Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-MODO 11/12 -08

1099418 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MODO 11/12 -08
spud: Nä, jag vände mig mer emot att du sa emot kritiken på Modos försvar. Påstod inte att du hyllat nånting alls.

Så lägg ner dina små förolämpningar och ta det sakligt istället, jävla pajas.
Kommentera

andreasknox: o MarcusElving. Modo har haft sina problem, men är bättre än tabelläget tror jag. Tror att formen är på väg upp där. Är redan uppe förresten efter ha vunnit uppe SAIKland och mot Brynäs, två av seriens mest hemmastarka lag.

Krizan, är på G, igen det är mitt tips. Blir kvar säsongen ut, sedan dags att byta. Men mer av miljöombyte och nytänding, än att han skulle ha blivit en dålig målvakt helt plötsigt.

Surr om svagheter på höga puckar, är bara löjlig, för det har ALLA målvakter, speciellt på stötsidan.

Brynäs målproduktion, kommer att bli bättre den andra halvan än den första, är mitt tips. Medvetet satsat rejält på försvarsspelet, nu växlat fas, fokuset ligger mycket mera på anfallsspelet. Backarna har börjat fylla på mer nu, än för några veckor sedan exempelvis.
Kommentera

mattias - 74: Du är fortfarande skyldig mig en öl... Så jag kanske kommer förbi å tittar på nån KS match. För Brynäs spelar väl slutspelsmatcherna på andra dagar..Så när jag ändå är i krokarna... ;)
Kommentera

GävleLasse:

Du borde inte skriva så där Lasse jag kanske rentav är en trevlig kille. Ses i ejendals i April :-)
Kommentera

mattias - 74: Det enda som känns stötande är just ditt deltagande ;) Leksing där...
Kommentera

Gusten:

Jag går gärna med i den där BB klubben, den lät intressant, men jag räknar med att jag kan hoppa av när jag vill om det är för stötande innehåll i den där föreningen :)
Kommentera

Gusten: Ja det var nog det men samtidigt så får man ju ha i åtanke att gode Mattias borde vara van med den känslan sedan länge. Han håller ju på Leksand. Kanske har vi äntligen kommit på vad deras ständigt återkommande återtåg består av.

Två Leksingar efter en ihopknytning av näshår och pruttbuske:
"Det där var trevligt, det måste vi göra igen....."

Kommentera

GävleLasse: Helt seriöst så fick jag precis en intresseanmälan från Mattias-74 via en bubbla precis, vette katten om det inte var din målande beskrivning som vägde över vågskålen.
Kommentera

Gusten: Det förklarar en hel del...mindre trevligt var det i alla fall...

Vet du hur länge jag fick peta bort fastklibbade snorbusar ur arslet? ;)

Kommentera

GävleLasse: Efterhandskonstruktion! Det var ju du som inte lyssnade på genomgången och sen började freebasea
Kommentera

Gusten:

Jag tänker inte skriva ordagrant vad jag tror du skall använda stinsflaggan till ikväll då ditt favoritprogram går på tv :)
Kommentera

Gusten: Jag är tveksam. Ditt påhitt med att binda ihop näshår med skitskägg och krypa runt för att illustrera ett tåg under charaderna var magstrakt...
Kommentera

mattias - 74: Janne är kungen! Han är välkommen till BB-klubben när som helst.

E-tunaLasse: Leka tuff-tuff-tåg är underskattat, ett stående inslag på camperna. Ps du är lite sen med medlemsavgiften ... bangar du i år?
Kommentera

mattias - 74: Det kanske är därför inom järnvägskretsar säger att Orsa är ett svart hål för tåg. Att stort antal tåg har försvunnit spårlöst i Orsa.

Enligt Gusten är märklintåg bögigt, det ska vara riktiga grejer ;)

Kommentera

GävleLasse:

Förmodligen har Gusten den :)
Kommentera

mattias - 74: Frågan är väl snarare VAR man hittar stinsflaggan.. Håller han den i handen eller använder han alternativ kroppsöppning? ;)
Kommentera

Gusten:

:) Hittar du Huokko så hittar du stinsflaggan!

