöga....
Kommentera

Huge: Så, baserat på förra säsongen och de första matcherna denna, tycker du att det känns som att Felix är en målis som tar oss långt i ett slutspel?
Kommentera

munkas: Om jag får kommentera...
I alla fall i minst lika hög grad som Svedberg kändes så 2011
Kommentera

KulaShaker: Tja, allt kan ju hända. Det var ju dock väldigt otippat att Svedberg växte ut till den mur han var i slutspelet, då han gjorde sina bästa matcher någonsin. Vem hade trott det innan slutspelet började? Felix visade knappast prov på att han växer i viktiga matcher, med tanke på avslutningen förra säsongen då han bjöd på mål varje match.
Kommentera

munkas: Allt lossnade för honom där och då, han och Honken hade delat ansvar under säsongen, sen blev han proffs och det går ju ganska bra för honom än idag:) Minns att min största oro inför det slutspelet var just målvakterna. Vi ska inte ge upp honom än, han kommer och utvecklas hela tiden, tror inte Pecka kör på med nån han verkligen inte tror på.
Kommentera

Honken: Nej, jag har inte gett upp. Jag säger bara att just nu finns det ingenting som pekar på att Felix är en målis som steppar upp i de viktiga matcherna, snarare tvärtom.
Kommentera

munkas: Felix är en grym talang, kan han bara nöta in att stå rätt och vara tät när han inte ser puckarna så kommer det att gå bra. Kolla på riktigt bra målisar så är skillnaden ofta att de är täta när de inte ser, de står rätt och puckarna går inte rakt igenom dem.
Sandström är duktig i närspel osv. men han släpper in många puckar han inte ser eller som ändrar riktning. Jag tror att detta kan nötas in och att det handlar mycket om erfarenhet här men som sagt talang finns.
Kommentera

Det var väl längesedan vi vann nere i Jönköping? Har ingen bra koll på stats men känslan är ju att vi brukar torska där nere . Hoppas på en ny skön borta seger i morgon men blir faktiskt inte helt knäckt vid en eventuell förlust ..tycker vi gjort det riktigt bra såhär långt eller ?
Kommentera

munkas: Ja, jag tror definitivt att det finns goda möjligheter att Felix kan ta oss långt i ett slutspel. Nåt misstag i slutet av förra säsongen där han som ung och oerfaren målvakt fick förtroendet och gjorde nåt misstag, ändrar inte på min analys. Så här långt i år har han blandat och gett, liksom laget i övrigt. Som CL påpekar: han är ung och fortfarande under utveckling, har man det minsta hockeyöga så ser man att det finns stor talang och potential.
Svedberg såg också osäker och fladdrig ut när han kom, ändå hade han då hunnit skaffa sig betydligt mer erfarenhet på den här nivån än vad Felix hunnit göra så här långt.
Finns inga garantier för vare sig det ena eller det andra, och det här var heller inte en fråga som jag försökte ventilera: den onyanserade och nästan reflexmässiga rygggmärgskritiken mot Felix, trots att han gjort en bra match. Exemplifierat med gnället på honom efter första perioden igår och 0-2.
Kommentera

pjåtor: Jag tror det var flera säsonger sedan. Jag minns en straffseger eller vinst på övertid typ 13/14.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kan det vara så länge sedan som 2011 som vi vann på bortaplan mot HV på full tid? Jag minns ett drömmål signerat Martin Johansson. Den vinsten tror jag också var precis före Karjala Cup!
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag var i kinnarps för ett par år sedan och såg Brynäs slå HV med 5-4 efter straffar! Har för mig vi hämtade upp ett 4-1 eller 4-2 underläge.
Kommentera

Huge: Rätt gissat - Gamla Stan var det och ja, de var väldigt trevliga.
Kommentera

« · 1772184 · »