Brynäs IF-Modo Hockey 26/1-12
foppa78: Modo har väl Brynäs alltid svårt mot. Elle?
Dagens DN: "Vilket lag som vinner SM-guld är han dock säker på. - Det blir Brynäs. De spelar riktigt bra och rolig hockey, säger Challe Berglund."
Läge att komma ner på jorden på torsdag med andra ord.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Laget imorgon:
Målvakter
Niklas Svedberg (Johan Holmqvist)
Forwards:
Mats Lavander – Johan Larsson – Daniel Widing
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Jonathan Granström
Martin Johansson – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Joachim Rohdin – Mads Hansen – Sebastian Wännström
13:e: Emil Molin
Förvarare:
Simon Bertilsson – Ryan Gundersson
Niclas Andersén – Mattias Ekholm
Jörgen Sundqvist – Lars Jonsson
7:e Simon Löf
70 Rodrigues: Förstår inte alls hur 3e linan går ihop.
Nordan & Ollas är två starka spelskickliga spelare medans Johansson är en ganska klen och ensidig hockeyspelare. Byt plats på Jocke o Martin hade var it min röst.
Verkligen.
Ollas har varit våran bäste forward efter jul helt klart.
Sen vill jag också ha en lite tyngre spelare som typ Ollas eller Granis med Jakob och Järnkrok.Blev lite för mycket snurr i sarghörn med Wännström där.
Hade sett att LHC vunnit även ikväll. Nu börjar även Luleå distansera Brynäs i tabellen. Inte bra. MÅSTE bli seger i morgon, men jag är inte så övertygad...
Är inte orolig inför ikväll, är rätt säker på att det blir seger.
Inget snack om serieseger längre, mjäkigt!
Tommy Jonsson, Brynäs:
– Det här är en viktig match för positionen i serien, den ska vara så god som möjligt. Vi har bra statistik mot Modo, men det blir ändå en tuff match. Dom är formstarka.
Vi för möta ett igelkottförsvar som backar hem och spelar tråkhockey, som vanligt när Modo kommer på besök.
Dom känns lättare att handskas med däruppe, då tvingas som spela lite mer offensivt för att blidka sin hemmapublik, så det gäller att ha tålamod ikväll.
Gärna få hål på dom tidigt så att dom tvingas upp ur sina skyttegravar för att anfalla lite också....
"Vi för möta ett igelkottförsvar som backar hem och spelar tråkhockey, som vanligt när Modo kommer på besök."
Nu vet jag inte om du försökte dej på lite ironi.
Men jag har sett Modos två senaste bortamatcher mot AIK och Frölunda,och dom spelar absolut inget igelkottsförsvar.Utan det har varit riktig positiv anfallshockey,speciellt mot AIK då dom gjorde 7 mål på Hovet. Mot Frölunda fick dom däremot möta ett förvarsibriktat lag som inte bjöd på nåt.
Modo har rätt svaga och svajiga backar,kan Brynäs utnyttja det så vinner vi.
Att dom sen kanske överraskar emellanåt beroende på motstånd och för att sätta myror i huvet på motståndaren är en annan sak.
Simon Löf har stått uppsatt som sjunde back hela tiden,Rodrigues klistrade in laget i går kväll,sådéså.
Brynäs hemsida har den rätta informationen,nu vet du det.
70 Rodrigues:
Japp. :)
Känns lite konstigt att vara glad för att Sören Persson dömer, men då slipper vi iaf Mållgan! ;)
Det här kan inte få fortsätta...
Sen undrar man ju om Pecka gnuggat sidledsförflyttningar på sistone...
Skönt med hemmamatch igen!
Viktigt att studsa tillbaka efter 2 raka förluster så en vinst här vore perfekt
3-1
Widing
Nordqvist
Silfverberg
Publik: 5789
Redigerad kommentar