Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/9-13

« · 1588917 · » Till forumet

Brynäs IF-AIK 25/9-13
Ny fight imorgon mot ett gnaget som vi av någon underlig anledning nästan alltid har problem med. Vad tror ni om matchen?

Tips: 4-3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/9-13

70 Rodrigues: Ja, av någon anledning har vi för jävla svårt mot gnaget, vilket är tråkigt när man bor i gnagetland. Men i år tror jag vi måste ta poängen mot lagen som "förmodas" komma bakom oss i tabellen. För att vinna på onsdag krävs det att alla levererar och krigar i 60 min.

Vi går för vinst, 3-2.

Kommentera

70 Rodrigues: Det beror vem som står. Om Rahm gör det så blir det 4 - 1 ;-)
Kommentera

Tror på seger igen, har tippat brynäs vinst varje match nu. Jag har verkligen en bra känsla den här säsongen och AIK är ett lag brynäs bara ska slå. Tror på 4-2 till brynäs. Målskyttar: Thure, Bertilsson, Nokelainen och Ollas i tom bur. Men vi måste hålla koll på Janmark, satan vad bra han är! 
Kommentera

70 Rodrigues: vi har haft svårt för gnetarlag, nu är vi själva mer åt det hållet, kanske kan fungera bättre då... Vilket lag gnetar med bäst kvalité imorgon!?
Kommentera

DP skadad igen
Kommentera

tjugo8: In med Nörstebo
Kommentera

tjugo8: lätt/allvarlig skada?
Kommentera

Treklövern1912: som borde ha en plats oavsett skadan på DP
Kommentera

99Bäckis: valet föll på en 16kg tyngre back, Carl Johan Meyer... Gissar att de kollar på roll och inte enbart talang, denna gång vägde tyngden nog tungt... ;)
Kommentera

Hoppas att det blir målkalas ikväll för brynäs sida alltså ;)

mitt tips är 5-1 till brynäs Scott 2, Thure, Gunde, Sweatt :-)

Kommentera

Hoppas Thuresson kan fortsätta på samma sätt iallafall, så som han har sett ut dom första matcherna och på försäsongen så kan han bli den poängproducent som saknas i det här lagbygget. Samma med Scott egentligen, deras samarbete kan verkligen föra Brynäs i offensiven när allt klickar.

Nokelainen har däremot sett rätt blek ut men gör ändå sitt i det defensiva och ligger på bra +3 i +/-.

Kommer Harju få fortsätta i fjärdekedjan, kan man ju undra. Känns riktigt överflödigt att ha den spelartypen där. Hade man kunnat trejda spelare i SHL så hade man ju gärna velat göra det med Harju. Mot en bra målvakt förslagsvis.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rodrigo: Tycker inte det är fel att ha viss offensiv kompetens i alla våra formationer, den jämnheten i lagbygget är rätt spännande. 

Harju hade ett par riktigt nyttiga byten mot Växjö och gjorde ju dessutom ett fint mål mot HV. Tror inte det är precist tänkt att vi ska ha en ren checkingline. 

Kommentera

Davey_22: Det är klart alla kedjor ska producera, och jag håller med om att jämnheten ser rätt bra ut men sen är det ju också bra att ha en kedja som driver laget framåt. Typ Silfverberg-Järnkrok-kedjan, eller Arlbrandt-Söderberg-Hjalmarsson i LHC förra säsongen.

Nä tänkte inte att det skulle vara en ren checking-kedja, Ollas tex är ju inte en ren checking-spelare heller men tycker ändå det känns som att Harju inte riktigt passar in någonstans just nu.

Men ja vi får se vad som händer med Harju

Redigerad kommentar

Kommentera

BIF96: Precis, det skulle vara fantastiskt skönt om det kunde komma en "lätt" seger ikväll och gärna med stora siffror. Nu tror jag iofs att AIK är desperata gällande poäng. Trots att det är så tidigt på säsongen så sladdar de och har gjort bedrövliga bortamatcher, denna match kommer alltså vara väldigt viktig för dem.
Om Brynäs får hål på dem tidigt, gärna med ett par baljor i första, då kan det rinna iväg annars kommer det blir ett krig in till slutsignalen.
Kommentera

Davey_22: "Harju hade ett par riktigt nyttiga byten mot Växjö och gjorde ju dessutom ett fint mål mot HV."