Erkänn att ni skulle vilja ha en lika bra back som Janne, du är bara svundsjuk din lilla bittra orsing :)
Kommentera

Davey_22: En till som borde kila iväg till optikern och få sin astigmatism korrigerad. När du gjort det kanske du inser ditt misstag att tro att jag hyllat modos försvarspel denna säsong. Däremot idag, hålla borta Bif från kassen och inga större orosmoln frånsett en stund i första är inte så dåligt.
Kommentera

Ingen Brynässupporter har väl sett alla matcher som Krizan har stått den här säsongen? Känns som att diskussionen blir ganska fattig, men nog fan är det svårare att få bra stats i ett lag med taskigt försvarsspel.
Kommentera

spud: "Du kan inte inbilla mig att Markström skulle ha så fina siffror om han ställdes ensam mot 3 utespelare var och varannan match. "

Ställs man ensam mot 3 utespelare var och varannan match har man ett bedrövligt försvarsspel...så hur ska du ha det ? Är MarcusElvings sågning av Modos försvar korrekt eller icke ?

I min mening är Modos försvarsspel ganska dåligt,Brynäs offensiv också den ganska dålig.

Däremot är Markström en bättre målvakt än Krizan,och det är glasklart.
Kommentera

MarcusElving: Men för att en bedömning ska kunna göras gällande målvakter måste man ju ta hänsyn till vilken hjälp de fått. Och i den jämförelsen har då inte i min bok Krizan varit sämre än någon annan.
Du kan inte inbilla mig att Markström skulle ha så fina siffror om han ställdes ensam mot 3 utespelare var och varannan match.
Kommentera

spud: Att påstå att han skulle varit lika bra som Markström är väl ändå att hylla honom med tanke på att Markström är en av de bästa målvakterna i elitserien?
Kommentera

spud: Hade Modos försvarspel varit jättebra idag hade vi förmodligen inte gjort något mål alls nej. Helt sant.
Kommentera

MarcusElving: Hur är det mes läsförståelsen? Var hyllade jag krizan? Att säga att han inte är kass är inte att hylla nån, åtminstone inte där jag kommer ifrån.
Kommentera

spud: Vem förutom du hyllar Krizan för hans spel såhär långt? Det är inte endast utifrån statistik, följer väl sportsändningar och kollar en del på andra lag än mitt eget på säsongskortet ibland.

Du är den första som hyllar Krizan denna säsong vad jag vet, och dessutom säger du att han har varit lika bra som Markström hittils. Kom igen nu va?
Kommentera

MarcusElving: Eller, om modo haft en bra defensiv så hade brynäs inte gjort något alls. Som sist de möttes.
Kommentera

MarcusElving: Så då kom det, du dömer krizan efter hans statistik. och inte hans spel.
Kommentera

Och att Brynäs inte gjorde mer än 1 mål trots Modos taskiga defensiv i matchen berodde på Brynäs taskiga offensiv. Och nu pratar jag om denna match endast.. Hade Brynäs haft vassare avslut och varit mer rakt på mål så hade också Modos dåliga defensiv straffat sig.
Kommentera

spud: Angående Krizan så har han inte spelat bra den första halvan av serien, är det så svårt att erkänna? Han är er kelgris, men sanningen är att han ligger långt ifrån de bästa när det gäller räddningsprocent och insläppta mål per match. Utifrån hans spel såhär långt så är det väl ganska solklart att Modo inte kan spela "Brynässpel" dvs ge målvakten ett jätteansvar. Vem som betyder mest för sitt lag av Markström och Krizan är ju ganska solklart..
Vem vet, Krizan kanske spelar upp sig.. Det är mycket möjligt, men hittills har han varit dålig.

Sågade inte rakt av. Sa att det fanns mycket individuella färdigheter i Modos försvar (positivt). Men att de misslyckas med att få ihop det till en spelande enhet (Negativt) Sedan skrev jag lite kommentarer om enskilda spelare efter DAGENS/GÅRDAGENS match, inte generellt. Får Modo ihop ett kollektivt försvar så är de nog bland de bästa i serien på backsidan.

Försök tänkta steg 2, 3 också så förstår du nog innebörden lite bättre.
Kommentera

MarcusElving: Jag håller verkligen inte med om Krizan, du har inte sett honom tillräckligt om du säger att han är en dålig målvakt, eller sämre än markström.
Du får gärna ta fram lite exempel på matcher som han förlorat åt modo på grund av sin inkompetens. Ni kör ju med samma taktik som SSK, 3 man i en mur kring målvakten, då lyckas ju till och med en sopa som Sjögren att hålla tätt för ssk. Sånt kan ju ge lite jämförelser när man ska titta på Markströms insats iår, kontra Krizan som fått hålla sig god med sin stolpar om han ska ha något sällskap under matcherna.

