Brynäs IF-MODO 11/12 -08
Krizan, är på G, igen det är mitt tips. Blir kvar säsongen ut, sedan dags att byta. Men mer av miljöombyte och nytänding, än att han skulle ha blivit en dålig målvakt helt plötsigt.
Surr om svagheter på höga puckar, är bara löjlig, för det har ALLA målvakter, speciellt på stötsidan.
Brynäs målproduktion, kommer att bli bättre den andra halvan än den första, är mitt tips. Medvetet satsat rejält på försvarsspelet, nu växlat fas, fokuset ligger mycket mera på anfallsspelet. Backarna har börjat fylla på mer nu, än för några veckor sedan exempelvis.
Du borde inte skriva så där Lasse jag kanske rentav är en trevlig kille. Ses i ejendals i April :-)
Jag går gärna med i den där BB klubben, den lät intressant, men jag räknar med att jag kan hoppa av när jag vill om det är för stötande innehåll i den där föreningen :)
Gusten: Ja det var nog det men samtidigt så får man ju ha i åtanke att gode Mattias borde vara van med den känslan sedan länge. Han håller ju på Leksand. Kanske har vi äntligen kommit på vad deras ständigt återkommande återtåg består av.
Två Leksingar efter en ihopknytning av näshår och pruttbuske:
"Det där var trevligt, det måste vi göra igen....."
Gusten: Det förklarar en hel del...mindre trevligt var det i alla fall...
Vet du hur länge jag fick peta bort fastklibbade snorbusar ur arslet? ;)
Jag tänker inte skriva ordagrant vad jag tror du skall använda stinsflaggan till ikväll då ditt favoritprogram går på tv :)
E-tunaLasse: Leka tuff-tuff-tåg är underskattat, ett stående inslag på camperna. Ps du är lite sen med medlemsavgiften ... bangar du i år?
mattias - 74: Det kanske är därför inom järnvägskretsar säger att Orsa är ett svart hål för tåg. Att stort antal tåg har försvunnit spårlöst i Orsa.
Enligt Gusten är märklintåg bögigt, det ska vara riktiga grejer ;)
:) Hittar du Huokko så hittar du stinsflaggan!
Erkänn att ni skulle vilja ha en lika bra back som Janne, du är bara svundsjuk din lilla bittra orsing :)
Ställs man ensam mot 3 utespelare var och varannan match har man ett bedrövligt försvarsspel...så hur ska du ha det ? Är MarcusElvings sågning av Modos försvar korrekt eller icke ?
I min mening är Modos försvarsspel ganska dåligt,Brynäs offensiv också den ganska dålig.
Däremot är Markström en bättre målvakt än Krizan,och det är glasklart.
Du kan inte inbilla mig att Markström skulle ha så fina siffror om han ställdes ensam mot 3 utespelare var och varannan match.
Du är den första som hyllar Krizan denna säsong vad jag vet, och dessutom säger du att han har varit lika bra som Markström hittils. Kom igen nu va?
Vem vet, Krizan kanske spelar upp sig.. Det är mycket möjligt, men hittills har han varit dålig.
Sågade inte rakt av. Sa att det fanns mycket individuella färdigheter i Modos försvar (positivt). Men att de misslyckas med att få ihop det till en spelande enhet (Negativt) Sedan skrev jag lite kommentarer om enskilda spelare efter DAGENS/GÅRDAGENS match, inte generellt. Får Modo ihop ett kollektivt försvar så är de nog bland de bästa i serien på backsidan.
Försök tänkta steg 2, 3 också så förstår du nog innebörden lite bättre.
Du får gärna ta fram lite exempel på matcher som han förlorat åt modo på grund av sin inkompetens. Ni kör ju med samma taktik som SSK, 3 man i en mur kring målvakten, då lyckas ju till och med en sopa som Sjögren att hålla tätt för ssk. Sånt kan ju ge lite jämförelser när man ska titta på Markströms insats iår, kontra Krizan som fått hålla sig god med sin stolpar om han ska ha något sällskap under matcherna.
Hård: Ja självklart, men det blir ju hyffsat snett att såga ett lags hela defensiva gren när man inte ens gjort 2 mål. Det hade varit klädsamt om han hade påtalat någon brist istället för att såga rakt av.