- Harjus mål mot HV var ju inget fint mål. Det sållar jag till kategorin fult mål... :)
Kommentera

Hm kliar i röven, blir torsk 1-3.
Sista i tom kasse.
Lauritzen hänger den i första perren efter 3 min.

Tack för kaffet..
Kommentera

bradberry: Tycker nog Harjus inbrytning kombinerat med de snabba dribblingarna vart en fin aktion, men smaken är olika,,

Dessutom så är väl alla Brynäsmål fina mål ? =)

Kommentera

Gasa på så kommer 1a, AIK ser loja ut.
Kommentera

Lindström: thuuuuure
Kommentera

Skitstöveln: klasskillnad än så länge. AIK har en line som är bra. Inget annat
Kommentera

Sunken och Djoos IG så här långt.
Sprider puckar och dräller
Kommentera

Suck, Gunde bjuder på 1-1
Kommentera

Historien upprepar sig mot detta jävla dynglag. Total press, omöjlig målvakt, slumpmål för råttorna, avmattad offensiv och torsk...
Kommentera

bradberry:Pessimist, vi tar detta med 4-2
Kommentera

bradberry: Viss skillnad hur man agerar för stt freda sin målis...
Lauritzen, Nordan, Gunde & Sunken har inte en passning som inte är backhand fjosare eller fladder.
Illa.
Kommentera

Brynäs måste börja avsluta högre. Larsson är tät längs isen.
Kommentera

Peja:Sunken och Djoos är tyvärr ruskigt dålig i denna match!

Kommentera

Peja: Våra utpräglade snipers har bara otur ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Brodin åker som han sockervadd i grejerna, Sunken har inte vunnit en närkamp än, Djoos & Gunde fipplar och åker på halvfart.

Dags NU Tommy att visa att detta inte duger.
Kommentera

Lindström: hur fan kan det stå 1-1? AIK är ju skitdåliga. Larsson gör en fantommatch. Vi är ineffektiva. Känns mönstret igen?
Kommentera

Zappaholic: Blir 1-3 som jag sa....
Kommentera

Zappaholic: Beklämmande ineffektivt :-(
Kommentera

Zappaholic: Ruskigt ineffektivt, får bara inte tappa poäng ikväll. AIK är usla men tog vara på sin chans.
Kommentera

Zappaholic: PRECIS som vanligt hemma mot råttorna,,,Vi skapar chanser och bränner chanser,,Aik sticker upp och utnyttjar våra misstag.

20 min kvar att fixa en hemmasager på,förlust idag skulle vara fruktansvärt tungt.

Kommentera

Lindström: 31-15 i skott...
Kommentera

Zappaholic: 31-15 i skott.
Kommentera

Zappaholic: Analys så här långt:
I-N-E-F-F-E-K-T-I-V-I-T-E-T plus en markeringsmiss räcker för att AIK fortfarande kan vara med i matchen.
Kommentera

Huge:Alltså jag vet att jag kommer bli grinig hela torsdagen om dom inte tar detta! Jag hatar när Brynäs dominerar men trots det kanske torskar!! Hoppas hoppas:) Tar hellre Växjömatchcenarier alla dagar i veckan!
Kommentera

I väntan på den 3:e perioden:

Örebro IK-Växjö Lakers 3-3

Leksands IF-Linköpings HC 0-4

Kommentera

Vill slänga in ett plus på Jacobsson idag, tycker han vunnit i stort sett alla närkamper hitills och sedan spelat enkelt och rejält med puck.

Keep it up

Kommentera

70 Rodrigues: Leksand (-:
Kommentera

Vilket skitnödigt PP igen.
Alibi avslut å låååååååååågt passnings tempo.
Kommentera

pekka85: Otäck matchbild, jag har lite torskfrossa.
Börjar känna mig mer och mer nöjd med 1 pinne efter full tid.
Kommentera

Lindström: Ja herregud :-(
Kommentera

Lindström:Förklara "alibi avslut" för en okunnig är du snäll.
Kommentera

Lauritzen bänkad?
Kommentera

Där var han!! Knäsittandes...
Kommentera

jag skiter i hur, vinn!!!
Kommentera

brynäs08: det behöver inte vara vackert men en trea måste det bara bli