Hård: Ja självklart, men det blir ju hyffsat snett att såga ett lags hela defensiva gren när man inte ens gjort 2 mål. Det hade varit klädsamt om han hade påtalat någon brist istället för att såga rakt av.
Kommentera

Hård: Han kan bara ha läst mitt senaste inlägg och trodde väl att jag var dålig förlorare och ville klanka ner lite på Modo. Så var ju inte fallet.
Kommentera

spud: Ja, det är ju tvärt om när det gäller Brynäs. Tight och stabilt försvarsspel för det mesta, och ruggigt bra målvaktsspel. För Brynäs del är det ju målskyttet som brister.

Och självkritisk är jag, det kan du hoppa upp och sätta dig på. Men just nu diskuterades Modo och deras försvars/målvaktsspel.

Jag har inte sagt att Brynäs kommer sluta högre upp i tabellen än Modo, eller att Brynäs generellt är bättre än Modo. Allt jag skrev var ju bara åsikter som jag har kring laget.

I matchen idag/igår var Brynäs bättre tycker jag och förtjänade att vinna, men den här ovan nämnda bristande offensiven tillät inte det.
Kommentera

spud: Om du tittar lite tillbaka i den här tråden så ser du att det finns en hel del självkritik både hos honom och andra brynäsare men man måste ju kunna prata om andra lag också, utan att blanda in sitt eget hela tiden.
Kommentera

MarcusElving: Men om modos försvar är så dåligt, och Krizan är så usel, hur står det då till med Brynäs som inte gör mer än ett mål? Känns som att lite självkritik skulle göra dig gott.
Kommentera

Peja: Precis, det finns ju en hel del individuella färdigheter i Modos försvarare, men de misslyckas med att få ihop det till en spelande enhet..
Var inte ett dugg imponerad av deras försvarsspel idag, hade Brynäs varit lite mer rakt på mål och varit vassare i avsluten så hade matchen slutat med 3 poäng till Brynäs. Och som sagt, Krizan är ingen målvakt att lägga stort ansvar på alá Markström, absolut inte. Blir det ingen förbättring i försvarsspelet i Modo så klättrar de nog ingenstans, tror jag.
Kommentera

MickeB: Ja sopmodo! Alla vet ju att Modo har gått dåligt en längre tid
nu..Visst dom har haft många skador o så..Men jag tycker ändå att Brynäs
ska vinna en sån här match(trots att Modo har ett rätt bra lag på pappret)...Jag tror inte att alla spelare gjorde sitt
jobb i kvällens match, då hade vi vunnit på ren form..Det lär knappast bli
seger på lördag heller om inte Brynäs krigar, för kriga måste vi göra
i varje match!
Kommentera

MarcusElving: Framförallt så har ju inte Modo något kollektivt försvarsspel. Dessvärre var Brynäs för dåliga för att kunna utnyttja detta... Tycker att dagens Modo har likheter med fjolårssäsongens Brynäs.
Kommentera

MickeB: Delar inte din åsikt där. Tror inte Modo kommer tillhöra toppen i år. Känns svajigt bakåt, trots att de ser bra ut på pappret. Men som alla vet så spelar papper inga matcher. Timander var inte bra idag, klumpig och seg runt sargerna, slog felpass och tog dumma utvisningar. Hedin såg jag knappt i matchen och Hållberg är väl hyfsat stabil, men sticker inte ut på något sätt.

Krizan har varit rent ut sagt kass, vad talar för att han ska bli bättre. Mot bättre lag med vassa målskyttar spelar han inte så bra som idag.

