Huge: "Titta bara på en spelare som ex Bertilsson.
Nu är han riktig klippa därbak som är i stort sett felfri varje match."
Bertilsson fick inte särskilt mycket förtroende av Czarnecki. Klart att han spelar mycket bättre nu.
"Jag är tämligen övertygad om att CZ hade spelat nästintill samma hockey som TJ och laget nu gör, om han hade varit kvar och haft samma material som vi nu har."
Jonsson och Czarnecki är två olika människor. Två olika hockeytränare.
Ove Myling:
"Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC"
Inte om du frågar en person här inne ;)
Redigerad kommentar
Huge: Hur ska jag kunna ge en vettig förklaring till något jag aldrig kommer att få se?
Jag tror helt enkelt inte att CZ skulle göra det lika bra som TJ. CZ hade för mycket defensivt tänk i sin hockeyfilosofi, oasvett vilket lag han har. Titta på FBK i början av säsongen..
Huge: blogg.aftonbladet.se/wennerholm/2011/12/lista-lagen-som-spelar-roligaste-hockeyn
Ska vi gissa att ett visst FBK dyker upp på morgondagens lista: De tråkigaste lagen?
Hmmm, TJ årets coach! Experten har sagt sitt = bevisat att TJ är bättre än NC
Huge:Att motbevisa en hypotes kan endast göras med en annan hypotes. Båda tagna ur luften.
Det är bäddat för en diskussion utan slut.
Redigerad kommentar
Huge: Vad tycker du själv?
Spelade Brynäs lika offensivt förra året? Du såg väl några matcher?
Huge: Men snälla, börja inte babbla om CZ nu igen, vi har hört den visan 100 0 gånger nu......
Huge: Och en viss analytiker från Enskede "glömmer" som vanligt att citera andra saker som är minst lika viktiga.
"– Sen har jag aldrig spelat i ett lag med två så bra målvakter. För en forward känns det extra tryggt att veta att oavsett vem som står spikar han nästan alltid igen, säger Jakob om Johan Holmqvist och Niklas Svedberg."
I och med att man har målvakter man kan lita på så kan backarna spela lite högre upp i banan och därmed ge kraft framåt.
Jag menar bestämt att man spelade ett mer defensivt spel under CZ. Inte för att man ville det men för att man var tvungen i och med att man misslyckats med att värva målvakter som höll ES nivå.
– Vi gör fler mål, men ett mer offensivt spel är inget vi pratat om. Det har blivit så, men det beror mer på att vi fått bra spelare. Vi har fyra bra kedjor i år. Flera spelare som Sebastian Lauritzen, Martin Johansson, Johan Larsson och Jesper Ollas, som tagit ytterligare ett steg."
Nåt som inte stämmer.
En viss småländsk analytiker hävdar ju motsatsen, att CZ var en defensiv coach som satte sin prägel på vårt spel ifjol.
Säger som di Leva: vem ska man troooo på, trooooo på, tro på......
rafalski: Jag hade tur. En kompis ringde igår och bjöd med mig. Gratis bussresa och gratis matchbiljett :) Det var nån resa med hans jobb.
Topp säger jag.
Vet inte om ni sett denna, men den är helskön ;)
http://www.blocket.se/gavleborg/Hockeyforbundets_regelbok_37608395.htm?ca=5&w=1
Vad gäller exemplet i mitt tidigare inlägg kan jag bara anta att du missförstår med flit."
Tror att du missförstod mig.
Jag undrade om det finns olika regler för olika zoner när det gäller regeln om fördröjande av spel, eftersom jag uppfattade att det var det du menade.
Och att jag därför var lite undrande, eftersom fördröjningsregeln gäller oavsett zon.
Huge:....för du meeeenar ingenting med det ändååååååå-å-å-ååååå....
Thorleifs 1975. Ett år då Brynäs var BRA. På riktigt!
Redigerad kommentar
Huge:Klart att han håller med mig. Han är ju Brynäsare till skillnad från dig.
Sätt dig och lyssna på Dansbands hits 47 och låt oss diskutera hockey ifred
Gurra88: Vad jag tycker luktar lite illa är att en norrbotten-domare överhuvudtaget får dömma luleå - det bara drygt tre mil mellan Boden och luleå, en halvtimme på skotern - risken för lokalpatriotism är överhängande. Vi såg ju resultatet igår - sjukt domaringripande!