Och självkritisk är jag, det kan du hoppa upp och sätta dig på. Men just nu diskuterades Modo och deras försvars/målvaktsspel.
Jag har inte sagt att Brynäs kommer sluta högre upp i tabellen än Modo, eller att Brynäs generellt är bättre än Modo. Allt jag skrev var ju bara åsikter som jag har kring laget.
I matchen idag/igår var Brynäs bättre tycker jag och förtjänade att vinna, men den här ovan nämnda bristande offensiven tillät inte det.
Var inte ett dugg imponerad av deras försvarsspel idag, hade Brynäs varit lite mer rakt på mål och varit vassare i avsluten så hade matchen slutat med 3 poäng till Brynäs. Och som sagt, Krizan är ingen målvakt att lägga stort ansvar på alá Markström, absolut inte. Blir det ingen förbättring i försvarsspelet i Modo så klättrar de nog ingenstans, tror jag.
nu..Visst dom har haft många skador o så..Men jag tycker ändå att Brynäs
ska vinna en sån här match(trots att Modo har ett rätt bra lag på pappret)...Jag tror inte att alla spelare gjorde sitt
jobb i kvällens match, då hade vi vunnit på ren form..Det lär knappast bli
seger på lördag heller om inte Brynäs krigar, för kriga måste vi göra
i varje match!
Krizan har varit rent ut sagt kass, vad talar för att han ska bli bättre. Mot bättre lag med vassa målskyttar spelar han inte så bra som idag.
Forwardssidan är väl stabil. Men som sagt, försvaret och målvaktsspelet känns sådär tycker jag. Behövs uppryckningar på ganska många håll om Modo, som du säger ska klättra upp i tabellen.
Att det sen blir förlust, mot sopmodo har man ju då jävligt svårt att
förstå sig på! Har spelarna redan tagit julledigt eller?? Isåfall är det
ju fanimej helt sanslöst..Förlust på lördag o vi är ordentligt i skiten
igen!! Har KS spelarna inte lärt sig ett förbannade dugg ännu el??????
=( Godnatt
Man kan inte alltid lita på Markan, NÅN gång måste man kunna göra 3-5 kassar.
Men men, poäng iaf.
Men PP är helt klart den del vi måste förbättra, för där finns otroligt mkt att hämta i form av enkla mål, sas.
"Men jag kräver att man FÖRSÖKER vinna, inte spelar på 1-0 i 60 min.."
Vi som såg matchen kan konstatera att vi efter 2 perioder verkligen försökte dryga ut ledningen och vinna matchen.
När man sen går in i tredje med en uddamålsledning och dessutom mot ett giftigt motstånd, ja då är det kanske naturligt att den värsta anfallslustan får stå tillbaka för lite mer ordnat och strukturerat avvaktande spel.
Vilket också skedde i sista, då vi spelade klart bättre och stabilare än i dom två första perioderna.
Nu straffade det sig tyvärr pga ett misstag i markeringen vid 1-1 och sen avgjorde tillfälligheter i sudden.
Äsch, Sandin kanske fått en smäll. Såg inget i matchen som borde ha gjort att han petades. Hans spelartyp extra viktig för att dyrka upp i en så här tät match.
Molin tycker jag var bättre än Sandin. Widing har jag alltid svårt för, medan Sandin är en favorit, annars var väl de jämnbördiga med varandra denna match, på helt olika sätt visserligen. Men Sandin är en favorit hos mig, skulle hellre behållit honom i matchen än Widing.
Men som sagt, tror att något hände med Sandin i matchen. Eller gjorde han någon stor miss jag missade.
Om du kommer till rinken så syns det tydligt, det kanske inte gör det på text tv`n.
"Eller du kanske bara tittar på det egna lagets spel?"
Nej jag är inte enögd så jag klarar av att se två lag sammtidigt.
Men jag kräver att man FÖRSÖKER vinna, inte spelar på 1-0 i 60 min..
Att han var totalt osynlig i 21 minuter är inte ens värt att kommentera.
Stirra lite mer nästa gång så ser du att han gör mkt i det tysta, sas.
Att beskylla Molin för att såsa omkring var ngt av det mest befängda jag hört på mkt länge.
Eller tror du på fullt allvar att CZ ger honom den istiden pga lathet?
Så lägg ner dina små förolämpningar och ta det sakligt istället, jävla pajas.