Huge: Jag vet inte det jag, att vi skapade massor alltså. Det var lite som när man satt och tittade på Växjö-Brynäs i helgen. Växjö ägde spelet och skapade också massor, men som kommentatorn då uttryckte det gällande Växjös anfallsspel, det var egentligen aldrig riktigt farligt någon gång utan mest halvchanser. Ombytta roller denna gång. Dump and chase, spelare bakom mål men aldrig någon framför, skott från dåliga lägen utan folk på retur. Nej, skottstatistiken är en chimär i det avseendet.
Varannan gång AIK kom in i Brynäs zon blev det virrigt och livsfarligt, det var inte ofta men det var desto giftigare.
Det går trots allt ut på att göra mest mål och då tar jag hellre 45 matcher som den mot Växjö...
Sen tror jag också att vi officiellt fått oss ett hemmaspöke.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: "Undrar när våra amerikaner ska börja producera mål? Tittar man på de andra lagens importer så producerar dom"
Är det verkligen så? Källa på det? Finns det inte en massa mållösa amerikaner i SHL? Hur ser det ut för t ex. Modos och Lakers fantastiska transatlanter? FBK? HV.....Bud Holloway?
70 Rodrigues: Haha,,själv besitter jag inte det ölsinnet, vill ju inte köra en "Dansk" och springa in på isen efter domaren.
Dagens plus/minus ;
+ Greg Scott, skapar,oroar,sätter i alla fall en straff
+ Thure, fortsätter göra mål, i övrigt blek, men målskytte är en bristvara
+ Jacobsson, spelar smart och rejält idag
- Gunderson, slarvigt passningsspel och kladdar onödigt vid målet
- Enterfeldt, tidigare ett engeriknippe, idag osynlig
- Djoos, vet inte om han hade en passning med rätt adress idag ?
Redan trött på de här satans förlusterna där vi spelar bra men inte kan knyta ihop säcken.
Ska åka upp till Linköping på lördag. Hoppas Honken har börjat stretcha och käka bananer, för om vi ska ha poäng där får han max släppa ett mål,som det ser ut med dagens oskarpa skytte,,,
Spel och chansmässigt borde våra tre hemmamatcher resulterat i 9 poäng. När det nu blivit 2 poäng istället kan man fan inte snacka om slump och oturv.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt spetsiga framåt, och dessutom är vårat PP fantasilöst och slött.
Redigerad kommentar
Känns iofs som ett problem Brynäs alltid dragits med...)
I övrigt ser det bra ut överlag.