Forwardssidan är väl stabil. Men som sagt, försvaret och målvaktsspelet känns sådär tycker jag. Behövs uppryckningar på ganska många håll om Modo, som du säger ska klättra upp i tabellen.
Kommentera

andreasknox: Hörru, sopmodo.:) En av de bästa laget på papperet och när de spelar som ett lag. Kan nog kallt räkna med att Modos marsh uppåt i tabellen bara har börjat.
Kommentera

Jag har också bara hört matchen via radiosporten på jobbet..Och av att dömma så lät det som att Brynäs borde haft 3,4-0 ledning efter första..
Att det sen blir förlust, mot sopmodo har man ju då jävligt svårt att
förstå sig på! Har spelarna redan tagit julledigt eller?? Isåfall är det
ju fanimej helt sanslöst..Förlust på lördag o vi är ordentligt i skiten
igen!! Har KS spelarna inte lärt sig ett förbannade dugg ännu el??????
=( Godnatt
Kommentera

Huge: Hur låga krav har du egentligen på den som styr spelet i PP? Molin slår ofta felpassningar och drar dessutom ner passningstempot. Dvs gör precis som den som styr spelet INTE ska göra.
Kommentera

Har bara hört via sportradion på jobbet om matchen, men det är ju så enkelt som att när man målisen bara släpper en puck på 60 min så måste utespelarna kunna avgöra, särskilt på hemmaplan.

Man kan inte alltid lita på Markan, NÅN gång måste man kunna göra 3-5 kassar.

Men men, poäng iaf.
Kommentera

Peja: Tycker Molin är helt Ok när det gäller att styra i PP, nu när Lind är borta.
Men PP är helt klart den del vi måste förbättra, för där finns otroligt mkt att hämta i form av enkla mål, sas.
Kommentera

Lindström: Jag ser uppenbarligen mer på min texttv än vad du gör live...

"Men jag kräver att man FÖRSÖKER vinna, inte spelar på 1-0 i 60 min.."

Vi som såg matchen kan konstatera att vi efter 2 perioder verkligen försökte dryga ut ledningen och vinna matchen.
När man sen går in i tredje med en uddamålsledning och dessutom mot ett giftigt motstånd, ja då är det kanske naturligt att den värsta anfallslustan får stå tillbaka för lite mer ordnat och strukturerat avvaktande spel.
Vilket också skedde i sista, då vi spelade klart bättre och stabilare än i dom två första perioderna.
Nu straffade det sig tyvärr pga ett misstag i markeringen vid 1-1 och sen avgjorde tillfälligheter i sudden.
Kommentera

Peja: AMEN!!! Skönt att flera har TITTAT på matchen å inte läst om den!!
Kommentera

Peja: Japp, vinkelskottet ett av de mindre problemen, men istället för att skjuta från vinkeln, eller för den delen passa, använda sina 94 kg och bryta in istället, för att knäppa iväg ett skott, som aldrig, nästan, går i mål.
Kommentera

Huge: Fast Molin stod och sov en gång i egen zon när hans markering åkte sig fri från honom och fick målchans i slottet. Han är ju en helt okej utfyllnadsspelare men att han bedöms vara den som är bäst lämpad att styra spelet i PP är ju ärligt talat ett enormt svaghetstecken.
Kommentera

Lindström: Ja är kolugn, svär för mycket bara...missförstod dig bara.

Äsch, Sandin kanske fått en smäll. Såg inget i matchen som borde ha gjort att han petades. Hans spelartyp extra viktig för att dyrka upp i en så här tät match.

Molin tycker jag var bättre än Sandin. Widing har jag alltid svårt för, medan Sandin är en favorit, annars var väl de jämnbördiga med varandra denna match, på helt olika sätt visserligen. Men Sandin är en favorit hos mig, skulle hellre behållit honom i matchen än Widing.

Men som sagt, tror att något hände med Sandin i matchen. Eller gjorde han någon stor miss jag missade.
Kommentera

Huge: "Allvarligt talat: du tycks tro att det bara befinner sig 1 lag på banan"

Om du kommer till rinken så syns det tydligt, det kanske inte gör det på text tv`n.

"Eller du kanske bara tittar på det egna lagets spel?"

Nej jag är inte enögd så jag klarar av att se två lag sammtidigt.

Men jag kräver att man FÖRSÖKER vinna, inte spelar på 1-0 i 60 min..
Kommentera

Lindström: För att enbart verka stirra på vårt eget spel så ser du ovanligt lite av det Molin gör på isen.
Att han var totalt osynlig i 21 minuter är inte ens värt att kommentera.
Stirra lite mer nästa gång så ser du att han gör mkt i det tysta, sas.
Att beskylla Molin för att såsa omkring var ngt av det mest befängda jag hört på mkt länge.
Eller tror du på fullt allvar att CZ ger honom den istiden pga lathet?
Kommentera

1099418 · »